Toon posts:

Mandrake 8.1 is er!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAA! :)

Hij is geupload naar de primaire mirrors; je kunt 'm dus later op de dag verwachten op de nederlandse mirrors. Ben nu alvast de 1e aan het dl'en @ 35kb/s :( . Het zijn 3 CDz geworden; een inst, ext en supp. Hieronder misschien je commentaar over het wel erg snel uitbrengen van dit product (Release Candidate 1 dateert van 18 sept. bijv.).

Specs: als iemand een mooi lijstje kan vinden... een paar rc1 specs dan maar: een hele hoop journaling fs'en, 2.4.8 (+latere update patches), moz 0.94, kde 2.2.1, gnome 1.4.1, update voor oa urpmi; zie verder rc1 specs

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

zal wel aan mij liggen hoor, maar ik zie nergens een bericht staan dat de final uit is :?

kan ook zijn dat ik net wakker ben :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

Ik had hem zondag al :?
enniewee ik heb hem ook al geinstalled om er mee te testen, kben nog een newbie op Linux gebied namelijk. maar hij draait lekker (ook al is dat op een P120 met 40MB ram 1,2G HD, met het Gnome Dektop aan)

* zyberteq denkt dat als hij zo doorgaat ooit een Linux goeroe kan worden :P

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Verwijderd

Topicstarter
quote: ik zie nergens een bericht staan dat de final uit is

Op mandrakeforum versprak iemand zich quasi nonchalant :+

Verwijderd

Topicstarter
ZyberTeq: je hebt vast rc1 ... kun je weer gaan dl'en :( :)

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 16:44

cooper_s1

MINI's rule

Volgens mij is dit vals alarm!!!
Ik zie alleen de RC1!! :(

Verwijderd

Topicstarter
Hij staat alleen op de primaire mirrors. Ftp maar 's naar wpila.org (daar gaat m'n 35 kb/s) /pub/mandrake/iso.

• zyberteq
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 14:01

zyberteq

nou, dat dus

klopt ik heb idd rc1.
maar ik zet de de Final er maar niet op, rc1 draait nu en ik ben ook nog newbie, (keb Vi eindelijk een piepklein beetje door:)) nu nog de rest *D

maar ik ben van plan om er Slackware of Debian op te zetten als ik wat meer van Linux snap (dus beter overweg kan met de console en zonder X)

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Hmm, ben benieuwd waet die derde CD toevoegt. RC1 is in ieder geval erg goed, zowel op mijn desktop als mijn laptop (al moet je bij de laatste natuurlijk nog flink prutsen aan X voor alle pointers werken ed)

Zoef

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 21:56
Post dan effe een link zodat anderen hem ook kunnen vinden!

• Yucko

Yucko

waar staat dat ppc voor?

edit:

oops ... ;) zat in verkeerde directory

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 27 september 2001 09:45 schreef JaJoah het volgende:
waar staat dat ppc voor?
Voor de mac toch? Zie juiste dir boven.

• Yucko

Yucko

en jij haalt maar 35 kb/s ?

ik haal hier toch meer hoor :)

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~tintin/download.jpg

• Yucko

Yucko

ik zit je maar wat te stangen :)

dat was een uitschieter ... hij schommelt hier tussen 30kb/s en 50kb/s

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 20:06
Een hoop mensen gaan niet blij zijn dat er geen RC2 is uitgebracht voor de final. Dat hadden ze bij 8.0 ook al op die manier gedaan, en dat leidde toch weer tot foutjes bij 8.0final.

Zeker als je bedenkt dat pas in RC1 de DrakFirsttime wizard werd toegevoegd, die ook nog eens vol rare fouten zat, houd ik mijn hart vast. Maar misschien valt het mee... RC1 voelt verder wel stabiel aan, dat mag ik dan ook wel zeggen! 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Mij proberen te stangen he, ondankbare! 3X :X :)

D'r staan al 'reviews' op mandrakeforum; enkel schoonheidsfoutjes tot nu toe.

De nl mirrors zijn waarschijnlijk nu aan het dl'en want de 8.1 dirs zijn locked :)

Verwijderd

wel wel niet niet wel niet wel wel niet welles niet.

Is ie het nou of niet????

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik draai nu 8.1 beta. Is er nog wat verbeterd in 8.1 final? Zo ja, moet ik idd maar weer gaan updaten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kan dus geen specs vinden. Maar het lijkt me wel aan te raden om te updaten ja; zijn vast nog bugs uitgevist.

• flat
  • Niet online
ik ben 'm nu met zo'n 150 kb/s aan het binnentrekken vanaf de bovengenoemde ftp

't is natuurlijk nog niet officieel bekendgemaakt, omdat anders iedereen als een idioot vanaf de primaire servers gaat downloaden, met als gevolg dat 'ie pas veel later op de mirrors kan verschijnen.

dus pas als het grootste deel van de mirrors 'm binnenheeft, zal 't officieel bekend gemaakt worden lijkt me zo

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• flat
  • Niet online
de mirrors staan nu ook op de site van mandrake

--Roy Goodman

• Yucko

Yucko

humz ... ben tevreden met eerst genoemde site hoor ... haal nu toch een snelheid van 100kb/s ... vindt ik toch netjes

je moet niet naar 0:00 en 7:00 uur kijken want toen was ik een divx aan het leechen. Start download van Mandrake was rond 9:45.

Afbeeldingslocatie: http://www.il.fontys.nl/~tintin/internet-day.png

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
kweet niet of dit een legale vraag is, (waarschijnlijk wel)

maar waar heb je die vandaan? linkje?

mandrake is toch gratis?

zo niet, zie dit dan niet als een warez request...

bvd

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Verwijderd

Op donderdag 27 september 2001 13:58 schreef DaNCe2k het volgende:
kweet niet of dit een legale vraag is, (waarschijnlijk wel)

maar waar heb je die vandaan? linkje?

mandrake is toch gratis?

zo niet, zie dit dan niet als een warez request...

bvd
hahaha :D

check een paar posts terug :z

• Zakkenwasser
  • Niet online
al gevonden ;) www.mandrake.com

• flat
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 13:48 schreef JaJoah het volgende:
humz ... ben tevreden met eerst genoemde site hoor ... haal nu toch een snelheid van 100kb/s ... vindt ik toch netjes

je moet niet naar 0:00 en 7:00 uur kijken want toen was ik een divx aan het leechen. Start download van Mandrake was rond 9:45.
offtopic:
trafficstats! MRTG is echt wel een mooi progsel hè?

hier mijn stats:
Afbeeldingslocatie: http://flat.wox.org/traffic/internet-day.png

om kwart over twaalf kwam ik er pas achter dat 'ie uit was, en vanaf 13:00 ben ik overgegaan op een andere mirror (ftp.mirror.ac.uk)

alle 3 de cd's zijn nu op 450 meg :)

--Roy Goodman

• Zakkenwasser
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 14:04 schreef Flat© het volgende:

[..]

offtopic:

hier mijn stats:
[afbeelding]

om kwart over twaalf kwam ik er pas achter dat 'ie uit was, en vanaf 13:00 ben ik overgegaan op een andere mirror (ftp.mirror.ac.uk)

ik haal maar een brakke 6kb/sec :'(

• Yucko

Yucko

Op donderdag 27 september 2001 14:04 schreef Flat© het volgende:

[..]

offtopic:

hier mijn stats:
[afbeelding]

fok :) ... da moet ik toch ook kunnen halen ...

edit:

kan hem niet vinden op die server van je ... waar staat ie dan?

• Zakkenwasser
  • Niet online
iemand die een directe link heb voor deze iso's :?
en een beetje snelle offcourse

• Yucko

Yucko

Op donderdag 27 september 2001 14:09 schreef DaNCe2k het volgende:
iemand die een directe link heb voor deze iso's :?
en een beetje snelle offcourse
ftp://ftp.wpila.org/pub/mandrake/iso/

daar staan 3 iso bestanden... leech die maar eens ... haal ik 100kb/s op ...

Maar eeuh Flat ... waar staat ie op die server die jij gebruikt dan ? ik zit in /sites maar ik ga echt niet 100 directories nalopen om hem te vinden

• Zakkenwasser
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 14:22 schreef JaJoah het volgende:

[..]

ftp://ftp.wpila.org/pub/mandrake/iso/

daar staan 3 iso bestanden... leech die maar eens ... haal ik 100kb/s op ...

Maar eeuh Flat ... waar staat ie op die server die jij gebruikt dan ? ik zit in /sites maar ik ga echt niet 100 directories nalopen om hem te vinden

kan geen connectie maken

• Yucko

Yucko

niet gewoon op linkje klikken he!? ;)

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ftp.sunet.se haal(de?) ik vanaf 2 locaties 100KB/s en 180KB/s:
cd1
cd2
cd3
md5sum

• flat
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 14:22 schreef JaJoah het volgende:
directe copy&pasta van de site van mandrake:
United Kingdom
ftp://ftp.mirror.ac.uk/sites/sunsite.uio.no/pub/unix/Linux/Mandrake/iso/ (Canterbury)

zoals jullie aan mijn traffic-grafiekje kunnen zien zijn de downloads (nouja, die van mandrake dan) klaar, en ik ga ze nu op CD fikken

na de installatie zal ik hier wel even m'n bevindingen posten :)

--Roy Goodman

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik wil ook wel eens zien of Mandrake iets is. Niet dat ik het ga gebruiken, maar ik ben wel benieuwd. Downloaden ging redelijk rap, ging toch 400 kb/sec ofzo met 3 cd's tegelijk

[deze advertentieruimte is te koop]

• Zakkenwasser
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 15:07 schreef Groot-Moefti het volgende:
Ik wil ook wel eens zien of Mandrake iets is. Niet dat ik het ga gebruiken, maar ik ben wel benieuwd. Downloaden ging redelijk rap, ging toch 400 kb/sec ofzo met 3 cd's tegelijk
kheb het gezien bij een vriend, op zijn laptop, echt mooi die gui, en stabiel sim-pel maar dat was wel mandrake 8.0.

anywa 2cd's nu 80kb/sec lekker snel

thnx ;)

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 16:33

markvt

Peppi Cola

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Yucko

Yucko

goddamn ... moet stoppen met downloaden ... kan Final Fantasy & One Night At McCools gaan downloaden. Ik probeer Mandrake 8.1 deze week nog wel eens :)

• flat
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 15:26 schreef JaJoah het volgende:
goddamn ... moet stoppen met downloaden ... kan Final Fantasy & One Night At McCools gaan downloaden. Ik probeer Mandrake 8.1 deze week nog wel eens :)
kan je toch ook gewoon allemaal tegelijk aanzetten? de totale download-tijd wordt er niet korter of langer door

--Roy Goodman

• Yucko

Yucko

eeuh nee ... want ik download alles met mijn linux server, en die heeft maar een beperkte hdd space .. andere pc zet ik uit als ik wegga .. en het probleem is dat ik zo weg moet :(

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Euh......enne, wat hebben wij aan deze info :? :Z

• flat
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 15:59 schreef _Yellow_ het volgende:
Euh......enne, wat hebben wij aan deze info :? :Z
niet al te veel denk ik... wat hebben wij aan jouw post?

maar weer eve on-topic:
eerste cd is eindelijk gefikt (2x brandertjhe hè)
maar ik doe gelijk even cd2... en dan ga ik installen
hopelijk kan ik hier dus om ongeveer 17:00 posten dat alles goed is verlopen enzo

--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou die derde ook maar branden - d'r staan heel wat interessante rpme-tjes op. Oa kde-nl-language file, howtos, een bak libs en PINGUS!

• flat
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 16:27 schreef slierp het volgende:
Ik zou die derde ook maar branden - d'r staan heel wat interessante rpme-tjes op. Oa kde-nl-language file, howtos, een bak libs en PINGUS!
hmm okee voor sommige mensen is die 3e cd vast heel handig, maar m'n engels is goed genoeg, en de howto's (als ik ze al nodig zal hebben) staan ook online hè?

maar inderdaad voor de mensen die nog niet zo vertrouwd zijn met linux is 't misschien wel aan te bevelen om die 3e CD ook te fikken.

--Roy Goodman

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Heeft iedereen niets anders te doen of zo ? Normaal zit ik op 800-900 Kb/s nu op 50 !!
Wie weet er een snelle mirror (op surfnet of zo)?

