Toon posts:

Voodoo Banshee, 2, 3, 4 and 5 Drivers For Windows

Pagina: 1
Acties:

• KeiFront
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:55
Check them out.

http://www.iced3d.com/

Anoniem: 1795

Kunnen mensen met een Voodoo 5 en de rest het testen, dan zorg ik dat het gemirrord wordt op tweakers, eindelijk drivers zou goed nieuws zijn namelijk :)

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 08:41
Klovan is heel blij met deze post!

helemaal bij dit topic :9

• KeiFront
Ik heb ze enkel met mijn oude voodoo2 getest :). Over alle andere voodoo-kaarten heb ik geen zekerheid.

Volgens de iced3d werken ze ook voor alle anderen zelfs voor de banshee.

En let op :o :
I have found out that the drivers are for voodoo 3's mainly, and so only one VSA 100 chip is used on the Voodoo5, to solve the problem try getting 3dfxvsm.sys and 3dfxvs.dll from the original voodoo 5 driver set it may work better. also try swaping the glide2x with drivers from the original driver set, these could help with some speed issues.

Success mannen *D .

Anoniem: 1795

Zijn er nou helemaal geen mensen die dit ff gaan testen?

Dit lijkt mij een vrij goede oplossing voor het probleem wat er is.

Anoniem: 35582

Heej mensen!

Deze drivers ben ik ook al eens ergens anders tegen gekomen... op een of andere OpenGL pagina... als GOT drivers.... deze werken... min of meer... Half-Life werkt iig NIET... andere spellen nog niet uitgeprobeerd... maar probeer dit eens:

I read it on another board about how to install Voodoo 5 Drivers to get the best possible performance under Windows XP. I tried and tested it, eveything works just perfect now, before my NHL 2002 was playing not that good and i wasn't able to see some of the effects in it and the game speed has increased and i coudn't use all the screen savers in Windows XP themes that come with Windows XP Plus! Now they are working fine, which means now my 3D part of the card is working properly.

Its not my idea ( I am not stealing it, i am not the one who wrote it but i read it from a board)

ok now get to the point:

1) Search for the words "Glide" and "3dfx" in your system registry and delete keys, values or folders that have these words in them.(delete all instances)

2) Go to device manager and change the Video Card to something else like "Sound Blaster's" card or something.

3) Reboot, download Windows 2000 drivers for Voodoo 5 from http://www.3dfx.com, install them, when it ask you about over writing the files make sure you say "yes", overwrite all the files, finish installation, reboot.

Your system will have fully functional Voodoo 5 64MB AGP Card with all the capabilities as it had in Windows 2000 Professional. (Don;t worry about the .dll errors during the installation, just ignore them)

Have fun. I hope this helps for those who need it.

But hey, if you mess your your computer, don;t blame me or this board. its your own responsibility.

provide feedback...

ik heb 't geprobeerd maar sommige 3dfx keys kon/mocht ik niet verwijderen van Windhoos... en ik kon alleen maar andere videokaarten instaleren en geen soundblaster ofzo... de kaart wordt nu wel herkend als zijnde een kaart met 64 mb en een vsa 100 chipset... maar of dat een vooruitgang is... ik ga nu iig andere spellen proberen...

mazzel en su6!

Anoniem: 34846

Tnx m8 ik had hem net nodig van half-life liep heel brak :(
Maar ik hoop dat hij het nu goed doet :)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:40

markvt

Peppi Cola

Op zondag 07 oktober 2001 13:17 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:
Zijn er nou helemaal geen mensen die dit ff gaan testen?

Dit lijkt mij een vrij goede oplossing voor het probleem wat er is.
kehb geen winxp op de p2 met voodoo2

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Anoniem: 34846

Pff ik heb een banshee maar als ik die zooi ga installeren krijg ik een foutmeldingen en errors om de oren gesmeten niet te zuinig :(

Anoniem: 16969

downloading...25% (overvolle server :'()

k, heb hem gedownload

tijdens de install krijg ik deze error:

http://members.home.nl/tjarnobiel/firsterror.jpg

help iemand ?

edit: daarna hangtie dus helemaal vast :r

• KeiFront
Kan iemand verifieren ofdat deze drivers http://www.tweakers.net/meuktracker/1037 dezelfde zijn als degene die bij http://www.iced3d.com staan :?. Volgens het forum van electic krijg ik de indruk dat het dezelfde zijn, maar ik kan het momenteel niet verifieren download snelheid van 7 b/sec :(

Anoniem: 28513

Ik heb ze dus geprobeerd voor mijn voodoo2 (de originele win2k drivers werkten ook maar ik krijg steeds een foutmelding bij het opstarten van mijn pc :( Genport i/o initialization failure :( )en ze installeerden perfect maar de tools werkten niet :? en ik krijg nog steeds de foutmelding met het opstarten :?

Keifront: zijn inderdaad dezelfde drivers

alhoewel ik deze error krijg: http://members.home.nl/tjarnobiel/Vyvre/installerror.jpg

hier blijftie hangen |:( |:(

heb inmiddels XP reinstalled dus zou niet weten waar het aan kan liggen... iemand ?

• KeiFront
Klopt ik heb het nu ook kunnen verifieren :) .

Ik heb geen enkel idee waarom de Windows installer (*.msi) bij u blijft hangen misschien kun je een oudere windows installer op de Microsoft website zoeken en deze eens uitproberen. Wie weet helpt het >:) .

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-06 12:57
Ik snap er nix van waarom dat niet werkt bij jullie!
Ik heb XP op me oude computer (met 'n Voodoo3) gehad, liep goed hoor, nix problemen met drivers!

Greetingz,
RuuddieBoy

• KolNedra
  • Laatst online: 18-04-2020
Ik heb ook nix problemen met m'n voodoo3 onder XP (qua games), alleen pictogrammen doen soms wazig (Als je ze vergroot) en als ik een andere skin gebruik (windowblinds) dan verdwijnt het menu van de startbalk gewoon !

::: flickr.com/kolnedra ::: Nikon D80 + Sigma 18-200mm f/3.5-6.3 DC + Sigma 10-20mm f/4-5.6 EX DC HSM

Anoniem: 37846

Sorry voor de late reactie, maar de ice3d3d link doet het niet.

Ikzelf ben al ver gekomen, maar Unreal krijg ik bijvoorbeeld niet aan de praat. Ik zal hier niemand verder mee lastig vallen en lekker zelf verder gaan klooien.

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-06 15:03

Barreljan

...Zoom-Zoom...

ik heb ergens de win2k voodoo5 (of voodoo series) gedownload, d8 bij voodoofiles.com en die werken perfect, moest hem alleen 2x installeren wou ie goed werken. stond ergens op een site dat als je die fout zou krijgen hem nog een keer moest installeren (geldt alleen voor de tools)

ik draai xp perfect met die oude vertrouwde Voodoo5 5500: unreal, max payne, RTCW, Half-life, Quake3A, Battle for Dune etc...

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee