Toon posts:

assembler in C++ Builder project

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan je externe functies in assembler geschreven implementeren in een project in Borland C++ Builder 5?

Ik heb een ASM file, maar geen bijhorende H-file waarin deze functies gedeclareerd zijn.

Hoe moet ik deze functies declareren zodat ik ze in mijn C++ Builder project kan gebruiken?

Gelieve een antwoord

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 14:34 schreef lunarg het volgende:
Hoe kan je externe functies in assembler geschreven implementeren in een project in Borland C++ Builder 5?

Ik heb een ASM file, maar geen bijhorende H-file waarin deze functies gedeclareerd zijn.

Hoe moet ik deze functies declareren zodat ik ze in mijn C++ Builder project kan gebruiken?

Gelieve een antwoord
Je moet eerst tasm asm file doen.
bcb c++ file.
dan tlink c.obj en asm.obj file

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit niet doen, want mijn project kent de functies niet die hier in gebruikt worden. Kan mijn project dus niet compileren zonder de nodige declaraties van deze functies (en variabelen).

Toch al bedankt voor deze tip. :)

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
je moet zelf een .h file maken.
had ik toen ook gedaan. moet je kijken hoe de asm source is opgebouwd en welke argumenten hij verwacht en terug geeft. dan kan je simpel je .h file maken.

in je project doen en compilen maar.

succes!

Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren

Verwijderd

Topicstarter
Werkt dit ook voor variabelen gebruikt in deze asm file?

Zal dit in ieder geval al proberen.

Hartelijk bedankt :)

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
je weet toch wel hoe argumenten "onder water uitzien"

je kan dus aan de hand van de stack zien wat er gepushed hoort te worden. daarmee kan je je argumenten bepalen.

de return waarden staan meestal in (E)AX. dan kan je daar type voor bepalen.

Mitsubishi Warmtepomp Uitlezen / Besturen | Optimaliseren

Pagina: 1