Hallo. Weet iemand hoeveel lux JVC camcorders zijn (de DVL serie, speciaal de DVL-157)? Er is nergens informatie over te vinden, alleen bullshit dat ie 0 lux is met nightshot, maar ik wil graag weten hoeveel lux de CCD is. Thank you.
Staat het ook niet in de handleiding?
Nee, er staat in de handleiding niet eens hoeveel pixels erop de CCD staan. Ik heb al bij google etc. gezocht naar JVC DVL 150 en LUX etcetera maar ik zie het nergens.Op woensdag 03 oktober 2001 18:53 schreef ShittyOldMan het volgende:
Staat het ook niet in de handleiding?
Ik denk dan toch dat je eens met iemand van JVC moet gaan praten. Iemand die er ook iets van af weet, dus niet die dame aan de balie
Ik heb de JVC DVL-150 uitgebreid getest en ik kom tot de conclusie dat ie rond de 1 lux is. (Ik heb een kaarsje aangedaan en op 1 meter afstand een wit blad papier gehangen en die neemt hij nog wel enigszins op).
Maar echt super neemt die JVC DVL150 en dus waarschijnlijk ook de rest van de JVC DVL-serie niet op in het donker. Mijn oude samsung VP-L300 video8 camera doet het dus beter, die minimaal 0.3 lux nodig heeft volgens de specificaties.
Ik vind die nightshot feature wel zwaar tegenvallen op de JVC DVL 150. Hij neemt alleen goed op in het donker als je de sluitertijden onacceptabel hoog instelt. Die nightshot is echt een bullshit-mogelijkheid. Uitsluitend geschikt om foto's mee te nemen.
Ik heb de JVC DVL150 getest bij kaarslicht en hij neemt nog wel wat op van de omgeving. Bij weinig licht (1 lampje aan) vind ik dat de verzadiging van de kleuren nogal matig is. Hij neemt wel redelijk detail op in het donker. Met een computer is het acceptabel omdat je de brightness kunt verhogen.
Maar echt super neemt die JVC DVL150 en dus waarschijnlijk ook de rest van de JVC DVL-serie niet op in het donker. Mijn oude samsung VP-L300 video8 camera doet het dus beter, die minimaal 0.3 lux nodig heeft volgens de specificaties.
Ik vind die nightshot feature wel zwaar tegenvallen op de JVC DVL 150. Hij neemt alleen goed op in het donker als je de sluitertijden onacceptabel hoog instelt. Die nightshot is echt een bullshit-mogelijkheid. Uitsluitend geschikt om foto's mee te nemen.
Ik heb de JVC DVL150 getest bij kaarslicht en hij neemt nog wel wat op van de omgeving. Bij weinig licht (1 lampje aan) vind ik dat de verzadiging van de kleuren nogal matig is. Hij neemt wel redelijk detail op in het donker. Met een computer is het acceptabel omdat je de brightness kunt verhogen.
Pagina: 1