Toon posts:

[OC] It's overclocking time!

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoooi,

Ik heb maar besloten om vandaag eindelijk eens m'n comp wat te gaan overklokken.. al is 't dan maar met kleine stapjes.

Voor nu probeer ik alleen maar de FBS te verhogen om te kijken of alles stabiel blijft. Ik moet de L1 streepjes nog verbinden, maar dat komt morgen wel een keer.

Hier een plaatje van de situatie nu:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.vandenelsen/AMD900AT945.JPG

Ik heb in de bios de FBS met 5 MHz verhoogd... wat met een multiplier van 9 leidt tot een verhoging van 45MHz aan kloksnelheid.

Mijn vraag is nu eigelijk: ik zei bij het geheugen 140MHz staan.. aangezien ik maar PC133 heb, weet ik niet of dit wel aan te raden is...

Dit is de eerste keer dat ik iets overklok, en ja ik heb verschillende forums en artikelen doorgeneusd, maar 't geheugen is me niet helemaal duidelijk.

Bij voorbaat dank voor de reacties.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

je merkt het wel als het fout gaat.
Als je pech had, had ie 140 al niet gehaald. Als je geluk hebt haalt ie de 150-160. Je weet het niet.
Is het merk geheugen of niet ? Ik had eerst noname geheugen, dat wilde tot 144.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de stand van zaken na het verhogen van de FBS tot 109MHz .. op 110MHz start hij XP niet meer op en bij 111MHz zet hij de CPU automatisch terug op 900MHz

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.vandenelsen/AMD900AT981.JPG

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Trouwens, met jouw moederbord is het heel lastig overklokken via de MP. Je kunt namelijk de MP niet via het moederbord veranderen. je zult dan op de processor zelf bruggen moeten dicht tekenen ( das nog geen punt) maar ook dmv stanley mes ofzo, dichte bruggen openen. Dit is een zeer riskante bezigheid....

Geen inspiratie

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Ik denk dat 109 het einde is dan. 109 is lang niet gek voor een kt133 chipset (die jij hebt) meeste komen lastig over de 107 heen.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 13:30 schreef martijn12345 het volgende:
Ik denk dat 109 het einde is dan. 109 is lang niet gek voor een kt133 chipset (die jij hebt) meeste komen lastig over de 107 heen.
Dan ben ik niet ontevreden :)

Maareh om nu verder te komen is het een kwestie van het verzetten van de multiplier.. heeft dit nog een directe invloed op het geheugen? Ik denk van niet omdat de FBS (zoals ik hier ergens gelezen heb) toch de snelheid is van de hardware onderling? Terwijl de multiplier eigenlijk alleen met de kloksnelheid te maken heeft.. tell me if i'm wrong :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 13:29 schreef martijn12345 het volgende:
Trouwens, met jouw moederbord is het heel lastig overklokken via de MP. Je kunt namelijk de MP niet via het moederbord veranderen. je zult dan op de processor zelf bruggen moeten dicht tekenen ( das nog geen punt) maar ook dmv stanley mes ofzo, dichte bruggen openen. Dit is een zeer riskante bezigheid....
Heb je toevallig een linkje waar zoiets op staat? Ik heb dat ooit gezien namelijk.. kan 't niet vinden

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-04 15:52
116 haalde ik hier, met goed geheugen... alleen wilde me proc + pci niet echt meer :(
met lagere multiplier werkte dus niet vanwege pci..

met me nieuwe geheugen moet ik btw weer lagere bus damn :(

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk heb je gelijk :( Ik had em een tijdje op 109 staan en wilde net op de search drukken om te zoeken naar die L1 bruggen en hoppa.. a reboot ;(

Heb em nu voor de voorzichtigheid weer op 105 staan :)
Morgen toch maar eens gaan tekenen en snijden op die processor >:)

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-05 05:58
KX133 is ook zo vervelend, ik haal 127 max, sommigen 105, en sommigen zelfs de 133+... het blijft een gok met die 100mhz via chipsets...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:14

Epsilon

Op zaterdag 29 september 2001 13:36 schreef marble het volgende:

[..]

116 haalde ik hier, met goed geheugen... alleen wilde me proc + pci niet echt meer :(
met lagere multiplier werkte dus niet vanwege pci..

met me nieuwe geheugen moet ik btw weer lagere bus damn :(
ja maar heb jij een kt133 of een kt133a chipset? dat scheelt nogal. als je een kt133 hebt, heb je ongelooflijk geluk gehad.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000

Epsilon

Op zaterdag 29 september 2001 13:34 schreef Timboke het volgende:

[..]

Heb je toevallig een linkje waar zoiets op staat? Ik heb dat ooit gezien namelijk.. kan 't niet vinden
het schema staat op overclockers.nl forum

Verwijderd

Topicstarter
Ben momenteel nog aan 't wachten op m'n papst 80x80 mm en een papst 120x120 mm + wat artic silver >:)

En dan ffkes wat krassen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb m'n comp m.b.v. FBS verhoging helemaal stabiel op 963MHz, FBS @ 107MHz:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.vandenelsen/AMD900AT963.JPG

Heb met SisoftSandra Proffesional een burnin test gedaan (10 loops) en dat ging perfect.. en dat alles met een CPU temp die niet boven de 45C uitkomt (stressed) *D

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/t.vandenelsen/TEMPAT963.jpg

• martijn12345

martijn12345

Geen inspiratie

Pas maar op met krassen, je zal niet de eerste zijn die zijn Tbird de hemel inkrast.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 19:46 schreef martijn12345 het volgende:
Pas maar op met krassen, je zal niet de eerste zijn die zijn Tbird de hemel inkrast.
Ik zal er zeker m'n tijd voor nemen :)

Verwijderd

Hou nou toch eens op met dat krassen, bruggen verbreken doe je veeeel veilger met een acculadertje of batterijtje....

Ik weet het, het klinkt gevaarlijk, maar de echte electrotechnici in de zaal zullen het kunnen beamen: brugje opblazen is safe!

Link met filmpje: http://home.nexgo.de/bug/berichte/bruecken_trennen/avi/bruecken_trennen.avi

Als Duitsers het massaal doen, is het safe en goed!
Bij mij heeft het ook perfect gewerkt :)

ps Ben overigens geen Duitser

<sorry, eerste URL was fout>

• Rembro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-02-2024

Rembro

AMD Rules

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 19:55 schreef Eggplant het volgende:
Hou nou toch eens op met dat krassen, bruggen verbreken doe je veeeel veilger met een acculadertje of batterijtje....

Ik weet het, het klinkt gevaarlijk, maar de echte electrotechnici in de zaal zullen het kunnen beamen: brugje opblazen is safe!

Link met filmpje: http://www.ocinside.de/index_e.html

Als Duitsers het massaal doen, is het safe en goed!
Bij mij heeft het ook perfect gewerkt :)

ps Ben overigens geen Duitser
Ik weet niet waar jij dat filmpje gevonden hebt.. maar het staat niet op die url van jou :?

Verwijderd

Met stanleymes lukt dat???
Dan ga ik datook proberen:)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001

Acid_Burn

uhuh

Hoezo niet.. ik kan gewoon in mijn bios een andere MP kiezen hoor.. no problem..

edit: hmm zag net dat het ging op een pro en niet een turbo 8-)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Zo, URL-etje zou nu moeten kloppen...

http://home.nexgo.de/bug/berichte/bruecken_trennen/avi/bruecken_trennen.avi

volgens mij wordt dit een revolutie in nederlandse tweakerskringen
(helaas moet ik constateren dat we hierin achterlopen op de rest, anno 2001 dremelt Nederland nog volop!) |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 06:49 schreef Eggplant het volgende:
Zo, URL-etje zou nu moeten kloppen...

volgens mij wordt dit een revolutie in nederlandse tweakerskringen
(helaas moet ik constateren dat we hierin achterlopen op de rest, anno 2001 dremelt Nederland nog volop!) |:(
Dan moet je em er wel ff bijposten >:)

Verwijderd

zondagochtend om 6:49 hoor je niet meer zo scherp te zijn, Timboke :)

Sorry, beetje dom

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 september 2001 11:46 schreef Eggplant het volgende:
zondagochtend om 6:49 hoor je niet meer zo scherp te zijn, Timboke :)

Sorry, beetje dom
Begrijp ik volkomen... maareh.. die link heb je nu NOG steeds niet gepost.. die nieuwe "wel goeie" link... >:)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

Hoe moet je dan met een batterijtje die bruggen opblazen? Wegkrassen met een keukenmesje lukte niet, en afbreekmesje ook niet super. Heb nu Duron 800 op 900 lopen (112MHz fsb) en voltage op 1,8 :) dmv potloodstreepje. Anders toch maar ff bij de juwelier langs om die bruggen te ontbinden

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Ik heb het zelf met acculader gedaan: net als op het filmpje een paar spelden eraan gesoldeerd.. op 6 volt..

Heb wel eens gelezen dat het met een paar 9 volt batterijtjes parallel ook gaat (ik heb hier overigens zelf ook een beetje mijn twijfels bij... ivm lage kortsluitstroom

kijk anders effe in het messageboard van www.ocinside.de als je duits spreekt... anders is dit je reden om alsnog Duits te leren :)

btw als je het wilt uitproberen kun je eerst effe oefenen met 1 adertje koperdraad... heel mooi effect

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 02 oktober 2001 09:56 schreef Eggplant het volgende:
Ik heb het zelf met acculader gedaan: net als op het filmpje een paar spelden eraan gesoldeerd.. op 6 volt..

Heb wel eens gelezen dat het met een paar 9 volt batterijtjes parallel ook gaat (ik heb hier overigens zelf ook een beetje mijn twijfels bij... ivm lage kortsluitstroom

kijk anders effe in het messageboard van www.ocinside.de als je duits spreekt... anders is dit je reden om alsnog Duits te leren :)

btw als je het wilt uitproberen kun je eerst effe oefenen met 1 adertje koperdraad... heel mooi effect
dat je de stroom door t draadje probeert te laten lopen, maar dat het door de stroomsterkte niet goed gaat en dat ie doorbrand? Dat leek mij iig logisch, gelijk ff de accu erbij pakken :)

[aanvulling]
een accu is leeg (12 volt) en de andere accu zit met acculader in een plastic verpakking (zo'n leuk geval om auto's te laten starten en waar je ook 3,6 en 9 volt apparaten aan kan hangen. Daar zit een beveiliging op van 1A dus het zou kunnen dat die doorbrand. Moet ik weer een nieuwe zekering halen :( maar ik zal t proberen ig :)

[aanvulling 2]
even op 6 volt gezet en de zekering ongedaan gemaakt met zilverfolie :) op het testdraadje gaf eht geen effect. Toen maar ff op 9 volt en jawel! draadje ging gloeien. Nu ff op wat anders proberen :)

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05-2025
Met die acculader.

Erm.. krijgt de processor dan niet een lekkere oplawaai.

Die bruggetjes zijn neem ik aan toch wel ergens mee verbonden ;)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op dinsdag 02 oktober 2001 23:56 schreef Unique het volgende:
Met die acculader.

Erm.. krijgt de processor dan niet een lekkere oplawaai.

Die bruggetjes zijn neem ik aan toch wel ergens mee verbonden ;)
nee, zolang je de CPU niet in de socket hebt en je zet stroom op de bruggen zal er weinig met de rest van de CPU gebeuren :) de kanten bij de bruggen zitten nergens mee geaard dus kan ie z'n stroom niet kwijt en loopt er ook geen stroom verder. Je kan ook aan hoogspanningskabels hangen zonder problemen. Moet je eens voor de gein de grond raken terwijl je de kabels vast houd >:) ;) dan ben je geaard

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

De bruggen heb ik nu doorgebrand als het goed is :) anders ben ik niet helemaal blij zeg maar. Was niet echt al te makkelijk, maar als ik het goed heb gedaan, is het goed te doen

