Wie heeft z'n MSX nog én gebruikt deze nog actief?

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 34.847 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 15:56
Op zondag 14 oktober 2001 17:34 schreef DJSmiley het volgende:
Wheheeh kewl!!!

* DJSmiley gaat van de week MSX weer opzoeken, lekker GOTten!!!!

en telnetten!
en IRC-en (via telnet)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

superstoer, al is t maar voor de fun.. nostalgie rulezz
En hoe krijg je het MSX'je dan tcp-ip aan het babbelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29698

In Uzix zit TCP/IP ingebakken. Not bad huh?
Overigens is er ook een ethernetkaart in ontwikkeling met een eigen TCP/IP stack voor de MSX. Alleen het surfen gebeurt met enige trucage. Maargoed.. dan kan je wel met je MSX1 uit 1983 het internet op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Tijd voor m'n MSX om eens een hedendaags protocolletje te leren zie ik wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 20:38

im_ik

dat ben ik dus

Op dinsdag 16 oktober 2001 16:12 schreef wouter76 het volgende:
Tijd voor m'n MSX om eens een hedendaags protocolletje te leren zie ik wel :9
Ehhh was tcp/ip niet uit '76 ???
oftewijl voordat MSX bestond ?

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
nee, ik ben uit '76 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Philips MSX2

Meesterlijk apparaat, wordt heel enkel nog gebruikt voor een spellen zoals roadfighter, kung-fu of metal gear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op dinsdag 16 oktober 2001 16:21 schreef Dr_oetker het volgende:
Philips MSX2

Meesterlijk apparaat, wordt heel enkel nog gebruikt voor een spellen zoals roadfighter, kung-fu of metal gear.
Juist! Zulke spellen zijn onvervangbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28952

Mijn Favo games:
Zanac, Aleste, Kings Valley 2, Runemaster, Nemesis-saga, YS-saga, Undeadline, Maze of galious etc etc.
De YS saga is op de SNES verder gegaan. Ik heb deel 1 t/m 3 (zoals op de MSX) en deel 4 en 5 voor je (alleen SNES) als je intresse hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even kijken op www.falcom.com en je weet dat onder de naam YS Eternal I en II de eerste twee delen van YS ook een vervolg hebben gekregen op de PC. Helaas alleen in japanse uitvoering. Kijkend naar de demonstratie .AVI-files kan ik dit echt niet begrijpen. Deze spellen zien er zooooooooo goed uit. Waarom is dit nooit vertaald naar het Engels?

Overigens mag ik uit voorgaande posts concluderen dat iedereen hier een beetje de volgende mening heeft:
"Heel erg leuk allemaal, die PC's met snelle 3d kaarten, maar waar is de gameplay gebleven? Waar zijn de spelletjes gebleven die leuk waren om even gauw te spelen, en waar zijn de spelletjes gebleven die je urenlang aan het beeldscherm wisten te kluisteren? -SD Snatcher-"

Tuurlijk, er zijn wel goede spellen uitgebracht op andere platforms, maar ik durf hier te beweren dat de beperkte hardware op de MSX de ontwikkeling van goede software (in ieder geval games) zeker niet in de weg heeft gestaan.

De snelle ontwikkeling van hardware van de PC heeft in mijn ogen zelfs een heleboel nadelige gevolgen, waaronder dat het momenteel zelfs in een OS (bijna) niet meer mogelijk is om alle hardware goed te ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37673

Op maandag 15 oktober 2001 14:47 schreef Frenzy het volgende:
Hey bilderbeek, wees dan zo netjes om mensen naar ibazar of msx2.com te verwijzen. Linke loetje ;)
Overigens hoef je een submit knop maar 1x te klikken.
Eh, dat is niet slim dan he, want ik wil juist dat die mensen eerst naar mij mailen om spullen aan mij kwijt te raken natuurlijk... :)

Sorry voor het dubbel submitten. Foutje of zo, bericht daarvoor ging wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:45
M'n computer waar ik dingen voor de FAC en FCS voor deed heb ik nog steeds: een Philips VG8235, DS/DD diskdrive, 256 kB RAM, 128 kB VRAM, MSX2+ uitbreiding. In 1986 gekocht, en na een condensator verwijderd te hebben (en niet een nieuwe teruggezet) werkt het ding nog steeds. Daarnaast heb ik ook nog een Sony HB900AP staan, da's zo'n apparaat wat wel kan superimposen, maar niet kan digitaliseren. Makkelijk uitbreidbaar naar 1 mB (door een chippie er bij te steken, het voetje zat al in het moederbord), wat ik dan ook gelijk zelf heb gedaan. En, ja, ik gebruik ze (af en toe) nog steeds.

Als iemand toevallig nog een toetsenbord heeft staan voor de Sony: ik houd me aanbevolen. De mijne wordt zacht gezegd een beetje rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34339

Ik heb ook nog zo'n msx op mijn zolder liggen MET zwartwit monitortje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Laatst online: 23-05 07:19
Eén van de mooiste spellen vond, en vind ik altijd nog, is Payload waarin je op een Grand-Theft-Auto-achtige wijze een vrachtwagen moet besturen en dan lading door Japan heen moet vervoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-05 20:38

im_ik

dat ben ik dus

Voor wie nog intresse heeft voor wat source code:
http://www16.brinkster.com/cpubuilding/tara/tara.html

Is van mij maar wordt nu open-source aangezien ik toch geen tijd meer heb.

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Op dinsdag 16 oktober 2001 23:08 schreef marco3se het volgende:

[..]

De YS saga is op de SNES verder gegaan. Ik heb deel 1 t/m 3 (zoals op de MSX) en deel 4 en 5 voor je (alleen SNES) als je intresse hebt
Uhmm...ik heb Ys 1 (MSX), Ys 2 (MSX), Ys 3 (MSX), YS 3 (SNES), Ys 4 (SNES), Ys 5 (SNES), Ys Book 1+2 (TurboDuo), Ys 1 Eternal (PC) en hoop binnenkort Ys 2 Eternal ergens te importeren...je hebt het wel tegen een verzamelaar he :)

Heb ook een kleine 20 Audio CD's van Ys (JDK Band), posters, placemats, OAV series Ys 1...alleen geen action figures :(
Op woensdag 17 oktober 2001 00:13 schreef Snout het volgende:
Even kijken op www.falcom.com en je weet dat onder de naam YS Eternal I en II de eerste twee delen van YS ook een vervolg hebben gekregen op de PC. Helaas alleen in japanse uitvoering. Kijkend naar de demonstratie .AVI-files kan ik dit echt niet begrijpen. Deze spellen zien er zooooooooo goed uit. Waarom is dit nooit vertaald naar het Engels?
Heel simpel, niemand buiten Japan weet uberhaupt dat die spellen bestaan (op Korea en Maleisie na geloof ik). Ten tweede is er op de PC geen markt voor RPG's en zeker geen 2D RPG's (zelfs Final Fantasy VII heeft érg slecht verkocht op PC, en das een 3D toptitel). Bij elkaar opgeteld is er dus geen uitgever die geld gaat uitgeven om Engelse versies van Ys 1 en 2 Eternal te laten maken. Nihon Falcom wil wel, daar heb ik verschillende keren contact mee gehad, en de afspraken voor licenties en royalties stonden al op papier. Jammer :(

maar goed, ik speel de Japanse wel, ik heb die spellen zo vaak gespeeld dat ik het haast met de monitor uit kan uitspelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hey Ruud! Altijd goed om jou hier te zien. Dat FF7 slecht verkocht op de PC had ook te maken met het feit dat het een erg brakke conversie was, hetzelfde effect kan je zien bij Metal Gear Solid.

Maargoed.. dat er een kleine (geen) markt voor RPGs is op PC's is bekend en een triest feit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ik heb ook nog een msx en ik heb ook nog bandjes waar spelletjes op staan. :) Of het werkt weet ik niet -> Ga ik morgen maar is ff uitproberen denk ik -> heb toch vrij van m'n werk :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 24 oktober 2001 01:24 schreef Snout het volgende:
Hey Ruud! Altijd goed om jou hier te zien. Dat FF7 slecht verkocht op de PC had ook te maken met het feit dat het een erg brakke conversie was, hetzelfde effect kan je zien bij Metal Gear Solid.

Maargoed.. dat er een kleine (geen) markt voor RPGs is op PC's is bekend en een triest feit :(
Mwah...ik koop wel een console...RPG's zijn echte consolespellen en dat vind ik prima. Ik ben niks tekort gekomen op RPG gebied...Konami's nieuwste reeks (Suikoden) is steengoed namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1173

Ik heb mijn msx gisteren weggerot toen mijn vader hem in mijn handen drukte en zij "neem je deze ook mee naar huis" Het was erg vroeg en ik was erg pissig. Heb nu wel een beetje spijt, was toch wel leuk vroeger met die pinguin en zo(spelletje) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Laatst online: 23:48

oCe

aka Dookie.

dit is mijn schatje :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/oce/smallr.jpg

incl. gfx9000, de eerste uitvoering; zo'n externe kast die met een bandkabel in je insteekslot ging, echter de 9 pins connector die naar scart gaat v/d gfx9000 is stuk :'( iemand misschien een idee waar je nog zo'n kabel zou kunnen krijgen? heb mcwf al geprobeert, die verwezen me door naar sunrise. sunrise gemailt, na 3 dagen nog steeds niets gehoord :( mocht iemand nog zo'n kabel hebben, een draadschema hebben zodattik 'em zelf kan maken, of weten waar ik 'em kan krijgen... graag! :)

msx... O+

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-06 11:53

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Op vrijdag 12 oktober 2001 10:35 schreef ZFL@SH het volgende:

[..]

Wrong ;). Serienummer sticker op de onderkant staat het productie jaar: 6-80. Heb hem ooit gekocht voor 1 piek. Vroeger had ik er 1 van Philips maar die kon ik toen met een berg spellen goed verkopen.
[..]
Dan is het geen MSX, maar een CP/M machine...die waarschijnlijk niet 100% aan de MSX standaaard voldoet.

http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=90

Nou ja, boeien...feit is dat je er lol aan beleefd hebt he :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Eh... Ik moet meer games voor die MSX hebbu... Knightmare alleen gaat vervelen :)

* Aetje heeft een MSX2... Verder weet ie het ook niet.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madshark
  • Niet online
Jaaaa! een MSX topic :)

Een poosje geleden heb ik maar eens mijn oude hobby weer opgenomen.
En de Konami schooters rulen nog steeds zwaar. Regelmatig speel ik nog wel een Nemesis 2,3 of Salamander eens uit.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.medina/msx_010.jpg
Maar dan wel op de ParaMSX emulator. (heb geen fMSX maar deze werkt perfect met SCC games)

Mijn hardware collectie:

Philips VG-8235 (for sale)
Philips NMS-8245 (for sale)
Philips NMS-8255 (for sale)

Philips NMS-8280 met:
- MSX2+ mod
- 1024Kb ram (binnenkort 4096Kb als ik de juiste simms ergens kan vinden)
- FMPac
- Games: Nemesis, Nemesis2, Nemesis3, Salamander, KingValleyII, MetalGear, VampireKiller

Al een poosje ben zit ik met een gedachten om een heuse MSX-Lanparty/Meeting van 48 uur te organiseren. Natuurlijk kun je niet met een MSX multiplayer games spelen, dus neem je ook een PC mee om via een LAN de nodige MSX software uit te wisselen en met grote beamers nog wat nostalgische games te spelen :)

Als er MSX fanaten zijn die ook zin hebben om zoiets op te zetten dan mail mij even! (--knip--)

Mzls!

[ Voor 1% gewijzigd door Madshark op 04-05-2008 01:50 . Reden: hopeloos oud topic, stond mijn email adres nog in. Email verwijderd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27059

Ik ben een MSXer van (bijna) het eerste moment, zeg 1984.

Ik hier staan:
een Sony HB-F500P MSX2
een Sony HB-F700P MSX2
een Panasonic FS-A1GT MSXturboR
een Roland MT-32
een Sony SDC-500 datarecorder
een Digital KC slotexpander
een Digital KC externe memorymapper
een Philips muziekmodule
een Panasoft FMPAC
en op zolder nog een stuk of negen MSX1-computers.

Aan originele software:
Xak, The Art Of Visual Stage
Xak 2, Rising Of The Red Moon
Xak 3, The Tower Of Gazzel
Fray, In Magical Adventure MSX2
Fray, In Magical Adventure MSXturboR
Illusion City
Big Strategy 2, Campaign Version
The Tower Of Cabin
Princess Maker
SD-Snatcher
Hydlide MSX
Hydlide MSX2
Hydlide 2
Hydlide 3 MSX2

Ik zit er nog regelmatig achter en kom er dan ook steeds achter dat ze op de PC de kwaliteit van veel MSX-spellen nog steeds niet kunnen evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-05 22:20
Op woensdag 31 oktober 2001 05:48 schreef LCKLu_Beest het volgende:
een Panasonic FS-A1GT MSXturboR
:9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Op woensdag 31 oktober 2001 10:35 schreef Dualdude het volgende:

[..]

:9~ :9~ :9~ :9~
plaatje van m'n Panasonic MSX Turbo R ST hierboven niet gezien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Een maat en ik zijn begonnen met een remake van Nemesis (Gradius) in BlitzBasic :) Just for phun :) Eerste veld is bijna klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zojuist aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/images/temp/ds4.jpg

DragonSlayer IV - Drasle Family :)

En volgende week krijg ik DragonSlayer VII Legend of Heroes ook binnen :)

Dan heb ik dan m'n Nihon Falcom verzameling zo ongeveer compleet. (nee niet alle spellen van Falcom maar degene die ik wou hebben)

Voor degene die het niet weten, voor MSX muziek nostalgie: http://www.ampcast.com/arranger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28735

Keb nog 2 msx-1 computers staan met heeeel veel bandjes externe diskdrive modem database-rom.
Iemand intresse staat toch maar weg te stoffen.

jasperious@yahoo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 20:06
Yep ik heb er ook nog een stuk of wat, maar dit is mijn systeem wat nog wel af en toe aanstaat:

- NMS8280 video digitizer/ superimpose
- Z80H schakelbaar tussen 3.15 en 7.14MHz
- 128KB Intern geheugen
- 128KB Video geheugen
- Digital KC slot expander
- Digital KC 1024KB Memory mapper
- Salamander SCC met DOS2.20
- HSH SCSI interface Novaxis rom & Kun basic
- Moonsound OPL4 16 bit sound/ 128KB SDram
- NMS1205 OPL1 met 4 bit ADPCM en 256KB geheugen
- Panasoft FM-Pac (De echte japanse)
- 1 x 30 MB en 1 x 40MB Quantum SCSI harddisk
- 2 x 720KB double sided NEC floppy drives

Ik maak er nog AVI's en MP3s van dingen die niet te emuleren zijn. Ook de OPL4 heeft gewoon nog steeds een enorm vet geluid. De muziek uit die tijd vind ik nog steeds super, ik heb een aantal dingen online staan op:

http://msx.retrogames.com

Cheers

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06 21:46
Ik heb mijn hele MSX net gerepareerd/gerestaureerd, ik moet alleen nog zien hoe ik mijn database weer herstellen kan (bandjes), ik heb wel een programma dat images naar wav omzet, maar het werkt niet echt :(, de programma's worden wel gezien door de MSX maar hij maakt altijd wel 1 of 2 fouten onder het laden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumb_8
Hmmm wat is er dan op tape nog niet overgezet naar disk? Kijk eens op de download sites van www.msx.org, je kunt vast wel alles downloadbaar vinden. Anders heb je een probleem, dan is het vast lost 4 ever.

Ik heb al mijn 5.25" en 3.5" floppies voor de MSX op 1 CD-Rom gezet zodat ik die floppies niet meer nodig heb (kunnen ze ook niet kapot gaan).

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

• Eindbaas
Ik heb nog een originele Solid Snake liggen (RC767 - Konami 1990). Echter deze is ooit onder handen genomen door iemand die de SCC schakelbaar wilde maken... :( Toen ie nix meer deed mocht ik em wel hebben, nu wil ik graag weten of iemand dit soort dingen kan repareren, in originele staat terugbrengen. De SCC hoeft niet schakelbaar te zijn, want daar heb ik m'n Salamander wel voor.

• dumb_8
Toen ie nix meer deed mocht ik em wel hebben, nu wil ik graag weten of iemand dit soort dingen kan repareren, in originele staat terugbrengen.
Normaal deed je dat door een signaal te onderbreken uit het slot zelf (als ik me het goed herinner het slotselect signaal). Check ff of er spoortjes zijn onderbroken door Dhr. Beun de Haas, ff spoortje opnieuw verbinden en het ding zou weer moeten werken.

Als het dat niet is dan wordt het moeilijk. Misschien heeft ie em wel opgeblazen, dan kan je het ding wel weggooien ben ik bang. Er valt niets in te reparen. Als hij de ROM heeft opgeblazen zou je die nog kunnen copieeren van iemand en dan vervangen door een EPROM.

