[Pascal] Hoe krijg ik 256 kleuren?

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe je met Pascal (in Turbo pascal 7.0) een resolutie van 640x480x256 kunt krijgen??? Ik gebruik nu:
code:
1
2
gd:=detect;
initgraph(gd,gm,'');

Je ziet het: ik ben nog niet zo goed in Pascal.
Zo kom ik alleen nog maar in 640x480x16!!!

Ik wil dus 256 kleuren, maar ook wil ik gewoon de normale Pascal-procedures kunnen gebruiken, dus bv. de normale line(x,y,x,y)-procedure. Is er misschien een svga.bgi i.p.v. egavga.bgi of zo???

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
BGI ondersteunt niet zoveel modes. Je wil trouwens zoiezo BGI niet gebruiken als je serieus met graphics aan de slag wil. Kun je beter naar 3rd party units gaan zoeken (weet zogauw geen namen, geloof dat SVGALIB er een was).

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 01 oktober 2001 19:19 schreef Bigs het volgende:
BGI ondersteunt niet zoveel modes. Je wil trouwens zoiezo BGI niet gebruiken als je serieus met graphics aan de slag wil. Kun je beter naar 3rd party units gaan zoeken (weet zogauw geen namen, geloof dat SVGALIB er een was).
Kan ik dan nog steeds m'n oude graphic-procedures gebruiken?

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op maandag 01 oktober 2001 19:22 schreef Osiris_NL het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet.

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 01 oktober 2001 19:22 schreef Osiris_NL het volgende:
De BGI standaard was een open specificatie, dus iedereen kon z'n eigen BGI drivers maken (assembly code). Er zijn genoeg BGI drivers te vinden die VESA modi en bijvoorbeeld ET4000 kaarten ondersteunen. Je kunt dan gewoon de grafische functies van de Graph unit blijven gebruiken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
svga.bgi bestaat ook gewoon. Is waarschijnlijk een stuk handiger. Misschien kan je hem wel ergens downloaden. Ik weet zo niet waar.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Ik heb ooit zelf een 320x200x256 library gemaakt (voor tp6, ik weet dus niet of hij het ook in 7 doet):
http://home.wanadoo.nl/zanderz/images/unitvga.zip

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:46

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 01 oktober 2001 19:36 schreef Zef het volgende:
Ik heb ooit zelf een 320x200x256 library gemaakt
320x200 was doodsimpel te proggen (int 10h gebruiken voor mode 13h en dan pixels schrijven door vanaf adres [$A000:$0000] te schrijven), maar het is natuurlijk wel een bitter lage resolutie ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik geloof dat mijn leraar programmeren hier ooit een keer een library voor gemaakt/gevonden heeft, kijk eens op zijn website...
Anders is er op www.dickmann.org wel wat te vinden denk ik, dit is een zeer uitgebreide Pascal site...

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1