Toon posts:

HD ? Maxtor of IBM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie

- Abit KT7 Raid ... bl bal

Moet nu dus 2 Hd's Kopen ... welke ?
heb ongeveer 1100,- voor over ...
ik zat zelf te denken aan De IBM 45 GB's

Ze moeten trouwens wel 7200Rpm zijn .... Thnx alvast :)

Verwijderd

IBM! :) Die ga ik ook halen op HCC die 45gig. Ik hoor van iedereen dat je IBM moet nemen en laatst is er ook al maxtor schijf van me gecrasht.

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>en laatst is er ook al maxtor schijf van me gecrasht[/quote]Erg uitzonderlijk, komt bijna nooit voor, Maxtor HD's zijn een van de betrouwbaarste op de markt. In IDE dan. Hebben ze eigenlijk wel SCSI???? Als je betrouwbaarheid erg belangrijk vind zou ik voor Maxtor gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Was ik dus ook van plan ... maar dan 2 voor RAID ! .... :) .... >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dus de betrouwbaarste is .. Maxtor ? ... EN werkt die ook goed samen met een KT7-Raid

Verwijderd

Ja, de ATA-100 versie van IBM is niet helemaal 100% betroubaar, als deze schijf te lang in gebruik is word de HD te warm, en best wel onstabiel. Dit probleem hadden we bij 7 van de 10 schijven van IBM, terwijl we bij de ATA 100 versie van Matrox dit probleem bijna niet hadden.

Als de IBM schijf onstabiel word, krijg je veel blauwe schermen, en hij zal af en toe weg vallen, en dan niet meer opstarten, overgens zal deze schijf na een tijd helemaal crashen.

Ga dus voor de Matrox schijven, die een stuk betrouwbaarder zijn.

Lang leven ATA-100 IBM :(:(

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 14:01 schreef SledGeMan het volgende:
Dus de betrouwbaarste is .. Maxtor ? ... EN werkt die ook goed samen met een KT7-Raid[/quote]Ja de Matrox dus, en die werkt goed op de KT7-Raid.

Veel Succes!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Heb een Maxtor 30GB 7200rpm op mijn ATA100 controller zitten, werkt als een tierelier. Nooit geen problemen gehad m.b.t. tot instabiliteit door hitte van de HD.

Verwijderd

Topicstarter
/me Bedankt jullie weer vriendelijk en weet nu dat hij Maxtor's gaat kopen op de HCC ! :) THNX !

Verwijderd

dukeflo... beetje in de war? je bedoelt natuurlijk maxtor ipv matrox ;)

Verwijderd

Ik heb nou zelf de IBM 30 Gb... bevalt tot nu toe prima... kan er nog niet echt over oordelen, heb em pas 4 dagen, maar hij is in ieder geval sneller en rustiger dan mijn Quantum Fireball KA plus 9.1 Gb :)

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>75GXP
DTLA-307075 Ultra ATA/100 7200 RPM
DTLA-307060 Ultra ATA/100 7200 RPM
DTLA-307045 Ultra ATA/100 7200 RPM
DTLA-307030 Ultra ATA/100 7200 RPM
DTLA-307020 Ultra ATA/100 7200 RPM
DTLA-307015 Ultra ATA/100 7200 RPM [/quote]Dus m.a.w deze serie schijven zijn geen aanraders.
Maar als je zo'n schijf op een normale ide poort zet (ata33), leveren ze dan ook probelemen

And The Only One

Verwijderd

Mijn Maxtor is ook gecrasht hoor, dus het is niet zeldzaam.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 14:46 schreef johnny appleseed het volgende:
dukeflo... beetje in de war? je bedoelt natuurlijk maxtor ipv matrox ;)[/quote]Ja, sorry. Maxtor bedoel ik natuurlijk.
Het was nog vroeg he:)

Verwijderd

Meneer Dukeflo mag ik vragen wie ~we~zijn.
En mijn ervaring is juist dat de IBM schijven helemaal niet zo warm worden bij continue belasting.

Verwijderd

WE = SWTECHNOLOGY

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 19:24 schreef christian het volgende:
En mijn ervaring is juist dat de IBM schijven helemaal niet zo warm worden bij continue belasting.[/quote]Het klopt dat niet alle types er last van hebben, Maar bijna alle ATA-100 types van IBM dus wel.

• iPiX1999
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 12:18
Nou, ik heb zelf een IBM DTLA 307030 en ik heb er pas 1 keer problemen mee gehad...in het begin nog wel! Maar nu , een aantal weken later, heb ik nergens last van. Volgens mij had ik toen een soort van disconnect tijdens een windows sessie..naja...Verder alleen maar lof over IBM hoor!

knowledge is king, so we love the scientist *** Google is my biatch!

Verwijderd

Ik zou voor de Maxtor gaan. Heb ik zelf ook en werkt prima. Laat er wel effe een koelertje op blazen, want hij wordt best warm.

Verwijderd

Maxtor schijfjes hebben wel al vaker gehad met software.....bv sommmige linux distributies en win2k sp1....nooit problemen met ibm schijven gehad op dat gebied. Trouwens van elk merk crasht wel eens een harde schijf, gemiddeld zelfs iets van 11% in het eerste jaar geloof ik, dus een uitvaller is niet bijzonder. Trouwens van wie heeft maxtor ook alweer de koppentechnologie? ..........IBM?
Die ibm is trouwens ook stukken sneller en over dat warm worden, al een van wat extra koeling gehoord? En dat is echt niet zo duur. Ik ga voor mezelf een 30gb of 34.2gb ibm 7200rpm schijfje halen.
en trouwens is die maxtor over het algemeen duurder dan die ibm...
Ik zou echt wel voor een ibm gaan

En kom nou niet aan van ja ibm is slecht m'n hd is gecrashed. Ik heb ondertussen 12 gecrashte maxtor schijven hier op een hoopje liggen en 8 ibm schijfjes (laten we het maar niet over seagate/conner hebben). Alle harde schijven crashen wel eens. Daarom is er zoiets als back-uppen en daarom zit er er meer dan een jaar garantie op die prullen.
Ibm is sneller en goedkoper en warmer....geluid weet ik niet heb geen db-meter hier opgehangen. Maar ze zijn allebei best wel redelijk stil. (een stuk stiller als een seagate barracuda)
Maxtor is langzamer en duurder en minder warm.
Nou....wat wordt het...gaan we voor snelheid en een koeler of gaan we voor een tragere schijf die koeler is? Aan U de keus.

(Ik wil hiermee niet zeggen dat die Maxtor slecht is, die maxtor is ook goed, maar die ibm is uit persoonlijke ervaringen beter)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 19:43 schreef Dwaasie het volgende:
En kom nou niet aan van ja ibm is slecht m'n hd is gecrashed. Ik heb ondertussen 12 gecrashte maxtor schijven hier op een hoopje liggen en 8 ibm schijfjes (laten we het maar niet over seagate/conner hebben). (Ik wil hiermee niet zeggen dat die Maxtor slecht is, die maxtor is ook goed, maar die ibm is uit persoonlijke ervaringen beter)[/quote]Nounou Dwaasie, als ik het zo hoor heb je je hele kamer vol gecrashte hardware..

Wij laten hier onze HD niet crashen, maar testen ze op volle toeren. Een IBM Deskstar komt op volle toeren op een hogere tempratuur als de Maxtors.

En natuurlijkm het zijn allemaal meningen, en niet alle IBM's zijn slecht gekeurd.... niet alle IBM's hebben het tempratuur probleem.
En kwa presentaties uit het verleden, kiezen we zelf ook voor de IBMetjes, maar de Deskstars met koeling:)

Verwijderd

En de uitkomst is dus:
Of je pakt 2 ibm schijfjes met koeling erbij en je hebt de snelste oplossing van dit moment.
Of je pakt 2 Maxtor zonder koeling (worden toch best nog wel warm, koeling aanbevolen, in ieder geval goede airflow in de kast als je geen speciale koeling gebruikt) en dan heb je nog steeds een supersnelle oplossing, maar niet de snelste die met 2 ide schijven te verkrijgen is. (we hebben het niet over scsi 15k rpm drives)

of je pakt er 4 van een soort dan ben je veilig en snel met je raid!!!! :):)
(maar dit lukt je echt niet in een normale kast zonder speciale koeling want dat gaat gegarandeerd mis met de warmte na een lange tijd)

• Diamon

Diamon

The Weird One

Dus de uitkomst is:

Je kunt beide merken kopen, en iedere tweaker drukt een hd cooler onder zijn schijf.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt ... Ik denk dat ik dan toch voor de maxtor ata 100 serie kies ... heb ik namelijk nog geen problemen over gehoort ...

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 07:08
kijk eens of je de test van hdd's op www.tomshardware.com kunt vinden deze had als conclusie dat de hdd dtla van ibm de snelste, stilste en koelste hdd van het moment is, heb zelf de 45 gb uitvoering en draait al 5 weken als een tgv op een a7v.

• Diamon

Diamon

The Weird One

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>August 21, 2000
Fastest IDE Hard Drive Ever: IBM Deskstar 75GXP

IBM is not only shipping the largest capacity IDE drives, but also the fastest one. Whilst the capacity crown will soon change hands from IBM to Maxtor, the DTLA should stay the fastest drive for the next few months.[/quote]En de test staat hier: Tommies Verhaal

/update/
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/storage/00q3/000821/images/dtla30-temp.gif

And The Only One

• Dualdude
  • Laatst online: 18-06 23:18
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Mijn Maxtor is ook gecrasht hoor, dus het is niet zeldzaam.[/quote]Maar over het algemeen toch minder dan andere merken. Het meeste wat we terug krijgen op de zaak zijn Seagate, Gevolgd door Quantum en WD.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maxtor schijfjes hebben wel al vaker gehad met software.....bv sommmige linux distributies en win2k sp1...[/quote]Ik heb al veel Linux distro's geprobeerd, en heb bijna alleen maar Maxtor HD's. Dit probleem heb ik alleen gehad met Seagate schijven. En dan wel de series met zo'n zwart "badpak" er omheen, zoals de U8 en de U10. Niet met de Barracuda en Barracuda II Series.

edit:

Typen is moeilijk.

• jle
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Ik heb zelf 3 Maxtor's 7200 RPM schijven in mijn kast hangen (2 x ATA66 en 1 x ATA100). werken perfect. Worden niet warm, maken weinig lawaai en er is er nog nooit een gecrashed (oudste is al bijna vier jaar oud, dus.......)

Good goan

• jle
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 november 2000 21:32 schreef Diamon het volgende:
En de test staat hier: Tommies Verhaal

/update/
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/storage/00q3/000821/images/dtla30-temp.gif[/quote]Heb jij die test zelf eigenlijk wel gelezen. Volgens mij niet. Ten tijde van die test was IBM de enigste met een ATA 100 schijf (Maxtor volgde enige tijd later). Dus deze test kun je niet als een vergelijk aanvoeren!!!!!!!!

Good goan

• Postman
  • Laatst online: 15-08 20:11
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 09:33 schreef critical-billy het volgende:
Heb jij die test zelf eigenlijk wel gelezen. Volgens mij niet. Ten tijde van die test was IBM de enigste met een ATA 100 schijf (Maxtor volgde enige tijd later). Dus deze test kun je niet als een vergelijk aanvoeren!!!!!!!![/quote]Natuurlijk wel, hij is juist voor Maxtor;) (er staat dat de kroon binnenkort wordt overgegeven van IBM aan Maxtor:))

• Mfpower
  • Laatst online: 21-08 07:16

Mfpower

In dubio

Mijn Maxtor UDMA66/7200 is vandeweek gecrasht en ik heb er een 30GB IBM UDMA100/7200 voor terug (DTLA).
Maxtor gaf ook bij mij probs onder win2k. Als je dat risico niet wilt lopen koop dan een IBM. Werkt perfect, is een stuk(!) sneller en nog veel stiller.
Alle harde schijven kunnen crashen (hoewel ik de slechtste ervaringen heb met Maxtor), maar de kans dat dat gebeurt verschilt niet zoveel per merk. Ik zou de crash-kans daarom niet overwegen in mijn aankoop.

Verwijderd

Ik heb een IBM 30 gig, en ik moet zeggen dat hij rete snel is.
Enigste nadeel vind ik dat ik niet meer weet of de schijf bezig is, ik hoor hem in ieder geval niet boven mijn koelers uit!!

Verwijderd

Ik heb 2 Maxtor schijven en ze zijn nog nooit gecrashd.

Alleen windows is ontelbaar keer gecrashd maar dat telt niet mee. |:(
Pagina: 1