• Eindbaas
Tja, dat spoortje heb ik alweer laten doorverbinden... Doet het dus nog niet :( Iemand in de zaal met een eprom programmer?

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:25

Kettrick

Rantmeister!

wij hadden dit monster:
Afbeeldingslocatie: http://www.homecomputer.de/images/machines/Toshiba_HX-10.jpg

• Eindbaas
Ikzelf heb ook nog ergens zo'n HX-10 liggen :) Maf apparaatje wel, prima om Nemesis op te spelen voor de buis :)

• Eindbaas
Op zaterdag 10 november 2001 00:26 schreef dumb_8 het volgende:
Yep ik heb er ook nog een stuk of wat, maar dit is mijn systeem wat nog wel af en toe aanstaat:

- NMS8280 video digitizer/ superimpose
- Z80H schakelbaar tussen 3.15 en 7.14MHz
- 128KB Intern geheugen
- 128KB Video geheugen
- Digital KC slot expander
- Digital KC 1024KB Memory mapper
- Salamander SCC met DOS2.20
- HSH SCSI interface Novaxis rom & Kun basic
- Moonsound OPL4 16 bit sound/ 128KB SDram
- NMS1205 OPL1 met 4 bit ADPCM en 256KB geheugen
- Panasoft FM-Pac (De echte japanse)
- 1 x 30 MB en 1 x 40MB Quantum SCSI harddisk
- 2 x 720KB double sided NEC floppy drives

Ik maak er nog AVI's en MP3s van dingen die niet te emuleren zijn. Ook de OPL4 heeft gewoon nog steeds een enorm vet geluid. De muziek uit die tijd vind ik nog steeds super, ik heb een aantal dingen online staan op:

http://msx.retrogames.com

Cheers
Die linkjes naar de AVI-files doen het blijkbaar niet?

• Eindbaas
Weet iemand nog een Panasonic FSA1-GT Turbo-R voor mij te koop?

• Berkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2017

Berkie

- burps -

Op woensdag 10 oktober 2001 19:23 schreef laupro het volgende:
Ik had er ook een, alleen door een te hoog voltage heb ik hem opgeblazen :'(

Het was de 'ZX Spectrum' geloof ik
Ketter ... da's geen MSX ... da's een Sinclair ... ;)

verstand op nul en nadenken ..

• dumb_8
Die linkjes naar de AVI-files doen het blijkbaar niet?
Geen idee waar dit aan ligt... Misschien zit er een download limiet op de webserver? Was een gratis account dus ik mag niet klagen. Nou doet ie het weer wel...

• Eindbaas
Op donderdag 15 november 2001 22:31 schreef dumb_8 het volgende:

[..]

Geen idee waar dit aan ligt... Misschien zit er een download limiet op de webserver? Was een gratis account dus ik mag niet klagen. Nou doet ie het weer wel...
Ik zie het :) Leuk spul allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Welke echte remakes van oude spellen zijn jullie bekend? Ik weet alleen maar een King's Valley en Nemesis, maar is er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25016

Ja van knightmare is er ook nog één

Jammer ik kan de link niet meer vinden maar ik weet wel dat er ook games ge-recompiled zijn voor de pc (met van die walgelijke pc-speaker bliepjes weet je wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25076

Mijn broer heeft er nog 3 staan :)

MSX 1 32kb
MSX 1 64kb
MSX 2 128kb (2 fdd's stoeeeeerrrrr)
En zelfs nog een lichtpen om te tekenen op je tv :)
en 2400 baud modem en nog wat junk

Van al dat spul is van mij:
- Metal Gear rompack van konami :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Metal Gear HEERSCHT :) Ik vind het altijd wel maf wanneer iemand begint te vertellen over de PSX en de PC versies... Ik zeg dan altijd dan altijd dat ik de voorlopers daarvan ook nog heb (origineel nog wel :)) op de MSX. Het is dan net of ik chinees voor die personen spreek hahahahahaha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 17 november 2001 01:03 schreef wouter76 het volgende:
Welke echte remakes van oude spellen zijn jullie bekend? Ik weet alleen maar een King's Valley en Nemesis, maar is er nog meer?
Nemesis is een serie, die heeft altijd doorgelopen (als Gradius)
Zelfde geld voor Vampire Killer (Castlevania)

Puyo Puyo wordt nog steeds geremaked (sega brengt hem uit voor de GBA)

Compile is bezig met een nieuwe Zanac (ZanacXZanac)

T&E Soft heeft een PC remake gemaakt van Hydlide

Nihon Falcom heeft een remake gemaakt van Ys 1 en Ys 2 voor de PC

Princess Maker (Micro Cabin) is ook een nog lopende serie

Dragonslayer (Falcom) is nog een lopende serie (Legend of Heroes op PC)

Metal Gear loopt uiteraard ook nog door met MGS1 en MGS2 nu.

Konami's Samurai zijn ook nog meerdere delen van gemaakt (Goemon).

Contra (Konami) is nog zo'n serie die nog steeds doorloopt

En dan vergeet ik er vast nog wel een paar :)

edit:

DIX natuurlijk :D ook verschenen voor PC en GBC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32978

Ik ben vandaag weer eens op mijn broer zijn kamer gaan kijken (die nu in delft zit en bijna nooit thuiskomt) en wat zag ik daar naast de Commedore 64 de 486 en nog een heel museum aan oude compu's... Een msx... kweet alleen nie welke :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op zaterdag 17 november 2001 22:19 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Nemesis is een serie, die heeft altijd doorgelopen (als Gradius)
Zelfde geld voor Vampire Killer (Castlevania)

Puyo Puyo wordt nog steeds geremaked (sega brengt hem uit voor de GBA)

Compile is bezig met een nieuwe Zanac (ZanacXZanac)

T&E Soft heeft een PC remake gemaakt van Hydlide

Nihon Falcom heeft een remake gemaakt van Ys 1 en Ys 2 voor de PC

Princess Maker (Micro Cabin) is ook een nog lopende serie

Dragonslayer (Falcom) is nog een lopende serie (Legend of Heroes op PC)

Metal Gear loopt uiteraard ook nog door met MGS1 en MGS2 nu.

Konami's Samurai zijn ook nog meerdere delen van gemaakt (Goemon).

Contra (Konami) is nog zo'n serie die nog steeds doorloopt

En dan vergeet ik er vast nog wel een paar :)

edit:

DIX natuurlijk :D ook verschenen voor PC en GBC
Tja, als je het over doorlopende series hebt:

R-Type: Nu R-Type Delta op de PSX
Parodius: Sexy Parodius en Parodius - Fantastic Journey op de PSX
Final Fantasy: Eerste vier delen op de MSX, 5de en 6de deel op de PC-Engine, de rest op PC en PSX
Aleste: na Aleste Gaiden voor MSX nog diverse versies op bijv. GameGear en andere spelcomputers uitgebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39966

Ga je mond spoelen ! Dat heeft weinig met MSX te maken.
Mond spoelen? ARGH! ;) 'T is mischien geen MSX...maar het was wel een gaaf machinetje..die zou ik nou echt graag nog hebben...met micro drives
...die goeie ouwe tijd -zucht-

Okok.. Yie Ar Kungfu was gaaf...en dat spel met dat autootje ook wel...(Road fighter?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Ook van Gradius en Salamander zijn er "De Luxe packs" voor de PSX uitgekomen. Dit zijn eigenlijk meer remakes van de Arcade en Nintendo versies, op die van Gradius staat wel een versie die verdacht veel op de MSX versie lijkt... Maar dat is eigenlijk de Arcade versie, de MSX versie lijkt daar dus eigenlijk meer op :P

Allemaal mieters interessant materiaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op zaterdag 17 november 2001 22:29 schreef EdSki het volgende:

[..]

Mond spoelen? ARGH! ;) 'T is mischien geen MSX...maar het was wel een gaaf machinetje..die zou ik nou echt graag nog hebben...met micro drives
...die goeie ouwe tijd -zucht-

Okok.. Yie Ar Kungfu was gaaf...en dat spel met dat autootje ook wel...(Road fighter?)
Voor Road Fighter en Yie Ar Kungfu had je toch echt wel een MSX nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zaterdag 17 november 2001 22:29 schreef wouter76 het volgende:

[..]

Tja, als je het over doorlopende series hebt:

R-Type: Nu R-Type Delta op de PSX
Parodius: Sexy Parodius en Parodius - Fantastic Journey op de PSX
Final Fantasy: Eerste vier delen op de MSX, 5de en 6de deel op de PC-Engine, de rest op PC en PSX
Aleste: na Aleste Gaiden voor MSX nog diverse versies op bijv. GameGear en andere spelcomputers uitgebracht
Meer dan FF1 en FF2 heb ik voor de MSX nooit gezien :? 3, 4 en 5 heb ik alleen op de SNES gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Ik heb 4 wel op m'n MSX gespeeld... 1 & 2 ook, maar 3 nog nooit...

FF4 voor msx is op internet niet zo moeilijk te vinden, maar het is mij nog nooit gelukt die op een emulator aan de praat te krijgen, niet zo erg dan speel ik em wel weer op de echte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Hier staat nog een Sony HB-F1XV MSX 2+.

Niet dat ik er veel mee doe. Meestal gebruik ik RuMSX om nog eens een echte Konami klassieker te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Hehe, dat is een leuk apparaatje... Ik probeer binnenkort m'n msx2 om te laten bouwen naar 2+ :) Ben ook nog steeds op zoek naar een Turbo-R, maar die zijn wel erg moeilijk te vinden zeg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

goed ibazar/ebay in de gaten houden, daar komt mijn lang verlangde TurboR ook vandaan, dus wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op zondag 18 november 2001 11:02 schreef oCe het volgende:
goed ibazar/ebay in de gaten houden, daar komt mijn lang verlangde TurboR ook vandaan, dus wie weet!
Jep, dat doe ik dan ook al geruime tijd, wil jij die van jou niet aan mij verkopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Heb er wel een maar gebruik hem zelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10556

Ik heb nog een Sony msx 1 staan, ik weet niet wat er allemaal inzit maar ik weet wel dat een spelletje starten drie koppen thee en twee koekjes duurt...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op zondag 18 november 2001 13:31 schreef roys het volgende:
Heb er wel een maar gebruik hem zelden
Ik begin die van mij weer steeds meer te gebruiken, ik was altijd een beetje aan het freubelen met die emulators. Maar nu ik weer de ruimte heb om mijn complete MSX weer neer te zetten gebruik ik die toch liever. Dan merk je dat er toch niets bover "the real thing" gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Laatst online: 16:14

markvt

Peppi Cola

Afbeeldingslocatie: http://www.homecomputer.de/images/machines/Philips_VG-8020.jpg

Zoeen staat er in mijn kast te verstoffen met joystik wat tapes en een cartridge game,

Af en toe sluit ik em nog weleens aan.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 18 november 2001 01:17 schreef wouter76 het volgende:

[..]

Voor Road Fighter en Yie Ar Kungfu had je toch echt wel een MSX nodig :P
Yep dat was ook het enige waar ik die msx voor gebruikte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op zondag 18 november 2001 15:13 schreef EdSki het volgende:

[..]

Yep dat was ook het enige waar ik die msx voor gebruikte :)
had je niet meer spelletjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Áls ik nog op de MSX speel gaat het toch met name om Metal Gear, Metal Gear 2, Usas, SD-Snatcher en Daiva :)

De emu start ik af en toe op als ik me wil uitleven, 9 van de 10 keer met Bosconian ;)

M'n Dragonslayer 6 is intussen ook binnen, nie normaal die ziet er nog spiksplinternieuw uit. zit zelfs een volledige kaart in van het hele spel gedrukt om een soort stof-achtig papier, heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zondag 18 november 2001 19:47 schreef wouter76 het volgende:

[..]

had je niet meer spelletjes :?
Ja op de zx spectrum :-) ...en op tape..moest je een kwartier wachten om dan getrakteerd te worden op een load error...argh..ja die goeie ouwe tijd 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op zondag 18 november 2001 21:49 schreef MrRudi het volgende:
Áls ik nog op de MSX speel gaat het toch met name om Metal Gear, Metal Gear 2, Usas, SD-Snatcher en Daiva :)

De emu start ik af en toe op als ik me wil uitleven, 9 van de 10 keer met Bosconian ;)

M'n Dragonslayer 6 is intussen ook binnen, nie normaal die ziet er nog spiksplinternieuw uit. zit zelfs een volledige kaart in van het hele spel gedrukt om een soort stof-achtig papier, heel mooi :)
[i]BLAST OFF!!![/i] :)

Ik probeer tegenwoordig ook weer wat Japanse MSX spellen te bemachtigen :) Ik heb nu nog een Sword of Legend LENAM liggen... wat een extra's zitten daarbij :) Audiotape, poster e.d. fantastisch mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 18:59

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm..een MSX>..dat niet..maar wie kent de P2000 van Philips nog?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34506

Ik heb em zien staan die DS6 bij je op t bureau. Echt nice :). Daar is volgens mij ook een SNES versie van uitgekomen, BTW.

Final Fantasy heb ik nooit gezien op de MSX, de eerste die ik ken was op de NES en die suckte :). Vanaf deel 5 begon FF mij meer te bekoren :)

Ik probeer nog steeds Xanadu en Golvellius 2 werkend te krijgen op een emulator (dus zonder graphics errors), zonder succes helaas :(

p2000 die ken ik nog wel ! Kregen we op de basisschool. Was dat niet met die superkleine bandjes ? ;)

[EDIT: p2k reply :)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:27

Yucko

One clown to rule them all !

Op maandag 19 november 2001 16:53 schreef TheVisionMaster het volgende:
Hmm..een MSX>..dat niet..maar wie kent de P2000 van Philips nog?? :)
is dat niet zo'n ding met van die insteekcassettes (cartridges) en een compleet vlak toetsenbord met tip toetsen ? Damn ... die heb ik ooit eens gehad :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Op zondag 18 november 2001 13:28 schreef wouter76 het volgende:

[..]

Jep, dat doe ik dan ook al geruime tijd, wil jij die van jou niet aan mij verkopen? :P
Ammenooit niet hehe, m'n TurboR gaat nergens heen!

Panasonic MSX TurboR ST
H.G. SCSI controller
40 MB SCSI hdd
GFX9000
Moonsound v2.0 512kb (net nieuw O+)
Muziek Module
etc etc

die's gek hehe dat gaat echt niet weg, ben juist weer druk begonnen ermee.. progge! Destijds nog druk bezig geweest voor DTC, TCI, ffies voor Flying Bytes enzo... en tja nu... nu gaan we zelf maar een projectje opzetten ofzo :)

I'm back @ MSX >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Flying Bytes en TCI ken ik nog wel, in die tijd was ik zelf bezig bij Near Dark (Soepfiskje, Jarretenk, Near Dark, Near Dark 2.5, Alto, Illusions, DISK (De Idiootste Software Krant) :)... Leuke tijd was dat!

Maar nu back to business: verkoop die TurboR maar fijn aan mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Er komen allemaal mooie herinneringen boven bij het lezen van dit topic ;(

Ik ga mijn MSX weer eens uit de kast halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Wil echt herinneringen ophalen kijk dan hier eens: http://www.funet.fi/pub/msx/photos/.... om bij weg te zwijmelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

http://www.funet.fi/pub/msx/photos/tilburg_97/TILBU053.jpg

hehe, joh da's Fun-Soft ;) hij tekende destijds de menu's voor DTC's Paradise/TCI #4B en 5B, * oCe programmeerde die zooi :)

Dat waren pas tijden... toch ff zoeken, moet zelf ongetwijfeld ook ergens op die foto's staan... ben anne de raad, frank h. druijf, wammes witkop, de nbno-crew, etc etc allemaal al tegen gekomen... nostalgie!

Near Dark? Hehe LOL wat was je nick? Opa, Jelle -ik ben lang- Jelsma, Vla of een van de andere wazige nicks :P

maar goed, back to business: m'n Turbo R gaat NIET weg, you'll have to kill me first :P Zit d'r serieus aan te denken om met een spel voor de GFX9000 + Moonsound (& Turbo R misschien, maar nog zeker, meesten hebben een MSX 2) te gaan bouwen... nu alleen nog tijd vrij maken... maar dat gaat lukken!

btw wie leest MSX Info tegenwoordig eigenlijk, 't blad van Rinus Stoker, onlangs issue #21 binnengekregen, aanrader!

--edit--
http://www.funet.fi/pub/msx/photos/zandvoort_97/ZV97-A11.JPG

hehe links naast BaSoft (Bassieee :+) was onze stand, op Zandvoort'97, diegene die daar staat was 1 v/d Paradise/TCI tekstschrijvers, zal z'n naam hier niet neerzetten. Damn dat waren pas tijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op dinsdag 20 november 2001 10:18 schreef oCe het volgende:

Near Dark? Hehe LOL wat was je nick? Opa, Jelle -ik ben lang- Jelsma, Vla of een van de andere wazige nicks :P
Mijn nick was DOS en ik maakte wel es wat van die vage graphics :) Jelle is de enige van dit clubje die ik nog regelmatig zie. Hij heeft onlangs nog een msx2 van mij gekregen, want meneer wil weer wat muziek maken en vooral ook weer luisteren.

Nah, vooruit... Je mag je Turbo-R houden, je bent er gek genoeg op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Op dinsdag 20 november 2001 10:27 schreef wouter76 het volgende:

[..]

Mijn nick was DOS en ik maakte wel es wat van die vage graphics :) Jelle is de enige van dit clubje die ik nog regelmatig zie. Hij heeft onlangs nog een msx2 van mij gekregen, want meneer wil weer wat muziek maken en vooral ook weer luisteren.

Nah, vooruit... Je mag je Turbo-R houden, je bent er gek genoeg op :)
Hehe heeft Jelle z'n MSX + Moonsound waar 'tie zolang op heeft gewacht weggedaan dan joh? Heb urenlange verhalen van 'em gelezen op de Disk-jes (jep heb ze nog origineel ook hehe) dat z'n Moonsound ergens in Swiss was blijven steken ;) Damn hoe meer ik het erover heb, hoe meer ik erachter wil kruipen telkens... too bad dat m'n werk met PC's is ;)

OPA hehe jah nu je 't zegt, ik wist dat ik d'r eentje vergeten was, oeps hehe... jij nog actief bezig? Kan je zeker niet overhalen om b.v. mee te gaan werken aan een spel ofzo? Perhaps een 'nieuwe' demo/game group opgerichten van 'gouwe ouwe', als d'r wat meer actieve MSX'ers mee zouden werken moet best wat leuks realiseerbaar zijn lijkt me!

...verrek ik weet 't weer Meits dat was Jelle's nick!

http://www.msxposse.com/

meer foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op dinsdag 20 november 2001 10:40 schreef oCe het volgende:

[..]

Hehe heeft Jelle z'n MSX + Moonsound waar 'tie zolang op heeft gewacht weggedaan dan joh? Heb urenlange verhalen van 'em gelezen op de Disk-jes (jep heb ze nog origineel ook hehe) dat z'n Moonsound ergens in Swiss was blijven steken ;) Damn hoe meer ik het erover heb, hoe meer ik erachter wil kruipen telkens... too bad dat m'n werk met PC's is ;)

OPA hehe jah nu je 't zegt, ik wist dat ik d'r eentje vergeten was, oeps hehe... jij nog actief bezig? Kan je zeker niet overhalen om b.v. mee te gaan werken aan een spel ofzo? Perhaps een 'nieuwe' demo/game group opgerichten van 'gouwe ouwe', als d'r wat meer actieve MSX'ers mee zouden werken moet best wat leuks realiseerbaar zijn lijkt me!

...verrek ik weet 't weer Meits dat was Jelle's nick!

http://www.msxposse.com/

meer foto's :)
Ik ben zelf nog maar weer een maand ofzo echt actief bezig, mijn MSX heeft ongeveer 5 jaar staan te vertoffen op zolder (zie mijn 1e post in dit topic voor de config). Ik merk wel dat ik er nog steeds veel lol aan beleef. En internet is echt ideaal om weer wat oude herinneringen op te halen.

Overigens er is 1 DISK die jij onmogelijk (origineel) kunt hebben; dat is namelijk DISK: De Dikke Editie Daar is er maar 1 van gemaakt, speciaal voor mij :) Hierop staan zowat alle recensies die andere clubs/bladen op onze frutsels gegeven hebben.
Deze is tegenwoordig wel te downloaden van mijn MSX-site (ben al bezig met een nieuwe site, de huidige is mijn eerste site ooitgemaakt en ziet er gewoonweg niet uit!) je kunt em hier vinden: http://www.newmsx.dhs.org/neardark.htm

Ik ben wel over te halen om mee te werken aan een nieuw msx-project, maar ik heb al een hele tijd niet meer zoiets gedaan en erg veel tijd heb ik ook niet. De interesse is er echter wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Ook is er nog een DISK - Biggest Bull Shit, alhoewel ik hier zelf aan meegewerkt heb, heb ik die niet meer (werkend). Heeft iemand deze nog en zou hiervan een diskimage naar mij toe willen mailen? E-mail adres wouter76 @ chello.nl dit is geen warezrequest aangezien dit al jaren geleden tot public domain is uitgeroepen ;).... Door ons zelf als makers ervan :)

• Eindbaas
Op donderdag 11 oktober 2001 09:37 schreef im_ik het volgende:

-knip-

Maar aangezien ik mijn scsi-bus deel met mijn PC.
Heb ik dus CD-rom zip-drive 50mb HD op mijn MSX en PC :o

-knip-
Kun je mij eens vertellen hoe je dat doet? Ik heb hier een SCSI HDD op m'n MSX en die wil ook graag delen met m'n pc. Van internet mooi programma's downen die met de pc op die schijf zetten en vervolgens direct op de msx opstarten.

Maar tot nu toe wil dit niet echt lukken :( Dus als je even kort kunt uitleggen hoe jij dit voorelkaar gekregen hebt... graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat zou ik ook wel willen weten.

Ik heb een BERT scsi interface kan het daar ook mee ?
Binnenkort wil ik wel een MEGA-SCSI bestellen !

Welke zou het beste zijn, die met 256kb SRAM of 1024 SRAM
Verschil is 200 piek (die met 256 kb kost 404 piek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Op zaterdag 24 november 2001 14:35 schreef Jebedia het volgende:
Ja dat zou ik ook wel willen weten.

Ik heb een BERT scsi interface kan het daar ook mee ?
Binnenkort wil ik wel een MEGA-SCSI bestellen !

Welke zou het beste zijn, die met 256kb SRAM of 1024 SRAM
Verschil is 200 piek (die met 256 kb kost 404 piek)
Ja, dat zijn verreweg de beste SCSI interfaces die ooit voor de MSX gemaakt zijn! Zelf ben ik ook op zoek naar zo'n ding en nog steeds naar een turbo-r.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet al waar en hoe ik moet bestellen (een Mega-scsi)!

