Toon posts:

[BC3] 64mb gelezen als 16mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 64mb-pc100 in een pentium-150 geplaatst, maar hij leest het als 16mb.
Welk type moederbord is onbekend.
Kan het komen doordat het een verouderde moederbord is en niet verder dan 16mb kan lezen.
Ik heb ook ff door de bios gepluist, maar ook hier kwam nix uit.

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:54

Kvn

zoek ff het fcc nummer op, zoek op www.fcc.gov (?) ff wat het is, dan kunnen we verder helpen

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de link Rtukkers :)
Maar ben nog steeds benieuwt wat PCB-ID betekent.
Iemand die het weet ?

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
biospdate heeft waarschijnlijk geen zin, het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dan oude chipsets alleen oude sd-ram modules ondersteunen. Waarschijnlijk dat die 64mb dimm van je te "dense" is. er zitten te veel megabits in elk chipie. en hij kan waarschijnlijk maar 1/4 van die hoeveelheid aan per chip. Ik heb het zelfde probleem gehad met een vxpro moederbordje.
http://www.ping.be/bios/ hier kan je uitzoeken wat voor een moederbord je hebt.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:39
je kan nog EDO dimm proberen maar dat is verschrikkelijk duur. nieuwprijs is 75,- voor 16MB EDO DIMM 168 pins. :r

probeer is vraag en aanbod.

Verwijderd

Topicstarter
Met het programma ''ctbios'' kwam ik erachter dat ik een Intel 430VX chipset heb. Ook stond er een link naar een internet pagina: www.pcpartner.com. Vanaf daar ging ik opzoek naar info over het moederbord en kwam ik hier uit. http://www.pcpartner.com/bios/s7bios.htm. Maar nu wist ik nog steeds niet welke type ik heb.Toen zag ik dat het PCB-ID nummer overeenkomt met een nummer die op mijn moederbord is bedrukt. Ook het plaatje in de manual komt overeen met mijn moederbord. In de manual staat dat een 32 en 32 dimm combinatie mogelijk is. Nu heb ik 1 64 dimm erin gezet en die leest hij als 16. Ik heb al in de bios gekeken, zodat ik het mischien ''handmatig'' kon veranderen.

Vragen
-Leest een computer automatisch het volledige beschikbare geheugen, of moet je bij verouderde moederborden dit zelf instellen via de bios?
-Het zou toch mogelijk moeten zijn dat hij mijn 64 dimm als 32 leest?
-Wat betekent PCB-ID ? :)

Verwijderd

Het is zeker een laser pc. Ik had precies het zelfde probleem. Probeer eens 2 blokjes van 32. Volgens mij pakt hij die wel. De wat oudere moederborden zijn tot 32 mb per simrektje.

Veel succes

Verwijderd

-Het zou toch mogelijk moeten zijn dat hij mijn 64 dimm als 32 leest?
In ieder geval lost de bijgoevoegde link waarschijnlijk al deze vraag op: heb 64 mb maar geeft maar 16 aan of 32.
-Leest een computer automatisch het volledige beschikbare geheugen, of moet je bij verouderde moederborden dit zelf instellen via de bios?
Ik weet het niet helemaal zeker, maar de pc zou in ieder geval de hoeveelheid geheugen juist moeten vermelden (wat hij dus niet doet).

• BC3 Victim
PCB-ID

PCB = Moederbord
ID = Identstring

Ofwel de identificatie van je moederbord
Vaak op sticker van je PCI slot en meegenomen in je Bios-ID.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

heb je in je bios de 16 mb beperking niet aanstaan? (memory hole of zoiets)

(dan zal ie met 128 mb zelfs 16 mb zien)

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
precies zoals henk_j zegt. memory hole at 15M-16M staat waarschijnlijk enabled. check dit ff in je bios. :)

• BC3 Victim
Gewoon je bios ff updaten.

):O

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:47
Als je op dat bord een 64MB dimm werkend wilt krijgen, mag je de volgende stappen menen:

1. pak soldeerbout en ram die vx chip eraf
2. pak soldeerbout en zet er een TX voor terug

Lees maar eens de FAQ op http://www.ping.be/bios , dan weet je waarom een 64MB module op een VX niet kan |:(

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:12
Op vrijdag 11 mei 2001 09:52 schreef ido het volgende:
precies zoals henk_j zegt. memory hole at 15M-16M staat waarschijnlijk enabled. check dit ff in je bios. :)
Dit heeft helemaal niets met de aanwezige hoeveelheid geheugen te maken.
heel veel oude borden herkennen alleen 16 MB enkelzijde en /of 32 MB dubbelzijdige dimms
Pagina: 1