He die ken ik ook nog.Op vrijdag 12 oktober 2001 20:45 schreef dtjiang het volgende:
IDD ik vond Kami's strippoker ook wel goed
Wat is dit dan voor game, soort lotus maar dan met ferrari's
tampert, kriminalpolizei
Ik twijfel tussen ganzebord, of mens erger je niet 
Echt leuke multiplayer spellen
Dat draaide pas soepel...
Echt leuke multiplayer spellen
Dat draaide pas soepel...
Ik heb pas een pc vanaf mij 15e ofzo...dat was een pentium 120, en ik kocht toen voor 100 ballen een spel die nu nog diep in mijn hart rond zweeft...
-= Red Alert =-
ik heb hier gewoon ontzettent veel plezier van gehad

ik heb hem nu niet meer maar ben er weer naar opzoek, ikheb hem weg gegeven...
-= Red Alert =-
ik heb hier gewoon ontzettent veel plezier van gehad
ik heb hem nu niet meer maar ben er weer naar opzoek, ikheb hem weg gegeven...

Some things can not happen until they happen...
Een of ander Tom & Jerry spel.
Was best vet
Aldo ook ja, dat was ook bruut!
Was best vet
Aldo ook ja, dat was ook bruut!
"I sit in my room and imagine the future."
Verwijderd
Ga je schamen!Op zaterdag 13 oktober 2001 11:50 schreef Evilernie het volgende:
Wat is dit dan voor game, soort lotus maar dan met ferrari's
Mijn eerste wat ik mij kan herinnneren was Henry's house op de C64
als ik weer vervelend was werd ik achter dat ding gedumpt, werd Henry's House gestart en mocht ik spelen, woohee!

En Activision's H.E.R.O. ook achterlijk veel gespeeld

Downhill Ski of zoiets, op de C64
ook nog vanaf tape
heuuh.... ff denken... toen was ik een jaar of acht en ging ik tussen de middag van school altijd naar huis om met een stapel frikandellen achter m'n (ouders) 386 te gaan zitten en dan wolfenstein 3d en Civilisation te spelen... Memories....
Verwijderd
JA! wolfstein!!!! BRUUUUUUUUUUT! waar is die tijd gebleven!? nazi's knallen...okay commandos heeft dat element ook, maar je ziet het veel slechter!!! ik wil een vervolg!!!!
Op zaterdag 13 oktober 2001 16:50 schreef Kramy het volgende:
JA! wolfstein!!!! BRUUUUUUUUUUT! waar is die tijd gebleven!? nazi's knallen...okay commandos heeft dat element ook, maar je ziet het veel slechter!!! ik wil een vervolg!!!!
[bromsnor mode]
hallo, letten wij nog een beetje op!?
[/bromsnor mode]
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider
Verwijderd
Gaaf E-ric die Donkey Jr. vooral die kast, die kocht ik toen ik 7 was geworden ofzo van mijn verjaardagsgeld
, koste toen 105 gulden. Dat was vet gamen op dat ding, elke zaterdag ochtend voor het ontbijt even een uurtje spelen op Game B (ging sneller, meer vogeltjes dus meer punten!!!) heeft het 7 jaar gedaan dat ding en toen was ie stuk 
Alweer bijna 20 jaar geleden dat ik dat ding kocht...
Alweer bijna 20 jaar geleden dat ik dat ding kocht...
Verwijderd
Offensive voor mij, weet iemand misschien waar ik het nog kan krijgen? Het is een 2e ww spel.
Zoals vele (zoals ik hier las) was mijn eerste spel PONG, ik geloof dat ik het speelde op de ZX Spectrum, maar kon ook de ATARI geweest zijn.
What the heart requires may never be understood by the mind!
Ik weet niet of hij al genoemd is, mijn eerste game was op een mainframe via een terminal.
Een vliegtuigje (twee witte blokjes) vloog van links naar rechts over een aantal gebouwen (verticale witte blokjes). Met de spatiebalk liet je dan een bom vallen (wit blokje). Zo moest je dan alle gebouwen platgooien. En het vliegtuigje ging telkens een regel lager vliegen. Was denk ik rond 1980.
Een vliegtuigje (twee witte blokjes) vloog van links naar rechts over een aantal gebouwen (verticale witte blokjes). Met de spatiebalk liet je dan een bom vallen (wit blokje). Zo moest je dan alle gebouwen platgooien. En het vliegtuigje ging telkens een regel lager vliegen. Was denk ik rond 1980.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
een spelletje op mijn msx, politie en boefje originele naam weet ik niet.
daarna smb1/duck hunt op de nes,
Skyroads op pc was mijn eerste pc game
daarna smb1/duck hunt op de nes,
Skyroads op pc was mijn eerste pc game
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
mijnes
mario kart 64
ik kwam thuis van school. me vader vertelde me dat hij de ninendo had gehaald. ik storm naar me kamer. ik duw me zusje van de nintendo en *zucht*
mario kart 64
ik kwam thuis van school. me vader vertelde me dat hij de ninendo had gehaald. ik storm naar me kamer. ik duw me zusje van de nintendo en *zucht*
*graaft in geheugen*
volgens mij streed rod, kon je zelf auto's kopen/verkopen, upgraden en er vervolgens in racen
graphics van 0,0, maar die gameplay... heeft me dagen achter elkaar bezig gehouden
volgens mij streed rod, kon je zelf auto's kopen/verkopen, upgraden en er vervolgens in racen
graphics van 0,0, maar die gameplay... heeft me dagen achter elkaar bezig gehouden
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
pacman op de atari 2600, omdat ie erbij zat 
2e was yars revenge

edit: yars revenge plaatje
2e was yars revenge

edit: yars revenge plaatje
TRON op een Philips p2000, zo'n misselijk grote pre-industriele rekenmachine op een groen monochroom scherm.
Nu heet het Snake, en zit het op iedere Nokia
Nu heet het Snake, en zit het op iedere Nokia
Aldo, Digger, Paratrooper en meer van dat soort l33te games
Verwijderd
Een soort space-shooter op de MSX. Ik kom ff niet meer op de titel. Je stond dan (met je ruimte-space-craft) onderaan het scherm en boven je bouwde zich een hele vloot van vijandige schepen op die je een voor een moest afknallen door middel van naar links/rechts te bewegen met de schietknop ingedrukt
Ik was toen 11 (is dus alweer 8jaar dat ik aan het gamen ben
)
Larry 1 op een 086 
Toen was ik 6 of 8 ofzow
Toen was ik 6 of 8 ofzow
Verwijderd
Bubble Bobble oid
op MSX
met die 2 draakjes (groene en blauwe)
Dit 0wneerde trouwens wel met z'n 2en
op MSX
met die 2 draakjes (groene en blauwe)
Dit 0wneerde trouwens wel met z'n 2en
Verwijderd
een of ander vaag commodore spelletje met een konijn
je moest alle wortels pakken, en oppassen voor de jager...
hadje een gloeiende wortel, werd je een superkonijn en kon je tegen de kogels (lees: pixels
) van de jager
kweenie meer hoe het heet...
je moest alle wortels pakken, en oppassen voor de jager...
hadje een gloeiende wortel, werd je een superkonijn en kon je tegen de kogels (lees: pixels
kweenie meer hoe het heet...
Pacman of Lemmings...
Denk ik
Denk ik
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Hmm, eerste wat ik me kan herinneren op de PC is denk ik Indy 500, eerste op Gameboy was Ferrari Grand Prix (oid)
Maar die Outrun hiervoor ergens gepost heb ik ook nog gespeeld
Zalig die tijd. Toch eens zoeken of ik dat nergens kan vinden (Outrun dan).
Outrun

Weet iemand BTW de naam van dat oude racegame waarbij je met een zwarte politie-Porsche (928 dacht ik) moest proberen gansters in te halen in hun Lambo om deze vervolgens in brand te laten vliegen door er steeds tegenaan te rijden?
Maar die Outrun hiervoor ergens gepost heb ik ook nog gespeeld
Outrun

Weet iemand BTW de naam van dat oude racegame waarbij je met een zwarte politie-Porsche (928 dacht ik) moest proberen gansters in te halen in hun Lambo om deze vervolgens in brand te laten vliegen door er steeds tegenaan te rijden?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Sokoban op een laptop van een kilo of 8 met een oranje-zwart beeldschermpje
Mijn eerste game was op de MSX, ik dacht 1942, met die WW2 vliegtuigjes. Was in kleur bij me oom. Wij hadden thuis jammer genoeg geen kleur, maar meerderde tinten groen.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Verwijderd
mijn eerste game was op de schnieder (cassete bandje)
KING KONG dat was met van die tonnen die vielen en je moest naar boven.
KING KONG dat was met van die tonnen die vielen en je moest naar boven.
Van mij was het prince of persia of commander keen op de 286 met zwart-witscherm geloof ik
. Ik begon pas later met onze commodore 64 te spelen

Verwijderd
Het eerste spelletje wat ik me kan herinneren is Moonbuggy op de C64.
Met een wagentje over een maanlandschap rijden en dan over kraters heen springen enzo.
Ik kon eerst altijd een kwartier wachten voordat ik het kon spelen omdat het aan het eind van het bandje stond
Met een wagentje over een maanlandschap rijden en dan over kraters heen springen enzo.
Ik kon eerst altijd een kwartier wachten voordat ik het kon spelen omdat het aan het eind van het bandje stond

Space Invaders! Mijn eerste game...Op donderdag 11 april 2002 22:35 schreef Clyde het volgende:
Een soort space-shooter op de MSX. Ik kom ff niet meer op de titel. Je stond dan (met je ruimte-space-craft) onderaan het scherm en boven je bouwde zich een hele vloot van vijandige schepen op die je een voor een moest afknallen door middel van naar links/rechts te bewegen met de schietknop ingedruktIk was toen 11 (is dus alweer 8jaar dat ik aan het gamen ben
)
Daarna kwam Rick Dangerous II (met echte CGA-graphics! Yeah!) en daarna de ultieme klassieker:
Commander Keen 3
Dat spel heeft me echt een jaar van m'n leven gekost ofzo
Als 11-jarige droomde ik 's nachts van Keen, ik dacht op school aan Keen, en voor de rest speelde ik Keen...
Verandert z'n sig te weinig.
928 ole!Op donderdag 11 april 2002 22:46 schreef Fuelke het volgende:
Wat cool!
Dit wil ik ook wel eens weten, eigenlijk.
Als jij zeker weet dat het een 928 is, mag je voor mijn part er een 'hoe heet dat spel'-topic over openen

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
Volgens mij een soort pacman op een Kaypro 4 http://www.obsoletecomputermuseum.org/kaypro4.html
(en volgens mij zaten mijn diskdrives vertikaal, dus niet
zo als op deze foto)
of was dat na m'n C64 ? ik weet het niet eens meer...
(en volgens mij zaten mijn diskdrives vertikaal, dus niet
zo als op deze foto)
of was dat na m'n C64 ? ik weet het niet eens meer...
Verwijderd
Lang geleden... ik denk driver en castle, dat soort dingen. Enige grapics waren ASCII tekens maar wel veel plezier aan beleefd!
Was op een pc zonder harde schijf, je bleef floppies wisselen...
Op mijn eerste eigen PC Mahjongh Dragonslayer en Hugo's House of Horrors
Was op een pc zonder harde schijf, je bleef floppies wisselen...
Op mijn eerste eigen PC Mahjongh Dragonslayer en Hugo's House of Horrors
Haha muizenval (als bordgame)
nee zonder dollen, was een 3 pack games in 1 cartridge op die mooie, grijze MSX van Sony
nee zonder dollen, was een 3 pack games in 1 cartridge op die mooie, grijze MSX van Sony
Mijn allereerste games speelde ik op de Atari 2600, die we ook weer van mn neef hadden gehad.
-32 in 1
-Rampage
-Dodge em
-Mario
-Jungle Hunt
-Pole Position

)
-32 in 1
-Rampage
-Dodge em
-Mario
-Jungle Hunt
-Pole Position

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Pong...
balletjes waren toen nog grote vierkante sprites. Ergens begin jaren 80.
balletjes waren toen nog grote vierkante sprites. Ergens begin jaren 80.
een of andere vage philips pong console waar je 6 verschillende spelletjes pong mee kon spelen, die je op de tv moest aansluiten en waar de controller bestond uit een kastje met 1 knop en een wieltje (volgens mij zat er zelfs geeneens een kop op die controller)
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Mijn eerste spel was ook Pong, maar dan op een Audiosonic ding wat je op de TV aan kon sluiten. Het heette Soccer Game, maar je kon er ook Hockey, Squash en Tennis op spelen, en er een dikke gun op aansluiten. Kent iemand dat ding?
Mijn eerste 'echte' spel was Super Mario Bros. op mijn eigen NES
Daarvoor bij vrienden een hoop op de MSX gespeeld.
Mijn eerste 'echte' spel was Super Mario Bros. op mijn eigen NES
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Commander Keen!
Mijn broer (12 jaar) is daar totaal verslaaft aan, hij heeft ze allemaal van Keen 1 tot Keen Dreams uitgespeeld, op "Hard", hij speeld er nog altijd mee op zijn PIII 450mhz met WinXP, van overkill gesproken....
(de laatste tijd heeft hij toch een voorkeur voor RTCW en Moh:AA)
Mijn broer (12 jaar) is daar totaal verslaaft aan, hij heeft ze allemaal van Keen 1 tot Keen Dreams uitgespeeld, op "Hard", hij speeld er nog altijd mee op zijn PIII 450mhz met WinXP, van overkill gesproken....
(de laatste tijd heeft hij toch een voorkeur voor RTCW en Moh:AA)
edit:
nu dat ik er aan denk, mijn eerste spel was er een waar je moest blokjes verschuiven om een doorgang te maken naar een deur. In EGA nog... SOX! Dat is het! Wat een gameplay
nu dat ik er aan denk, mijn eerste spel was er een waar je moest blokjes verschuiven om een doorgang te maken naar een deur. In EGA nog... SOX! Dat is het! Wat een gameplay
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Tetris en kort daarna volgde de nitendo 8 bit met mario!!Me eerste pc game was denk ik prince of persia!!
Verwijderd
Em.. de C64 (met diskette drive! geen floppies wel nog tape)
The last ninja
Pole position
Buggy boy
bubble bobble
en nog veel meer...
i286 met:
Gorilla Bas ofzoiets (iets met 2 apen op een flat, moest je met bananen op elkaar gooien dmv power en angle)
Nibbles (iets als snake, van NOKIA
zijn toch alweer 12 jaar geleden ofzo
The last ninja
Pole position
Buggy boy
bubble bobble
en nog veel meer...
i286 met:
Gorilla Bas ofzoiets (iets met 2 apen op een flat, moest je met bananen op elkaar gooien dmv power en angle)
Nibbles (iets als snake, van NOKIA
zijn toch alweer 12 jaar geleden ofzo
Circus Atari op Atari2600... 
Je weet wel, dat ventje (of 2 ventjes) die op zo'n springplankje springen en dat je dan blokjes weg moet springen.
Atari rulez!!
*in memmoriam*
En daarna een C64... Helehoop shit. Maar meest gespeelde: Paperboy.
Je weet wel, dat ventje (of 2 ventjes) die op zo'n springplankje springen en dat je dan blokjes weg moet springen.
Atari rulez!!
*in memmoriam*
En daarna een C64... Helehoop shit. Maar meest gespeelde: Paperboy.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Verwijderd
was dat niet chaseHQ ofzoiets?Weet iemand BTW de naam van dat oude racegame waarbij je met een zwarte politie-Porsche (928 dacht ik) moest proberen gansters in te halen in hun Lambo om deze vervolgens in brand te laten vliegen door er steeds tegenaan te rijden?
pong....
met zoon kassie (in kleur jaja
) die je moet aansluiten op tv
met zoon kassie (in kleur jaja
Mijn eerste spelletje was Pong, dat we ooit met een Atari ofzo op de basisschool mochten spelen.
Toen kwam mijn MSX en de 1e spelletjes die ik daar speelde (kocht er 3 ineen) waren:
- Buck Rogers
- Athetic Land
- Hyper olympics III (heeft overigens mijn cursor gemold)
Toen kwam mijn MSX en de 1e spelletjes die ik daar speelde (kocht er 3 ineen) waren:
- Buck Rogers
- Athetic Land
- Hyper olympics III (heeft overigens mijn cursor gemold)
Dit dus.
Tetris I guess.
Anders op de MSX, een top-down racer met rooie en paarse wagentjes o.a. Ben even kwijt hoe het heet, maar zeeeeeeeeer verslavend
Anders op de MSX, een top-down racer met rooie en paarse wagentjes o.a. Ben even kwijt hoe het heet, maar zeeeeeeeeer verslavend
Verwijderd
Mijn eerste spel was mario en duckhunt op de nintendo en toen Wolf 3d op een 80386
Loved the game
Verwijderd
Inderdaad, Commander Keen was echt wel lijp destijdsOp donderdag 11 april 2002 23:19 schreef FCA het volgende:
[..]
Commander Keen 3
Dat spel heeft me echt een jaar van m'n leven gekost ofzo
Als 11-jarige droomde ik 's nachts van Keen, ik dacht op school aan Keen, en voor de rest speelde ik Keen...
• XT Computer (286 or higher recommended)
• 565k of conventional memory
• 3 meg of Hard Drive Space
• Joysticks OPTIONALLY SUPPORTED
Ik kan me nog herinneren dat ik altijd in DOS moest kloten met commando's omdat een bepaald geheugen te hoog was ofzo en daardoor Keen niet wou opstarten
Zaxxon op de Atari 2600
Manic Miner op de C64.
Echt wreed spel!
Echt wreed spel!
If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
Ik weet het niet echt zeker
Maar ik herinner me lang geleden dat me tante hier was en een ouwe bak had met paper boy erop. Zo een oranje/zwart scherm
En bij een neef dat was denk ik eerder, bubble bobble veel gespeeld op een Atari ofzo
Mijn gamegeschiedenis begon eigenlijk met de nes
En bij een neef dat was denk ik eerder, bubble bobble veel gespeeld op een Atari ofzo
Mijn gamegeschiedenis begon eigenlijk met de nes

Het was op een philips consule de G7000 wel te verstaan (in amerika bekend als odyssey^2, en in frankrijk als de C52 ).
en dat spel dat je met twee cowboys tegen elkaar speelt.
ik zal even een Screenshot zoeken.
edit:
Gunfighter volgens mij zal even zoeken,
[ADD-ON] Kan het niet vinden misschien iemand anders wel ??[/ADD-ON]
Gunfighter volgens mij zal even zoeken,
[ADD-ON] Kan het niet vinden misschien iemand anders wel ??[/ADD-ON]
kan me de vdeopac 19 nog herrineren (wat gaat de tijd snel
Ja, dat was hem iddOp vrijdag 12 april 2002 02:48 schreef M'tjeu het volgende:
was dat niet chaseHQ ofzoiets?

Heel erg bedankt
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
Moonlander 
Zo'n cardridge op de Vic20
Nog wat dingetjes op tape ook, zou het zo niet meer weten. Paratrooper klinkt ook wel bekend, maar dat was weer ff later denk ik.
Zo'n cardridge op de Vic20
Nog wat dingetjes op tape ook, zou het zo niet meer weten. Paratrooper klinkt ook wel bekend, maar dat was weer ff later denk ik.
zou ut niet weten
waarschijnlijk iets van pac-man, frogger, funny fase, pong, digger, space invaders, space battle, tunnel enz enz
waarschijnlijk iets van pac-man, frogger, funny fase, pong, digger, space invaders, space battle, tunnel enz enz
Ik heb geen idee.
Maar het was zo'n spel op de C64 dat je een spinneweb moest inkleuren, terwijl je de spinnen ontwijkt
Echt verslavend. Wat ik nog weet, is dat ik het uitgespeeld heb
Maar het was zo'n spel op de C64 dat je een spinneweb moest inkleuren, terwijl je de spinnen ontwijkt
Echt verslavend. Wat ik nog weet, is dat ik het uitgespeeld heb
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Moonlander voor de C64
stond nog op zo'n prachtige vierkante cartridge... ding erin en gaan
stond nog op zo'n prachtige vierkante cartridge... ding erin en gaan
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Verwijderd
Op de NES Super Mario Bros 
En op de PC Wolfenstein
(maar der was ook een spel voor dit dan kon je of met een meisje of met een jongentje spelen , en dan was je in zo`n kleur achtig bos
weet iemand de naam van dit spel
)
En op de PC Wolfenstein
Verwijderd
Mister Whimpy's op C64 bij een vriendje... maar wanneer dit nou was, weet ik ff niet meer. Waarschijnlijk zo rond het begin van de jaren '80
Verwijderd
Een of ander vaag spel waarbij je een kikker over een weg moest laten springen maar die niet onder de (vracht)auto's mocht komen. Weet de naam zo niet...
Was alleen wel errug primitief als ik het nu vergelijk
who dares wins !! @ MSX <-roelt!
He who drop shit in toilet, have shitty time
FroggerOp vrijdag 12 april 2002 14:19 schreef Coroner het volgende:
Een of ander vaag spel waarbij je een kikker over een weg moest laten springen maar die niet onder de (vracht)auto's mocht komen. Weet de naam zo niet...
"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Verwijderd
Toen ik 5 was speelde ik met een rode auto geloof ik op de snelweg en moest ik allemaal power-ups halen. Ik weet alleen niet meer hoe dat spel heette.
Speelde het op een kastje dat werd aangesloten op de TV via een coax kabel geloof ik, en je moest er 1 floppy in doen(weet niet eens hoe die heette).
Kan iemand mij helpen??
Speelde het op een kastje dat werd aangesloten op de TV via een coax kabel geloof ik, en je moest er 1 floppy in doen(weet niet eens hoe die heette).
Kan iemand mij helpen??
Verwijderd
pffff....
of prince of persia
of Monkey Island 2 LeChucks Revenge (heb altijd een zwak ervoor)
en ik speelde MI2 uit toen ik 5 was, samen met mijn vader die alles vertaalde voor me, maar ik moest alles zelf oplossen.
PoP moest ik altijd wegkijken alsie in de spikes viel *tsjak*
en ik ben helaas niet verder gekomen dan die vetzak (dus verder als je spiegelbeeld)
damn dat waren de tijden, nu is alles graphics graphics graphics
screw the gameplay, we moeten voor zijn op andere spellen, en laten zien hoe geadvanceerd onze engine wel niet is, gameplay komt later wel
of prince of persia
of Monkey Island 2 LeChucks Revenge (heb altijd een zwak ervoor)
en ik speelde MI2 uit toen ik 5 was, samen met mijn vader die alles vertaalde voor me, maar ik moest alles zelf oplossen.
PoP moest ik altijd wegkijken alsie in de spikes viel *tsjak*
en ik ben helaas niet verder gekomen dan die vetzak (dus verder als je spiegelbeeld)
damn dat waren de tijden, nu is alles graphics graphics graphics
screw the gameplay, we moeten voor zijn op andere spellen, en laten zien hoe geadvanceerd onze engine wel niet is, gameplay komt later wel
Ummm ik denk dat mijn eerste spelletje Pole Position was, op een Atari 2600. Had ik ook Pacman op.
Dat was of Digger, of Kikker.
Op onze olivetti (286? 386?) PC, ergens rond 1991 denk ik.
Op onze olivetti (286? 386?) PC, ergens rond 1991 denk ik.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
iets op de amiga met allemaal nootjes waar je over heen kon huppelen.... hoor ik daar iemandvaagroepen?
"dieptebommen", zat een enorm leuk muziekje bij..
...
ja, dieptebommen
dat liep een stuk soepeler op ons flitsend 8 mhz
snelheids monster in KLEUR (4 kleuren maarliefst)
dan op de ouwe laptop waar we het voor het eerst
probeerden
dat liep een stuk soepeler op ons flitsend 8 mhz
snelheids monster in KLEUR (4 kleuren maarliefst)
dan op de ouwe laptop waar we het voor het eerst
probeerden
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
Dat was een van de volgende, ik weet niet meer precies welke;
- Sokoban
- dat spel weer je als duikbootje ander bootjes ofzo kapot moest schieten (of was het andersom, jij was iets anders en je moest bootjes lek schieten.... hmm...)
- Dat spel waar je een kanon bent en je moet helicopters of vliegtuigen neerschieten, als teveel ventjes op de grond waren maakten ze een menselijke toren naar boven en werd je gereduceerd tot een pixel spatje
- Tombraider (ofzo), waar je zo'n piramidetje binnen moet en de sleutel moet gappen om het deurtje naar de volgende level moest openmaken.
Ik vond die spellen geen ruk aan btw. Pas toen ik TestDrive en Digger (op zo'n grote floppy diskette) kreeg ging ik wat meer spelen. Zoveel dat mijn ouders toen maar een Nes kochten, anders hield ik de computer teveel bezet.
Dat was allemaal op de pc van mijn moeder (merk was Hercules volgens mij). Die had maar liefst 1 kleur, oranje en de rest was achtergrond zwart. Ik neem aan dat daar ook grey... oranjescale onder valt. Dat ding heeft toch wel zo'n 4000 gulden gekost. Mijn huidige pda heeft meer geheugen... wat zeg ik, mijn telefoon heeft nog wel meer geheugen.
- Sokoban
- dat spel weer je als duikbootje ander bootjes ofzo kapot moest schieten (of was het andersom, jij was iets anders en je moest bootjes lek schieten.... hmm...)
- Dat spel waar je een kanon bent en je moet helicopters of vliegtuigen neerschieten, als teveel ventjes op de grond waren maakten ze een menselijke toren naar boven en werd je gereduceerd tot een pixel spatje
- Tombraider (ofzo), waar je zo'n piramidetje binnen moet en de sleutel moet gappen om het deurtje naar de volgende level moest openmaken.
Ik vond die spellen geen ruk aan btw. Pas toen ik TestDrive en Digger (op zo'n grote floppy diskette) kreeg ging ik wat meer spelen. Zoveel dat mijn ouders toen maar een Nes kochten, anders hield ik de computer teveel bezet.
Dat was allemaal op de pc van mijn moeder (merk was Hercules volgens mij). Die had maar liefst 1 kleur, oranje en de rest was achtergrond zwart. Ik neem aan dat daar ook grey... oranjescale onder valt. Dat ding heeft toch wel zo'n 4000 gulden gekost. Mijn huidige pda heeft meer geheugen... wat zeg ik, mijn telefoon heeft nog wel meer geheugen.
Dig Dug op de atari 2600
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
Dit was dus mijn eerste game:Op vrijdag 12 april 2002 00:06 schreef Jozz het volgende:
Mijn allereerste games speelde ik op de Atari 2600, die we ook weer van mn neef hadden gehad.
-32 in 1
-Rampage
-Dodge em
-Mario
-Jungle Hunt
-Pole Position
[afbeelding]
)

AAAARRRGHHHHHHHHLLLLL waarom heb ik die weg gedaan?? Hier: http://www.best-electronics-ca.com/2600.htm#A%20lot%20of%20the%20Atari%202600/7800%20Game%20Consoles is tie $32,-
Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
Verwijderd
ooh ja die titel ken ik nogOp vrijdag 12 april 2002 14:03 schreef Eggplant het volgende:
Fort Apocalypse op C64 denk ik...
hoe ging dat spel ook alweer? is dat met die helicopter?
Eerste spel dat ik op onze eerste computer (Atari) speelde was CD-man, wat echt m'n allereerste spel was weet ik echt niet meer.
hmmz
Hey... Die heb ik hier nog liggenOp zaterdag 13 april 2002 15:15 schreef Jozz het volgende:
[..]
Dit was dus mijn eerste game: [afbeelding]
AAAARRRGHHHHHHHHLLLLL waarom heb ik die weg gedaan?? Hier: http://www.best-electronics-ca.com/2600.htm#A%20lot%20of%20the%20Atari%202600/7800%20Game%20Consoles is tie $32,-
Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik