[BC3] Probleem : Computer start automatisch op

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem. Mijn Computer ( Athlon 1 ghz , 125 mb ram , verder weet ik het niet ) start automatisch op .

Ik hoop trouwens dat dit probleem hier thuishoort. Ik zal even het hele verhaal vertellen.

De laatste tijd vond ik mijn computer op de raarste tijden aanstaan. Op zich zelf geen probleem, ik computer ook op de raarste tijden.
Maar ik kon me vooral niet meer herinerren dat ik dat ding had aangezet .

En gister heb ik hem dan eigenlijk betrapt. Ik was toevallig in de kamer ( een deur aan het dichtdoen ) toen in een keer mijn computer gewoon aanbliepte en begon te draaien. ( het was iets van 23:47 , rare tijd dus ) .

Weet iemand misschien waar dit aan ligt , want ik begrijp er nix van.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Misschien heb je in je bios de auto start up functie aangevinkt.

Wat betekend dat ie dus zelf iedere keer aangaat.

Wat ook een mogelijkheid is is dat je ingesteld heb dat ie bij een aanraking van het toetsenbord aangaat, en dat de kat over je toetsenbord heenloopt ofzo..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
1) Brakke 220V die zorgt dat de voeding aangaat
2) Keyboard Power On ? (met kat/hond/kavia/kaboutertjes)
3) Brakke Powerknop

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 14:07

Wuursj

want worst is al bezet

zie ook deze. Die behandeld hetzelfde. Search :?

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Verwijderd

Wake-up on LAN misschien?? :?

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Hum . Ja search he .
Ik hoorde laatst trouwens iemand in programming een goede opmerking daarover maken ( als niemand meer wat vraagt en iedereen maar de search gebruikt dan word got een dooie saaie database ).

Maar anyway excuses daarvoor dan :) . Maar ik ben hier totaal niet thuis.

Maar wat ik dus nog niet begrijp is dat ik en geen power-loss heb, ik kan rammen op mijn keyboard wat ik wil, maar dan start ie echt niet op, hij start op op echt rare tijden ( niet precies zo of zo laat ) .

Ik zal mijn bios eens naspitten om een startup iets, maar door wat zou die dus getriggerd worden ? :?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Heb je een normaal extern modem??

Ik ken iemand waarbij als er gebeld wordt de computer automatisch aanspringt.

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 11:15 schreef BaSSzje het volgende:
Hum . Ja search he .
Ik hoorde laatst trouwens iemand in programming een goede opmerking daarover maken ( als niemand meer wat vraagt en iedereen maar de search gebruikt dan word got een dooie saaie database ).

Maar wat ik dus nog niet begrijp is dat ik en geen power-loss heb, ik kan rammen op mijn keyboard wat ik wil, maar dan start ie echt niet op, hij start op op echt rare tijden ( niet precies zo of zo laat ) .

Ik zal mijn bios eens naspitten om een startup iets, maar door wat zou die dus getriggerd worden ? :?
Da was ik..

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 14:07

Wuursj

want worst is al bezet

[off topic]
Op maandag 14 mei 2001 11:15 schreef BaSSzje het volgende:
Hum . Ja search he .

Ik ben normaal ook niet diegene die roept ''search'' enzo maar als je op een oudere topic antwoord wordt daat weer leven in geblazen en wordt tweakers geen dooie database. Ik word soms ook gek van die ventjes die elke keer dat er een soort gelijk onderwerp behandeld wordt gaan zeggen dat je de search er bij moet halen. Deze was echter van een vriend van me en die wil ik wel helpen zijn oude topic naar boven te halen ;)

[/off topic]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:28

MaxxMark

HT is Tof!

Op maandag 14 mei 2001 11:19 schreef TheJee het volgende:
Wake-up on LAN misschien?? :?
die kans lijkt mij erg klein, voor wake on lan moet ten eerste je mobo/bios het supporten en ten 2e moet je netwerk kaart het supporten! en ten 3e moest er dan nog een connectie tussengemaakt worden met een kabeltje ( dat laatste weet ik niet 100% zeker meer maar ik meende zoiets vluchtig in mijn abit mobo boekje gelezen te hebben )

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
En ten vierde staat de pc niet op het netwerk en heeft geen netwerk kaart inside :)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Trek gewoon het powerknopje eens van het moederbord af...

Verwijderd

Heb je een extern modem? Dan kan het ook wake-on-ring zijn. Je PC springt dan aan zodra je gebeld wordt.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:11
zeker een geest in huis die van pc''s houdt.
of draai je soms MS Spyware 2001?

geintje

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Topicstarter
Ik heb nu idd alles uitgejast wat een power on kan triggeren. Kijken of dat werkt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Op maandag 14 mei 2001 13:35 schreef DaJaN het volgende:
Heb je een extern modem? Dan kan het ook wake-on-ring zijn. Je PC springt dan aan zodra je gebeld wordt.
Sommige bios-en staan ook power-on by keyboard of muis toe. Wellicht geeft de
IRQ van de muis (12, 3 of 4) af en toe
wel signaal.

Ik zou gewoon alles in je bios wat een power on kan triggeren uitzetten..

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Probleem : Computer start automatisch op
Da''s handig, hoef je dat zelf niet meer te doen :P

Dit heb ik ook wel eens gehad,ik vervang de voeding en toen deed ie het weer :?

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• BC3 Victim
Waarom zou je hem eigenlijk uitzetten ??
Je moet dat beeste gewoon laten grazen aan je }:O }:O }:O }:O }:O }:O }:O

;)

Uitzetten = onzin :)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Een ongeaarde PC kan ook spontaan booten/aanspringen/uitgaan...

Verwijderd

Heel eenvoudig:
1 zorg voor goede aarding van je machine
2 flash je bios
3 zet alle wake-on events uit

Waarom:
1 statische ontlading kan er bijvoorbeeld al toe leiden dat je systeem denkt: he, tijd om wakker te worden.
2 er zijn een aantal events die kunnen zorgen dat je systeem automatisch start. wij hebben hier ook 2 systemen gehad die na een iets corrupte flash meenden regelmatig aan te moeten springen
3 die wake-on events kun je beter uitzetten wanneer je ze niet gebruikt.

Vragen staat nog altijd vrij en die standaard ''search'' antwoorden vind ik langzamerhand erg flauw worden. Wees liever trots dat dit forum zo populair is!
Pagina: 1