133mhz fsb processor op 100 mhz mobo?

Pagina: 1
Acties:

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 09:32

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Lijkt een stomme vraag i know, maar het zit zo

ik ben nu de trotse eigenaar van een aopen ax6b mobo die normaal alleen 66 tot 100 zou pakken, nou is het een BX bord en kan je de fsb wel op 133 zetten, alleen mijn vraag is of je agp/pci poort dan neit helemaal gaat flippen

de reden: mijn oude processor (p3 700) heb ik naar de eeuwige jachtvelden gestuurd (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/230162/2)
dus moet ik een nieuwe hebben, alleen die 100 mhz fsb processors zijn nergens meer te krijgen OF belachelijk duur, de 133 mhz gevallen zijn goed te betalen en ook overal te vinden (ibazar, vraag+aanbod)

dus de vraag is of de divider van een BX bord dat gewoon goed deelt, zodat de agp port toch op 66 mhz komt te lopen....

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-08 10:11
als het goed is zet ie op 133 de divider ook om, zodat je geen 44 Mhz pci/agp bus krijgt, maar netjes een 33 Mhz bus

als ie dit niet doet merk je dat waarschijnlijk snel genoeg :) want dan doet ie nix, dan gewoon eff cmos clearen en dan weer iets proberen.

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

heb je geen garantie op je oude procje dan?
geloof dan Intel de proc standaar vervangt binnen de 10 jaar ofzo? Zou dat eerst proberen en dan pas nieuwe kopen.

It's just a donkey

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Zoals je in de topic ziet is ie nogal...verbrand of zo, waar het door kwam geen idee, maar hij was op zich overclocked dus naar garantie kan ik fluiten

tevens was ik niet eerste eigenaar en heb ik er geen bon van

dat gaat dus echt niet door :)

tis wel leuk dat je zegt: ff cmos clearen enzo, maar de p3 kost me wel 250/300 piek waar ik vervolgens niks mee kan of wel :D

ik wil dus een beetje zekerheid creeren

oh ja en agp bus draait volgens mij nog steeds op 66, pci op 33 dat klopt toch?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Tja, officieel is de BX-chipset niet gemaakt voor een FSB van 133MHz..

Daarom verwacht ik ook dat die AGP devider daarop dus ook niet ingesteld is.

Tja, en anders kun je er nog altijd een celly1000 of 1100 ofzo op zetten??

Btw.. AGP is inderdaad 66MHz, PCI is 33..

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Bij de AX-6B is de AGP-devider inderdaad niet in te stellen. Ik denk niet dat het veel problemen oplevert als je de bus op 133MHz instelt, want in heb zelf een AX-6BC gehad en die doet dat zonder morren. Maar ik denk, zoals iemand al eerder zei, dat een 100MHz FSB Celly ook een interessante optie is. Vaak is het zo dat die 133 de max is voor een BXje, dus bij zo'n Celly is ie ook nog fatsoenlijk over te klokken. :)

The ramblings of an idiot

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Helemaal waar maaarrrrrrrr, een celly is niet goed voor een gamers rig...

zeker niet voor Counter-strike als je A3d ook nog es aan hebt staan, dan moet je helaas wel aan de p3

• Xtinction

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/olsthoorn/ax6b.jpg

Is dit mogelijk? dat ie echt whatever de fsb is dat ie de agp constant op 66 houdt? en zal dat voor de pci ook zo zijn dan?

• Twynn
Op donderdag 27 september 2001 15:33 schreef Xtinction het volgende:
[afbeelding]

Is dit mogelijk? dat ie echt whatever de fsb is dat ie de agp constant op 66 houdt? en zal dat voor de pci ook zo zijn dan?
Geloof er eerlijk gezegd geen zak van.. Dat zou betekenen dat er of een apparte clockgenerator aan de agp/pci bus hangt, of dat je een zeer variabel instelbare devider hebt..
Normaal gesproken is er gewoon altijd een kantelfrequentie waarbij de devider veranderd wordt..

Verwijderd

een tip voor dit soort problemen en voor mensen die hun oude pc met bx bord willen updaten:

koop een nieuwe celeron (met 100fsb) en zo een converter kaartje.
Ben je voor weinig geld tog weer een sneller.

cya
Dirk

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

Ben wel geinteresseerd of dit ook werkt op mijn Asus A7V. Ik was redelijk snel met het kopen van het board, en hij ondersteunt ook tot 100MHz. Nu las ik ergens dat met de nieuwe bios 1.008 hij ook 133 aankon. Misschien weet iemand er hier meer over.

Ik zit met hetzelfde probleem namelijk. Nieuwe proc's zijn allemaal 133 fsb...

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 06:14

McBoom

Broem

Op donderdag 27 september 2001 15:22 schreef Xtinction het volgende:
Helemaal waar maaarrrrrrrr, een celly is niet goed voor een gamers rig...

zeker niet voor Counter-strike als je A3d ook nog es aan hebt staan, dan moet je helaas wel aan de p3
Wie zegt dat een Celly daar niet goed voor is. Ik denk dat je dat probleem iig niet bij een 1GHz hebt. De P!!! is er ook nog wel in 100MHz bus, maar daar moet je momenteel wel naar zoeken.....(Pricewatch, en dan is het nog afwachten of ze nog te krijgen zijn) en ze zijn nog eens een stukkie duurder dan een 1GHz Celly (die zijn +/- 300 piek) :)

The ramblings of an idiot

• Twynn
Op donderdag 27 september 2001 15:47 schreef Haaguit het volgende:
Ben wel geinteresseerd of dit ook werkt op mijn Asus A7V. Ik was redelijk snel met het kopen van het board, en hij ondersteunt ook tot 100MHz. Nu las ik ergens dat met de nieuwe bios 1.008 hij ook 133 aankon. Misschien weet iemand er hier meer over.

Ik zit met hetzelfde probleem namelijk. Nieuwe proc's zijn allemaal 133 fsb...
Heel ander topic, maargoed..

Ook met een bios-update gaat jouw A7V niet op 133 werken.. Dat kan de chipset namelijk gewoon niet aan.. (en eigenlijk ligt het ook aan de pll die er op het bord zit, maargoed).

En 200 versies zijn ook nog steeds aan te komen! (ook de 1.4GHz)
Pagina: 1