De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Superscherp, niet te onderscheiden van foto''s (als je plaatjes print). Standaard text is normaal maar kan je natuurlijk ook op een hogere dpi zetten, duurt alleen wat langer. Hij is btw best wel snel op 360dpi.
"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton
voor epson mag iedereen inkt leveren dus die zijn dik goedkoper,voor hp zijn er zgn refill
cartridges maar dat zijn originele die hergevuld worden daar zo''n kop maar voor een malig gebruik is gemaakt is zo''n hergevult gebakkie van zeer slechte kwaliteit.
dat epson inkt zuipt is onzin bij hp doen ze er steeds minder inkt in zodat je eerder nieuwe nodig heb a 70 en 80 piek,voor sommige modellen zijn ze zelfs nog duurder,nee ik blijf wel bij epson.
Verwijderd
De cartridge van de HP lijkt wel niet leeg te krijgen, is echt zuinig met inkt.
En, navullen gaat prima en is supergoedkoop (ca. 1/6 van de prijs van een nieuwe cartridge).
De tweede epson die ik had, moest ik ook om de haverklap hercalibreren en de nozleclean routine doorlopen, wat ECHT inkt zuipt. Was ooit Epson fan, vanwegen de kwaliteit van de prints, maar sinds enkele maanden heb ik m''n aller eerste HP (een R45) en ik moet zeggen, bevalt me prima! Prints zien er erg goed uit.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Dus vaste printkop vind ik geen nadeel..
*hij zuipt inkt ,
*en je mag hem nooit een weekje niets laten doen , dus continue gebruiken,
* Hij maakt veel herrie , hou hier rekening mee, voor bv. als ie in je huiskamer komt te staan,
* en als het dan zover is dat je hem een keer moet schoonmaken ,krijg je een ongelofelijke kut-service tegen een hele hoge prijs
Dus ik zou voor hp gaan , of je mag ide van mij kopen
P.s X-terior kan ik mijn printer niet bij jou in onderhoud brengen
Mijn advies dus: de HP.
Voorbeeldje van de support van Epson (was met mijn ouwe Stylus Color 300). Hij was kapot, kreeg geen spanning meer, dus ik vermoedde de voeding kaputt. Ik bel Epson (let wel, was net 2 maanden oud, dus nog DIK in de garantie!) in Zoetermeer. Word ik na een halfuur wachten eerst 3x doorverbonden, daarna het volgende gesprek:
Ik: leg het probleem uit
Hij: Je zal hem zelf moeten brengen naar hier in Zoetermeer, en als we dan even tijd hebben willen we d''r wel ff naar kijken, maar ik beloof niks
Ik:
Hij: Ja, we beginnen niet meer aan de support voor de 300, hebben we te weinig kennis van.
Ik:
Hij: Voor verdere informatie verwijs ik u door naar Epson Germany....
Ik: OK, ik moet geen Epson meer, ik ga wel iets kopen bij een merk wat zijn klanten wél serieus neemt.
Eikels.
En verder hebben ze ook altijd geweigerd om NT4/2000-drivers ervan te schrijven. En op emails word niet eens gereageerd.
Virussen? Scan ze hier!
Wat gezegd wordt over het inktgebruik is deels waar...
De epson is helemaal niet dorstig tijdens het printen, maar als je hem niet vaak gebruikt zul je inderdaad een heleboel inkt verspillen aan het schoonspuiten dat je dan af en toe moet doen. Ik gebruik mijn printer bijna dagelijks, en dan is dat niet nodig.
De inkt is wel een stuk goedkoper dan bij HP.
Er zijn dus een aantal voor en nadelen. Ik vind de prints van epson mooier. Het nadeel is dat je behoorlijk veel moet printen om een verstopte printerkop te voorkomen.
Als je dus af en toe een printje maakt kun je beter voor de HP gaan.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
nadeel: hoger verbruik...
Verwijderd
Toen nog wat andere modellen gehad en vervolgens een keer op aanraden van een vriend een Epson gekocht (640, kleuren zouden haarscherp zijn).
Dat ding maakte te veel lawaai en normale letters kwamen er niet mooi uit (spetters).
Heb die printer weggedaan en heb nu een HP 930 (soortgelijk aan 959), daar ben ik zeer tevreden mee. Letters zijn haarscherp, Foto''s goed, inkt duur, maar gaat lang mee en bovendien hij maakt niet veel lawaai.
Nadeel vind ik wel van de HP dat deze niet dichtbij de de rand kan printen. Dat is iets wat Epson wel kan. Heb wel gehoord dat Foto''s heel goed uit deze Epson komen, maar ben benieuwd hoe het is met de gewone letters.
Verwijderd
vast inkt kop, dus betere kwaliteit dan HP.
inkt cartridges zijn een stuk goedkoper
Epson per setje ~ 40 a 50 piek hp ~ 100 piek
Mijn HP begaf het na 1,5 jaar, en toen geen server omdat het buiten garantie viel.
nieuwe gekocht Epson 750 perfect draaid al bijna 3 jaar, nooit problemen mee.
koppen nog nooit kapot gehad, kan best enkele weken stil staan, ik ga elke zomer 3 weken weg, dan staat hij te stoffen, werkt gewoon nog goed als ik terug komt, soms 1x cleanen, maar verder doe ik er niks mee.
o ja de kwaliteit vind tik van Epson net iets mooier dan HP maar dit hangt ook erg van het papier af.
I
[off-topic]
Sinds kort werk ik bij een reparatie bedrijf ook Epson printers, en wordt het nog veel voordeliger om inkt te kopen voor mij (25 piek voor 1 setje ) en heb nu hele lange garantie termijn
[/off-topic]
Dus dat hij alleen goed is als je hem vaak gebruikt is onzin.
Ik zet hem nooit uit, zou dat uitmaken?
suc6
Dat doet hij maar 1 keer na een print, en daarna nooit meer, tenzij ik weer eens ga printen. Dus zelfs dat gaat niet opOp donderdag 24 mei 2001 18:47 schreef unicorn7 het volgende:
Een Epson moet je nooit uitzetten, zodat hij bij elke herstart van de pc een healthstatus en evt. reiniging van de kop gaat doen...
nadeel: hoger verbruik...
Epson voor foto''s hp voor tekst.Op donderdag 24 mei 2001 00:19 schreef JT het volgende:
Epson...veel scherper...kleuren is een kwestie van smaak.
Verwijderd
word een keer ind zoveeltijd gebruikt ongeveer een keer in de maand dus de koppen worden echt zo vuil hoor nog nooit moeten reinegen van de koppen
oja een keer in de maand print hij ongeveer
50 tot 100 vellen uit
ook heb ik hier een hp laserjet 5l staan
van de zaak hij gooit allepapier er uit als er ongeveer 10 vellen er in zit weet iemand wat er aan de hand is
Verwijderd
Heb zelf twee hp''s 690c en 694c gehad(beide staan werkloos en kapot op zolder)
en heb nu een Canon BJC6200, compleet met alle opties (fotokit, gewone printkop en scankop)
Werkt perfect heeft gescheiden inkt tanks, dus alleen die kleur vervangen die leeg is
En hij is stiller dan de hp''s die ik eerst gebruikte
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
En over lege of halfvolle patronen heb ik bij geen van beide HP printers gemerkt.
En bij mij gaan de patronen echt heel lang mee en ik print veel.
Uit ellende heb ik het volgende geflikt:
Epson terug naar Vopis (ja, 3 jaar garantie), nieuwe kop erin. Mee naar huis dat ding, blaadje printen. Goed bevonden. Op naar de volgende winkel en dat ding inruilen: "Hij print echt perfect, zgan"
Toen voor 300 piek een HP 670C meegekregen. Lekker inkt voor 65 piek toen.
Vervolgens gaat HP je naaien op inkt, kost het ineens 80 piek, wat je dus ook betaalt. vervolgens gaat ie na 1 jaar en 2 maand kapot. "Ja meneer, kan ik niets aan doen, voor 50 piek verbind ik u door naar technicus".
Ik kwaad, dus ik kwak die telefoon op en koop bij Euromax een Apollo P-2200, die ik nu dus naar volle tevredenheid gebruik. Helaas dus halfvolle patronen, maar ff een puntje afplakken op de print en de houder vervangen hielp dat ding aan 2x zo veel inkt voor dezelfde prijs
Nu dus een HP 610 en sporadisch die 670C voor onderdelen.
Verwijderd
volgensmij snap jij het niet helemaal.Op donderdag 24 mei 2001 11:02 schreef elmo22 het volgende:
ik zelf zou voor Epson gaan.
vast inkt kop, dus betere kwaliteit dan HP.
inkt cartridges zijn een stuk goedkoper
Die HP cardridges zijn zo duur omdat daar de printerkop in zit.
Omdat je elke keer een nieuwe printerkop hebt blijft de afdrukkwaliteit optimaal. Bij epson is het zo dat de printerkop in de printer zelf zit. Dus blijven er resten achter in de buisjes, op een gegeven moment raken ze verstopt. Je moet dan een reinigingset aanschaffen. De afdruk kwaliteit van epson is ietsje beter maar dat is omdat ze meer inkt toevoeren. Bij HP geven ze minder inkt bij een afdruk dus daarom is de kwaliteit ietje minder maar daardoor gaan de cardridges wel veel langer mee.
En omdat epson vaste koppen heeft blijft er inkt achter met lucht. Daardoor raakt de inkt uitgedroogt. Bij HP zit de inkt direct op de koppen zonder lucht dus komt er geen zuurstof extra bij en drogen ze niet uit.
Het is dus een beetje afwegen waarvoor je hem gaat gebruiken. Wil je echt foto`s af gaan drukken dan zo ik voor de epson gaan. Maar voor alledaags gebruikt zou mijn voorkeur naar de hp gaan.
BTW ik heb een Epson Stylus Color 900
en een Hewlet Packerd 970cxi
Ik hoop dat je hier wat aan hebt...