-------------------------------------------
Plextor 16x10x40x CD-RW IDE retail BURN-PROOF
Pioneer 16x40x DVD IDE Trayloading 116
22 inch Iiyama A201HT 3 jaar on-site garantie
128K ISDN Dynalink ISDN Adapter BULK
Asus V8200 GEFORCE-3 Deluxe 64MB
Microsoft Millennium UK full versie OEM
Asus A7M 266 AMD 761 5x pci u-dma 100 DDR (of mischien wachten of de a7v266??)
Logitech Keyboard Deluxe + Internet toetsen
40,9 GB Maxtor U-ATA 7200 rpm u-dma 100 MAX 60 PLUS 2mb cache
Microsoft IntelliMouse Explorer Optical
Alpha FC-PAL6035 + Delta HP fan
Floppy drive 1,44mb A-Merk SONY/TEAC
Corsair DDR 256MB PC2100 Cas 2 (of 512mb cas 2,5 ddr???)
A-Open HQ45 Miditower lownoise CE ATX
AMD Athlon Thunderbird 1333mhz Socket A (266FSB)
Soundblaster live 5.1 Retail + Creative DTT 2200 speakers
enermax 430 watt voeding
delta hp fan 80mm (flow naar binnen)
delta hp fan 120mm (flow naar buiten)
digidoc5
als jullie deze PC ff willen bekritiseren, doe dat dan graag!
alvast bedankt!
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
SjoerOp maandag 14 mei 2001 15:28 schreef RenevdVeen het volgende:
2K i.p.v. ME
Neem gewoon Win98 SE, perfect voor games
andere tip:
niet die maxtor maar een nieuwe IBM 60GXP
WEBN & chill (@IBKR)
en, het is niet mijn geld
dus daar geen gehuil over
Verwijderd
Enneuh, ik zou eigenlijk eerst gewoon win 98 SE nemen (engels natuurlijk) en dan later upgraden naar XP (tenmminste als het zo stabiel is als M$ belooft)
Voor de rest GIMME GIMME GIMME
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
dank je hier heb ik wat aan!Op maandag 14 mei 2001 15:36 schreef DeadKennedy het volgende:
opzouten met jullie win2k, w2k= NIET voor games en dit is een gamepc...
andere tip:
waarom de ibm 60gxp???
Verwijderd
Phoe, als ik het geld had.
Ben trouwens ook voor Win 98.
Verwijderd
je speakers --> er zijn andere fabrikanten, met gelijke prijzen maar met beter spul, check audio form...
256 mb==> mischien voor gamen nu nog genoeg, maar icm je geforce 3 zou ik toch 512 er mikken, die latency''s zijn verwaarloosbaar, zeker als je je systeem niet al te bizar gaat tweaken....Veel succes en plezier met je systeem
Verwijderd
MS XP of 2000
MSI KT266 Pro
Logitech muis dan ook, geen M$
Waterkoeling, anders Silverado of Millenium Copper Glaciator
Cas 2 of course...
Geen SB live, maar een op Aureal gebaseerde
Klipsch speakers
Papst 80mm NGML (afgeronde hoeken: stiller)
Succes
Verwijderd
Maar windows 98 SE is in de meeste gevallen toch sneller, en stabieler dan ME (alhoewel de snelheid met zo''n systeem nix uitmaakt)
Enneuh zoals een voorganger al zie, neem 512 MB ram, just for the future
En voor de rest nog steeds GIMME GIMME GIMME
ok cas2 geheugen weg mikken en 512 erin, got it! maar die ibm...Op maandag 14 mei 2001 15:41 schreef Rismo het volgende:
Je HD --> mischien toch maar IBM
je speakers --> er zijn andere fabrikanten, met gelijke prijzen maar met beter spul, check audio form...
256 mb==> mischien voor gamen nu nog genoeg, maar icm je geforce 3 zou ik toch 512 er mikken, die latency''s zijn verwaarloosbaar, zeker als je je systeem niet al te bizar gaat tweaken....Veel succes en plezier met je systeem
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
met die 40Gb schijf maak je toch gewoon ff een fijne triple-boot win98/win2000/linux ofzo?
maar als je geld over hebt gebruik dan SCSI
en ik zou ook voor win98 gaan. veel spellen werken er zeker op en het komende jaar(en?) zal het wel zo blijven dat spellen voor win98 compatible blijven.
IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."
Verwijderd
WIN2K is NIET voor games... hoevaak moet het nog gezegd worden? *zucht*
Verwijderd
By the way, deze pc word die voor jezelf of moet je die samenstellen voor een kennis van je die geld teveel heeft.
Op maandag 14 mei 2001 15:41 schreef J.A.M.F. het volgende:
ISDN?? geen kabel of ADSL in je buurt? (begin er niet over)
MS XP of 2000 (ik mot xp maar das nu toch nog beta!?)
MSI KT266 Pro (niet a7v, pc kan nog wel ff wachten namelijk?)
Logitech muis dan ook, geen M$ (hmmm, ok heb alleen maar goede ervaringen met m$ intillieye, dus daarom...)
Waterkoeling, anders Silverado of Millenium Copper Glaciator (heel leuk...)
Cas 2 of course... (argh! dus toch cas2?)
Geen SB live, maar een op Aureal gebaseerde
Klipsch speakers (huh?)
Papst 80mm NGML (afgeronde hoeken: stiller)
Succes(aaaaaah ok....)
Verwijderd
Ik persoonlijk zou een groter kast nemen (bv. hq08), maar voor de rest toppie
gaan met een asus p4t en mooi opnaaien naar de 2 G
Dat klinkt pas stoer>:)>:)>:)
VOOR MIJ!!!!! >:)>:)Op maandag 14 mei 2001 15:46 schreef Fallen_angel het volgende:
Je kan wel zeggen wat een OS gezeik allemaal maareuh waarom zou hij een triple boot ofzo nemen. HET IS EEN GAME PC. Dus begin maar gewoon met 98 en daarna XP.
By the way, deze pc word die voor jezelf of moet je die samenstellen voor een kennis van je die geld teveel heeft.
Verwijderd
Maareuh voor de rest, tja, ik had je case over het hoofd gezien. Neem in ieder geval een Full tower, en het liefst ook nog een speciale (Antec ofzo)
Deze shitfly is inderdaad zeer blijOp maandag 14 mei 2001 15:50 schreef Fallen_angel het volgende:
Jij bent een veels te gelukkige en blij Shitfly(joking just joking)
Verwijderd
hoezo niet voor games? K tis meer voor office toepassingen bedoelt maar alle games doen het hier perfect.Op maandag 14 mei 2001 15:45 schreef MaStEr-D het volgende:
Het is toch vreemd edoch beangstigend dat er zoveel mensen zijn met poep in hun ogen cq oren...
WIN2K is NIET voor games... hoevaak moet het nog gezegd worden? *zucht*
Ik zou die delta fans eruit gooien onnodig veel herrie.
Ik ben nu nog redelijk jaloers maar w8 maar tot ik strax dual palomino en radeon 2 heb
intel in deze goddelijke pc klinkt bahOp maandag 14 mei 2001 15:56 schreef Unico het volgende:
Ik zo toch maar voor de P4 1.7
gaan met een asus p4t en mooi opnaaien naar de 2 G
Dat klinkt pas stoer>:)>:)>:)
dit is de gathering of tobbers
AMD sukkels
Sorry ik liet me gaan
maar kom maar naar m''n benchmarks kijken dan begrijp je wel waarom INTEL
Als je zoveel geld uitgeeft en een amd systeem bouwt $#@^%^****^%!@#$@$%^^*&^%
laat ook maar |:(|:(|:(|:(|:(
wo chill gast! scheelt wel een rug met p4Op maandag 14 mei 2001 16:06 schreef Unico het volgende:
Oh ja
dit is de gathering of tobbers
AMD sukkels
Sorry ik liet me gaan
maar kom maar naar m''n benchmarks kijken dan begrijp je wel waarom INTEL
Als je zoveel geld uitgeeft en een amd systeem bouwt $#@^%^****^%!@#$@$%^^*&^%
laat ook maar |:(|:(|:(|:(|:(
Verwijderd
En waarom ik amd koop? Omdat het goedkoper is dan Intel en vrijwel even goed.
(als ik het geld ervoor had(of het geduld om zo lang te sparen) dan zou ik ook intel kopen)
since when?
of ik ben weer es
Verwijderd
Op maandag 14 mei 2001 16:18 schreef Alain het volgende:
Als je nou 512 mb Crucial PC2100 DDR mem koopt, kan je dat bijna 100% zeker stabiel op CAS 2 te draaien
Verwijderd
in geval van grote files is raid-0 bijna 2X zo snel (als je 2 schijven gebruikt)Op maandag 14 mei 2001 16:17 schreef strontvlieg het volgende:
waaat? raid scheelt snelheid?
since when?
of ik ben weer es
Verwijderd
Theoretisch gezien heb je bijna een dubbele schrijfcapaciteit. In de praktijk behaal je zo''n 25 tot 40 % snelheidswinst. Erg mooi als je bekijkt dat de harde schijf een zwakke schakel in de performance is.Op maandag 14 mei 2001 16:17 schreef strontvlieg het volgende:
waaat? raid scheelt snelheid?
since when?
of ik ben weer es
Maar nie voor games !! STELLETJE GEKKEN !!!
Creative speakers : zie mijn sig.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
bijna gegarandeerd snappieOp maandag 14 mei 2001 16:20 schreef strontvlieg het volgende:
[..]
ook een goed idee, maar bijna 100%
Verwijderd
Uhmz,Op maandag 14 mei 2001 16:20 schreef Alain het volgende:
[..]
in geval van grote files is raid-0 bijna 2X zo snel (als je 2 schijven gebruikt)
Verwijderd
Nope, dat is RAID-5Op maandag 14 mei 2001 16:23 schreef Alain het volgende:
je kan toch ook 4 schijven in raid 0 zetten ????
Extra cd rom alleen cd.
256 ----->256 MB
Wacht met het bestellen van die G3 voordat die in nerderland licht liggen de ultras er ook.
Verwijderd
RAID-5 met 4 SCSI schijven is niet te betalen!!!
maar goedzo mensen deze pc kan wel eens heel goed worden. maar het moet wel onder de 10 ruggen blijven he! liefst onder de 9!
Ik heb zelf een Antec SX-1030BEC en zou niet anders willen.
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Neem een IBM 60GXP, de 40 gb versie bijv...sneller, stiller.
Pas op met doe opticals he..een goeie muis met kloten heb je meer aan voor die-hard gaming. Sommige opticals doen t wel goed met snelle bewegingen,sommige gaan erratic movement vertonen - erg frustie voor rocketjumps/etc . Een logitech mouseman wheel met draadje is t fijnst naar mijn mening, en niet duur. Grote robuuste muis met goeie glidepads en fijn voor shaft/rl/rail
Op maandag 14 mei 2001 15:25 schreef strontvlieg het volgende:
Dit is de PC waar ik aan dacht!
Plextor 16x10x40x CD-RW IDE retail BURN-PROOF
Pioneer 16x40x DVD IDE Trayloading 116
22 inch Iiyama A201HT 3 jaar on-site garantie
128K ISDN Dynalink ISDN Adapter BULK
Asus V8200 GEFORCE-3 Deluxe 64MB
Microsoft Millennium UK full versie OEM
Asus A7M 266 AMD 761 5x pci u-dma 100 DDR (of mischien wachten of de a7v266??)
Logitech Keyboard Deluxe + Internet toetsen
Alpha FC-PAL6035 + Delta HP fan
Floppy drive 1,44mb A-Merk SONY/TEAC
Corsair DDR 256MB PC2100 Cas 2 (of 512mb cas 2,5 ddr???)
A-Open HQ45 Miditower lownoise CE ATX
AMD Athlon Thunderbird 1333mhz Socket A (266FSB)
Soundblaster live 5.1 Retail + Creative DTT 2200 speakers
enermax 430 watt voeding
delta hp fan 80mm (flow naar binnen)
delta hp fan 120mm (flow naar buiten)
digidoc5
als jullie deze PC ff willen bekritiseren, doe dat dan graag!
alvast bedankt!
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Die zou ik niet nemen, was laatst een test van anandtech waaruit bleek dat die chipset 1) niet echt snel was en 2) niet stabiel te krijgen...
Niet aan te raden dus.. Neem liever een chipset gebaseerd op de KT133A, AMD 761 (ofzoiets) of die nog uit te komen SIS chipset (die naar de testen gekeken ook wel gaat rulen denk ik)
Maar toch, persoonlijk zou ik een Intel nemen, de problemen die ik tegen kom met AMD systemen (en in veel mindere mate met Intel) zouden mij toch doen kiezen voor een Intel...
Ps dit is niet als flamebait bedoeld, er zullen vast zat lui zijn met andere meningen en dat recht heb je gewoon
argh, ik dacht dat ik eruit was, maar nu opeens mensen liever intel hebben...Op maandag 14 mei 2001 17:16 schreef FaceMan het volgende:
Erm, ik zie dat je een Asus A7M 266 hebt...
Die zou ik niet nemen, was laatst een test van anandtech waaruit bleek dat die chipset 1) niet echt snel was en 2) niet stabiel te krijgen...
Niet aan te raden dus.. Neem liever een chipset gebaseerd op de KT133A, AMD 761 (ofzoiets) of die nog uit te komen SIS chipset (die naar de testen gekeken ook wel gaat rulen denk ik)
Maar toch, persoonlijk zou ik een Intel nemen, de problemen die ik tegen kom met AMD systemen (en in veel mindere mate met Intel) zouden mij toch doen kiezen voor een Intel...
Ps dit is niet als flamebait bedoeld, er zullen vast zat lui zijn met andere meningen en dat recht heb je gewoon
maar is de a7v266 eeen betere oplossing dan?
2. grotere HD, minimaal 60GB
3. logitech cordless optical mouse (jah als je er toch al zoveel geld aan spendeerd)
4. ik zou die ISDN adapter eruit trappen IMO, maar jah als jij geen kabel of dsl hebt
wordt die nooit ranzig van binnen?Op maandag 14 mei 2001 18:14 schreef Thunder het volgende:
Razor Boomslang 2000
Verwijderd
Die A7M266 heeft diezelfde AMD 761 die jij aanraadtOp maandag 14 mei 2001 17:16 schreef FaceMan het volgende:
Erm, ik zie dat je een Asus A7M 266 hebt...
[...]
Niet aan te raden dus.. Neem liever een chipset gebaseerd op de KT133A, AMD 761 (ofzoiets)
ik ga er geen scsi in zetten ofzo.
dan komt ie meischienw el over de 15 ruggen
Verder zou ik ook 512 MB ram nemen.... en die andere hardeschijf.... of neem 2 kleinere schijfen en zet die in een raid config neer
https://wren.co/join/Devian
Verder 2x40GB en dan striping doen, wordt je HD gebeuren een heeeeeeel stuk sneller van (leuk voor je mapchanges enzo
Verder leuke machine. Weinig op aan te merken. PC prive ofzo?
Verwijderd
1 neem geen ME alles is beter dan ME
2 neem een big-tower veel beter voor de temp
3 koop wat meer geheugen, het is nu toch spot goedkoop, en met die vga kaart moet je wel aardig wat intern hebben.
maar voor de rest :9~:9~:9~:9~
wtf is axia? (computerleek?)
dt2500 beetje prijzig
http://www.virtualhideout.net/reviews/coolcases_addy/index.shtml
Fantastische kast voor overclockers. Er kunnen 4x 80mm, 1x 92mm, 1x 120mm
ik zie zowiezo al 2 120mm in de voorkantOp maandag 14 mei 2001 20:55 schreef thepretender het volgende:
Ik zou voor een Addtronics kast gaan, zie:
http://www.virtualhideout.net/reviews/coolcases_addy/index.shtml
Fantastische kast voor overclockers. Er kunnen 4x 80mm, 1x 92mm, 1x 120mm
Verwijderd
Dos Based??
Ik zou wel voor Win2000 gaan. Is veel stabieler en het heeft een goede ondersteuning voor OpenGL. Vooral met je GF3.
Win ME moet je al helemaal niet zeggen. De naam zegt het al: Windhoos Met Errors
Op maandag 14 mei 2001 15:25 schreef strontvlieg het volgende:
Dit is de PC waar ik aan dacht!
Plextor 16x10x40x CD-RW IDE retail BURN-PROOF Goed
Pioneer 16x40x DVD IDE Trayloading 116 Goed
22 inch Iiyama A201HT 3 jaar on-site garantie Goed
128K ISDN Dynalink ISDN Adapter BULK Goed
Asus V8200 GEFORCE-3 Deluxe 64MB Goed
Microsoft Millennium UK full versie OEM Neem Win98 SE UK
Asus A7M 266 AMD 761 5x pci u-dma 100 DDR (of mischien wachten of de a7v266??) No ID...
Logitech Keyboard Deluxe + Internet toetsen Goed
40,9 GB Maxtor U-ATA 7200 rpm u-dma 100 MAX 60 PLUS 2mb cache Neem IBM 60GXP
Microsoft IntelliMouse Explorer Optical Goed
Alpha FC-PAL6035 + Delta HP fan Hmmmz...Check tommy''s roundup
Floppy drive 1,44mb A-Merk SONY/TEAC Geweldig
Corsair DDR 256MB PC2100 Cas 2 (of 512mb cas 2,5 ddr???) Neem meteen 512
A-Open HQ45 Miditower lownoise CE ATX Neem grotere kast, b.v. Inwinn bigtower ofzow
AMD Athlon Thunderbird 1333mhz Socket A (266FSB) Goed...Wel AXIA he
Soundblaster live 5.1 Retail + Creative DTT 2200 speakers Ik zou of een DTT2500 nemen, of een Midiland S7100 nogwattes...check de site maar
enermax 430 watt voeding Goed
delta hp fan 80mm (flow naar binnen) Goed, maar veeeeeelste weinig
delta hp fan 120mm (flow naar buiten) Goed, maar veeeeeelste weinig
digidoc5 Goed
Verwijderd
Addtronics 7896a + Enermax PSU is echt een Dream combinatie...En ik kan het wetenOp maandag 14 mei 2001 21:03 schreef strontvlieg het volgende:
[..]
ik zie zowiezo al 2 120mm in de voorkant
moooi, waar hebbie die besteld?Op maandag 14 mei 2001 21:15 schreef zork het volgende:
[..]
Addtronics 7896a + Enermax PSU is echt een Dream combinatie...En ik kan het weten
Onzin, alle games werken perfect op Windows 2000 SP2, hij kan zelfs in Windows 95-mode een game draaien als je wilt (is bij mij nog nooit nodig geweest).Op maandag 14 mei 2001 15:36 schreef DeadKennedy het volgende:
andere tip:
persoonlijk voor een echt killer pc''tje zou ik wel scsi nemen
ide is best snel, en in de benchmarks komen ze er goed uit maar vanaf je dingen parallel doet blijft de scsi draaien en gaat de ide op z''n bek...
www.oc-shop.nlOp maandag 14 mei 2001 21:16 schreef strontvlieg het volgende:
[..]
moooi, waar hebbie die besteld?
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
Koop een IBM HD maak twee partities aan en maak van een NTFS en de ander FAT32. Install win98 op FAT en Win2000 op NTFS en je kan het zelf meemaken hoe het loopt. Je kan natuurlijk ook Win2000 en Win98 alle twee op je ene FAT32 laten draaien. Bij mij komt Win2000 boven als beste GAMEPC. Ik draai spellen als:
Unreal Tournament
Red Alert 2
Delta Force 2 en 3
Colin McRae 2
Black and White
Age of empires 2
Greetings,
Jelle Balk
Check de shop servey en de pricewatch voor de goedkoopste of/en de beste winkelsOp maandag 14 mei 2001 21:26 schreef strontvlieg het volgende:
ah, ik hou van die winkel. heb je een idee voor een shop waar ik de rest van de pc kan bestellen?
And now the most interresting part of deze grot
Verwijderd
128K ISDN Dynalink ISDN Adapter BULK geen kabel of ADSL ??
256 mb meteen door 512 mb vervangen
40 gb schijf vervangen door een 15000 toeren seagate of ibm schijfje , maakt je systeem alleen maar sneller aangezien dat het langzaamste deel van je configuratie is
verder super dingetje mag ik hem hebbe
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
* Intel P4 inplaats van AMD ivm stabiliteit
* Win2k Prof inplaats van WinME, 2k is stabieler en draaien bijna alle spellen wel op.
* waarom in godsnaam een dure 16 speed koop de lite-on 12 speed snel genoeg en die heb je al voor 330,-
* geld teveel?? maak maar wat over op mijn rekening.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
maar mischien wist iemand waar ik toevallig al die onderdelen kon kopen.
maar goed...
heeft iemand meer foto''s van de addtronics?
en zitten die gaten voor die fans er al in of moet je die zef maken??? en zitten er al fans bij of moet je die ook zelf kopen??
ennuuh geen maxtor
veel slechte verhalen enzo over gehoord.
kep zelf een wd
zijn supersnel
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
voor de rest ! l33t ! en ga wel grazen ermee he }-O
Ik zou in geen geval Windows Millennium nemen, veelste onstabiel. Ik kreeg regelmatig uit het niets een BSOD. en tal van andere problemen.
Neem dan inderdaad Windows 98 of liever Win2K. Ik draai nu ook Win2K en zelfs met gamen geen probleem! Ik weet niet waar jullie last van hebben, maar ik draai diverse games Unreal, Quake, Halflife, Sim City Traffic Giant, Need For Speeds etc. en heb nergens last van met het gamen in Win2K.
en in het kader van de toekomst zou ik er ook lekker 512 MB in hangen..
Ehm, Win2K is misschien niet voor games, maar in andere topics wordt er wel degelijk op verschillende manieren gebrabbeld over hoe je dat voor elkaar kan krijgen. En anders zout je zelf maar op.Op maandag 14 mei 2001 15:36 schreef DeadKennedy het volgende: