Choose life
en Gorilla!
Verwijderd
of een spel waarbij je fruit naar een uil moest brengen en dan moest je over de ruggen van schildpadden springen die steeds op en neer gingen. vette gameplay.
Ik spoor veilig of ik spoor niet.
Verwijderd
Ik heb gister me IBM weereens neergezet en geprobeert om em uit te spelen maar ik kom niet verder als de 3e waslijnOp woensdag 10 oktober 2001 14:56 schreef AtHomer het volgende:
cat.exe, hoe de titel precies was, geen idee... Was een IBM spelletje geloof ik (stond in het titelscherm ofzo).
edit:
Owja: Alley Cat!
wel een geinug spel i.i.g.
Mijn eerste spel was table-quest
(wiskundespelletje wie het snelst alle tafels kon intikken
was op een 8086 geloof ik met een HD van wel 16mb
Dacht dat het Nibbly op de C=64 was... Maar kan ook goed Donald Duck zijn geweest...
Verwijderd
"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Veel gespeeld op een turbo-XT met CGA monochrome graphics. Jaja, die Hercules kaart kon het allemaal!
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Was echt lachen, lekker door loopgraven heenkruipen en die ammopakketjes oprapen enzo.
Neen
Op de C64 was het Blue max (vliegen en alles kapotschieten wat je tegenkomt, ken de soudtrack nog bijna uit m'n hoofd)
Op de XT begon ik met Simcity
My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!
(trouwens... vind je het gek dat de spellen van nu niet meer zo leuk zijn. Alles is al een keer gedaan ondertussen. er IS gewoon niks origineels meer
Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.
en een oorlog 3d person shootah
en natuurlijk tetris.
Het eerste [leuke] spel op de 'moderne' pc [166 mmx
Verwijderd

vaag spel waar je met mannetjes aliens moest afschieten in pacman-achtige levels. in multiplayer ownde het spel vet.
Bier, Whiskey en Metal!!
Verwijderd
Volgens * DPhoenix bedoelt Nephilium deze:Op woensdag 10 oktober 2001 15:06 schreef Nephilium het volgende:
Mijn vader had zo' vage philips spelcomputer (pre atari 2600). moest je met 2 blokjes ee nbal (ook ee nblokje) naar elkaar toe rossen.

Deze toch Nephilium?
Pong was het eerste spel (op zo'n los apparaat die je op de TV aansluit, en je nog moest bewegen door een knop heen en weer te draaien)Op vrijdag 12 oktober 2001 13:59 schreef DPhoenix het volgende:
[..]
Volgens * DPhoenix bedoelt Nephilium deze:
[afbeelding]
Deze toch Nephilium?
De G7000 kwam daarna, gevolgd door de C64.
[removed]
een text-spel geschreven in basic, waarbij je dingen moest ontwijken
dingen waren "XXX"
heel leuk, je kun er namelijk ook naast de "weg" rijden dan had je veel minder obstakels
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Verwijderd
Mijn eerste game was nog voor het PC-tijdperk: Maanlander.
De computer was zelfbouw met een display met 8 cijfers. De eerste 4 gaven de hoogte, de andere 4 de hoeveelheid brandstof die je nog had.
IDD ik vond Kami's strippoker ook wel goedOp donderdag 11 oktober 2001 13:50 schreef Tordek het volgende:
Uhhh, ekkes denken hoor...
Het vetste spel op de C=64 was GI-JOE...
maare eerste spel op C64 was volgens mij Burning Rubber
...
He die ken ik ook nog.Op vrijdag 12 oktober 2001 20:45 schreef dtjiang het volgende:
IDD ik vond Kami's strippoker ook wel goed
tampert, kriminalpolizei
Echt leuke multiplayer spellen
Dat draaide pas soepel...
-= Red Alert =-
ik heb hier gewoon ontzettent veel plezier van gehad
ik heb hem nu niet meer maar ben er weer naar opzoek, ikheb hem weg gegeven...

Some things can not happen until they happen...
Was best vet
Aldo ook ja, dat was ook bruut!
"I sit in my room and imagine the future."
Verwijderd
Ga je schamen!Op zaterdag 13 oktober 2001 11:50 schreef Evilernie het volgende:
Wat is dit dan voor game, soort lotus maar dan met ferrari's
Mijn eerste wat ik mij kan herinnneren was Henry's house op de C64
als ik weer vervelend was werd ik achter dat ding gedumpt, werd Henry's House gestart en mocht ik spelen, woohee!

En Activision's H.E.R.O. ook achterlijk veel gespeeld

Verwijderd
Op zaterdag 13 oktober 2001 16:50 schreef Kramy het volgende:
JA! wolfstein!!!! BRUUUUUUUUUUT! waar is die tijd gebleven!? nazi's knallen...okay commandos heeft dat element ook, maar je ziet het veel slechter!!! ik wil een vervolg!!!!
[bromsnor mode]
hallo, letten wij nog een beetje op!?
[/bromsnor mode]
mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider
Verwijderd
Alweer bijna 20 jaar geleden dat ik dat ding kocht...
Verwijderd
What the heart requires may never be understood by the mind!
Een vliegtuigje (twee witte blokjes) vloog van links naar rechts over een aantal gebouwen (verticale witte blokjes). Met de spatiebalk liet je dan een bom vallen (wit blokje). Zo moest je dan alle gebouwen platgooien. En het vliegtuigje ging telkens een regel lager vliegen. Was denk ik rond 1980.
"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel
daarna smb1/duck hunt op de nes,
Skyroads op pc was mijn eerste pc game
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Verwijderd
mario kart 64
ik kwam thuis van school. me vader vertelde me dat hij de ninendo had gehaald. ik storm naar me kamer. ik duw me zusje van de nintendo en *zucht*
volgens mij streed rod, kon je zelf auto's kopen/verkopen, upgraden en er vervolgens in racen
graphics van 0,0, maar die gameplay... heeft me dagen achter elkaar bezig gehouden
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
2e was yars revenge

edit: yars revenge plaatje
Nu heet het Snake, en zit het op iedere Nokia
Verwijderd
Toen was ik 6 of 8 ofzow
Verwijderd
op MSX
met die 2 draakjes (groene en blauwe)
Dit 0wneerde trouwens wel met z'n 2en
Verwijderd
je moest alle wortels pakken, en oppassen voor de jager...
hadje een gloeiende wortel, werd je een superkonijn en kon je tegen de kogels (lees: pixels
kweenie meer hoe het heet...
Denk ik
Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)
Maar die Outrun hiervoor ergens gepost heb ik ook nog gespeeld
Outrun

Weet iemand BTW de naam van dat oude racegame waarbij je met een zwarte politie-Porsche (928 dacht ik) moest proberen gansters in te halen in hun Lambo om deze vervolgens in brand te laten vliegen door er steeds tegenaan te rijden?
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Verwijderd
KING KONG dat was met van die tonnen die vielen en je moest naar boven.

Verwijderd
Met een wagentje over een maanlandschap rijden en dan over kraters heen springen enzo.
Ik kon eerst altijd een kwartier wachten voordat ik het kon spelen omdat het aan het eind van het bandje stond

Space Invaders! Mijn eerste game...Op donderdag 11 april 2002 22:35 schreef Clyde het volgende:
Een soort space-shooter op de MSX. Ik kom ff niet meer op de titel. Je stond dan (met je ruimte-space-craft) onderaan het scherm en boven je bouwde zich een hele vloot van vijandige schepen op die je een voor een moest afknallen door middel van naar links/rechts te bewegen met de schietknop ingedruktIk was toen 11 (is dus alweer 8jaar dat ik aan het gamen ben
)
Daarna kwam Rick Dangerous II (met echte CGA-graphics! Yeah!) en daarna de ultieme klassieker:
Commander Keen 3
Dat spel heeft me echt een jaar van m'n leven gekost ofzo
Als 11-jarige droomde ik 's nachts van Keen, ik dacht op school aan Keen, en voor de rest speelde ik Keen...
Verandert z'n sig te weinig.
928 ole!Op donderdag 11 april 2002 22:46 schreef Fuelke het volgende:
Weet iemand BTW de naam van dat oude racegame waarbij je met een zwarte politie-Porsche (928 dacht ik) moest proberen gansters in te halen in hun Lambo om deze vervolgens in brand te laten vliegen door er steeds tegenaan te rijden?
Wat cool!
Dit wil ik ook wel eens weten, eigenlijk.
Als jij zeker weet dat het een 928 is, mag je voor mijn part er een 'hoe heet dat spel'-topic over openen

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Verwijderd
(en volgens mij zaten mijn diskdrives vertikaal, dus niet
zo als op deze foto)
of was dat na m'n C64 ? ik weet het niet eens meer...
Verwijderd
Was op een pc zonder harde schijf, je bleef floppies wisselen...
Op mijn eerste eigen PC Mahjongh Dragonslayer en Hugo's House of Horrors
nee zonder dollen, was een 3 pack games in 1 cartridge op die mooie, grijze MSX van Sony
-32 in 1
-Rampage
-Dodge em
-Mario
-Jungle Hunt
-Pole Position

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)
balletjes waren toen nog grote vierkante sprites. Ergens begin jaren 80.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Mijn eerste 'echte' spel was Super Mario Bros. op mijn eigen NES
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Mijn broer (12 jaar) is daar totaal verslaaft aan, hij heeft ze allemaal van Keen 1 tot Keen Dreams uitgespeeld, op "Hard", hij speeld er nog altijd mee op zijn PIII 450mhz met WinXP, van overkill gesproken....
(de laatste tijd heeft hij toch een voorkeur voor RTCW en Moh:AA)
nu dat ik er aan denk, mijn eerste spel was er een waar je moest blokjes verschuiven om een doorgang te maken naar een deur. In EGA nog... SOX! Dat is het! Wat een gameplay
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.
Verwijderd
The last ninja
Pole position
Buggy boy
bubble bobble
en nog veel meer...
i286 met:
Gorilla Bas ofzoiets (iets met 2 apen op een flat, moest je met bananen op elkaar gooien dmv power en angle)
Nibbles (iets als snake, van NOKIA
zijn toch alweer 12 jaar geleden ofzo
Je weet wel, dat ventje (of 2 ventjes) die op zo'n springplankje springen en dat je dan blokjes weg moet springen.
Atari rulez!!
*in memmoriam*
En daarna een C64... Helehoop shit. Maar meest gespeelde: Paperboy.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Verwijderd
was dat niet chaseHQ ofzoiets?Weet iemand BTW de naam van dat oude racegame waarbij je met een zwarte politie-Porsche (928 dacht ik) moest proberen gansters in te halen in hun Lambo om deze vervolgens in brand te laten vliegen door er steeds tegenaan te rijden?
met zoon kassie (in kleur jaja
Toen kwam mijn MSX en de 1e spelletjes die ik daar speelde (kocht er 3 ineen) waren:
- Buck Rogers
- Athetic Land
- Hyper olympics III (heeft overigens mijn cursor gemold)
Dit dus.
Anders op de MSX, een top-down racer met rooie en paarse wagentjes o.a. Ben even kwijt hoe het heet, maar zeeeeeeeeer verslavend
Verwijderd
Verwijderd
Inderdaad, Commander Keen was echt wel lijp destijdsOp donderdag 11 april 2002 23:19 schreef FCA het volgende:
[..]
Commander Keen 3
Dat spel heeft me echt een jaar van m'n leven gekost ofzo
Als 11-jarige droomde ik 's nachts van Keen, ik dacht op school aan Keen, en voor de rest speelde ik Keen...
• XT Computer (286 or higher recommended)
• 565k of conventional memory
• 3 meg of Hard Drive Space
• Joysticks OPTIONALLY SUPPORTED
Ik kan me nog herinneren dat ik altijd in DOS moest kloten met commando's omdat een bepaald geheugen te hoog was ofzo en daardoor Keen niet wou opstarten
Echt wreed spel!
If it ain't broke, you're not trying! - Red Green
En bij een neef dat was denk ik eerder, bubble bobble veel gespeeld op een Atari ofzo
Mijn gamegeschiedenis begon eigenlijk met de nes

Het was op een philips consule de G7000 wel te verstaan (in amerika bekend als odyssey^2, en in frankrijk als de C52 ).
en dat spel dat je met twee cowboys tegen elkaar speelt.
ik zal even een Screenshot zoeken.
Gunfighter volgens mij zal even zoeken,
[ADD-ON] Kan het niet vinden misschien iemand anders wel ??[/ADD-ON]
kan me de vdeopac 19 nog herrineren (wat gaat de tijd snel
Ja, dat was hem iddOp vrijdag 12 april 2002 02:48 schreef M'tjeu het volgende:
was dat niet chaseHQ ofzoiets?

Heel erg bedankt
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima