Toon posts:

koppeling dvd en video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde vandaag mijn videorecorder (grundig cv29vps)
via scart naar composiet (geel,rood,wit) koppelen aan mij dvdspeler (sony dav-300 home theater). Op het 0 kanaal werkt wel de dvd maar ik krijg geen signaal van de video.
Enig idee wat dit kan zijn?? Heb allerlei instellingen geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar het videosignaal via de dav te laten lopen. Beeld blijft zwart.

groet frogger

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Als ik het goed lees ga je...

video->DVD->TV ?

Das nie handig... je zou kunnen doen..

DVD->video->TV maarrr dan kan Macrovision (beveiliging) roet in het eten gooien. Het mooiste is allebei los op je TV, heb je maar 1 scart ? Ook geen probleem er zijn 1-> meerdere scart verlopen te koop.

Suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Punt is dat ik graag grbuik wil maken van het geluid van de dvd (woofer + boxen). De dav heeft aansluitingen (3xcomposiet (geel,rood,wit) voor 2 video;s.

Dus video geeft scart naar composiet bij dvd. en dvd heeft composiet naar tv..

frogger

• Baklap

Baklap

Oke, dav is ? Digital audio versterker ?

Ik ben nog niet helemaal zeker van je situatie sorry tis al laat en ben moe ;)

Verwijderd

Topicstarter
dav is type nummer van mijn sony

sony dav-s300 is zon alin tuner cd dvd versterker met boxen.

• Baklap

Baklap

Keee ;) tja dan zou idd Video naar DAV input en van DAV naar TV... Ikzelf heb een losse DVD naar mijn Sony 940 met composiet, mijn Panasonic video met scart naar composiet ook op de 940 en de 940 gaat naar mijn tv..... Moet dan uiteraard wel zeggen tegen mijn versterker (940) dat hij of de DVD of de video laat zien ;) ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op de dvd video 1 en 2 selecteren als ik dat doe krijg ik dus zwart beeld.

• Baklap

Baklap

wazig... kabeltje kapot :?

• Baklap

Baklap

Ben je er al uit :?

Verwijderd

Topicstarter
nee, snap er nix van. Krijg nog steeds geen beeld via mijn
surround dvd van de video.?????

frogger

Verwijderd

Topicstarter
mijn video is dus niet in staat een signaal door te geven dat van scart naar composiet loopt. Wel van scart naar scart. Is er nog een oplossing denkbaar?????

frogger

• Baklap

Baklap

Op dinsdag 09 oktober 2001 21:45 schreef frogger het volgende:
mijn video is dus niet in staat een signaal door te geven dat van scart naar composiet loopt. Wel van scart naar scart. Is er nog een oplossing denkbaar?????

frogger
Volgens mij heb je dan of een verkeerde of een brakke kabel...in scart zit ook composiet.... :? blijft een wazig probleempje...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee verschillende video composiet kabels getest en
meerdere (volgens mij niet al te dure maar wel werkende op andere spullen) scartbussen met 3 uitgangen geprobeerd.

zelfde verhaal

frogger

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01-2025
Wie weet probeer je met een "IN" kabel het videobeeld uit te sturen... dat gaat niet werken. Je kan van die SCART blokjes kopen met IN/OUT selector, misschien lukt het daarmee wel.

Kijk eens wat je Sony boekje zegt, meestal kan je een bron kiezen voor de inkomende/uitgaande SCARTs.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
als functie kan ik gewoon voor video 1, video 2 en dvd kiezen. Zonder de sony geeft de video ook niets aan de tv door als ik dat van scart naar compsiet die bij video in van de tv.
Het moet iets met de video zijn.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Composite is sowieso af te raden voor DVD.

Ik weet niet wat voor een tv je hebt en hoeveel aansluitingen daar op zitten, maar de ideale situatie is SCART voor beide apparaten of S-video voor de DVD speler.
S-video kan via de scart of via een Hosiden plug. Sommige TV toestellen hebben een Hosiden plug (ziet er uit als PS/2 stekker) voor of achter op het toestel.
S-video geeft een veel beter beeld dan composite. De video kan dan via de scart.

Indien je twee scarts op de tv hebt, verbind je de DVD op scart 1 en de video op scart 2. Wel moet je in het menu van de DVD instellen dat je RGB of s-video signaal gebruikt, anders gebruikt hij nog steeds het composite signaal, dat ook in de scart zit als backup.

Anders is het toch: Nieuwe video kopen met 2 scarts maar dan gooit macrovision weer roet in het eten.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing voor het probleem is dus een scartbus die op de video komt naar geel,rood,wit met een schakelaar input output. Op output gezet en de boel werkt :-)

thanks voor het meedenken

groet frogger

• Baklap

Baklap

Leuk dat je nog ff meld dat het gelukt is en hoe !!! ;)

• TimMer
  • Niet online
Baklap, ik heb drie hieraan gerelateerde vragen.

Ik wil binnen aanzienlijke tijd een DVD-speler gaan kopen, het wordt of de Pioneer DV-444-K of de DV-545. Ik heb nu:
- een Sony tv met 1 scartaansluiting
- een Sony vcr met 1 scartaansluiting

Nu zijn mijn vragen:
- Aangezien de DV-545 2 scartaansluitingen heeft, is het handiger om deze hierom te kopen, zodat ik de video kan doorlussen?
- Waarom is het niet handig om video -> dvd -> tv te doen?
- Weet jij toevallig of die verbeterde audioconversie van 16/20 bit bij de DV-545 echt zoveel beter dan die van de DV-444 is? Ik vind het verschil van Fl.300 voor alleen een extra scartaansluiting en (iets?) verbeterde audioconversie bij 16/20 bit toch wel aardig wat.

• TimMer
  • Niet online
Trouwens,
Op zondag 07 oktober 2001 22:43 schreef frogger het volgende:
....

groet frogger
Op zondag 07 oktober 2001 23:23 schreef frogger het volgende:
...

frogger
Op maandag 08 oktober 2001 23:49 schreef frogger het volgende:
...

frogger
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:45 schreef frogger het volgende:
...

frogger
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:58 schreef frogger het volgende:
...

frogger
Op woensdag 10 oktober 2001 22:52 schreef frogger het volgende:
...

groet frogger
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

• TimMer
  • Niet online
Niemand dus?

• TimMer
  • Niet online
Serieus niemand die én een vcr én een dvd-speler aan zijn tv heeft hangen? Lijkt me sterk.
Pagina: 1