[BC3] Wat voor HD kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:42

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Op de HCC Dagen zal ik een nieuwe HD gaan kopen. Het merk wordt Maxtor, daar ben ik al uit. Heb veel vertrouwen in dat merk vanwege extreem goede ervaringen met huidige HD.

Mijn dilemma is nu echter -lettend op mijn budget- of ik een 30 gig 5400 toeren HD zal kopen, of een 20 gig 7200 toeren HD... Persoonlijk vind ik 30 gig heel erg lekker, maar ik twijfel of die extra snelheid van de 20 gig 7200 toeren HD wel de moeite waard is.

Ik heb trouwens een ABIT BE6-2 mobo. Er zit een Highpoint UDMA-66 controller op. Ik hoor echter regelmatig verhalen over problemen met dat ding en ben dus wantrouwig. Daarom gaat mijn voorkeur momenteel nog uit naar de 5400 toeren 30 gig schijf omdat ik -voor mijn gevoel- beter op UDMA-33 kan draaien..

Wie helpt mij een definitieve keuze te maken?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Ga voor de 20 Gb 7200rpm. Dan maar 10Gb minder. Dat verdien je dubbel en dwars terug met de snelheid, want dat merk je dus wel degelijk.

Als ik jou was zou ik nog ff doorsparen en dan een 30 Gb 7200 rpm kopen. Ben je helemaal goed bezig. 8-)

Verwijderd

Als je inderdaad wilt vasthouden aan die UDMA-66 zou ik het echter bij een 5400 rpm houden. Anders krijg je eerder conflicten. Als je het geld hebt, koop er dan ook direct een ander mamaplankje bij, daar kan die 7200 rpm prima mee werken hoor! 8-)

Verwijderd

Had je dat? :Z

• FReaKaNDeLL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb zelf een maxtor 27,3gb 7200rpm. Geweldige schijf, en die snelheid merk je wel hoor... zelfs op mijn P2B-F (heeft onboard ATA33 en ik heb geen controllerkaart).
Maar jah, wat wil je er mee gaan doen? Heb je de 10gb ruimte nodig? Of heb je al een recorder, en kan je makkeluk al je films & mp3z op cd zetten?
Ik neem maar aan dat de ''oude'' hd beschikbaar is. Die kan je dus naast je nieuwe blijven gebruiken.
Wil je videobewerking oid doen, heb je wel ruimte nodig.

Dus maar net wat je er mee wil heh

Verwijderd

ik zal geen maxtor kopen maar da zoek je zelf maar uit, 7200 toeren en flink wat gig is wel verstandig

Verwijderd

''k heb zelf een 7200 rpm 20 gig maxtor
en een 5400 6,4 gig maxtor (goed merk)
ik zou voor de 20 gig gaan want dat verschil
in snelheid merk je echt wel (zelfs op BX-udma-33)

btw. die verrotte hpt366 controller werkt
niet met 90% van de nieuwe (afgelopen 3 jaar) maxtor schijven,en ook niet met de nieuwe(afgelopen jaar) ibm en quantum schijven %^#@$!! hpt366

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

hoezo persé Maxtor, zijn wel retegoede schijven ofzo, maar dat zijn IBM''s bijv. ook, seagate zijn ook wel goede schijven, alleen maken sommigen een heel eng geluid en is de snelheid niet optimaal.

meestal is het zo dat iemand een maxtor koopt (kan ook ander merk hoor)
en daar tevreden over is. Dat uit hij dan door overal te schreeuwen dat maxtor het beste is enzo, terwijl hij bijv. nooit een ibm heeft zien werken.

dus niet afgaan op posts zoals, euh ibm moet je halen want die is het beste

het beste moet je zelf ondervinden.

ik heb zelf een ibm dtla307030, heel tevreden erover, maar ik zeg niet dat ie beter of slechter is dan maxtor 45+

maar als je toch perse maxtor wilt, dan zou ik die 45+ 30.7GB nemen,
kan je beter later performen met een util van www.maxtor.nl met dat progje presteert je maxtor beter, maar zal hij iets meer lawaai maken, (nou zelf hoor ik dat xtra lawaaitje niet, dus zeker doen)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Ik heb een IBM 10.1 7200rpm, Seagate 9.1 Medalist pro 7200rpm en een Maxtor 40GB 7200rpm, ze werken allemaal perfect met elkaar. Ze zitten met ze 3e in mijn grote pc.

7200RPM rules, maar als je de ruimte nodig heb, of je bent een "budget" tweaker ga dan voor de 30GB 5400rpm schijf.

Wil je schijven vergelijken ga dan naar www.storagereview.com daar vind je alle info + ins-and-outs

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Heren, bedankt voor het advies. Ik denk dat ik toch maar voor de 30 gb 5400 toeren schijf ga.

Ik vind namelijk omvang iets belangrijker dan snelheid + ik heb een studentenbudget :)

Ik vermoed dat als ik de 20 gb zou pakken, ik mezelf na enkele maanden kwaad zou maken dat ik de 30 niet had gekocht... ;)

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 22:18

Servowire

prutser:~#

Maxtor zijn goede schijven hoor, wel 66 shit kopen. Anders is het rete traag

met papier mache kun je alles maken!!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Crasher XL: ''t is alweer een flinke tijd geleden dat de HCC Dagen zijn geweest.

Ik heb nu een 5400 toeren 30 gb HD van Maxtor erbij zitten. Onlangs besloot ik toch eens de UDMA/66 controller (Highpoint) te gaan proberen.

Dat heb ik dus geweten... :( Ik ben daaaaaaagen bezig geweest om de PC weer in goede staat te krijgen. Want het ging mega-gigantisch-superfout... :(

Partities door elkaar, één grote rotzooi... heel raar. Resultaat was dus wel alle data kwijt!

Terug naar UDMA/33 dus maar...

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Wat je in ieder geval niet moet doen is een Quantum HD kopen want dat dat zijn poepdingen >> maakt net zoveel herrie als een 2CV van 30 jaar oud

Maxtor is daarentegen WEL ok, daa rheb i zelf ook nog geen klachten over

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:16
ik heb altijd maxtor gehad, maar in me nieuwe pc heb ik een quantum hd zitten, en dat ding maakt echt geen teringherrie ofzo, ik hoor geen verschil met me maxtors...
Pagina: 1