Moet wel zeggen dat Linux steeds meer in trek raakt, vroeger was er niets aan de hand als er een nieuwe mandrake uitkwam, tegenwoordig ligt het halve internet plat. Om van een nieuwe RedHat versie nog maar te zwijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt Duitse mirrors proberen; staan wel op Mandrake. btr0x2.rz.uni-bayreuth.de bijv.

Dit is de 1ste 8.1 post! :)

• easydisk
Pfff, dat is niet sneller, 3 a 4 kb/sec en later naar net geen 40.
Ga morgen maar verder, want dit is niets.

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 19:00 schreef slierp het volgende:
Je kunt Duitse mirrors proberen; staan wel op Mandrake. btr0x2.rz.uni-bayreuth.de bijv.

Dit is de 1ste 8.1 post! :)
Dus je hebt m al geinstalleerd? Vertel, vertel!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Euh ja, tot nu toe is het eigenlijk meer van hetzelfde. Alleen KDE start sneller op. Verder kreeg ik dus die FirstTime wizard te zien ... kun je persoonlijke gegevens in zetten (wat vast weer voor allerlei proggies wordt gebruikt) en je mail instellingen enzo. Ook kan je je inschrijven voor die MandrakeExpert site.

Was een flinke install: bijna 2Gb, maar ja, ik heb dan ook alle drie de CDz en installeer zowat alles behalve servers. Install duurde ongeveer 40 min. Het Nederlands zie je iets vaker, maar het mist ook op veel plekken.

Maar ik ga eerst het een en ander tweaken en dan pas echt rondkijken. Op die 3de CD staan trouwens ook non-GPL programma's (kreeg je een aparte message over), dus wat dat mag wezen :?

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 20:15 schreef slierp het volgende:
Euh ja, tot nu toe is het eigenlijk meer van hetzelfde. Alleen KDE start sneller op. Verder kreeg ik dus die FirstTime wizard te zien ... kun je persoonlijke gegevens in zetten (wat vast weer voor allerlei proggies wordt gebruikt) en je mail instellingen enzo. Ook kan je je inschrijven voor die MandrakeExpert site.

Was een flinke install: bijna 2Gb, maar ja, ik heb dan ook alle drie de CDz en installeer zowat alles behalve servers. Install duurde ongeveer 40 min. Het Nederlands zie je iets vaker, maar het mist ook op veel plekken.

Maar ik ga eerst het een en ander tweaken en dan pas echt rondkijken. Op die 3de CD staan trouwens ook non-GPL programma's (kreeg je een aparte message over), dus wat dat mag wezen :?
En is KDE zelf ook sneller? Ik wilde om de traagheid van KDE namelijk bij deze Mandrake maar eens overstappen op GNOME.
En de install van win98 duurt volgens mij ook wel een half uur, en dan heb je maar 200MB aan rotzooi ;) dus ik kan m best voorstellen dat ie ff de tijd nodig heeft om het 2 GB te kopieren...

Nou ik ben benieuwd, ik zit nu op 5% (voor CD1 en 2). Ik dacht dat cd3 niet echt nodig was, maar dat blijkt dus niet zo te zijn :( Maar ik moet ff een snellere mirror zoeken, deze gaat met 2 stuks 20kb/s in totaal...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even zitten timen :) 39s van LILO naar prompt en ongeveer 30s om X+kde etc op te starten. Konqueror start in 3s op ofzo.

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 20:47 schreef slierp het volgende:
Ik heb even zitten timen :) 39s van LILO naar prompt en ongeveer 30s om X+kde etc op te starten. Konqueror start in 3s op ofzo.
En wat voor pc heb je? Volgens mij is dat trouwens wel een stuk sneller dan in Mandrake 8.0 *D En Mozilla met turbo-optie? werkt dat lekker snel? Want dat is toch wel een enorm pluspunt tov windows en IE...

Verwijderd

Topicstarter
650@866, HD haalt max 20 Mb/s, 256 Mb SDRAM. Mozilla is in 4s opgestart en ik heb geen turbo-optie gezien :)

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 20:55 schreef slierp het volgende:
650@866, HD haalt max 20 Mb/s, 256 Mb SDRAM. Mozilla is in 4s opgestart en ik heb geen turbo-optie gezien :)
Ik heb ongeveer hetzelfde (zie sig) dus ik ben benieuwd. :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, welke idioot heeft het commando man lopen vertalen:

#man smart
Ik heb niets over smart, geloof ik.

|:( :+

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 21:23 schreef slierp het volgende:

#man smart

:D |:( |:( :+
(maar dat kun je vast wel weer op Engels zetten... :) )

Trouwens, vooral dat "geloof ik" is erg sterk!! :D :+

• Zakkenwasser
  • Niet online
ik draai winXP is eht makkelijk te configgen of vragen ze of je mutliboot wilt ?

want ik wil een mmultiboot winxp/linux mandrake 8.1

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 21:29 schreef DaNCe2k het volgende:
ik draai winXP is eht makkelijk te configgen of vragen ze of je mutliboot wilt ?

want ik wil een mmultiboot winxp/linux mandrake 8.1
Zou geen probleem moeten zijn: automatisch wordt lilo goed geconfigureerd. Maar er is laatst nog een topic hierover geweest...

• Zakkenwasser
  • Niet online
ok thnx ga ik vanacht ff instaleren, iso's zullen nu wel binnen zijn ;)

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 21:31 schreef DaNCe2k het volgende:
ok thnx ga ik vanacht ff instaleren, iso's zullen nu wel binnen zijn ;)
Waar haal jij m vandaan dan? Ik van een franse server waarbij de 3 ISO's samen met 30 kb/s gaan :(
De verste is nu op 10%... Dat gaat natuurlijk niet opschieten :'(

• reinouts
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 20:06
Op donderdag 27 september 2001 21:23 schreef slierp het volgende:

#man smart

Nou ik was het niet, maar wie het geweest zou kunnen zijn kun je vinden op http://www.linux-mandrake.com/l10n/nl.php3 . Wel heb ik DrakX en enkele andere modules onder handen genomen om ze te vertalen. Zoals je ziet is nog niet alles klaar, dus als je niet tevreden bent over een vertaling, kun je er zelf iets aan doen! 8-) Zie ook http://vertaling.nl.linux.org/

Verwijderd

Topicstarter
Ja, op mandrakeforum was al eens een enquete daarover; moet daar nog van horen.

• banaan-X
  • Niet online
Maar waar kun je nou op dit moment Mandrake redelijk snel downloaden?
T gaat nog maar met 12kb/s (3 tegelijk) :(

Verwijderd

Topicstarter
Die nl mirrors hebben 'm ook niet ... vreemd. Zouden de primaire mirrors slashdotted zijn?

• banaan-X
  • Niet online
Op donderdag 27 september 2001 22:38 schreef slierp het volgende:
Die nl mirrors hebben 'm ook niet ... vreemd. Zouden de primaire mirrors slashdotted zijn?
Maakt mij niet uit :P een linkje wel :)

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik heb even zitten timen 39s van LILO naar prompt en ongeveer 30s om X+kde etc op te starten. Konqueror start in 3s op ofzo.
jezus dat vindik nogal sloom. Bij mij start Debian op in ongeveer 20 seconden en Gnome laden duurt pakweg 7 seconden... En ik heb maare en Celeron 525

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

momenteel haal ik op ftp://ftp.sunet.se/pub/os/Linux/distributions/mandrake/iso/
de lekkere snelheid van 178,5 KB ..........
ik heb ze wel alle 3 in queue gezet ...... ga toch maffen....

• wimmetje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
Euhhhh....waar wonen jullie eigenlijk...ik haal hem hier binnen met 500 KB/SEC...met @home in groningen

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 00:43 schreef wimmetje het volgende:
Euhhhh....waar wonen jullie eigenlijk...ik haal hem hier binnen met 500 KB/SEC...met @home in groningen
volgens mij heeft dat er niet veel mee te maken, maar kiezen ze gewoon niet de goede mirrors uit
ik haalde ze alledrie met 480 kb/s binnen :)

--Roy Goodman

• easydisk
?? 480 Kb/sec ? Welke gebruik je dan ?
Ik heb net de hele lijst al geprobeerd en haal niet meer dan 50 kb/sec !

• flat
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 09:21 schreef easydisk het volgende:
?? 480 Kb/sec ? Welke gebruik je dan ?
Ik heb net de hele lijst al geprobeerd en haal niet meer dan 50 kb/sec !
ja dan moet je even di topic doorlezen, want daar heb ik 't al 2 keer gezegd... huppeldepup.ca.uk geloof ik

en ik weet natuurlijk niet offie nu nog steeds snel is, maar gisterenmiddag in ieder geval wel :)

--Roy Goodman

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

ftp.sunet.se doet 't (3 isos gecombineerd) bij mij met 155 KByte/s. En da's volgens mij meteen het maximum dat Chello hier toestaat, want daar ga ik *nooit* overheen...

Zoef

• easydisk
Ook bij die mirror haal ik maar 50Kb/sec, maar maakt niet uit, heb er nu eentje in Duistland, 200Kb/sec per iso.

Verwijderd

Ik zou eerder gewoon de 8.0 variant instaleren en toch nog eventjes wachten eer je 8.1 download en installeerd, er komt vast nog wel een update of een echte final release. Dan kun je daarna je 8.0 updaten en uiteraard bespaard je dat een hoop download tijd in de drukke tijden van dit moment.

Verwijderd

Topicstarter
:? Dit is redelijk final hoor. Misschien komt er nog een update ja, maar eigenlijk is dit gewoon een grote update voor 8.0.

Tip voor nvidia gebruikers: ik had wat problemen om het goed geinstalleerd te krijgen; met de tarball werktte opengl nog niet goed. Gebruik de source rpms van nvidia. Dus rpm --rebuild *.rpm; urpmi.addmedia rpmbuilds file://usr/src/RPM/RPMS/i686; urpmi NVIDIA_kernel_etc NVIDIA_GLX_etc.

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 10:12 schreef slierp het volgende:
:? Dit is redelijk final hoor. Misschien komt er nog een update ja, maar eigenlijk is dit gewoon een grote update voor 8.0.

Tip voor nvidia gebruikers: ik had wat problemen om het goed geinstalleerd te krijgen; met de tarball werktte opengl nog niet goed. Gebruik de source rpms van nvidia. Dus rpm --rebuild *.rpm; urpmi.addmedia rpmbuilds file://usr/src/RPM/RPMS/i686; urpmi NVIDIA_kernel_etc NVIDIA_GLX_etc.
En alvast bedankt :) Maar had nvidia niet gewone rpm-bestanden?

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, dat is het hele probleem. Ze hebben alleen nog maar 8.0 rpms en ik neem aan dat dat niet gaat werken op 8.1 (andere kernel etc).

• Zakkenwasser
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 13:24 schreef slierp het volgende:
Oh ja, dat is het hele probleem. Ze hebben alleen nog maar 8.0 rpms en ik neem aan dat dat niet gaat werken op 8.1 (andere kernel etc).
o sjit, kheb ook een nvidia kaart erin zitten.. kheb nog niks geinstalled w8 wel op een vriend, die daar verstand van heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Mandrake werkt wel zonder die rpms. Je hebt alleen slechte/geen 3D acceleratie (en fullscreen tv beeld in mijn geval) zonder. Die rpms kunnen er later ook altijd nog bij op.

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 13:24 schreef slierp het volgende:
Zou dat echt wat uitmaken? Ik installeer altijd maar een rpm, ik let echt niet op of ie wel voor mijn kernel/distro is :+

Verwijderd

Topicstarter
alias rpm 'rpm --force --replacefiles --nodeps'?

:)

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 15:17 schreef slierp het volgende:
alias rpm 'rpm --force --replacefiles --nodeps'?

:)
Oh 'rpm -if xxx.rpm' werkt ook wel. :)
Maar ik moet wel zeggej dat ik toch ook steeds vaker gewoon de source pak. wat we dan wel opvalt is dat er soms maar liefst 100MB wordt aangemaakt in de sourcemap voor een uiteindelijk programma van 10MB... (dus als de rpm zo'n 10MB is). Is dat eigenlijk normaal en kan die dir waar je de source in hebt uitgepakt ook gewoon weghalen?

Verwijderd

Topicstarter
Oeh, xxx.rpm? Waar haal ik die?

Nog nooit problemen gehad nadat ik iets uit BUILDS had weggegooid, dus ja, gewoon doen. Oh wacht, je bedoelt een tarball. Na make install kan het zeker weg ja, of er is iets goed mis met de Makefile. Ik laat het meestal staan voor het geval ik nog 's make uninstall wil doen.

• banaan-X
  • Niet online
Op vrijdag 28 september 2001 15:27 schreef slierp het volgende:
Oeh, xxx.rpm? Waar haal ik die?

Nog nooit problemen gehad nadat ik iets uit BUILDS had weggegooid, dus ja, gewoon doen.
op www.rpmfind.net :+

ok

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
vraagje
kan ik dat nederlandse gezeur uitzetten als ik mdk 8.1 ga installen, heb totaal geen zin in dat kromme nederlands :( :P

Verwijderd

Topicstarter
retorische vraag? nou ja, tuurlijk - 'linux is all about choice'

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:40
Op vrijdag 28 september 2001 17:10 schreef Newjersey_nl het volgende:
vraagje
kan ik dat nederlandse gezeur uitzetten als ik mdk 8.1 ga installen, heb totaal geen zin in dat kromme nederlands :( :P
Tuurlijk :)

Zet m gewoon op Engels.

• Pc123
De laatste paar kb ontbreken bij cd3 op ftp.surfnet.nl, download cd3 dus ergens anders. Ik heb m ff geresumed vanaf een andere mirror en nu is de md5sum wel goed :)

edit:
Ik ben nu cd3 aan het branden, ga hem straks installeren :)

Verwijderd

Er staat trouwens nu een nieuwe mirror op de site van Mandrake.

Met deze mirror heb ik 'm vamorgen met 1.55 Mbps binnengehaald (= dus 193 kb/sec).

Was ftp.cs.uu.nl

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 08:14
Iemand het al geinstalleerd? :)

• Pc123
Op zaterdag 29 september 2001 19:27 schreef StephanL het volgende:
Iemand het al geinstalleerd? :)
Ja, ik start m nu voor de eerste keer op. Alles lijkt prima te werken!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ook ext3 gebruikt? Zo ja, hoe is je HD performance? Volgens hdparm is m'n HD er wat langzamer geworden.

• StephanL
Op zaterdag 29 september 2001 19:29 schreef Pc123 het volgende:

[..]

Ja, ik start m nu voor de eerste keer op. Alles lijkt prima te werken!
ik moet nog wel effe wachten tot ik ze allemaal binnen heb met mijn adsl lijntje :'(

• StephanL
laat eens wat screenshots zien als je wilt want dit wordt mijn eerste linux versie :7

• Laurent
  • Niet online
Ik heb hem inmiddels ook al draaien, wel een gekloot met de mirrors e.d.. Hij voelt een stuk stabieler aan als de Beta3 die ik hiervoor draaide op mijn bak, waarbij btw ook de ADSL build-in-install config niet werkte, en na wat gekloot draait nu ook netjes make en GCC op mijn bak (en ook cpp ;)), wat mij niet zo heel echt lukte bij 8.0. Persoonlijk vind ik het maar een kleine vooruitgang, maarja, het is wel de titel 8.1 waard aangezien alle bugs uit 8.0 zijn gefixt.

Downloaduh dus ;)

• Laurent
  • Niet online
Op zaterdag 29 september 2001 21:01 schreef StephanL het volgende:
laat eens wat screenshots zien als je wilt want dit wordt mijn eerste linux versie :7
http://www.linux-mandrake.com/en/fscreenshots.php3

;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 29 september 2001 21:01 schreef StephanL het volgende:
Hmm, tripod werkt niet echt geloof ik :(

Misschien werkt dit beter.

edit: directe link maar weggehaald. Klik op die url en als je geluk hebt laadt ie 'm ergens in de nabije toekomst.
edit2: laat ook maar. Tripod laadt nu zelfs compleet andere pagina's dan aangegeven. Heeft iemand zin een plaatje van 55 kb te hosten? :)
Pagina: 1 2 Laatste