[BC3] Mijn toekomstige computer - kan dit - wat mist?

Pagina: 1
Acties:

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 12:50
Ik wil een computertje in elkaar draaien voor mijn borgcube bak. Borgcube bak nog lang niet af, maar boeiuh!
Ik wou vragen aan jullie of jullie even kunnen checken wat er nog mist/ wat ik beter anders kan doen. Als ik namelijk m''n computer in mekaar wil zetten en er mist een fataal ding, wordt ik :( op mezelf :)...
Mijn bakkie moet makkelijk wat tekenprogjes/simpele 3D progjes/prog.progjes enzo moeten draaien.
Dit waren de dingen waar mijn computer dus (volgends mij) aan moest voldoen:

- 1400 MHz processor
- ???? moederbord (ik ben een }:O in die specs)
- 40 gig HD
- dvdrom speler (12x40x)
- speakerkaartje
- 3D kaartje
- 256 MB intern
- 2 a 4 USB poorten.

Wat ik uitgezocht heb is dit: Past ''t bij elkaar, mis ik wat of heb ik dingen dubbel?

- AMD Athlon Thunderbird 1400 (266 MHz TSB)
- AOpen DVDrom speler (12x40x, retail)
- 256 MB PC133 SDRAM
- Maxtor 40 GB (DMax 40 plus, 7200 prm, 2 MB)
- AOpen AK 73-1394 moederbord

Dit hierboven kost ±2000 gulden. Plz vertel ff wat je ervan vindt.

(wat een typen...)

Verbouwing

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Heb je dat MB alleen maar gekozen vanwege firewire onboard :? Als je dat niet gebruikt zou ik voor een MSI bordje gaan.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik zou ook nog een videokaartje nemen (geforce familie ofzo). MB zou ik van ABIT of ASUS kopen en niet van aopen. Neem ook een ruime kast met een deftige voeding (min 300W).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Moederbord : firewire gewenst?
Kast/voeding : heb je die al?
Een processorkoeler hebben is ook wel fijn, 1.4Ghz vereist een behoorlijk krachtige (en waarschijnlijk ook dure) koeler.
Wat voor geluidskaart ("speakerkaartje")?

Voor de rest een goede keuze, maar vertel ff wat je al wel hebt en wat nog niet
(monitor bv).
Keyboard en muis, en boxen spreken voor zich.

• Mithrandir
Op dinsdag 29 mei 2001 09:57 schreef Mr.Blonde het volgende:
Heb je dat MB alleen maar gekozen vanwege firewire onboard :? Als je dat niet gebruikt zou ik voor een MSI bordje gaan.
Ehmz, * Mithrandir weet niet eens wat het betekend... :o... Ben almost totaal newbie.

Verbouwing

Verwijderd

Firewire is voor het aansluiten van bepaalde DV-camera''s, externe HD''s, scanners, e.d.

Voeding van 300W: Enermax=Koelie, Fortron=dik OK, Seasonic=stil

• Mithrandir
Op dinsdag 29 mei 2001 09:58 schreef Stylzz het volgende:
Ik zou ook nog een videokaartje nemen (geforce familie ofzo). MB zou ik van ABIT of ASUS kopen en niet van aopen. Neem ook een ruime kast met een deftige voeding (min 300W).
Die kast bouw ik zelf. Waar kan ik voeding krijgen?

Verbouwing

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op dinsdag 29 mei 2001 10:05 schreef DinoRaptor het volgende:

[..]

Die kast bouw ik zelf. Waar kan ik voeding krijgen?
In dezelfde winkel als de rest van je onderdelen (en als ie dat niet heeft zou ik er niets kopen :9 )

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Mithrandir
Op dinsdag 29 mei 2001 09:59 schreef BBL the 2nd het volgende:
Moederbord : firewire gewenst?
Kast/voeding : heb je die al?
Een processorkoeler hebben is ook wel fijn, 1.4Ghz vereist een behoorlijk krachtige (en waarschijnlijk ook dure) koeler.
Wat voor geluidskaart ("speakerkaartje")?

Voor de rest een goede keuze, maar vertel ff wat je al wel hebt en wat nog niet
(monitor bv).
Keyboard en muis, en boxen spreken voor zich.
Geluidskaart ben ik nu aan het zoeken...

gevonden: Creative Labs Soundblaster PCI 16 (Retail) voor 91,-.
Monitor weet ik nog niet. Ik kan een 17" van mijn ouders gebruiken, ook een nieuwe kopen. Denk dat ik geen nieuwe ga kopen ($$)

Verbouwing

• Mithrandir
Hmz, ik denk dat ik dan gewoon firewire erbij neem. Je weet nooit waar het goed voor is :)

Verbouwing

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
ik zou een SB live! kopen 140 piek ofzo... niet te duur en ook geen oellie boellie kaartje.. :)

Audi A8 W12 6.0

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:54
Je zegt "...toekomstige...".
De toekomst is DDR. Dus waarom geen DDR in je bak ?? Een reepje Crucial PC2100 256 MB kost haast geen drol meer.
Mobo eruit, Asus A7M266 erin (of een ander natuurlijk :) )

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

firewire zit al op dat moederbord dat je koos, aangeduid met de officiele naam 1394, oftewel firewire (apple) /iLink (sony), IEEE1394a (officiele naam, 400Mbit/s max)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:46

JT

VETAK y0

Jullie zitten wel gelijk met ''GF ! GF ! GF !''

Maar als je naar z''n firewire aansluiting kijkt die hij wil hebben, kan je bedenken dat hij misschien wel video gaat bewerken en daarom beeldkwaliteit belangrijker vind. Mijn aanraders :

Geen games : Matrox G450
Wel games : Ati Radeon DDR.

Ik heb de laatste, en echt zwaar relaxed.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
voor het WERKEN met 3d progjes en tekenprogjes etc. is een p4 beter dan een athlon. MAAR, als je heel veel renderd met veel ray-tracing enzo, dan raad ik je een AMD aan. En al is het werken in windows in graphische progjes sneller op een p4 1.7g dan op een amd 1,3g, is dat allebij erg snel, en ik neem aan dat het het liefst zo goedkoop megenlijk moet, dus AMD.

specs

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 16:11
lol een SB16! nee man, een sound blaster live moet erin.

aangezien je dus total newbie bent zou ik zeggen: koop geen AMD config!
want werkt het niet lekker dan heb je zelf niet het verstand om het op te lossen en eindig je dus in de pc zaak waar je alles gekocht hebt.

bespaar jezelf een bak problemen, koop maar een Pentium 3 1Ghz en een mobo met een Intel chipset, die stabiliteit is veel belangrijker voor jou.
Pagina: 1