Wie heeft er al eerder zo'n mega-scsi besteld ?
En wie weet wat Eurogyro of Postgyro is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Die makers van de Mega SCSI (Ese Artist's Factory) hebben overigens nog veel meer mooie hardware gemaakt. Ik zoek hun site wel even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
dit is hun site: http://www.hat.hi-ho.ne.jp/tujikawa/ese/megascsi.html

check vooral die kewle geheugenuitbreiding ook eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27493

Mijn MSX-je is helaas overleden ;( ... Maar ik had toendertijd wel alles wat met geluid te maken had :)
FM-PAC
Muziekmodule + keyboard (met uitgebreid samplememory)
SCC
OPL4
bovendien was m'n MSX (een Philips NMS8255) stereo gemaakt (uit noodzaak, want m'n FMpac kraakte en SCC geluid overstemde PSG geluid... oftewel het bekende 8250/55 probleem toendertijd) Inclusief potmeter en schakelaar :)

Ik wil em nog steeds een keer laten maken, maar ben bang dat dat duurder is dan een andere MSX kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41395

Ik heb hem ook nog steeds in gebruik.
om precies te zijn een:
Panasonic A1GT (MSX Turbo R)
4MB memory mapper
GFX 9000 (VG9990)(videochip)
Moonsound (OPL4)
IDE interface met 520MB HD
SCSI interface met 120MB HD
4x slotexpander

en ook nog een 8250.

en ja ik ben nog aktief bezig ben momenteel bezig met het maken van een spel samen met nog een paar anderen.
voor wat meet info over de MSX check out www.msx.org of www.msx2.com

YUSTMENL
in de MSX scene bekent als
Styx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-04 12:17

PolarWolf

Debian, of course.

Aaah, de nostalgie...

1 x 8280
1 x 8250
1 x HB700P

Muziekmodule, originele FM-Pac (de Yamaha, geloof ik), diverse SCC modules, tekentablet, the works.
Tjee, wat heb ik veel plezier beleeft aan die doosjes..ik heb ze nog.

Ik ben nog steeds van plan om er nog eens wat mee te gaan doen.

Undernet #linux, Undernet #ipsec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 27 november 2001 16:24 schreef PolarWolf het volgende:
... originele FM-Pac (de Yamaha, geloof ik) ...
FM-PAC staat voor: Panasonic Amusement Cartridge ... dusse da's geen Yamaha heh :)... d'r zat wel een opll van yamaha in, maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
de klonerige fm-pac hadden toch ook allemaal een Yamaha volgens mij :P Maar idd. de originele is van Panasonic met 8kb S-Ram op spelstanden in te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 12:02
Ik wil em nog steeds een keer laten maken, maar ben bang dat dat duurder is dan een andere MSX kopen
Wat is er kappot? Een MSX is zo ontzettend simpel, dat moet je zelf kunnen repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11051

Ik had altijd een Philips NMS-8245 (MSX-2). Speulde er alleen spelletjes op als snake-it en aleste-special enzo... Ohja, en family billiards natuurlijk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 27 november 2001 16:48 schreef wouter76 het volgende:
de klonerige fm-pac hadden toch ook allemaal een Yamaha volgens mij :P Maar idd. de originele is van Panasonic met 8kb S-Ram op spelstanden in te bewaren.
Dat zeg ik ook niet, anders kun je de muziekmodule ook wel een yamaha noemen, en alle adlib/soundblasters van vroeger :)

Maar de originele is een Panasonic indeed. Als klonen ken ik alleen zo'n koreaans baggergeval dat een verschrikkelijke geluidskwaliteit had en de nederlandse Stereo-pak (die overigens wel goed klonk)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 27 november 2001 17:17 schreef ewasx het volgende:

[..]
Wat is er kappot? Een MSX is zo ontzettend simpel, dat moet je zelf kunnen repareren.
Kweenie, maar alleen het lampje van de voeding gaat aan (hij boot niet, en hij geeft geen beeld meer)... Maar zelf repareren is geen optie, ik heb 2 linkerhanden op dat gebied. Een computer assembleren is weer geen probleem, maar da's wat anders dan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nog steeds bezig mijn hdd op de msx en de pc tegelijk aan te sluiten.

Wie heeft hier ervaring mee ?

Bij mij blijft de msx en de pc maar zoeken om scsi apparatuur. Hij komt niet verder dan dat !

Pc
SCSI-Interface: Adaptec 2904CD op ID 7
Plextor CD-rom ID 2
Tape drive ID 3
HDD Seagate ID 4

MSX
Bert scsi interface op ID 6
De hdd zelf zit op ID 0

Nou dat lijkt me niet echt een conflict of zoiets.
In welke volgorde moet ik eigenlijk de aparatuur aanzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
Weet iemand toevallig of er een engelse versie van Illusion City is gemaakt (met zo'n patch als van OASIS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 14:03
Ik heb geloof ik nog ergus een Toshiba MSX'je staan met BASIC erop... deed er ongeveer 30min over om een racespelletje vanaf een casette :? te laden >:) Dat ding had 3Mhz en ik geloof 64Kb geheugen... zelfs de organizers van nu zijn ruim tien keer sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindbaas
maar organizers zullen denk ik nooit klassiekers worden en na verloop van tijd nostalgie oproepen bij personen die zo'n ding gehad hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik doe die HDD maar niet tegelijk, ik wacht wel op mijn Mega-SCSI.
Die doet het waarschijnlijk wel in één keer.

Nu doet de return toets het weer niet, ik wordt gek van dat ding. Vanavond maar weer even lijmen dus !

• Eindbaas
werkt zo'n mega-scsi dan wel samen met een pc op 1 hdd?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste