Toon posts:

[BC3] ik zoek een STILLE voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

ik heb net de veel geroemde Enermax EG365-VE (350 watt) voeding in mijn kast gemonteerd - en er gelijk weer uitgehaald; ik dacht dat ie stil was... niet dus. Heeft er iemand ervaring met verschillende voedingen als t gaat om geluidsproductie? Had ik een Antec moeten nemen ofzo?

bvd

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

ik heb gewoon een goedkopie 300 watt, hardstikke stil

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Issie nu te koop die Enermax?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

hier moet ik toch echt naar de search verwijzen....
[quote]
Je zoekactie naar ''stille voeding'' leverde 788 resultaten op.
[quote]

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Hmmm.... ikm dacht dat de Enermax erg stil was.

Misschien was die van jou een beetje brak?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• BC3 Victim
Op donderdag 10 mei 2001 21:12 schreef deGrad het volgende:
ik heb net de veel geroemde Enermax EG365-VE (350 watt) voeding in mijn kast gemonteerd - en er gelijk weer uitgehaald; ik dacht dat ie stil was... niet dus.
Enermax staat bekend om zijn stille voedingen: doe maar search op stille voeding inderdaad. (Ik wilde er zelf ook eentje kopen, maar verkrijgbaarheid van whisper lijn is niet zo goed.)
Ik denk dus dat er helaas (?) iets mis is met je voeding. Fan in onbalans ofzo. Ik zou even terug gaan naar de dealer.

PS: zitten je schroeven wel goed vast, dat ie niet trilt in je kast ofzo?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 10:00
Ik ga over 2 maandjes panaflo''s bestellen en 1 in mijn voeding gooien :) lekker stil *D

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 14-08 15:07
-Neem een standaard voeding.
-Haal ''m open en knip de draden voor de fan door.
-Sluit ze aan op de 5 Volt uitgang van de voeding.
-En klaar is je stille voeding.

(warmte afvoer is een volgend probleem maar als je niet overklokt maakt het niet zoveel uit (bij mij tenminste niet))

Mijn Home Cinema in aanbouw

• BC3 Victim
wel leuk als je fan niet spint bij 5V, maar pas bij 6.5V. |:(

zeg dan dat hij de fan moet aansluiten op 12V en 5V om hem met 7V te laten draaien...

Verwijderd

Schroef ''m open en douw er een stille 80mm fan in in plaats van de standaard fan.

Papst fans zijn prima, en superstil.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst mijn excuses voor deze "overbodige" thread. Wellicht dat ik nog iets kan toevoegen aan de eindeloze reeks "mijn A-open is fluisterstil/maakt een takkeherrie" opmerkingen.

Mijn indrukken tot nu toe:

- Ik heb twee HQ-08''s gehoord en die waren stil. Uit de ervaringen van vele tweakers blijkt echter dat het bij A-open een loterij is kwa geluidsnivo.

- De Enermax EG365-VE maakt meer lawaai dan de voeding die in mijn Penguin big tower zat. Ik heb trouwens zeker niet de indruk dat er iets mis is met de Enermax.

- Ook al heeft de OC-Shop het over "two thermal control fans with fan-speed monitoring", het betreft dus _niet_ de "Whisper" versie.

Ik hoop dat de OC-Shop een oplossing kan vinden en anders is het ding dus te koop.

Verwijderd

ik heb zelf de 430 watt versie van enermax hij is idd niet superstil maar wel weer stiller als mijn supermicro 300watt. Je hebt ook psu van silentpc sjek maar eens bij informatique. of silentpc.nl

gezeik over die overbodige vragen (en utfs :r) ik zit hier al wat langer en ik stoor me toch ook niet aan vragen die al 100x voorbij zijn gekomen? Gewoon negeren dan zakt ie vanzelf en dan gaat hij/zij misschien als nog zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ja, bedankt. Die Silentpc voedingen lijken wel interessant; < 27 db... hun web site maakt wel een erg schimmige indruk.

Verwijderd

je kan dus ook bij informatique.nl terrecht silentpc.nl maakt deel uit van silentpc.com geloof ik dus is wel te vertrouwen hoor.

Verwijderd

''K heb ook zo''n Silent Systems voeding van Informatique en das echt een geweldig ding (knappe jongen/meisje, die um hoort) dus kopen dat ding!

Verwijderd

ik heb mn enermax 550w bij space-promotion vandaan.

Verwijderd

hmm... als ik het nu zo lees, welke is nou stiller, zo''n Silent Systems voeding of een Enermax? :?
Heeft iemand dat getest?

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
uhm voeding zelf is best stil hoor
als ik jou was zou ik een stille koeler zoeken.

Als je voeding lawaai maakt moet je het of eerst nog afschieten en braden of keihard wegrennen

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ik heb vorige week een nieuwe AOpen kast gekocht met een AOpen voeding erin, en vind hem erg stil (in elk geval een hele verbetering t.o.v. mijn oude voeding, waarvan ik het merk 1-2-3 niet weet)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Ik heb ook een Enermax EG365P-VE en vind hem beslist niet stil,had eerst een Antec 300W voeding en die maakte ongeveer hetzelfde geluidsniveau,misschien ligt het wel aan mijn Antec SC830 kast.

• dreeke

dreeke

outdated icon

Antec...dáár was mijn oude voeding van. die maakt een stuk meer herrie als deze aopen

zijn brakke dingen btw. eentje kapot na 1 , 2e kapot na 2 jaar

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Is het wel je voeding die herrie maakt?

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hmmm mij HX08 maakt ook een takke herrie. Een vriend van me heeft ook een HX08 en die maakt ook herrie . . .

Verwijderd

Damn. Ik ben dus van plan om zometeen een 430 watt enermax te bestellen omdat de 300 watt van m''n AOpen een herrie ding is.

Dus dat gaat niet eens helpen? :'(

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Wat absurd!

Die Enermax hoor je echt niet hoor. Ik denk dat je in de war bent met een van je andere fans want die enermax is het echt niet... Moet je maar ff de kabeltjes van je cpu en je videokaart (en evt. je moederbord of je brander.. hoewel die laatste wel lastig gaat worden) lostrekken... hoe kleiner de fan, hoe meer herrie (en dat is logisch als je er ff over nadenkt).

Een vriend van mij heeft zijn computer stilte-optimized (temperatuur kan ''em niet zoveel schelen), en heeft (naast een enermax) een extreem stille cpu koeler en zijn radeon-fan uitgezet (en die moet-ie underclocken om ''em stabiel te houden maar goed... ook dat intressert hem niet zo).

Of er is toch iets raars aan de hand met je enermax.... zit er soms een insect in ? ;)

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• A3-D
  • Laatst online: 20-08 20:47
Ik volg nu ook al een tijdje de postings over stille voedingen en vraag me toch altijd af hoe het geluidsnivo van de voeding door eenieder is "getest". Ik heb de complete Antec lijn, wat Enermax voedingen en een voeding uit een SuperMicro SC-760A gehoord buiten de behuizing. Het grappige is dat er onderling dus niet gek verschil zit wat het geluidsnivo betreft, sterker nog, af en toe moet je gewoon kijken of de luchtstroom voelen om te weten of de voeding wel aanstaat!. De voedingen die met twee draaiende fans zijn uitgerust maken net wat meer geluid, maar ook dit mag geen naam hebben.

Ik vermoed dat heel wat personen de voeding beoordelen als deze al in de kast zit ingebouwd, ik kan je zeggen dat dat inderdaad behoorlijk scheelt, echter is dat 9 van de 10 keer niet het geluid van de voeding die je hoort.

Over het algemeen komen de geluiden van fannetjes van CD spelers/recorders, harde schijven, cpu koelers enz. Je zou voor de gein eens je voeding uit de kast moeten schroeven, de zwarte en groene draad met behulp van een verbogen paperclip met elkaar verbinden. Ik ben er stellig van overtuigd dat personen die eerst lopen te verkondigen dat hun voeding "herrie" maakt ineens een ander geluidsnivo ervaren.

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Verwijderd

Heb je wel eensa een 300 watt AOpen gehoord? :(

• A3-D
  • Laatst online: 20-08 20:47
Nee, ik heb niet het genoegen gehad de A-Open voeding los te kunnen beluisteren. Ik geloof ook best wel dat hij wat geluid produceert, maar er zijn een aantal personen die menen dat zelfs een Enermax of Antec voeding herrie maakt, dan zet mij dat aan het denken.

Wat moet dan een A-Open dan wel niet voor herrie maken als zij de Antec of Enermax al als "herrie" voedingen beschouwen?

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op zondag 13 mei 2001 11:19 schreef HlpDsK het volgende:
heb ik en maakt echt bijna GEEN geluid...

Verwijderd

Ik heb een 350W enermax en die hoor je gewoon niet...

Ik heb wel de Whisper uitvoering. (de gewone maakt idd iets meer geluid maar ook dat is verwaarloosbaar)

Cya,
ForMatPrO

Verwijderd

Hmm.. ik heb nergens problemen mee.. ik heb gewoon een supergoedkope kast (70 piek bij comsolving) met een 300 watt voeding , en die hoor je zowat niet.. oke je hoort hem wel, maar zeker niet harder dan een Panaflowtje die ik erin heb zitten als casefan...

ik heb er ook nog een 30 gíg Western digital WD300bb 7200 rpm harde schijf in hangen, en die is ook echt superstil... ik heb echt een hele stille pc... en dat voor een kassie van 70 piek!

• BC3 Victim
Ik heb v/d week een silent voeding gehaald *D bij informatique omdat mijn 300 Watt A-open :( echt een t****g herrie maakte.
Maar ja nu heb ik wel een stille voeding maar nu maakt mijn Cooler Master DP5-6H51 nog teveel herrie :(
Terwijl deze }:O-ler toch echt stil getest wordt.
Hmm hoe gaan we dit nu weer oplossen???

• Fault
  • Laatst online: 12-08 15:56
Al je coolers van silentpc merk kopen :D
Wordt wel lekker prijzig dan, maar als je daar geen problemen mee hebt....

• Mahena
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Op vrijdag 11 mei 2001 15:51 schreef Gretzky het volgende:
''K heb ook zo''n Silent Systems voeding van Informatique en das echt een geweldig ding (knappe jongen/meisje, die um hoort) dus kopen dat ding!
Op zondag 13 mei 2001 14:26 schreef demeester het volgende:
Ik heb v/d week een silent voeding gehaald *D bij informatique omdat mijn 300 Watt A-open :( echt een t****g herrie maakte.
Maar ja nu heb ik wel een stille voeding maar nu maakt mijn Cooler Master DP5-6H51 nog teveel herrie :(
Terwijl deze }:O-ler toch echt stil getest wordt.
Hmm hoe gaan we dit nu weer oplossen???
Nou, ik heb ook zo''n Silent systems. En dat werkt echt perfect. Echt geen geluid produceren dat ding. Ik heb al een paar keer gehad dat ik de computer wil opstarten EN DAN STAAT HIJ AL AAN !|:(|:(|:(|:(

En voor de zeurders die dan denken dat ik een 486 heb, P3-600 30 stressed, 25 idle.

Verder HD-cooler van (ja, welk merk eigentlijk ??) gehaald bij Crazy Hans in Rotjeknor.

Standaard Cooler op videokaart(Guillemot G-power SDR), nu vv door Asus G-power 2 MX 2V1D.

En nog een slot cooler, gericht op men videoplank.

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Verwijderd

Ik heb ook een voeding van silentpc, maar ik vind hem niet bijzonder stil, echt veel lawaai maakt ie ook niet.
Ik denk gewoon dat het erg subjectief is, wat voor de een veel lawaai is is voor de ander stil.

Verwijderd

Op zondag 13 mei 2001 13:39 schreef dreeke het volgende:

[..]

heb ik en maakt echt bijna GEEN geluid...
2 mogelijkheden :

1 = jij bent stokdoof
2 = jij hebt mazzel

Aopen zuigt

Verwijderd

Ik ben het volstrekt met het verhaal van Adrie van Nedcool eens.Ik heb al heel wat PC voedingen mee gemaakt, maar mijn Enermax 430 hoor je niet lopen, ook in de kast niet. Je moet inderdaad voelen of er wel lucht uitkomt. ;)

Het is trouwens wel zo dat alleen de oude 330 geen temp control fans had. De 430 en 550 wel.

Een herrie makende Enermax 430 betekent

- of dat er een fan kapot is
- of er zit wat in de fan, een draadje of stukje papier of weetikveel wat.
- of er gaat wat mis met de koeling en de fans bliven op MAX staan omdat de casetemp naar de 50 graden gaat.
- of je hoort dus gewoon wat anders....

Wat voor geluid maakt dat ding dan bij jou ?? Blazen, brommen, janken, zoemtoon, geratel.... :?

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 14-08 15:07
HlpDsK schreef:
Ben het ooit eens nagegaan bij CompTechWorld. Het blijkt dus dat A-open twee typen voedingen gebruikt. Eentje met een fan die echt een klereherrie maakt (ik heb er een), en eentje met een fan die je bijna niet hoort, maar dan ook op halve toeren draait. De airflow van die laatste is dus veel lager maar maakt dus ook minder herrie.
unicorn7 schreef
wel leuk als je fan niet spint bij 5V, maar pas bij 6.5V. |:(
zeg dan dat hij de fan moet aansluiten op 12V en 5V om hem met 7V te laten draaien...
Er zijn ook fans die wel spinnen bij 5V. Ik heb dus zo''n herrieding van A-open en die presteert prima op 5V.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik heb dus net een Enermax voeding, en die maakt redelijk veel lawaai. echter hij is wel low-noise, dwz er zit wel degelijk een chippie op het koellichaam wat de fan langzamer laat draaien. Je hoort het namelijk als je ''m aanzet. Eerst gaat-ie op full speed draaien, daarna steeds langzamer. Al met al is-ie (vind ik) vrij luidruchtig, in ieder geval luidruchtiger dan m''n Aopen 250W PSU (die je niet eens hoort).

Ruilen ? ;)

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Topicstarter
Mijn dank aan iedereen voor de input. Over het "subjectieve" aan mijn verhaal kan ik kort zijn: zoals A3-D al eerder briljant opmerkte, er zitten doorgaans meer onderdelen in een pc die geluid produceren... ;) Ik ga er echter van uit dat de andere onderdelen niet meer lawaai gingen maken nadat ik de oude voeding verving door de Enermax. Neen, ik veranderde in mijn test slechts 1 variabele en die test is dus objectief te noemen.

Voorts kan ik melden dat ik niet het idee had dat er iets mis was met de Enermax, integendeel; het apparaat maakte verder een goede indruk.

Verwijderd

Ik ga van de zomer aan de gang met waterkoeling en heb in tussentijd al een paar voedingen gevonden ( voor de peltier en de fan''s ) , en die zijn pas echt still want er zitten geen fan''s in, ze zijn dan ook maar 200Watt maar als ik er twee aan elkaar knoop ( dat is al gelukt ) het ik toch 8A op de 24v ( 2*12 in serie ) aansluiting is genoeg denk ik.

Verder heb ik ook de mazzel 2 300Watt Aopen voedingen in mijn bezit te hebben die stil zijn. Ze zaten in 2 HQ-08 kasten die ik tegelijkertijd gekocht heb, maar toch 2 verschillende zijn ( 300-gt en 300-bt , bt=atx 2.03 gt=atx 2.01 )

Ik hoor ze niet wat die verdraaide 48x Aopen cd-romspelers maken meer lawaai.

//raar
waarom zijn de cd-rom spelers van Aopen Wit en de kasten creme-kleurig, mijn Plextor is ook creme, netzoals mijn vorige cd-rom spelers ( 40x Aopen, 16x Mitsumi, 6x geen idee ) Dit staat zo lomp in mijn kast :?
//raar

Verwijderd

Op maandag 14 mei 2001 18:39 schreef The Rapier het volgende:
//raar
waarom zijn de cd-rom spelers van Aopen Wit en de kasten creme-kleurig,
//raar
Mijn Aopen 40 speed is exact dezelfde creme kleur als mijn Aopen kast hoor :?

Ontopic:
Wat ook helpt om een voeding stiller te maken is de fan direct buiten de kast te hangen, zodat er een iets langere ''vrije luchtstroom'' is.

Verwijderd

Mijn Aopen 40 speed is exact dezelfde creme kleur als mijn Aopen kast hoor :?
staat ook bij dat mijn vorige cdromspelers wel gewoon creme-kleurig waren. Waaronder ook een Aopen 40x.
Pagina: 1