GeForce 1/2/3 Overcocking guide.

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik weet niet of jullie het al weten, maar er is een leuk programma om met je bios te gaan overclocken, werkt in alle OS'en, geen gekloot met programatjes, en altijd de nieuwste bios :)
(Natuurlijk wel weten hoever je GF -safe- overgeclocked kan worden.)

Het gaat zo:

Ga hier naartoe, en pak de bios van je kaart, bv je hebt een GF2 Pro, dus pak je een GF2 Pro bios. Op de meeste kaarten zit een Brooktree TV-Out chip, maar op een asus zit daar een Chronotel op. Dus weet vantevoren wat voor kaart je hebt en wat erop zit.

Daarna installeer je cvirt.dll(Geen idee wat het doet, ik vermoed dat je hiermee je biosinfo kan ophalen) runtime:

disk1

disk2

En de Geforce 123 ultility

Hier is nog de het nvflash programmatje om je Bios te flashen.(Je hoeft alleen Nvflash en DOS4GW naar een diskette te kopieren met systeembestanden, want daar boot je van.
http://x-bios.3dgames.ru/download.php3?lang=eng&dir=files/other&fname=nvflash.zip&dc=NVFlash 3.18

En VGA bios, dit programmatje is om je bios te testen(ALeen win9x). Het programmatje laad de bios in je RAM(dus niet rebooten). Zet dit programma evt ook op de diskette hier boven.
http://x-bios.3dgames.ru/download.php3?lang=eng&dir=files/other&fname=vgabios.zip&dc=VGA BIOS

----------------

Start nu het programma en open je reference bios die je net hebt gedownload.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~c.pun/stuff/Geforce123.jpg

A. Het beste is om de bios van je fabrikant te nemen en die te editten, maar omdat 'Subvendor number' en 'Subvendor ID' verschill is het toch aangeraden om je bios van de fabrikant te nemen. Als je toch een reference bios wilt hebben, open eerst de bios van je fabrikant, schrijf de 'Subvendor number' en 'Subvendor ID' op en zet het in je reference bios.

Bij 1. kan je je gewenste tekst neerzetten, dit zie je dan als je je PC opstart.

Bij 2.1 daar zet je je gewenste Corespeed neer, in dit geval op 250Mhz.
Bij 2.2 zet je daar je memory speed neer. Let op! Als je geen DDR geheugen hebt(GF1(?) en GF2MX) Zet je daarachter SDR in vakje waar nu DDR instaat.
En als je wel DDR hebt, deel dan je gewenste Mhz door 2. Dus als ik uiteindelijk 490Mhz wil hebben, zet je daar 245Mhz DDR neer.(GF2GTS enz. en GF3)
'Eng. Release' Vink je ook aan omdat je een Engelse BIOS hebt. Als je de gewenste snelheid hebt gekozen, press: "sync with 1st"

3. save nu je ge'OC'ed bios op de diskette die hierboven staat beschreven. bv 'pof.rom'

Als je SideBandAdressing aan wilt hebben(Vraag me niet wat het is, maar schijnt preformence te geven) Vink je het SBA vakje aan.

----------------

Als je VGAbios wilt gebruiken, boot dan naar pure DOS met je opstartdiskette.
Type: vgabios -fpof.rom
Als het klaar is, typ je win om opte starten naar windows om het te testen.

Als je Win2k hebt, moet je wel direct flashen. geen probleem.
eerst: nvflash -b<original.rom> <>invullen wat je wilt voor een backup *.rom.

Daarna vgabios -kpof.rom
Als er een miscompare is op een Device ID(Of index) betekend dat je een bios hebt gekozen wat niet voor je kaart is, bv een Ultrabios voor een Pro kaart.
Geen probleem, problemen beginnen pas als je een MX flashed naar een Ultra. :]
Als het comparen goed is gegaan, kun je echt gaan flashen.

nvflash -kpof.rom -h

Nu gaat je scherm 10secs uit, en komt er piepjes uit je PC speaker. wacht even totdat nvflash klaar is. dan reboot de PC vanzelf, door de -h optie.

Als alles goed is gegaan, Tada, een GF2 Pro @ 250/490 zonder programmatjes en werkt in alle OS'en. 8) :D
Overigens kan je nog verder in windows clocken, je OC programma, gaat dan gewoon verder waar je BIOS is gebleven.

Vragen? Zet het maar neer.

-ReseT

Owja, ff wat ingezipt, NVFlash, GF123 & cvirt.dll runtime:
hier

DOS4GW, icm NVFlash gebruken.
http://x-bios.3dgames.ru/download.php3?lang=eng&dir=files/other&fname=dos4gw.zip&dc=dos4gw DOS 32 Executable v1.73 (for most DOS flash programs)

p.s. Op eigen risico , bij mij is het wel gelukt. :Y)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Op vrijdag 05 oktober 2001 16:21 schreef ReseT het volgende:
Echt bescheten grote hoeveelheid tekst
Tering wat een werk man!!!! >:)

Ik gebruikt dat cool bits regje wel ;)

• ReseT
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 04:52 schreef (roh)violator het volgende:

[..]

Tering wat een werk man!!!! >:)

Ik gebruikt dat cool bits regje wel ;)
Nu weet ik dat nog iemand het gezien heeft en alle werk niets voor niets is :P

Verwijderd

Neej man, ReSeT :)
ik ga het vanmiddag uitproberen met m'n GF 3 :D

Thnx Anyway :9

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

Tnx man! Echt relaxed zo... beetje veel werk, maar dan heb je ook wat :P
Ik weet alleen nog niet of ik het wel ga proberen, veels te bang dat ik me nieuwe GF2Pro naar de knoppen help :+

edit:

Gha, als ik btw me pc opstart staat er iets van "Copyright 2000-2006 Leadtek ....." :? zouden die gasten hebben zitten slapen toen ze dat bios instelden?

Verwijderd

Tis een nice postje, maar gaat men geforce dan ook stabiel zijn op die snelheid, kheb nml een geforce2 gts pro 64mb van hercules of is dat hetzelfde als je je geforce oc met powerstrip?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Op zaterdag 06 oktober 2001 11:55 schreef TheChosen het volgende:
Neej man, ReSeT :)
ik ga het vanmiddag uitproberen met m'n GF 3 :D

Thnx Anyway :9
Gooi dan ff wat je gedaan hebt in :

[topic=284674/1/50]

tanx

| I've got permission to color outside the lines |

• Webpoacher
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-02-2025
De ABIT siluro heeft er zelfs zo'n proggie bij toch?

Verwijderd

TNX MAN!!!!!!!

Ik heb ut ook net ff gedaan

IK HEB wel ff 'n tip: zet ook ff 'n link naar dos4gw!

TNX

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

wat schiet ik hiermee op? kan toch ok gewoon powerstrip instellen ?

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

heb het ook ff gedaan niet alleen nu staat er nog wat wazigs onder

• ReseT
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 16:07 schreef Tijn_3d het volgende:
heb het ook ff gedaan niet alleen nu staat er nog wat wazigs onder
Probeer je bios nog eens te editten, alleen nu met 'Eng. Release' aan.
Op zaterdag 06 oktober 2001 14:25 schreef megamuch het volgende:
wat schiet ik hiermee op? kan toch ok gewoon powerstrip instellen ?
Ik weet niet of jij muliti OS hebt, maar nu werkt OC bij alle OS'en, je kan nooit vergeten te OC'en als je windows opnieuw hebt geinstaleerd, of andere drivers hebt geinstalleerd, en het is beter om de heletijd je OC te houden dan de heletijd aan&uit.
Op zaterdag 06 oktober 2001 14:12 schreef Patrick007 het volgende:
TNX MAN!!!!!!!

Ik heb ut ook net ff gedaan

IK HEB wel ff 'n tip: zet ook ff 'n link naar dos4gw!

TNX
Ok, Ik dacht namelijk dat DOS4GW bij de NVFlash pakket zat...

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 10:44 schreef ReseT het volgende:
Nu weet ik dat nog iemand het gezien heeft en alle werk niets voor niets is :P
Nee, zat maar beetje te fokken, dude!!! ;)

Relaxt dat je het neerzet, wat mensen ermee doen moeten ze zelf weten :)

Thanks For The Info!!!!!

• ReseT
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 17:24 schreef ExiRana het volgende:
Bedankt, aleen welke moet ik nu nemen? http://x-bios.3dgames.ru/show.php3?lang=eng&dir=files/asus/v6800d&fdes=V6800%20DDR%20Deluxe
Bij eentje staat SBA, betekend dat met die BIOS SideBandAdressing aangaat, het maakt dus niet uit wat je neemt want in het programma kan je ook SBA aan zetten.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 19:53 schreef ReseT het volgende:

[..]

Bij eentje staat SBA, betekend dat met die BIOS SideBandAdressing aangaat, het maakt dus niet uit wat je neemt want in het programma kan je ook SBA aan zetten.
Ik neem gewoon de bovenste. :)

Verwijderd

Ik zie niet het directe voordeel. Het is zo rete gemakkelijk om je gforce over te clocken. vanwaar alle moeite?

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

Beschouw deze post als niet geplaatst |:(

Verwijderd

Bij de Asus'en zit er altijd al een 'Tweak Utility' bij, dus waarom moeilijk doen?...

P.S Dat is ook de reden dat ik een asus heb.

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 16:50 schreef JimmyPopAli het volgende:
Bij de Asus'en zit er altijd al een 'Tweak Utility' bij, dus waarom moeilijk doen?...

P.S Dat is ook de reden dat ik een asus heb.
Powerstrip heeft toch wat meer info. :) * heeft zelf ook een Asus kaartje. :)

Verwijderd

Hoe zit het met die hele rij verschillende corespeeds? Moet je gewoon in alle vakken de gewenste snelheid invullen, of alleen in de eerste?

• ReseT
  • Niet online
Op maandag 08 oktober 2001 12:31 schreef ThunderBert het volgende:
Hoe zit het met die hele rij verschillende corespeeds? Moet je gewoon in alle vakken de gewenste snelheid invullen, of alleen in de eerste?
Alleen de eerste en dan 'sync with 1st' klikken(Makkelijker).

Verwijderd

thx

ga het vanavond even proberen.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 16:14 schreef ReseT het volgende:

Ok, Ik dacht namelijk dat DOS4GW bij de NVFlash pakket zat...
die zit er niet bij.. kan je die ook ff uppen?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
dat die gast hier NU pas achter kom me favo prog voor dit is toch wel rivatuner www.guru3d.com
geforce tweaker doet het ook aardig coolbits kan ook MAAR die werkt niet met de detponater 4 21.85 drivers

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 21:08
Op dinsdag 09 oktober 2001 23:04 schreef koeskoesappelmoes het volgende:
dat die gast hier NU pas achter kom me favo prog voor dit is toch wel rivatuner www.guru3d.com
geforce tweaker doet het ook aardig coolbits kan ook MAAR die werkt niet met de detponater 4 21.85 drivers
Jij moet denk ik eerst die post is beter lezen. Wtf dit gaat dus over de bios, en niet over een proggie.

| I've got permission to color outside the lines |

• ReseT
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 22:03 schreef DMaarten het volgende:

[..]

die zit er niet bij.. kan je die ook ff uppen?
Staat onderaan mijn orginele post.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:26

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Waarom zegt ie op mijn Geforce->Quadra gehackte kaart dat er geen Geforce BIOS aanwezig is als ik 'get current BIOS' aanklik? Komt dat door die hack?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• ReseT
  • Niet online
Op woensdag 10 oktober 2001 22:58 schreef zonoskar het volgende:
Waarom zegt ie op mijn Geforce->Quadra gehackte kaart dat er geen Geforce BIOS aanwezig is als ik 'get current BIOS' aanklik? Komt dat door die hack?
Komt waarschijnlijk door omdat je dan een bios hebt die nog niet met Geforce 123 is geëdit. daardoor weet GeForce 123 niet wat je gebruikt. Het maakt in principe niet zoveel uit.

Maak met NVFLash, in dos, een bios dump en open dat met GeForce 123.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

ReseT = gaaf :)

Verwijderd

ik weet dat dit een oud topic is, maar toch nog ff een vraagje, gaat dit werken??

Ik maak een dump van mijn huidige bios(47kb groot,klopt dit c.a.?), open dit in Geforce 123. Zet de core @ 248, mem @ 200. Schakel SBA in(sidebanding toch?) Vul in het bovenste vak wat extra info in, save em netjes en flash em onder dos de vidkaart in. klopt dit wat ik zeg?

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Doe toch niet moeilijk, download gewoon dit proggie en doe het daarmee. Gaat echt gemakkelijker.

http://members.home.nl/rick2001/Nvidia/rvbedit.zip

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

thx, tis gelukt. mbv dat programma wat je gepost had. Heb et ook ff met de progs van de topicstarter gedaan om te testen, werkt perfect. Nix geen bios'en downloaden, gewoon ff een dump met biosdump maken :)

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 13:07

fw

Maar welk bios moet ik nu nemen voor mijn GF2MX 400 uit een Dell pc? Bij het opstarten zie ik normaal ook geen tekst.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

• Rick2001

Rick2001

Op donderdag 27 december 2001 16:43 schreef AuRal het volgende:
Maar welk bios moet ik nu nemen voor mijn GF2MX 400 uit een Dell pc? Bij het opstarten zie ik normaal ook geen tekst.
Dan moet je ook gewoon even dat proggie gebruiken dat ik gepost heb, en als het goed is moet hij die kaart ook gewoon herkennen.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 13:07

fw

Doen we dat even, had niet door dat het topic al zo oud was, sorry :)

Edit: Als ik het goed begrijp, moet ik dus Enable Sigon Message aanvinken wil ik de output van de bios kunnen zien?

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

nooit gedacht dat ik dit ging vragen, maar hoe flash je de bios van je grafische kaart ?

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Rick2001

Rick2001

Daar heb je nvflash voor nodig.

http://members.home.nl/rick2001/nvflash.zip

Ook heb je dos4gw.exe nodig.

http://members.home.nl/rick2001/dos4gw.zip

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Heb het net ook gedaan. En ging eerst niet goed.

Ik heb een abit t400. En heb deze op 200 en 200 gezet. Dan staat de gpu op 200 en het geheugen opeens op 100. Als ik normaal met nvmax keek, was het 334 standaard. Maar in de originele bios staat wel 166, daar heb ik dus eerst 200 van gemaakt, maar word dus 100mhz als je opstart. Nu in de bios 400 en nu doet i het wel goed. Er zit gewoon sdram op, en dat heb ik ook aangegeven in de bios editor. Waarom doet i dit?

Niels
(Verder vind ik het een top id, niet meer dat gekloot na winstals.)

I, for one, like Roman numerals

• Gamer
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

Op donderdag 27 december 2001 18:51 schreef Rick2001 het volgende:
Daar heb je nvflash voor nodig.

http://members.home.nl/rick2001/nvflash.zip

Ook heb je dos4gw.exe nodig.

http://members.home.nl/rick2001/dos4gw.zip
thx Rick

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Wat is Strap overwrite en kan je side band adressing gewoon aanzetten en wat heeft dat voor zin??

Is er trouwens ergens een sneller/beter bios te vinden voor mijn mx-je??

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 09:28
behalve met je bios spelen wat is het beste progje om je kaart te tweake ?

guru3d ligt nu ff plat iig

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• Def_P
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 23:13 schreef salutem het volgende:

guru3d ligt al een week of 2 plat als ik het me goed herinner. Zal ook wel niet terug komen, ben ik bang.

Verwijderd

Op donderdag 27 december 2001 23:13 schreef salutem het volgende:

ik gebruik nvmax om bv. sidebanding en fastwrites aan te gooien

Verwijderd

Heeft er toevallig iemand ervaring met het tot een titanium 500 flashen van een titanium 200?
Ik heb hem nu wel zo ver overgeklokt, maar het staat zo vet om hem als ti500 te laten herkennen in windows :) Ik heb een OEM Leadtek ti200 :9

• Def_P
  • Niet online
Op donderdag 27 december 2001 15:07 schreef Rick2001 het volgende:
Doe toch niet moeilijk, download gewoon dit proggie en doe het daarmee. Gaat echt gemakkelijker.

http://members.home.nl/rick2001/Nvidia/rvbedit.zip
Ik raad jullie aan om voorzichtig te zijn met dit progje, bij mij gaf i een fout na het flashen, en toen deed mijn kaart niets meer. Geen beeld meer na opstart. Is nu wel weer goed gekomen door een pci kaartje te gebruiken, en daarvan op te starten en toen opnieuw te flashen met goede bios.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

als je een flash programma gebruik en hij geeft een error, restart dan aub niet. Probeer net zo lang te flashen totdat je geen error krijgt. Flash anders het origineel met de originele flasher van de fabrikant terug, maar ga niet rebooten na een error en hopen dat ie het dan nog doet.

MechWarrior || Monsters Game

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op vrijdag 28 december 2001 11:50 schreef neographikal het volgende:

[..]

ik gebruik nvmax om bv. sidebanding en fastwrites aan te gooien
Die gooit alleen de settings van je videokaart aan. Je moederbord moet ook sidebanding en fastwrites aan hebben staan in je bios. Of gebruik ZTAgptool ervoor.

MechWarrior || Monsters Game

• Def_P
  • Niet online
Op vrijdag 28 december 2001 16:30 schreef GambitRS het volgende:
als je een flash programma gebruik en hij geeft een error, restart dan aub niet. Probeer net zo lang te flashen totdat je geen error krijgt. Flash anders het origineel met de originele flasher van de fabrikant terug, maar ga niet rebooten na een error en hopen dat ie het dan nog doet.
Ja ach, had ik ff niet aan gedacht. Maar met een pci videokaart ernaast kon ik hem wel herstellen.

Verwijderd

tjah maar 1 tip. Gebruik gewoon een rip van je eigen BIOS en mod die gewoon ff, dan heb je vrijwel geen risico's. Ging hier in 1 keer goed, ff wat aangepast(snelheden e.d.)

over die titanium flashen: maak een dump van je huidige bios, pas de txt regels van de bios aan, zet de snelheid op de ti500 snelheden et voila, je hebt een ti500 :) je kan in het proggie wat iemand voor mij had gepost ook de versie van je Geforce aanpassen. Ik heb hier geen ervaring mee, eigen risico....

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb de speeds omhoog gegooit. Bij mij stond er 400 MHZ en ik had niet de keuze om er ddr of sdram van te maken. ( gewoon oude bios gebruikt ).. Wat ik mij nu afvroeg. Mijn ti200 loopt gewoon op de snelheid van een ti500. Kan ik dan gewoon bij optie 'A' het volgende veranderen ?

-NV20?? (201) -> -NV20BR (202)

Ik neem aan dat je op die manier van je ti200 een ti500 maakt. Maar kan ik dan gewoon 'Subvendor number' en 'Subvendor ID' zo laten staan ? Of moet ik die ook veranderen ?

bedankt

http://www.xbmcfreak.nl/

• ReseT
  • Niet online
Op zaterdag 29 december 2001 13:47 schreef Erhnam het volgende:
Ik heb de speeds omhoog gegooit. Bij mij stond er 400 MHZ en ik had niet de keuze om er ddr of sdram van te maken. ( gewoon oude bios gebruikt ).. Wat ik mij nu afvroeg. Mijn ti200 loopt gewoon op de snelheid van een ti500. Kan ik dan gewoon bij optie 'A' het volgende veranderen ?

-NV20?? (201) -> -NV20BR (202)

Ik neem aan dat je op die manier van je ti200 een ti500 maakt. Maar kan ik dan gewoon 'Subvendor number' en 'Subvendor ID' zo laten staan ? Of moet ik die ook veranderen ?

bedankt
De device ID kan je wel veranderen in de bios, maar als je flashed. Dan word de device ID van je bios niet gebruikt, maar de device ID van je apperaat, dus dat heeft geen nut.

Wat je wel kan doen om je Ti200, een Ti500 ervan te maken is:
1] Je core en mem snelheden veranderen naar die van een Ti500
2] evt. je Sub device ID veranderen naar die van een Ti500(bv die van Gainward). Als je nu -met gainward Ti500 Subdevice ID- Experttools(OC tool van gainward zelf) installeert. Detecteert ExpertTools, een Ti500. omdat je een Ti500 Sub device ID hebt.
3] Je opstart tekst veranden naar iets leuks met Ti500 :)

Verwijderd

Als die Links het nu ook nog deden

Dan had je er nog wat aan..

Maar de helft van de links werken niet maar (dood)

• ReseT
  • Niet online

Pagina: 1