net send werkt niet. Hoe komt dat? Wat moet ik installeren om het wel werkend te krijgen
Alvast bedankt
Alvast bedankt
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
net send?Op vrijdag 05 oktober 2001 15:35 schreef Mr. B. het volgende:
Het zou handig zijn als je eens vertelt WAT er misgaat... welke foutmelding krijg je? Heb je de Messenger service gestart? Welke Windows versie? Kun je wel iets naar jezelf sturen?
je komt over als iemand die een helpdesk belt met de vraag 'mijn computer doet het niet, waarom niet!?'Op vrijdag 05 oktober 2001 15:33 schreef NoXiT het volgende:
net send werkt niet. Hoe komt dat? Wat moet ik installeren om het wel werkend te krijgen
Alvast bedankt
Verwijderd
Met Messenger service bedoel ik niet MSN Messenger.Op vrijdag 05 oktober 2001 15:37 schreef dutchrups het volgende:
[..]
net send?
Messenger service? Word ik nou oud?
StatBar.nl - @GoT
Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.
Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
Idd... onder Win9x zul je WinPopup moeten gebruiken.Op vrijdag 05 oktober 2001 15:45 schreef betweter het volgende:
welk os.... net send werkt niet onder 95/98
StatBar.nl - @GoT
Windows 98Op vrijdag 05 oktober 2001 15:44 schreef dutchrups het volgende:
Ok: welk OS gebruik je?
Hoe is je netwerk geconfigureerd?
Wat staat er op de prompt als net /? intikt?
Heb je thuis een domein? (vind ie wel fijn)
Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.
Verwijderd
Verwijderd
dus start > run > winpopupOp vrijdag 05 oktober 2001 15:48 schreef NoXiT het volgende:
[..]
Windows 98
Hoe staat mijn netwerk geconfigureerd? Nou ehm... wat wil je weten? Er zijn drie pc's op hetzelfde netwerk waarvan er eentje aan @home hangt en dus ook voor router speelt.
Wat er staat als ik net /? intik? EEN HOOP! allemaal onzin en niks van SEND. die moet ik dus hebben
Ik heb geen domein. Wat moet ik kiezen? Ik weet wel waar ik het moet invullen.
Verwijderd
je snapt er ook niks van he.... wel eens van dns of hostsfiles gehoord?.... dat is er niet voor niks...Op vrijdag 05 oktober 2001 15:55 schreef Devinity het volgende:
hmmz,
als het programma echt met net send [computernaam] werkt dan maakt het geen gebruik van tcp/ip maar van ipx/spx.
Omdat ipx/spx met computernamen werkt en tcp/ip met ip adressen om het maar heel eenvoudig uit te leggen.
verder is dit programma volgens mij niet bijgevoegd bij win 9x. op mijn pc doet ie het normaal (win2k).
Verder, het senden over het internet bij @home zal niet lukken (ik weet niet of dit ook een van jouw intensies was maar goed) omdat @home alleen tcp verkeer toestaat.
Windows-computernamen resolven gebeurt via NetBIOS... IPX/SPX is een Novell protocol, dat heeft hier niks mee te maken.Op vrijdag 05 oktober 2001 15:55 schreef Devinity het volgende:
hmmz,
als het programma echt met net send [computernaam] werkt dan maakt het geen gebruik van tcp/ip maar van ipx/spx.
Omdat ipx/spx met computernamen werkt en tcp/ip met ip adressen om het maar heel eenvoudig uit te leggen.
verder is dit programma volgens mij niet bijgevoegd bij win 9x. op mijn pc doet ie het normaal (win2k).
Verder, het senden over het internet bij @home zal niet lukken (ik weet niet of dit ook een van jouw intensies was maar goed) omdat @home alleen tcp verkeer toestaat.
StatBar.nl - @GoT
Verwijderd
als de comp op hetzelfde netwerk staan wel ja... anders wins/dns/hostfilesOp vrijdag 05 oktober 2001 15:58 schreef Mr. B. het volgende:
[..]
Windows-computernamen resolven gebeurt via NetBIOS...
Niet helemaal (nu we hier toch met z'n allen aan het nitpicken zijn). Je moet het draaien om (net send) berichten te kunnen _ontvangen_Op vrijdag 05 oktober 2001 15:52 schreef dutchrups het volgende:
Uhhmmm, bij deze bied ik mijn miezerige excuses aan aan Mr.B.
* sverzijl dacht weer eens niet na, Messenger Servie is een ingebakken service in NT die je moet draaien wil je net send kunnen gebruiken....
soz dus![]()
Verwijderd
heheOp vrijdag 05 oktober 2001 16:04 schreef sverzijl het volgende:
[..]
Niet helemaal (nu we hier toch met z'n allen aan het nitpicken zijn). Je moet het draaien om (net send) berichten te kunnen _ontvangen_
Zoals al eerder opgemerkt werkt NET SEND niet onder Win95/98/ME (en hij gebruikt dus Windows 98), dan zal deze optie dus ook niet gaan werken.
Verwijderd
Wel vanaf een commandprompt doen hé... werkt prima onder Win2K (met alleen TCP/IP, heb ik ook):Op vrijdag 04 januari 2002 20:34 schreef doezejager het volgende:
ik ben geeen systeembeheerder hoor, maar ik heb hier win2k, maar dat net send werkt hier niet. ongeldige opdracht.
ik heb alleen tcp/ip als protocol geinstalleerd. hoe krijg ik dit nu werkend?
Microsoft Windows 2000 [Version 5.00.2195]
(C) Copyright 1985-2000 Microsoft Corp.
C:\>net send /?
The syntax of this command is:
NET SEND {name | * | /DOMAIN[:name] | /USERS} message
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
bij icq kan je gewoon het ip zien in icq zelf.Verwijderd schreef op 04 January 2002 @ 20:43:
kun je (legaal?) achter de ip komen van iemand van msn messenger of icq?
Dit topic is gesloten.
![]()