[aanvulling]
net ff geboot en hij gaf aan: 650 :) dusde multiplier stond op 6.5 zoals het hoorde te zijn. De FSB heb ik nu op 133 gezet en hij draait nu op 866 en voltage op 1.85, dat heb ik eigenlijk te hoog staan denk ik. Missie volbracht dus, de multiplier is goed aangepast met het doorbranden van de bruggen. Ik zal nog ff de link geven naar de site waar je makkelijk kunt zien welke bruggen open en dicht moeten zijn:

http://www.ocinside.de/index_e.html?/html/workshop/socketa/socketa_resistors.html

Mijn dag is alvast goed begonnen

Verwijderd

Stropdas, ik ben blij dat ik eindelijk iemand heb kunnen overtuigen van het nut van natuurkundeles :)

Zeg nou zelf, zo'n half mierenpoepie wegslijpen met een dremeltje of stanleymes is gevaarlijker..

:) Ik ben echt heel blij dat iemand het heeft aangedurfd :)

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Dat filmpje had ik al een keer gezien, maar stond verder niet bij hoe en wat. Vanmiddag bij een vriend met z'n dremel getest, eerst op oude videokaart :) daar ging de dremel met gemak doorheen >:) en de geheugenchips zullen wel niet al te heel meer zijn. Toen ging ik het ff testen op de tekst op de CPU, maar het enige effect was dat de tekst verkleurde (werd zilver) en de letters bleven staan. Twas te laat voor de juwelier, en ik dacht net: laat ik dat branden eens proberen, klinkt logisch, waarom niet he? De CPU heb ik toch maar 2ehands gekocht met mooie koeler erbij voor wel 100 gld :) en als t mis zou gaan, kocht ik een Athlon 900/1000MHz waarschijnlijk. Morgen ff een multiplier van 7 en een FSB van 138 proberen. De }:O wil ook wat. En dat op een slecht overklokkersbord, de ECS K7S5a :)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 11:56
Op woensdag 03 oktober 2001 01:03 schreef Stropdas het volgende:
Dat filmpje had ik al een keer gezien, maar stond verder niet bij hoe en wat. Vanmiddag bij een vriend met z'n dremel getest, eerst op oude videokaart :) daar ging de dremel met gemak doorheen >:) en de geheugenchips zullen wel niet al te heel meer zijn. Toen ging ik het ff testen op de tekst op de CPU, maar het enige effect was dat de tekst verkleurde (werd zilver) en de letters bleven staan. Twas te laat voor de juwelier, en ik dacht net: laat ik dat branden eens proberen, klinkt logisch, waarom niet he? De CPU heb ik toch maar 2ehands gekocht met mooie koeler erbij voor wel 100 gld :) en als t mis zou gaan, kocht ik een Athlon 900/1000MHz waarschijnlijk. Morgen ff een multiplier van 7 en een FSB van 138 proberen. De }:O wil ook wat. En dat op een slecht overklokkersbord, de ECS K7S5a :)
das mooi, heb je ook een aantal benchmarks? ben wel benieuwd naar het verschil van een duron op een fsb 100 vs 133 of + .

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Vanmiddag heb ik de multiplier op 7 gezet met een FSB van 138. Bij het booten geeft ie aan: 1000MHz, maar dat klopt niet. 7*138 is 966, en dus geen 1000. Wat er precies is weet ik niet, dat moet ik even navragen op het forum van een andere pagina waar ik de speciale bios vandaan heb. Het systeem liep een paar uur tegrazen met 3,3Mkeys, das weer eens wat anders dan de 2,39 van mijn Celeron850 :)

Nu ff de schijf van dat systeem in dit systeem stoppen en wat testprogrammatuur erop zetten. K laat wel wat meer van me horen als ik meer weet

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op woensdag 03 oktober 2001 15:13 schreef HermeS het volgende:

[..]

das mooi, heb je ook een aantal benchmarks? ben wel benieuwd naar het verschil van een duron op een fsb 100 vs 133 of + .
De enige die ik nog niet heb gebenched is op een FSB van 100MHz :)

De CPU liep goed op 7*138 (966), bij t opstarten zie je een verkeerde snelheid. Was volgens Sandra wel 962MHz :)

Daarna ff een andere test gedaan. 6.5*150MHz en dat liep als een tiet op 975MHz :)

Daarna nog geprobeert om over de 1000MHz-grens te komen. Dat is gelukt met 9*112. Alleen het koetje graast een stuk langzamer dan 6.5*150 terwijl het wel iets sneller is. Heb dan nog maar 3.1Mkeys ipv 3.3

Een poging om de 1050 te halen resulteerde in een reboot toen hij Windows aan het starten was. De vorige keer op 1050 bleef hij, na het laten zien van de snelheid in de bios, hangen. Er zit nu pasta tussen ipv zo'n plakkertje

Nu ga ik even proberen om de 1035 te halen (7.5*138) en de core is nogsteeds heel na nu al ruim 10 keer de koeler los te hebben gemaakt :) gewoon rustig aan doen met bevestigen en losmaken. Schroevendraaiers zuigen, je moet gewoon een dopsleutel pakken, past precies om dat pinnetje heen en kan je niet uitschieten!
[aanvulling]
De CPU loopt nu op 1035 :) en dat met een standaard CollerMaster (of een minder standaardding, zat bij de CPU) Het koetje graast met 3.57Mkeys per seconde :)

Als mijn vader nieuw systeem bestelt met Artic Silver II erbij hoop ik toch de 1050MHz te halen

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me vertellen wat de link is naar die site met dat filmpje over dat losbranden van die L-bruggen met een acculader? >:)

• Milo
  • Laatst online: 23-12-2025
Stropdas, kun je nog ff wat benchmarks posten van die duron op 7,5*138? Ik ga namelijk vandaag precies zo'n setje bestellen (duron750+ECSMB), en als ik dat kan halen zonder brugen op te blazen/door te krassen, ben ik denk ik wel even tevreden. 7,5*150 is tuurlijk nog mooier, maar ik vraag me af of m'n ddr dimmetje dat gaat trekken.

Oh, nog een vraagje, is het nou echt zo dat je tot 20% minder performance hebt met die OC-bios?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 11:56
stopdas: wat is je temperatuur?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op donderdag 04 oktober 2001 12:19 schreef Milo het volgende:
Stropdas, kun je nog ff wat benchmarks posten van die duron op 7,5*138? Ik ga namelijk vandaag precies zo'n setje bestellen (duron750+ECSMB), en als ik dat kan halen zonder brugen op te blazen/door te krassen, ben ik denk ik wel even tevreden. 7,5*150 is tuurlijk nog mooier, maar ik vraag me af of m'n ddr dimmetje dat gaat trekken.

Oh, nog een vraagje, is het nou echt zo dat je tot 20% minder performance hebt met die OC-bios?
Om eerlijk te zijn... heb gelijk die BIOS geinstalleerd. TOen W98 erop gezet. Merk eigenlijk dus niets van dat verhaal. Heb gelezen dat het geen 'drol' uitmaakt :) En de sreenshots van Sandra waar de Duron800 in staat vertelt dat mijnes lekker een stuk sneller is, dus...

Zit nu wel op oude PC te internetten omdat hier al de software op staat. Moet alles nog overzetten... en als ik ergens geen zin in heb... zal ff die HDU in dit systeem stoppen want daar staan de screenies op :) Vandaag was de temp volgens de BIOS op 5*150 39 graden. Met de ventilator erop (zo'n grote buroventilator) was ie 32 graden 8-) en dat op 1.8 volt

De CPU heb ik vandaag ff een paar uur geleden gelapt :) vel schuurpapier 1200 gehaald bij een doe-het-zelf-zaak in Zeist. Was in de buurt en ze hadden het liggen. Gelijk maar ff getest op de onderkant van de CPU. Een klein stukje van het grote vel papier (bijna A4) afgescheurt en schuren maar. Twas genoeg, en daar heb ik nou een heel vel voor gehaald? L) Maar 1bij3cm gebruikt

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Heb net ff de screenies up geload naar mijn 12move-account :) ze vragen zich zeker af waarom de homepageruimte actief wordt gebruikt terwijl ik pas 2 keer heb ingebelt met dat account

Afbeeldingslocatie: http://home-4.12move.nl/~sh967194/duron800/962_7keer138_CPU_Benchmark.jpg
962MHz met 7*138

Afbeeldingslocatie: http://home-4.12move.nl/~sh967194/duron800/975_6_5keer150_CPU_Benchmark.jpg
975MHz met 6.5*150

Afbeeldingslocatie: http://home-4.12move.nl/~sh967194/duron800/1008_9keer112_CPU_Benchmark.jpg
1008MHz met 9*112

Afbeeldingslocatie: http://home-4.12move.nl/~sh967194/duron800/1035_7_5keer138_CPU_Benchmark.jpg
1035MHz met 7.5*138

En dan nog 2 memoryshots

Afbeeldingslocatie: http://home-4.12move.nl/~sh967194/duron800/962_7keer138_Memory_Benchmark.jpg
962MHz met 7*138

Afbeeldingslocatie: http://home-4.12move.nl/~sh967194/duron800/975_6_5keer150_Memory_Benchmark.jpg
975MHz met 6.5*150

Dat waren de screenies tot nu toe. Zometeen nog ff proberen om met 10.5*100 de 1050MHz te halen :) Er klopt iets niet aan de screenies. 975 en 1038 is hetzelfde. Ik zal wel een fout hebben gemaakt met plakken in paint :) Een van de 2 klopt dus niet, zal anders heel toevallig toeval zijn

• Milo
  • Laatst online: 23-12-2025
Werkt 7x150 niet? Da's een stuk sneller dan 10x105.*
Ik denk trouwens dat je mem timings nog wel een stuk sneller kunnen, als je het zo vergelijkt met die KT266.
Ik denk dat ik het maar gewoon bij de FSB houd, dat opblazen lijkt me best bewerkelijk/riskant.

*stukje bovenaan gelezen. Klinkt als een voltage-probleem. Volgens iemand in deze draad:

ECS k7s5a overklokken to the max

Doen die L7 bruggen niks meer na de bios... Dan ligt het daar dus aan, waarschijnlijk. Zou daar nog wat aan te doen zijn?

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 05 oktober 2001 02:44 schreef Milo het volgende:
Werkt 7x150 niet? Da's een stuk sneller dan 10x105.*
Ik denk trouwens dat je mem timings nog wel een stuk sneller kunnen, als je het zo vergelijkt met die KT266.
Ik denk dat ik het maar gewoon bij de FSB houd, dat opblazen lijkt me best bewerkelijk/riskant.

*stukje bovenaan gelezen. Klinkt als een voltage-probleem. Volgens iemand in deze draad:

ECS k7s5a overklokken to the max

Doen die L7 bruggen niks meer na de bios... Dan ligt het daar dus aan, waarschijnlijk. Zou daar nog wat aan te doen zijn?
Als je gaat autorijden en je zit in z'n 5, dan ga je toch ook niet in z'n 1 rijden zonder reden? Waarom zou het mobo opnieuw de instellingen moeten lezen als hij die al heeft? Als je bij de voordeur staat en je huis in gaat, dan ga je als je binnen bent toch ook niet iedere keer de deur openen zonder reden? Kan ik nog meer vergelijkingen geven? :) Zie je eigen topic...

Verwijderd

Die L7's stellen alleen de default-Vcore in...

Dus als jij in bios 1.6 wilt instellen kan dat nog steeds, het enige verschil is dat de default-value nu 1.85 is geworden...

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 05 oktober 2001 12:58 schreef Eggplant het volgende:
Die L7's stellen alleen de default-Vcore in...

Dus als jij in bios 1.6 wilt instellen kan dat nog steeds, het enige verschil is dat de default-value nu 1.85 is geworden...
Vertel mij maar hoe ik in de BIOS het voltage kan aanpassen dan? Als je dat verteld, dan neem ik mijn hoedje voor je af hoor! Dan ben je de masteroverklokker op het forum :D

Verwijderd

Sorry Stroppie,

was even vergeten dat niet de hele tweakende community een K7Turbo gebruikt.. :) :)
Pagina: 1