Toon posts:

Mysql 4.x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Van ZDNET:
New with 4.0 is support for the Unicode character set, the SSL (Secure Sockets Layer) protocol, embedded database links and multitable updates. Bigger changes are planned for Version 4.1, such as nested queries and stored procedures.
Wow gaat het dan eindelijk toch een echte database worden?! Wat zijn onze verwachtingen? Weet iemand al wat details gaan ze gewoon (t/pl)-sql gerbruiken voor de stored procedures of gaan ze die perl-stored proc patch intergreren? Als ze sp's krijgen krijgen we er dan ook direct triggers bij? Weet iemand wat de plannen zijn voor ondersteuning van transacties?

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
MySQL snapt tegenwoordig al transactions als je bv. InnoDB tables gebruikt. Zie http://www.mysql.com/doc/C/O/COMMIT.html

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:31
Tijdje geleden stond op /. dat op Perl gebaseerde stored procedures gingen implementeren.

Verwijderd

Die nested queries vind ik persoonlijk nog het meest handige. Als je nu een ietwat ingewikkelde query hebt, moet je meestal met PHP wat loopjes erbij gooien om het gedaan te krijgen. Nu zou je dus alles in SQL kunnen doen = een pak mooiere code !

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:07

bloody

0.000 KB!!

nope

Verwijderd

Jeuj, nested queries. Nog nog VIEWs en support voor alle soorten join-operaties en dan ben ik gelukkig.

• Mister_X
  • Laatst online: 16-09 11:38
Op donderdag 11 oktober 2001 08:27 schreef TheNarfstyler het volgende:
Die nested queries vind ik persoonlijk nog het meest handige. Als je nu een ietwat ingewikkelde query hebt, moet je meestal met PHP wat loopjes erbij gooien om het gedaan te krijgen. Nu zou je dus alles in SQL kunnen doen = een pak mooiere code !
? met ASP doe ik al SQL queries... hoe bedoel je dat met php dan? je kan toch gewoon een SQL query doen zoals echt sql gaat?

bv in ASP

SQL = "SELECT blaat1, blaat2 FROM blaat WHERE blaat1 < 34;"
set objrec=conn.execute(SQL)

of

SQL = "SELECT COUNT(blaat) AS aantal FROM blaat WHERE blaat1 = 34;"
set objrec=conn.execute(SQL)

hmz, of snap ik het niet :)

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 11:14 schreef Mister_X het volgende:

[..]

hmz, of snap ik het niet :)
Je snapt het niet :P
Het gaat hier over nested queries.
Dus niet over je huis tuin en keukenqueries.

Verwijderd

Voorbeeldje

Ik wil een group deleten maar alleen als ie leeg is

DELETE from groups
WHERE gid=$gid
AND 0=(SELECT COUNT(gid) from members where gid=$gid)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Die perlish procedurele taal zullen ze niet implementeren denk ik bij MySQL. Het stelde ten eerste nog helemaal niet zo veel voor (maar ja, het klinkt natuurlijk leuk ;) ) en ten tweede werd het onafhankelijk ontwikkeld (niet door MySQL AB).

4.0 staat voor half oktober gepland, 4.1 voor december dacht ik :9

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zo'n perlish module is er al een tijdje voor mysql (in beta of alpha status ;) ) maar ook voor postgresql (dacht ik).

Ze proberen heeel graag op het niveau van postgres te komen, maar of ze dit gaan halen is natuurlijk maar de vraag (als ze veel trager worden, door dat toe te passen, zal de keuze voor postgres nog makkelijker worden).

Overigens is dat SSL gebruik en unicode character set ook zoiets. Volgens mij (ssl iig) zit dat al een tijdje in de directe concurrent.

En ik meende dat de "nested queries and stored procedures" al in 4.0x zouden komen? Want wat ze nu voorschrijven als veranderingen voor MySQL zijn eigenlijk voor het gebruik niet eens zo vreselijk interessant (wat maakt het de gebruiker uit, dat ze hun complete opslag model hebben moeten aanpassen?)

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Tjah, leuk maar worden die stored procedures ook gecompiled? En worden de resultaten ook gecacht?

Want dat zijn natuurlijk de grote voordelen van sprocs.

• tomato
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 13:19 schreef raptorix het volgende:
Tjah, leuk maar worden die stored procedures ook gecompiled? En worden de resultaten ook gecacht?

Want dat zijn natuurlijk de grote voordelen van sprocs.
Sorry, maar dat vind ik niet de grootste voordelen van sp's.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op donderdag 11 oktober 2001 13:24 schreef tomato het volgende:
Sorry, maar dat vind ik niet de grootste voordelen van sp's.
Wat wel? ;)

Dat is toch juist het verschil tussen 'gewone' en 'stored' procedures?

• tomato
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 13:28 schreef ACM het volgende:
Wat wel? ;)
Dat je met een interne procedurele taal in staat bent om een groot deel van je business logica in je database op te slaan die je daar anders buiten zou moeten implementeren. Dit is natuurlijk goed voor de integriteit van je database, maar ook voor security.
Dat stored procedures ook erg nuttig kunnen zijn voor de performance is belangrijk, maar komt daarna vind ik.

• xoror
  • Niet online
Op donderdag 11 oktober 2001 13:11 schreef ACM het volgende:
Zo'n perlish module is er al een tijdje voor mysql (in beta of alpha status ;) ) maar ook voor postgresql (dacht ik).

Ze proberen heeel graag op het niveau van postgres te komen, maar of ze dit gaan halen is natuurlijk maar de vraag (als ze veel trager worden, door dat toe te passen, zal de keuze voor postgres nog makkelijker worden).

Overigens is dat SSL gebruik en unicode character set ook zoiets. Volgens mij (ssl iig) zit dat al een tijdje in de directe concurrent.

En ik meende dat de "nested queries and stored procedures" al in 4.0x zouden komen? Want wat ze nu voorschrijven als veranderingen voor MySQL zijn eigenlijk voor het gebruik niet eens zo vreselijk interessant (wat maakt het de gebruiker uit, dat ze hun complete opslag model hebben moeten aanpassen?)
in pgsql kan je perl, C , plSQL, tcl gebruiken als stored proc taal. dus kies maar uit. Vooral C is stoer, je kan dan in C proggen en dan dat object laden in postgres.

SSL zit al in pgsql en unicode (geloof ik) ook.

Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren

Pagina: 1