Toon posts:

[BC3] dit is waarom tv kaarten zuigen

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
1. overklokken gaat opeens niet zo lekker meer (niet verder als 116mhz fsb gekomen op 3 computers)

2. als je computer vol met kaarten zit is er geen kans dat de kaart ooit gaat werken

3. Ze haten athlons , ze zijn daar nog irritanter dan ze al zijn om aan de praat te krijgen >:)

4. ik kreeg gisteren een blue screen tijdens het video capturen, drukte hem weg, en kreeg een nieuwe om daarna te constateren dat mijn moederbord (be6-II) naar de k%@$%r was

met andere woorden...
om een tv kaart werkend te krijgen moet je systeem perfect draaien anders gaat die het niet doen
tis alleen jammer dat zodra de kaart er in zit opeens dingen raar gaan doen |:(

Verwijderd

Ach, de gemiddelde Tweaker krijg z''n TV-kaart wel gewoon aan de praat, dus ik denk dat het probleem aan jouw capaciteiten te wijten is...:P

Verwijderd

Topicstarter
vast jah....

het ligt aan mijn capiciteiten dat die kaart 4 pci sloten afmoet voordat die kaart eens een keer wel door de pinnacle wizard heen komt
ik ben dus echt niet de enige |:(

iedere mongool kan een kaart er in schuiven en software installeren
heeft nix me capacitetiten te maken
ze werken gewoon niet onder bepaalde omstandigheden
en de meeste tweakers hebben zulke omstandigheden (oc''en, veel kaarten)

Verwijderd

welke windows draai jij?
Met win9x/ME krijg je standaard problemen met 512Mb geheugen.....

Verwijderd

Ja, je had er effe bij moeten vertellen dat het om een Pinnacle kaart ging: die doen het pas na alle driver-updates.:)

Verwijderd

Topicstarter
windows 98 werkt het best met capturene (beter performance en overlay op de meeste videodrivers is op win98 veel beter)

windows 2000 werkt mits de drivers voor je videokaart goed zijn dus

linux: (mandrake 7.2) nog nooit op geprobeerd te capturen, wel kijken n dat werkte na 3x wisselen van slot al :)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:12
Op zondag 20 mei 2001 23:19 schreef bl00dhound het volgende:
vast jah....

het ligt aan mijn capiciteiten dat die kaart 4 pci sloten afmoet voordat die kaart eens een keer wel door de pinnacle wizard heen komt
ik ben dus echt niet de enige |:(

iedere mongool kan een kaart er in schuiven en software installeren
heeft nix me capacitetiten te maken
ze werken gewoon niet onder bepaalde omstandigheden
en de meeste tweakers hebben zulke omstandigheden (oc''en, veel kaarten)
Je krijgt ze idd meestal niet meteen aan de praat, maar na een beetje kloten enzo lukt het altijd wel, tenzij je dat natuurlijk niet kan, maar dan moet je hier niet komen klagen...:P TV kaarten zuigen zekers niet, zeker die van Pinnacle niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:28 schreef KIP het volgende:
Ja, je had er effe bij moeten vertellen dat het om een Pinnacle kaart ging: die doen het pas na alle driver-updates.:)
tis geen pinnaccle kaart maar gewoon ook een bt848 er op
en aangezien pctv vision het enige programma lijkt te zijn die wel alle kanalen vindt en er moeilijkheden mee heeft als je hem niet als pctv installeerd |:(

Verwijderd

Topicstarter
ChUcKy2731 : wazige post, een quote :? :)

Verwijderd

heb een dolby prologic tvkaart
met een Midiland S4 7100

het geluid is echt perfect,
de Midiland kan namelijk ook in dolby prologic mode :)

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 22:51 schreef bl00dhound het volgende:
1. overklokken gaat opeens niet zo lekker meer (niet verder als 116mhz fsb gekomen op 3 computers)

Ik draai hier op een FSB van 133

2. als je computer vol met kaarten zit is er geen kans dat de kaart ooit gaat werken

Wijs um ander IRQ toe

3. Ze haten athlons , ze zijn daar nog irritanter dan ze al zijn om aan de praat te krijgen >:)

Sure

4. ik kreeg gisteren een blue screen tijdens het video capturen, drukte hem weg, en kreeg een nieuwe om daarna te constateren dat mijn moederbord (be6-II) naar de k%@$%r was

Dan was er wel meer aan de hand

met andere woorden...
om een tv kaart werkend te krijgen moet je systeem perfect draaien anders gaat die het niet doen

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:29 schreef Martijn het volgende:

[..]

Je krijgt ze idd meestal niet meteen aan de praat, maar na een beetje kloten enzo lukt het altijd wel, tenzij je dat natuurlijk niet kan, maar dan moet je hier niet komen klagen...:P TV kaarten zuigen zekers niet, zeker die van Pinnacle niet.
oeps
topic moet eigenlijk anders zijn :(
"dit is waarom tv kaarten zuigen +voor tweakers"

het zijn hier vooral omstandig heden zoals overklokken en vele kaarten hebben en amd''s hebben
ik heb het topic iets te generaal gemaakt...

Verwijderd

Om te capturen gebruik je ook geen tv-kaart |:(

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:26
Beetje onzin om te zeggen dat je een goeie tweaker moet zijn om die kaarten aan de praat te krijgen.
Die dingen zijn echt niet speciaal voor tweakers gemaakt, elke no-know zou ze zonder problemen aan de gang moeten krijgen zonder "tweaken".
Mijn Pinnacle werkt probleemloos onder ME, onder win2000 moet ik wel gaan zitten k***en, en dan is het ook niet altijd even ok, verstoord beeld, roze schermen, etc.

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:31 schreef ugh het volgende:
heb een dolby prologic tvkaart
met een Midiland S4 7100

het geluid is echt perfect,
de Midiland kan namelijk ook in dolby prologic mode :)
wauw
dus er zijn zelfs tv kaarten te koop die niet van die crappy brooktree chips hebben ? :9

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:34 schreef bl00dhound het volgende:
Nee, er staan allemaal nuttige mededelingen tussen!|:(

Verwijderd

Heb je toevallig ook een webcam, scanner, of andere apparaten die gebruik maken van twain-drivers?

• d-Frag
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Wegens het overlijden van mijn TV heb ik nu zo''n kaartje in mijn servertje zitten.
Het gaat hier om een P166@208mhz (2,5*83).
Het ding draait zonder problemen, serveert inet aan 3 systemen, fileserved ondertussen ook nog voor 1 systeem (office en andere meuk).
Draait FTP en mailservices (test voor toekomstige ADSL aansluiting).
Voorlopig herstart ik een keer per week deze machine tot ik mijn linux installatie af heb, voorlopig draait e.e.a. nog onder win98,

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:34 schreef bl00dhound het volgende:
Lees eerst voordat je wat zegt

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:35 schreef k7of9 het volgende:
Beetje onzin om te zeggen dat je een goeie tweaker moet zijn om die kaarten aan de praat te krijgen.
Die dingen zijn echt niet speciaal voor tweakers gemaakt, elke no-know zou ze zonder problemen aan de gang moeten krijgen zonder "tweaken".
Mijn Pinnacle werkt probleemloos onder ME, onder win2000 moet ik wel gaan zitten k***en, en dan is het ook niet altijd even ok, verstoord beeld, roze schermen, etc.
sterker nog dat was eigenlijk mijn bedoeling van deze posting
die krengen werken alleen maar op non-tweaker bakken

plus dat ik best wel frust ben dat mijn be6-II naar de kloten is :(

Verwijderd

''ben toch meerdere artikelen in computerbladen tegen gekomen dat er TVkaarten zijn die het domweg niet in bepaalde hardware combinaties. Er zijn zelfs kaarten waarvan de auteur van het artikel zich afvroeg waar de fabrikant het lef vandaan haalde om dergelijke rotzooi op de markt te durven brengen! Als je TVkaart het wel goed doet heb je mazzel. In mijn kenissen kring zit iemand die met veel plezier een TVkaart gebruikte. Tot hij een ander systeem aanschafte.... ''t kaartje deed het nooit meer goed in zijn nieuwe systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:37 schreef ChUcKy2731 het volgende:

[..]

Lees eerst voordat je wat zegt
oeps, foutje :)

Wijs um ander IRQ toe

het is niet zo zeer het irq probleem
hij werkt gewoon op het ene slot wel en de andere niet, regardless of irq''s

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:39 schreef KIP het volgende:
Heb je toevallig ook een webcam, scanner, of andere apparaten die gebruik maken van twain-drivers?
nee
maar hoe kom je er op dat tv kaarten gebruik maken van twain drivers :?
dan ga ik toch echt ff plaatjes van me tv kaart importeren in photoshop zodra ik een nieuw mobo heb :D

mijn 1e systeem
tb1000 @ 1000
512mb
ata100 kaart
v5-5500
geluid
netwerk
netwerk
modem
-
knappe gozer die hem nog aan krijgt met al die rommel er in , zelfs al haal ik er rommel uit werkt die met moeite
hij lijkt het zowizo veel beter te doen op intel chipsets..., maar dat kan ik niet bewijzen tis alleen zo dat die op deze bak niet goed werkt en de boel meteen instabiel is en zo

Verwijderd

Maar welke kaart heb je nou eigenlijk?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:12
Effe een vraagje, waarmee kan ik realtime TV capturen naar DivX?? Met VirtualDub krijg ik een ''Error 424: Cannot open the input device''...

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:40 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

oeps, foutje :)

Wijs um ander IRQ toe

het is niet zo zeer het irq probleem
hij werkt gewoon op het ene slot wel en de andere niet, regardless of irq''s
Als je um in een ander slot propt krijg ie meestal ook een ander IRQ, dus daarom kan die op sommige sloten neit werken omdat andere hardware dan dat IRQ gebruikt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb anders geen enkel probleem gehad met tientallen TVkaarten, waaronder Pinnacle PC e Pro.
En mijn systeem is nou ook niet bepaald ''leeg'' te noemen, ik had op dat moment niks vrij staan, dus moest er eerst iets uit om ruimte te maken...
Volgens mij had je pech, of iets verkeerd gedaan.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:42 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

nee
maar hoe kom je er op dat tv kaarten gebruik maken van twain drivers :?
dan ga ik toch echt ff plaatjes van me tv kaart importeren in photoshop zodra ik een nieuw mobo heb
Je kan idd rechtstreeks vanuit PS plaatjes capturen, en dat werkt over het algemeen beter dan de standaard Pinnacle software.:)

edit:

File-->Acquire-->enz.

• k7of9
Op zondag 20 mei 2001 23:38 schreef bl00dhound het volgende:

[..]
die krengen werken alleen maar op non-tweaker bakken
Noem je mijn bak een non-tweaker bak !?
Pas op he? :+:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:38 schreef klausewitz het volgende:
''ben toch meerdere artikelen in computerbladen tegen gekomen dat er TVkaarten zijn die het domweg niet in bepaalde hardware combinaties. Er zijn zelfs kaarten waarvan de auteur van het artikel zich afvroeg waar de fabrikant het lef vandaan haalde om dergelijke rotzooi op de markt te durven brengen! Als je TVkaart het wel goed doet heb je mazzel. In mijn kenissen kring zit iemand die met veel plezier een TVkaart gebruikte. Tot hij een ander systeem aanschafte.... ''t kaartje deed het nooit meer goed in zijn nieuwe systeem.
ik ben er ook zo een met de pech dus :(
me oom heeft er ook 1 en die werkte wel gewoon naar behoren, totdat er een 56k modem bij kwam... toen heeft hij maar een esxtern modem gekocht

• BlaTieBla
  • Laatst online: 07:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Mijn Hauppauge werkt perfect in mijn overvol systeem (zie signature) :)
Zelf realtime grabben naar mpeg (VCD) en de hoogste DivX compressie zonder ook maar 1 probleem.
Het enige wat ik wel gemerkt heb is dat je bij een ve3rs te installeren systeem, je de kaarten er 1 voor 1 in moet douwen.

In 1 keer alles erin en windows installeren gaat (bij mij) vaak fout.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Ik heb ook de PCTV Rave, maar die werkt wel lekker (ook fullscreen).
Alleen moet ik ''em als laatste installeren, dus na de scanner en webcam, ivm twain-conflicten.

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op zondag 20 mei 2001 23:47
Het enige wat ik wel gemerkt heb is dat je bij een ve3rs te installeren systeem, je de kaarten er 1 voor 1 in moet douwen.

dat is dus al niet iets wat de gewone consument doet.. voor mensen zoals is boeit het niet...
maar als je als jan met-de-pet een tv kaart koopt ben je dus mooi de lul :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:45 schreef KIP het volgende:

[..]

Je kan idd rechtstreeks vanuit PS plaatjes capturen, en dat werkt over het algemeen beter dan de standaard Pinnacle software.:)

edit:

File-->Acquire-->enz.
hmm
ik heb het zelf nog nooooit gezien
maar ja, misschien met nieuwere drivers ?
op de pinnaccle site zelf zijn ook geen driver updates te vinden volgens mij, kep die hele teringsite al gehad :)
alleen maar manuals en zooi

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:42 schreef unicorn7 het volgende:
Ik heb anders geen enkel probleem gehad met tientallen TVkaarten, waaronder Pinnacle PC e Pro.
En mijn systeem is nou ook niet bepaald ''leeg'' te noemen, ik had op dat moment niks vrij staan, dus moest er eerst iets uit om ruimte te maken...
Volgens mij had je pech, of iets verkeerd gedaan.
pech dus
best naar dat ik dus 50% kans heb als ik een tv-kaart koop
of hij doet het, of hij doet het niet
heb ik met een andere kaar nou nog nooit gehad

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:45 schreef k7of9 het volgende:

[..]

Noem je mijn bak een non-tweaker bak !?
Pas op he? :+:)
het spijt me... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:52 schreef Martijn het volgende:
Effe een vraagje, waarmee kan ik realtime TV capturen naar DivX?? Met VirtualDub krijg ik een ''Error 424: Cannot open the input device''...
hmmm
dat was zelfs bij niet eens een probleem toen hij het eindelijk deed
maar als je een pctv heb kan je gewoon vidCon gebruiken...

maar het ziet het naar uit dat die van jou nog brakker werkt als mijnes dus.. :P

trouwens zou niet hoger gaan als 320x240 of zo want alles er boven haalt geen lekkere framerates meer :)
als je een echte straffe bak hebt is 512x384 of 400x300 misschien nog te doen of zo :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 20 mei 2001 23:51 schreef KIP het volgende:
Maar welke kaart heb je nou eigenlijk?
kep nu een typhoon bt848
praktisch hetzelfde als een pctv rave (heb ik er trouwens ook in gehad, werkte net zo but)

Verwijderd

Ow, sorry, ik wist niet dat je kwaad werd!:(;)

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Tv kaarten zijn idd vaak erug moeilijk te installeren... in iedergeval lukt het nooit in 1 keer :(

Plug and Pray noemen ze dat |:(

Verwijderd

Topicstarter
KIP : ken je me niet ff de laatste drivers passen voor win2k
dan ga ik het nog 1x op mijn athlon proberen :P

kijken of mijn bhunderturd net zo lief is als altijd :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 00:02 schreef jhead22 het volgende:
Tv kaarten zijn idd vaak erug moeilijk te installeren... in iedergeval lukt het nooit in 1 keer :(

Plug and Pray noemen ze dat |:(
kut is dat he
ik word er altijd goed ziek van om te gaan gokken waar ik die geile kaart nou weer moet plaatsen om hem hoperlijk te laten werken

Verwijderd

Versie: 4.0
Versie: 4.01
Versie: 4.02
Versie: 4.02a
:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 00:13 schreef KIP het volgende:
Versie: 4.0
Versie: 4.01
Versie: 4.02
Versie: 4.02a
:)
gaaaar
die heb ik allemaal al eens gedownload/gedraaid
nog geen sjoegem :(

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 00:15 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

gaaaar
die heb ik allemaal al eens gedownload/gedraaid
nog geen sjoegem :(
Ruk je tv kaart eruit, format c:, win2k installeren, pc uit, tv kaart erin, opstarten en bij herkenning drivers installeren, software installeren, nu doet ie het.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
enige wat mijn tv kaart niet leuk vond was niet geaarde compu. verder deed ie het prima in zowel me p200 (oc''ed) en mijn athlon
(hauppauge!)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 00:18 schreef ChUcKy2731 het volgende:

[..]

Ruk je tv kaart eruit, format c:, win2k installeren, pc uit, tv kaart erin, opstarten en bij herkenning drivers installeren, software installeren, nu doet ie het.
nouja
dan ga ik ff 30 gig aan musicvideos moven >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 00:17 schreef KIP het volgende:
Ow, sorry, ik wist niet dat je kwaad werd!:(;)
:P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 00:35 schreef nitenite het volgende:
enige wat mijn tv kaart niet leuk vond was niet geaarde compu. verder deed ie het prima in zowel me p200 (oc''ed) en mijn athlon
(hauppauge!)
wat voor problemen kwamen daar dan van ?
ik ben hier nmlijk absoluut niet geaard

Verwijderd

Op zondag 20 mei 2001 23:48 schreef bl00dhound het volgende:
[b]Op zondag 20 mei 2001 23:47

------------------------------

dat is dus al niet iets wat de gewone consument doet.. voor mensen zoals is boeit het niet...
maar als je als jan met-de-pet een tv kaart koopt ben je dus mooi de lul :P
Als je zo''n kaart in een goedwerkende bak pleurt, is dat toch precies hetzelfde als eerst alle andere kaarten en je tv kaart als laatst installeren :?

• Ronald
  • Laatst online: 15:32
Op maandag 21 mei 2001 00:45 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

POST probleem, instabiliteit en al dat soort zut

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:01

Hoicks

Techno!

Ik heb zelluf een 3cam Videocapturecard, en ik weet dat het niet echt een TV kaart is, maar ik kan er gewoon video op importeren vanuit de vcr/webcam/s-vhs. Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad.

Op die kaart zit trouwens ook een bt848 chip.

win98 overigens...

Verwijderd

Topicstarter
maah
kut is dat
ik heb geen verwarming hier :P

Verwijderd

Dit vind ik nou niet echt argumenten waarom een tv kaart zou zuigen.

Ik heb een cusl2 mobo met:

pctv pro
SB live 5.1
netwerkkaart
netwerkkaart
videokaart gfs2 gts.

Dus ook behoorlijk vol, zoals je ziet. No problems. Je moet alleen een beetje creatief in de bios aan de gang met t toewijzen van een IRQ. Bij mij heeft ie graag 9, nou dan geef je die toch :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 00:49 schreef Berran het volgende:

[..]

Als je zo''n kaart in een goedwerkende bak pleurt, is dat toch precies hetzelfde als eerst alle andere kaarten en je tv kaart als laatst installeren :?
klopt, maar als jan met-de-pet (die over het algemeen windows 98 of me draait)
een keer zijn os moet herinstalleeren en zijn nerderige buurjongen of neef vraagt dat te doen dan zitten die mensen diep in de shit :)

aangezien ik zelf ook zo''n "kennis" ben, vind ik dat niet kunnen ;)

• BC3 Victim
Op maandag 21 mei 2001 00:45 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

ehmmm

ik heb wel eens:
- printers doorgebrande lpt poort gezien
- modem disconnects
- rammodules kapot
- keyleds flikkeren
- trillend beeld
- tvkaart BT878 chip eruit gebrand
- scanners die strepen geven/niet werken
gezien enzo...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 01:07 schreef unicorn7 het volgende:

[..]

ehmmm

ik heb wel eens:
- printers doorgebrande lpt poort gezien
- modem disconnects
- rammodules kapot
- keyleds flikkeren
- trillend beeld
- tvkaart BT878 chip eruit gebrand
- scanners die strepen geven/niet werken
gezien enzo...
hehe mijn keyleds die knipperen ook zwak :P
mun beeld doet het best :)
grr oud pleurishuis
nergens aarde :(

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 01:09 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

hehe mijn keyleds die knipperen ook zwak :P
mun beeld doet het best :)
grr oud pleurishuis
nergens aarde :(
Draadje naar de verwarming :?

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 01:10 schreef bl00dhound het volgende:
maah
kut is dat
ik heb geen verwarming hier :P
:P dat wordt alweer lastiger :)

• BC3 Victim
overklokken bij tv-capturekaarten en/of videomontage gaat niet goed.
beter niet doen.
bij een standaard pc is het wat anders.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 01:11 schreef AirHead het volgende:

[..]

:P dat wordt alweer lastiger :)
tjah
het aarden aan een versterker die op dezelfde stekkerdoos zit lijkt meook niet echt een optie :P

shit
we hebben alleen aarde in de schuur en bijkeuken |:(

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 01:12 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

tjah
het aarden aan een versterker die op dezelfde stekkerdoos zit lijkt meook niet echt een optie :P
LOL :D, "kut t werkt nie, kan da nou"

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 01:06 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

klopt, maar als jan met-de-pet (die over het algemeen windows 98 of me draait)
een keer zijn os moet herinstalleeren en zijn nerderige buurjongen of neef vraagt dat te doen dan zitten die mensen diep in de shit :)

aangezien ik zelf ook zo''n "kennis" ben, vind ik dat niet kunnen ;)
True.

Van de andere kant, het opnieuw installeren is een relatief klein, maar tijdrovend probleem. En het lijkt moeilijk.

Dat verdiend meestal wel leuk, als "kennis" zijnde. >:)

Verder heb ik trouwens geen ervaring met tv-kaarten, ik zou er ook geen willen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 01:13 schreef Berran het volgende:

[..]

True.

Van de andere kant, het opnieuw installeren is een relatief klein, maar tijdrovend probleem. En het lijkt moeilijk.

Dat verdiend meestal wel leuk, als "kennis" zijnde. >:)

Verder heb ik trouwens geen ervaring met tv-kaarten, ik zou er ook geen willen.
hehe ik heb hem eigenlijk min of meer nodig :P
kep namelijk een videocamera waarmee ik dingen opneem en daarvan wil ik filmpjes maken op de computer....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 00:51 schreef nitenite het volgende:

[..]

POST probleem, instabiliteit en al dat soort zut
ah
nou daar hak last van ja :P

Verwijderd

Op maandag 21 mei 2001 01:15 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

kep namelijk een videocamera waarmee ik dingen opneem en daarvan wil ik filmpjes maken op de computer....
en die filmpjes kennen we >:)

• jep
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Mijn pinnacle kaartje heeft perfect beeld, geen conflictjes (mobo zit verder bomvol), goed geluidje.. etc..

Ben er heel tevreden mee..

• _Hades_
  • Laatst online: 16:39
Komt omdat ze niet goed samenwerken met Via chipsets. Die van Haupauge iig..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 01:38 schreef BanDoge het volgende:

[..]

en die filmpjes kennen we >:)
hehehehe :)
de volgende wordt er 1 met zure melk :)

• BlaTieBla
  • Laatst online: 07:58

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Op maandag 21 mei 2001 09:02 schreef _Hades_ het volgende:

[..]

Komt omdat ze niet goed samenwerken met Via chipsets. Die van Haupauge iig..
Bij werkt het perfect op mijn kt7 raid.
DivX codec 3.11 alpha geinstalleerd en die als codec onder hauppauge geselecteerd en GAAN MET DIE BANAAN :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Ik zeg 1 ding: massa probleem --> aarde die hap!! Mensen neem van mij aan 1/3 van de vage klachten die hier gepost worden komt door het ontbreken van aarde op de pc.....
Doe dit wel het voorkomt heel veel vage klachten, zoals eerder genoemd: post, instabiliteit, crashes, BSOD etc etc.

Ook hardware matig kun je de boel verknallen door spannings verschillen van wel 110 volt, dit kan niet gezond zijn voor: moederborden, pci kaarten en dus ook: TV-kaarten.

Mijn eigen ervaring: vid-out van asus 7100 deed het niet, mijn tnt2 pro ook niet....oorzaak: pc niet goed geaard, en tv-kabel was verdeelt dmv splitter en was dus ook niet goed geaard...
^
Suc6 er mee en de mzzls

Verwijderd

bull

Ocen gaat perfect P3 800@950
vol?
ach met 5 kaarten erin is het redelijk vol en hij werkt perfect.

En athlons, m`n vrienden uit m`n klas hebben er ook geen problemen mee.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op maandag 21 mei 2001 00:01 schreef KIP het volgende:
Ik heb ook de PCTV Rave, maar die werkt wel lekker (ook fullscreen).
Alleen moet ik ''em als laatste installeren, dus na de scanner en webcam, ivm twain-conflicten.
Fullscreen, maar dat is dan wel op een resolutie van 768 x 576, of niet ?? Hier wel in ieder geval, en dat is vrij klote met een resolutie van 1280 x 1024. Ik heb nu ook een Pinnacle PCTV Rave in m''n systeem zitten. Het lijkt erop dat ie een beetje begint te werken in m''n systeem. Ik heb Primary forceren aangevinkt en hij zit nu samen met m''n SCSI kaart op IRQ 11.
Verder zit m''n systeem ook vrij vol:
AMD T-Bird 800, 3Com ISA, SB Live, Adaptec 2940, Realtek 10/100, Asus V6600 Deluxe en nu nog een Pinnacle PCTV Rave (en dat alles op een Abit KT7 RAID).

De software die erbij zit is vrij brak en ik had wat meer verwacht van CableCrypt. (Bij een vriend van mij zag het er een stuk beter uit)

• BC3 Victim
Tssssk, wat treurig om te zien,. iedereen zeurt de pinnacle kaarten af, terwijl ze eerst maar es moeten leren HOE ze een pc immekaar zetten,. en de boel GOED configureren,.

ik capture al een hele poos musicvideos,. ben best bekende ripper *naam noem ik nie*
en die PCTV (in mijn VOLLE systeem) doet het perfect,. hij captured video zelfs op 768x576 (veel newbies denken "da kan nie")
ja , alle bt848 en 878 kaartjes kunne dat,.
en jaa,. DivX kan ook,. REALTIME! met virtualdub 1.4c en goede codec natuurlijk,.

het beeld is HEERLIJK scherp,. en dat voor 129,- , onder volle pc versta ik
* 2x Netwerk kaart
* 1x mpeg kaart
* 1x tv kaart
* 1x geluid (2 irq''s)
* 4x usb
* videokaart
alles pci

dus wat is de moraal van dit verhaal,. zeur niet over het product, want die kaart komt de fabriek niet eerder uit dan wanneer die goed werkt,. dus kijk je pc nog es goed na,.

cheers :)

• k7of9
De ene pc is de andere niet, en bovendien zou zo''n ding in 1 keer goed moeten werken zonder getweak, want dan is ie pas echt goed. Niet dat ik dat geklooi niet leuk vindt, maar ook Jan die de Computeridee leest zou het zonder problemen moeten kunnen gebruiken.
Dat ie bij jou goed werkt is mooi, bij mij ook, anderen hebben er wel problemen mee. Maar het is net zo kortzichtig om te zeggen dat men maar beter moet gaan configureren als te zeggen dat het altijd de schuld van zo''n kaart is.

• BC3 Victim
Kheb een Athlon, w98, geen slot vrij en 75 mhz oc. Mijn tv-kaartje (hauppage cinema pro win/TV = f 25,-) werkt perfect. M''n geluidskaart begint te zeuren over shared IRQ''s maar das DOS en das oud (boehoe, DOS is dood.......New topic!)

• BC3 Victim
Op maandag 21 mei 2001 23:21 schreef k7of9 het volgende:
De ene pc is de andere niet, en bovendien zou zo''n ding in 1 keer goed moeten werken zonder getweak, want dan is ie pas echt goed. Niet dat ik dat geklooi niet leuk vindt, maar ook Jan die de Computeridee leest zou het zonder problemen moeten kunnen gebruiken.
Dat ie bij jou goed werkt is mooi, bij mij ook, anderen hebben er wel problemen mee. Maar het is net zo kortzichtig om te zeggen dat men maar beter moet gaan configureren als te zeggen dat het altijd de schuld van zo''n kaart is.
nee, het is gewoon zo, ze moeten beter leren hun pc te configureren, en als "jan met de computeridee" het niet lukt, moet ie ook niet met zijn stomme kop "computer idee" lezen, maar een cursus gaan volgen,.

ik kan ook geen spaans, omdat ik geen spaanse les heb, nou, dan verwacht je toch ook niet dat ik spaans kan praten nadat ik 1x supercow heb horen schreeuwen,...

Verwijderd

PCTV kaart is inderdaad een bagger kaart,
de bijgeleverde software is goed installeerbaar maar is relatief traag met opstarten en zeer instabiel. Overclocken boven de 112FSB geeft hardware conflicten o.a. op de PCTV kaart echter ook bij het afspelen van DIVX onder W2K, dus meerdere conflicten tegelijk.

• sebasel
  • Laatst online: 18-08 12:14

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

Op zondag 20 mei 2001 23:27 schreef rob van den broek het volgende:
welke windows draai jij?
Met win9x/ME krijg je standaard problemen met 512Mb geheugen.....
ik heb een tvrave kaart win me en 640mb intern geheugen en geen problemen hoor :)

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 mei 2001 22:46 schreef BBViDz het volgende:
Tssssk, wat treurig om te zien,. iedereen zeurt de pinnacle kaarten af, terwijl ze eerst maar es moeten leren HOE ze een pc immekaar zetten,. en de boel GOED configureren,.

ik capture al een hele poos musicvideos,. ben best bekende ripper *naam noem ik nie*
en die PCTV (in mijn VOLLE systeem) doet het perfect,. hij captured video zelfs op 768x576 (veel newbies denken "da kan nie")
en jaa,. DivX kan ook,. REALTIME! met virtualdub 1.4c en goede codec natuurlijk,.

* 2x Netwerk kaart
* 1x mpeg kaart
* 1x tv kaart
* 1x geluid (2 irq''s)
* 4x usb
* videokaart
alles pci

dus wat is de moraal van dit verhaal,. zeur niet over het product, want die kaart komt de fabriek niet eerder uit dan wanneer die goed werkt,. dus kijk je pc nog es goed na,.

he ik ben wel is op jouw mooie siute geweest met allerlei links naar mv sites
ik zie je ook wel eens op efnet #music-videos een url promoten :P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op maandag 21 mei 2001 22:46 schreef BBViDz het volgende:

* 2x Netwerk kaart
* 1x mpeg kaart
* 1x tv kaart
* 1x geluid (2 irq''s)
* 4x usb
* videokaart
alles pci

emmmmm ik ben denk ik dan zo''n newbie...
Hoe kan jij dan capturen op 768x576 ??????

errug bedankt iig. :)

• Trance-Denial
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04-2022

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Ik heb ook ''n pctv kaartje. Capuren lukt wel, maar niet boven de ...x... (288x zoveel denk ik). Ik gebruik virtualdub.

Ik heb ook altijd geklooi om ''m aan de praat te krijgen. Van slot veranderen, printerpoort uitzetten en dat soort dingen.

En om ''m dan op fullscreen en overlay te krijgen.. knoeien in de registry & stuff

See here

Weet er iemand trouwens hoe je die lijst met TV kanalen backupt? Ik ben het beu ''m altijd opnieuw helemaal in te stellen... en gewoon de dir kopieren wil niet lukken!

Nou, dit steekt in mijn systeem:
[netwerk]
[netwerk]
[sblive]
[viper v550]
[scsi]
[tvkaart]

Als ik wil dat m''n tvkaart werkt moet ik m''n printerpoort disablen, anders krijgt hij geen iRQ (ofsow..)

Oewa oewa

Verwijderd

Op woensdag 23 mei 2001 10:33 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

emmmmm ik ben denk ik dan zo''n newbie...
Hoe kan jij dan capturen op 768x576 ??????

errug bedankt iig. :)
Ik kan ook gewoon capturen op 768x576, dus ik vraag me af wat jij fout doet...:PNEWBIE!:P

• BC3 Victim
Op woensdag 23 mei 2001 10:27 schreef bl00dhound het volgende:

[..]

he ik ben wel is op jouw mooie siute geweest met allerlei links naar mv sites
ik zie je ook wel eens op efnet #music-videos een url promoten :P
je moet in #bbvidz EFnet zijn..

oh cappen op 768x576 kan doe het volgende :

* open virtualdub
* klik op het menuitem "video"
* selecteer in het pulldown menuutje "preview"
* stel de res in op 768x576

en capturen maar..

• BC3 Victim
Het probleem met die PCI slotjes komt omdat de meeste TV kaartjes een Bus master PCI slot nodig hebben.

Zorg dat je PC altijd extra geaard is aan de pijpies van je verwarming.
Dit is trouwens de 3e wet van PiefPoefPaf.

En wie heeft er nou geen verwarmingsbuizen op z''n kamertje. Kom nou dit is Kikkerlandje anno 2001.

Sommige TV kaarten hebben een probleem met hogere bussnelheden (lees connexant chipsets) Ik heb begrepen dat de nieuwe Hauppage win TV-PVR hier geen problemen meer heeft, tot een fsb van 160 getest (PCI bus 40) Maar ja deze kaart heeft weer hopie andere kinderziektes en is peperduur (700 piekies)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 23 mei 2001 16:00 schreef PiefPoefPaf het volgende:
Het probleem met die PCI slotjes komt omdat de meeste TV kaartjes een Bus master PCI slot nodig hebben.

Zorg dat je PC altijd extra geaard is aan de pijpies van je verwarming.
Dit is trouwens de 3e wet van PiefPoefPaf.

En wie heeft er nou geen verwarmingsbuizen op z''n kamertje. Kom nou dit is Kikkerlandje anno 2001.

Sommige TV kaarten hebben een probleem met hogere bussnelheden (lees connexant chipsets) Ik heb begrepen dat de nieuwe Hauppage win TV-PVR hier geen problemen meer heeft, tot een fsb van 160 getest (PCI bus 40) Maar ja deze kaart heeft weer hopie andere kinderziektes en is peperduur (700 piekies)
ik heb dus een brooktree en die heeft er duielijk ook last van

en nee , ik heb geen verwarming (niet nodig ook, het is hier altijd warm (ja , wel nederlands maar de warmte van de huiskamer komt min of meer dwars door het plafond in mijn kamer, want ik heb nooit last van kou >:) )...)

Verwijderd

Topicstarter
misschien gewoon kijken voor zo''n miro capture kaart....
dan via me video de tv aansluiten of zo en de scart misbruiken voor het signaal :P
Pagina: 1