Philips Toucam Pro in WinXP

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
offtopic:
Ik zat te twijfelen in welk forum ik dit topic moest plaatsen (GT, WOS of SA), dus als het hier verkeerd staat mag 'ie natuurlijk verplaatst worden... ;)

De drivers voor mijn Philips Toucam Pro webcam zaten al in WinXP ingebakken, en werden keurig geïnstalleerd. Het werkt verder ook allemaal prima, maar er is één ding waar ik me aan stoor..
Als ik snapshots maak via TWAIN krijg ik de scanner & camera wizard van Windows waarmee je de plaatjes kunt schieten. Ik kan hierin echter nergens het formaat instellen, en krijg ontzettend kleine plaatjes (160x120 pixels ofzo). In Windows help staat dat er schijnbaar nog een of ander tabblad/venster 'advanced' moet zijn, maar dat ontbreekt bij mij. :? Verder kan ik wel vanuit sommige programma's naar het instellingen venster van de camera, maar als ik settings verander past hij ze niet toe.. :(

Ik heb al geprobeerd om de drivers voor Win2000 te installeren die op de Philips site staan, om zo de TWAIN-dialog van de camera zelf ipv. die wizard te krijgen. Dit lukt niet (krijg een foutmelding met daarin de mededeling dat mijn OS niet wordt ondersteund).

Opzich is het bovenstaande niet zo'n ramp, maar ik kan ook al geen foto's maken in Win98SE (zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/214377/1?limit=50)

Heeft iemand de oplossing? Thanx in advance :) (And again sorry voor het lange verhaal ;))

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:59

tweakerbee

dus..?

Wachten tot er officiele winXP drivers zijn. Tot die tijd zonder doen. ;)

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
denk dat je OS het niet zal ondersteunen, je kunt desnoods win2k of win98 samen met XP draaien.

misschien kun je via XP_update, aan betere drivers komen.
www.microsoft.com
tis het proberen waard,

ik kan je verder niet helpen ;(

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 09:20

3style

...

Ik ken het probleem, ik heb ook de genoemde webcam (wel phatte cam trouwens).
Ik heb gewoon een ander programma ervoor gedownload.
Freeware en het werkt goed (die oude software
werkt inderdaad ook niet)

Link:
http://w1.444.telia.com/~u44402237/acs/wu2000.zip

success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online
Okay, thanx allemaal voor de reacties! :) Tsja, zal dan maar ff moeten wachten op de officiële XP drivers (of een nieuwe versie daarvan althans)...

En 3style, ik zal je proggie morgen wel ff uitproberen! :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 09:20

3style

...

Correctie,
Je kunt toch maar beter Webcam32 gebruiken.

http://download.cnet.com/downloads/0-3364651-101-1497059.html?tag=st.dl.3364651-100-1497059.dir.3364651-110-1497059

Hier kun je namelijk je resolutie veranderen. Is bij Toucam Pro wel belangrijk, aangezien deze to 1200*960 kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37623

Heb nu alles werkend gekregen, ook resoluties, framerates etc. met officiele Philips software. :)
Hier is hoe:
Uninstall via device manager handmatig de ToUcam Pro Camera en de ToUcam audio.
Download de drivers van http://www.pcstuff.philips.com/.
Je krijgt ToUcamWebInstaller.exe.
Draai deze in win2k compatibility mode (via properties) en volg de aanwijzingen. Na downloaden lukte installeren eerst niet bij mij, maar handmatig via device manager weer wel. Hierna kon ik zonder problemen VProperty.exe draaien voor instellingen camera en VRecord.exe om filmpjes op te nemen. Via tekenprogramma werkte de capturing netjes op de ingestelde resoluties, en een foto maken door "kaas" te roepen werkt ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap
  • Niet online
Op zondag 14 oktober 2001 01:54 schreef Lazy het volgende:
Heb nu alles werkend gekregen, ook resoluties, framerates etc. met officiele Philips software. :)
Hier is hoe:
Uninstall via device manager handmatig de ToUcam Pro Camera en de ToUcam audio.
Download de drivers van http://www.pcstuff.philips.com/.
Je krijgt ToUcamWebInstaller.exe.
Draai deze in win2k compatibility mode (via properties) en volg de aanwijzingen. Na downloaden lukte installeren eerst niet bij mij, maar handmatig via device manager weer wel. Hierna kon ik zonder problemen VProperty.exe draaien voor instellingen camera en VRecord.exe om filmpjes op te nemen. Via tekenprogramma werkte de capturing netjes op de ingestelde resoluties, en een foto maken door "kaas" te roepen werkt ook weer.
Okay bedankt, ik zal het zo snel mogelijk eens uit gaan proberen! :)

#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:40

mayhem

thanx, ben het ook aan het proberen....:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6amt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:40

a6amt

Nostalgie

Even voor de Toucam-mers onderons. In WinXP ziten alle drivers voor de Philips Toucam camera reeks.(Ook die van de Vesta reeks.) Het probleem van de "Twain" functie is dat deze niet default meer in windows XP zit! Vandaar dat je het op een ander manier moet proberen (zoals beschreven in een eerdere reactie ). Mogelijk komt er nog een webupdate waarbij de Twain wordt geinstalleerd als aparte tool! Nog eventjes geduld nog het webupdate-je komt zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 13:55
Ik heb ook al een tijdje de ToUcam Pro, leuk dingetje maar gisteren gebeurde het volgende...:

Ik wilde via Ulead een snapshot maken van iets, alles ging prima, totdat XP opeens helemaal vastliep. Ik dacht, niks aan het handje, en heb mijn pc ff gereset. Toen XP opstartte ging het lampje van de webcam meteen branden, dus toen had ik al een idee dat er iets niet klopte. De webcam werkte gewoon niet meer, en nu nog steeds niet, ook niet na een paar keewr de drivers opnieuw te installeren (webcam installer 1.3 via internet).... Hij installeert alles netjes maar op het moment dat hij vraagt om de webcam in te pluggen gaat het mis... het lampje gaat wel branden maar that's it !! Hij herkend hem niet ofzo... ik snap het niet... XP herket wel een Philips USB device... maar krijgt dan een error dat 'ie niet werkt. Weet iemand wat er aan de hand is??? Is 'ie stuk gegaan tijdens die vastloper??? Echt verrot...!!!! HELP !!

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuLPMaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 13:55
:( Niemand ??

Bladiebla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

FAQ Forumgedrag - Not done
Wat we ook duidelijk niet op prijs stellen:
• Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Bovendien heeft jouw probleem niet zoveel met die van de topicstarter te maken, dus ik raad je aan om een nieuw topic te openen, mits hij voldoet hij aan de SA-Policy, SA-FAQ drivers en FAQ Forumgedrag - Topicstart ;).

Graag dus zou duidelijk mogelijk je probleem omschrijven (eventuele foutmelding), wat je al geprobeerd hebt, waarom het niet werkte, wat je allemaal al gevonden hebt, dat soort dingen. Verder is het wellicht aan te raden om even op een andere computer te kijken of hij het daar wel op doet :).

En dit topic gooi ik op slot, omdat het niet handig is om twee discussies langs elkaar en door elkaar heen te laten lopen ;).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.