de bak zet zichzelf aan!!!!!! hoe ken dit nou????

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
een vriend van me vertelde me een paar dagen terug dat bij hem vaak de pc vanzelf zich aanzet, wat ik dus absoluut niet kon geloven,
nu zit ik net te leren begint plotseling achter me wat te ratelen, ik kijk om, pc staat aan en begint op te starten!!!!!
waar kan dit aan liggen, ik heb trouwens wake up lan, kan het hiermee te maken hebben?? of dat @home iets doet via de netwerkkaart???????????? ik zeg maar wat :?

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Ja, ik heb hetzelfde... maar het is wel zo dat we allemaal een ATX-voeding hebben, dus daar heeft het wat mee te maken.

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44
Had ik ook. Moet je in de bios wake on lan uitzetten.

edit:typo's

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 07:30
Of wake on ring (WOR)

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Uhm als jij een netwerkkaart van @Home hebt dan krijg je er volgens mij geen WOL kabeltje bij. (ik niet tenminste)

Je moet eens in je BIOS kijken naar een functie dat je computer aanschakelt als de stroom erachterweg is geweest, ik weet zo ff niet hoe het heet :(

Als je dat op disabled zet moet het over zijn of je moet je WOL kabeltje eruit trekken want die gebruik je toch niet.

Alle proemn in n drek

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb 't 1 keer gehad toen die was vastgelopen en dus niet goed was afgesloten. Toen ging ik naar me bios snel en zette m weer uit. Toen ging die weer aan, ik heb m door laten starten naar WinME en goed afgesloten, toen was het probleem over. Ik heb het sindsdien niet meer gehad gelukkig. :)
Op maandag 26 maart 2001 20:23 schreef LordDutch het volgende:
Ja, ik heb hetzelfde... maar het is wel zo dat we allemaal een ATX-voeding hebben, dus daar heeft het wat mee te maken.
Ja, een AT voeding verbreekt gewoon de stroomkring als ie uit staat. Die kan dus NOOIT zichzelf aanzetten. Bij een ATX voeding blijft de stroomkring gewoon "intact" als ie uit staat.

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Toevallig ingesteld dat ie opstart op een bepaalde tijd in de BIOS?

Verwijderd

Trojan Koe?

• Noedelsupke
Op maandag 26 maart 2001 20:28 schreef Bierkameel het volgende:
Uhm als jij een netwerkkaart van @Home hebt dan krijg je er volgens mij geen WOL kabeltje bij. (ik niet tenminste)
ik heb dus geen netwerkkaart van @home, heb zelf netwerkkaart gekocht(2e pc)
maar ik zal dit eens disablen of kabeltje loshalen want ik gebruik het inderdaad niet,
toch wazig, die vriend van me met hetzelfde probleem heeft dacht ik geen wake on lan :?
zal eens navragen...........

PIII 800@804 Mhz

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op maandag 26 maart 2001 20:28 schreef Bierkameel het volgende:

Je moet eens in je BIOS kijken naar een functie dat je computer aanschakelt als de stroom erachterweg is geweest, ik weet zo ff niet hoe het heet :(

Als je dat op disabled zet moet het over zijn of je moet je WOL kabeltje eruit trekken want die gebruik je toch niet.
Restart on Power Loss.

maar dan moet je dus WEL een stroomstoring hebben :) anders heb je geen power loss :)

en Wake on Lan zou een goeie optoe kunnen zijn maar MOET je er dan niet een extra kabeltje tussen zetten ???

Verwijderd

er zit vast wel bij de voeding in de buurt achter op de kast een "echte" uitknop... (tenminste bij mij wel) als je die gewoon omzet kan die echt niet meer uit zichzelf opstarten hoor :)

• Noedelsupke
nee dat snap ik
als ik de stekker uit het contact doe gaat ie ook niet meer aan he ;)
zolang ie maar niet uit gaat wanneer hij zelf wil, dat zou pas minder zijn......

