Op zondag 07 oktober 2001 17:19 schreef cheshire87 het volgende:
als ik lcdinf start, gaat alleen het contrast van de 1e regel weg, de 3e blijft. Maar er gebeurd verder helemaal niets

Hey.. das vaag... je zou met LCDInf dus wat gegevens op de eerste 2 regels van je 4x40 moeten krijgen... (onderste 2 regels worden (nog) niet ondersteunt)
Als de contrast regels verdwijnen, dan lijkt het display wel goed geinitialiseerd..
Humz.. das vaag... wel goed initialiseren maar geen tekens op je scherm... die fout heb ik nog nooit eerder gehoord... je weet dus zeker (zal wel... ik ben niet de eerste die het zegt) dat je lpt poort op 378 zit, ECP/EPP mode en (onder NT/XP) de DriverLinx Port I/O driver hebt geinstalleerd..
Ook al je draadjes zijn GOED aangesloten? Meet ook je draadjes eens door..
Het zou wel eens een vaag timing probleem kunnen zijn.. in dat geval ligt het aan de software..
edit:
Duh.. ik moet beter lezen
Je krijgt allerlei vage tekens? Dat kan 2 dingen betekenen.. er is nog steeds een draadje niet goed aangesloten, of je hebt een supersnel systeem waardoor de timing naar de klote kan zijn (ik test zelf om een Athlon 1Ghz.)
De timing in LCDInf heb ik al een stuk verbeterd, maar die versie staat nog niet op de site.
Aangezien de regels op 1 en 3 verdwijnen. wordt het display toch geinitialiseerd, en lijkt je display dus niet kapot.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney