pc DVD naar TV hoe Dolby geluid

Pagina: 1
Acties:

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-03 21:59
kheb een pc met :
TNTII 32mb tv out
SB live! 1024 player

hoe krijg ik nu geluid in dolby op mijn tv heb al zo'n audio kabel en svhs kabel

heb een philips matchline 82cm met draadloze dolby (breedbeeld)

en welk programma gebruiken julie om dvd op tv te kijken?

Verwijderd

moved V&B >> AVH

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

gewoon stereo kabeltje uit je geluidskaart op de audio ingang (zie handleiding TV) van de ingang van het videosignaal aansluiten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13

Jag

Op zaterdag 13 oktober 2001 21:40 schreef JvS het volgende:
gewoon stereo kabeltje uit je geluidskaart op de audio ingang (zie handleiding TV) van de ingang van het videosignaal aansluiten.
Lekker duidelijk :P, wat bedoel je nou?

Verwijderd

Vanaf je geluidskaart.

• gpex
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 17:08

gpex

Pex voor intimi

Als je Dolby Digital geluid op je TV wilt krijgen dan moet je de digital out (optisch of coax) van je geluidskaart met de digital in (optisch of coax) van je TV verbinden dmv van een optische resp. coaxiale geluidskabel.

Je geluidskaart moet dus een digitale uitgang hebben.

Show me the money.The Pexman always checks twice...
-=System=-

• Jag

Jag

Op zaterdag 13 oktober 2001 21:53 schreef gpex het volgende:
Als je Dolby Digital geluid op je TV wilt krijgen dan moet je de digital out (optisch of coax) van je geluidskaart met de digital in (optisch of coax) van je TV verbinden dmv van een optische resp. coaxiale geluidskabel.

Je geluidskaart moet dus een digitale uitgang hebben.
En niet onbelangrijk: je tv een DD decoder.

• gpex

gpex

Pex voor intimi

Op zaterdag 13 oktober 2001 22:04 schreef Jag het volgende:

[..]

En niet onbelangrijk: je tv een DD decoder.
Uiteraard, maar anders heeft je TV ook geen digital in en 5.1 boxen he ;)... en dat is bij die Philips TV van hem nu juist wel het geval... :)

-=System=-

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

Waar staat dat zijn TV dolby digital heeft?

Volgens mij is het gewoon zo'n dolby prologic TV en dan kan het dus gewoon met een 3,5mm tulp vanaf geluidskaart -> rood/wit tulp ingang op TV.

Als ik iets over het hoofd heb gelezen... sorry :P

Vandaag is het feest en morgen ook.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:24

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Iets zegt mij dat je een dolby gecodeerde links/rechts signaal moet gaan aanbieden op de scart van je TV waar vervolgens je TV via zijn eigen dolby decoder dolby maakt.

Als je een normale stereo geluidskaart hebt komt het ook zo uit je geluidskaart, bij mij teminste wel. Ik heb achter mijn kaart een dolby decoder met een 5.1 set.

Ik denk dat je dus je SB live en/of je DVD software op 2 kanalen weergave moet zetten.......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• gpex

gpex

Pex voor intimi

Op zondag 14 oktober 2001 09:43 schreef GeJe het volgende:

Volgens mij is het gewoon zo'n dolby prologic TV en dan kan het dus gewoon met een 3,5mm tulp vanaf geluidskaart -> rood/wit tulp ingang op TV.

Tsja, waar staat dat nou he Geje?

Hij zegt dat hij een Philips TV heeft met draadloze dolby boxen...en volgens mij is er maar 1 type TV (de 9616) van Philips die dat heeft en die heeft dus een DD Decoder ingebouwd...

Er zit een subtiel verschil in lezen wat er staat en in lezen wat er staat en het ook nog interpreteren... :)

-=System=-

• gpex

gpex

Pex voor intimi

Op zondag 14 oktober 2001 09:51 schreef Sinclair het volgende:
Iets zegt mij dat je een dolby gecodeerde links/rechts signaal moet gaan aanbieden op de scart van je TV waar vervolgens je TV via zijn eigen dolby decoder dolby maakt.

Als je een normale stereo geluidskaart hebt komt het ook zo uit je geluidskaart, bij mij teminste wel. Ik heb achter mijn kaart een dolby decoder met een 5.1 set.

Ik denk dat je dus je SB live en/of je DVD software op 2 kanalen weergave moet zetten.......
:?

Ik heb het 10 maal overgelezen en nog niet begrepen wat je nou probeert te zeggen... :+

Het AC3-signaal (voor DD) krijg je op maar 1 manier overgebracht en dat is met een digitale kabel, hetzij optisch, hetzij coaxiaal.

-=System=-

• memphis

memphis

Op zondag 14 oktober 2001 16:18 schreef gpex het volgende:

[..]

:?

Ik heb het 10 maal overgelezen en nog niet begrepen wat je nou probeert te zeggen... :+

Het AC3-signaal (voor DD) krijg je op maar 1 manier overgebracht en dat is met een digitale kabel, hetzij optisch, hetzij coaxiaal.
Voor AC3 wel, maar als je goed gelezen had heeft de topic starter een dolby set, geen AC3, dus dat zal zijn TV ook helemaal niet hebben. Dan kan je gewoon links/rechts analoog aanbieden en door de TV laten decoderen.

Ik heb een AWE64 waar gewoon links/rechts uit komt wat door een externe dolby decoder verder verwerkt wordt:
Afbeeldingslocatie: http://www.jazzspeakers.com/graphics/BillBoards/003-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jazzspeakers.com/graphics/Speakers/9902-1.jpg

• rewind.
Op zondag 14 oktober 2001 09:43 schreef GeJe het volgende:

ja deze tv heeft dolby prologic koste nix voor nix 4000,- :P
en hij heeft een digitale ingang

• rewind.
Maare welk programma om de dvd's af te spelen is het beste te gebruiken?!?!?

• Jag

Jag

Wat een verwarring allemaal. Heeft je tv nou wel of geen dolby digital decoder? En dolby prologic =! dolby digital.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je moet inderdaad gewoon een geluidskaart hebben met digitale uitgang die daar ook 5.1 door kan geven, zoals bijvoorbeeld de TerraTec SixPack 5.1+, dan hoef je alleen maar een optisch (TOSLINK) kabeltje naar je TV te leggen.

Ik gebruik zelf PowerDVD, dat is IMO wel een goeie speler en die is ook compatible met 5.1 geluidskaarten (zit volgens mij ook bij die TerraTec kaart geleverd).

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 14 oktober 2001 21:20 schreef Sinclair het volgende:

[..]

Voor AC3 wel, maar als je goed gelezen had heeft de topic starter een dolby set, geen AC3, dus dat zal zijn TV ook helemaal niet hebben. Dan kan je gewoon links/rechts analoog aanbieden en door de TV laten decoderen.

Ik heb een AWE64 waar gewoon links/rechts uit komt wat door een externe dolby decoder verder verwerkt wordt:
[afbeelding]

Ja, maar dan krijg je dus ProLogic. Als je een TV met 5.1 geluid hebt lijkt het me dat je hem ook liever 5.1 signaal aanbied (wat zo'n gecodeerd signaal dus niet is).
[afbeelding]

• macho
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Op maandag 15 oktober 2001 01:32 schreef Stoney187 het volgende:
Maare welk programma om de dvd's af te spelen is het beste te gebruiken?!?!?
Je vraagt welk programma om dvd's af te spelen? Zelf heb ik power dvd gebruikt, maar ben nu overgestapt op Varo DVD, die ik persoonlijk prettiger vindt werken *D

Don't give up

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als er nou in het vervolg nou eerst ff gezegd wordt of het om Dolby Digital gaat of om Dolby ProLogic hebben we geen halve pagina nodig om daar over te discussieren :+

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• memphis

memphis

Op maandag 15 oktober 2001 02:20 schreef macho het volgende:

[..]

Je vraagt welk programma om dvd's af te spelen? Zelf heb ik power dvd gebruikt, maar ben nu overgestapt op Varo DVD, die ik persoonlijk prettiger vindt werken *D
Ik persoonlijk vind WinDVD erg goeg !

• gpex

gpex

Pex voor intimi

Op zondag 14 oktober 2001 21:20 schreef Sinclair het volgende:

[..]

Sorry, maar AC3-signaal is ook Dolby hoor! (Dolby Digital in dit geval). En als JIJ goed gelezen had heeft de topic starter draadloze boxen, en er is maar 1 type breedbeeld TV van Philips die dat heeft en dat is de 9616 en die heeft...je raadt het niet...een Dolby Digital decoder...

-=System=-

• gpex

gpex

Pex voor intimi

Op maandag 15 oktober 2001 01:08 schreef Stoney187 het volgende:

[..]

ja deze tv heeft dolby prologic koste nix voor nix 4000,- :P
en hij heeft een digitale ingang
Als je TV een digitale ingang heeft (wat ik dus al vermoedde...), heeft je TV zelfs de beschikking over Dolby Digital Decoder.

Dolby Pro-Logic is leuk, maar Dolby Digital is het betere werk...

-=System=-

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jezus wat een verwarring hierzo... Stoney187, als je nou even bevestigt of niet of je tv een 9616 (oid) is, dan zijn we daar iig uit.

• memphis

memphis

Op maandag 15 oktober 2001 12:03 schreef JvS het volgende:
Jezus wat een verwarring hierzo... Stoney187, als je nou even bevestigt of niet of je tv een 9616 (oid) is, dan zijn we daar iig uit.
Mja.... mijn idee :)
Maar voor alle denkbare situaties zijn er nu oplossingen gegeven :P

• rewind.
Bedankt voor julie reacties!
ben een hoop wijzer geworden

nog 1 vraag:
klopt het dat bij de digitale out een koptelefoon ingang zit en aan de ingang van de tv 1 tulp ingang voor digitaal?

zo ja welke kabel ben ik dan precies nogdig en wat kost dat ongeveer?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 15 oktober 2001 20:18 schreef Stoney187 het volgende:
Ik kan het me haast niet voorstellen :D :D ;).
nog 1 vraag:
klopt het dat bij de digitale out een koptelefoon ingang zit en aan de ingang van de tv 1 tulp ingang voor digitaal?

Wat voor TV heb je? welk type??? lees de handleiding.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:04

nog 1 vraag:

Zelfs na drie keer het topic doorlezen word ik er geen reet wijzer van.
Maargoed, die 'digitale koptelefoon ingang' is waarschijnlijk een gewone digitale optische uitgang achterop de geluidskaart. Ik ben er zelf geen expert in, heb zelf ook niet zo'n ding (wel de voorganger, ik weet het ik loop achter), maar volgens mij bedoel je de digitale uitgang. Anyway, dit moet dan worden omgezet naar een digitale coax kabel, om het maar even zo te noemen. Hier zit namelijk een tulpstekker aan die weer je tv in gaat.
Selecteer in Power DVD of welke xxDVD dan ook dat je het geluid via de digitale uitgang wilt hebben van de geluidskaart. En dan heb je dolby op je tv.

Ik wens je veel succes ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• rewind.
Op maandag 15 oktober 2001 21:46 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik kan het me haast niet voorstellen :D :D ;).
[..]

Wat voor TV heb je? welk type??? lees de handleiding.
Philips MG 98 25 PT838304/12 ?

• gpex

gpex

Pex voor intimi

nog 1 vraag:

Ik kan niet voor andere merken geluidskaarten spreken maar als het een SB Live kaart is dan kan dat kloppen...

Meestal wordt er bij die geluidskaarten een kabeltje meegeleverd dat een 1/8" jack uitgang omzet naar een coaxiale uitgang.

Deze uitgang moet je dan verbinden met je digitale ingang op je TV (dmv een coaxiale audiokabel).

-=System=-

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Ik heb zelf een oude miro dolbyprologickaart in mn pc zitten, via de geluidskaart en het werkt perfect. Geen DD maar wel prologic dus zoek eens naar zo'n kaartje..

• rewind.
Op woensdag 17 oktober 2001 00:49 schreef arjandijk het volgende:
Ik heb zelf een oude miro dolbyprologickaart in mn pc zitten, via de geluidskaart en het werkt perfect. Geen DD maar wel prologic dus zoek eens naar zo'n kaartje..
ik heb een DD decorder in me tv zitten is dat ook goed?
Pagina: 1