PIII 800@804 Mhz

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Waar ik werk hebben we dat ook meegemaakt, veel computers die zichzelf opstartten, maar wekl altijd om dezelfde tijd. Stond niets in de BIOS aan. Uiteindelijk was het een bug in de BIOS. Was een ASUS moederboard, ik weet niet precies welke, maar een BIOS update deed wonderen.

• Bass64
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-10-2023

Bass64

Be Good, Be There, Bye Bye

ik wil juist dat de mijne aan gaat....

ik kan namelijk instellen dat mijn pc om een tijd (ook datum) kan laten opstarten... maar helaas heb dat nog maar 1 keer gewerkt (en toen stond hij in het bios scherm dat er iets niet goed stond :( )

AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0

Verwijderd

die van mij sprong ook regelmatig spontaan weer aan. Geen wol, geen bios setting
Heb compu naar andere kamer gezet ( waar ik er geen last van heb als i aan staat )
en nu doet i het niet meer :?
Zou het misschien iets te maken kunnen hebben
met netspanning of schommelingen of stoorsignalen oid waar atx gevoelig voor is ?

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
ik vind dat Atx verhaal vrij vaag. Mijn nieuwe PC had ik eerst aan zo'n stekkerdoos met eens schakelaar gezet. Zet je die schakelaar aan, begint de PC even te draaien, en dan gewoon uit zoals het hoort. Maar af en toe kon ik hem helemaal niet meer opstarten. Nu is ie gewoon rechtstreeks ingeplugd in een stopcontact en gaat het goed.

Verwijderd

Op woensdag 28 maart 2001 09:26 schreef Bigfoot72 het volgende:
... Zet je die schakelaar aan, begint de PC even te draaien, en dan gewoon uit zoals het hoort. Maar af en toe kon ik hem helemaal niet meer opstarten.
Ik heb ook een stekkerdoos met een schakelaar. Het is een instelling in het bios, waarschijnlijk onder advanced power managment.

Iig heb ik de optie "Restart on power faillure" (zoiets) op disabled gezet, dat zou je evt. kunnen controleren. Alle wake up events kan je natuurlijk ook uit zetten.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Op woensdag 28 maart 2001 09:41 schreef Rtukkers het volgende:

[..]

Ik heb ook een stekkerdoos met een schakelaar. Het is een instelling in het bios, waarschijnlijk onder advanced power managment.

Iig heb ik de optie "Restart on power faillure" (zoiets) op disabled gezet, dat zou je evt. kunnen controleren. Alle wake up events kan je natuurlijk ook uit zetten.
Wat de PC betreft heb je toch niks aan die schakelaar op de stekkerdoos, omdat de PC pas boot nadat je op de aan/uit knop drukt. Maar het rare was natuurlijk dat ie af en toe helemaal niet meer wilde starten.

Verwijderd

Ik heb een jumper op mn mobo waar ik mee kan instellen dat de compu opstart zodra er spanning op de voeding komt te staan
1 nadeel als er een stroomstoring is geweest start i dus op.

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 21:30 schreef HlpDsK het volgende:
Trojan Koe?
WOEHAHAHAH LOL

Verwijderd

een ups filtert de pieken en dallen van de netspanning

als je veel van die stroom storingen hebt is het zeker te overwegen om een ups aan te schaffen

maar ja een ups is ook niet altijd goed voor een pc ......

maar ja pieken en dallen van het stroom net
zijn ook niet al te leuk voor pctje

het is overwegen waard

groetjes

Verwijderd

Wat kan er mis zijn met een UPS-je dan?? Verder doet een UPS-je ook meer dan alleen filteren, als de stroom uitvalt dan blijft de pc gewoon aan en sluit de ups 'm netjes af....

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Wat ik soms heb met Win2k is als ik het met de powerknop uitzet (dus niet via windows), dat ie na een tijdje vanzelf weer aangaat

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Pagina: 1