Professioneel Hyves-weigeraar
Verwijderd
Ik snap dat Sony en Philips dit niet maken, want dan zouden ze falliet gaan en bovendien zou de weg voor piraterij dan vrij zijn, maar met het GoT-collectief kan dit toch ontworpen worden, want kennis hebben we samen genoeg
"I have a dream", en die mogen jullie in deze topic gaan verwezenlijken
Verwijderd
Ach, het is toch een nobel doel, een wereld vol piraterijOp donderdag 03 mei 2001 00:04 schreef WouterTinus het volgende:
Is best mogelijk ja, maar ik denk niet dat er mensen zijn die zoiets gratis voor je gaan ontwerpen
Maarja, wie weet waar deze topic op uitloopt heh
Bij bedrijven als Philips werken honderden mensen aan die grappen, dus als je daar wat contacten kunt leggen...
Professioneel Hyves-weigeraar
Verwijderd
Da''s misschien een idee, een inzamelings-actie onder de tweakers zodat we een paar mensen bij Philips kunnen.. "inspireren"Op donderdag 03 mei 2001 00:34 schreef WouterTinus het volgende:
Nouja, als je het zelf wil gaan doen ben je wel een aantal jaar zoet. De hardware is niet zo''n punt, maar het programmeren van de I/O processor (assembly, of C als je het geluk hebt dat iemand er een compiler voor heeft geschreven) is nodig een karwei. Denk aan een paar MB code (miljoenen regels).
Bij bedrijven als Philips werken honderden mensen aan die grappen, dus als je daar wat contacten kunt leggen...
Maar for real, bij Philips zijn ze met z''n honderden, hier met veel meer, minus de mensen die er iets van af weten, hebben we nog een paar honderd, minus de mensen die tijd erin willen steken, hebben we in ieder geval een team
Maarja, bedenk wel dat dit een bestwel populair product zou kunnen worden, iig de eerste van zijn soort, codecs up te graden, contact met de pc, geef toe dat het een prachtig product zou kunnen zijn
* mbvisiontt heeft helaas geen geld over om het project te sponsoren...
.... Ik weet het ook niet
Kastje:
Heel decoratief voor in de huiskamer lijkt me zo
Een klein HDtje van 3 gig heb ik nog wel liggen. Ik heb mijn oog ATM op dit moederbordje (MicroATX, anders past het natuurlijk niet in de kast
http://www.epanorama.net/ zie mp3 spelers
[topic=162828]
verder zijn er wel napa spelers die mp3,audiocd,vcd doen ook zijn er wel divx spelers los en dvd spelers los
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Maar iemand enig idee waar dat mobootje te vinden is?
waarom wil je een dedicated speler?Op donderdag 03 mei 2001 12:57 schreef minus0ne het volgende:
Dat kan je natuurlijk doen, net zoals die ene wazige gast die in het t.net nieuws stond, maar waar ik op doel, is een dedicated speler
het is veeeeeel handiger om een PC om te bouwen, voor de PC is alles er al, als je een dedicated speler wilt, moet je alles opnieuw doen, en dat is VEEEEL werk
gewoon een microATX moederbordje + 20 GB schijf + DVD speler + IR ontvanger + ethernetkaart + videokaart met tvout in een klein kastje proppen, en je bent al bijna klaar...
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
een microATX mobo + onboard ethernet
duron/celeron
64 MB ram
geforce MX met tvout
5400 rpm 20 GB hd
IR ontvanger van www.lirc.org
Debian linux (ik kan hier aardig mee overweg)
evt. een tv tuner erbij, zodat je het ding nog als videorecorder kunt gebruiken.
als ik het geld en het tijd had, zou ik dat ding wel in een maandje ofzo in mekaar kunnen prutsen
Verwijderd
En een geluidskaart?Op donderdag 03 mei 2001 13:37 schreef Wirf het volgende:
persoonlijk zou ik dit dus nemen:
een microATX mobo + onboard ethernet
duron/celeron
64 MB ram
geforce MX met tvout
5400 rpm 20 GB hd
IR ontvanger van www.lirc.org
Debian linux (ik kan hier aardig mee overweg)
evt. een tv tuner erbij, zodat je het ding nog als videorecorder kunt gebruiken.
als ik het geld en het tijd had, zou ik dat ding wel in een maandje ofzo in mekaar kunnen prutsen
Lijkt mij ook wel handig bij het film kijken toch?
We zoeken dus een moederbord met de volgende specificaties:
- Micro-ATX
- geintegreerde audio
- geintegreerd LAN
- geintegreerde video
- IR module compatible
- Wake-on-keyboard functionaliteit
- Wake-on-LAN functionaliteit
Volgens mij moet je dan gaan denken in de richting van Asus. Misschien een CUBX-C of
zo? In plaats van een nog redelijke dure Matrox, misschien een DVD PCI kaartje of zo? Of een cheapo PCI/AGP videokaartje met een Brooktree TV-out. In combinatie met TVTool geeft dat een perfect beeld (op voorwaarde dat instelling onder TVtool permanent zijn natuurlijk, dus ook tijdens het opstarten al beeld op de TV).
Grtzzz
Op donderdag 03 mei 2001 13:55 schreef Gert-Jan het volgende:
[..]
En een geluidskaart?
Lijkt mij ook wel handig bij het film kijken toch?
Hoeft niet, met dat ding van www.lirc.org kun je een normale serieele poort gebruiken (en het is ook nog eens goedkoop (10-20 piek ofzo)- IR module compatible
Misschien is dat al gezegd, maar ik had geen zin om alles te lezen
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
Maar je kan zo''n ding makkelijk maken, volgens mij. Je hebt het id van dat ding op de frontpage, dit is best uit te verebetern als je een beetje verstand hebt van hardware en goed kan programmeren... (ik niet dus... kan voor geen meter programmeren
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
Updates kan je dan gewoon via een autorun cd doen.
Later natuurlijk uitbreiden met netwerk ondersteuning zodat je later via het internet streaming video kan kijken vanaf een dedicated server.
Er zijn al genoeg mini mobo''s around. 1 van die zal hier vast geschikt voor zijn. Of anders kijken naar een transmeta chipje (met toebehoren) vanwege de relatief lage warmte die ze produceren.
Kan i.p.v. linux natuurlijk ook een dos pakken maar gewoon simpel. Moet kunnen werken zonder monitor. e.d.
--- toevoeging...
natuurlijk domm eopmerking van die zonder monitor. Maar ik bedoelde dus een scart o.i.d. aansluiting i.p.v. een vga aansluiting.
Verwijderd
- CPU S370 Intel Celeron 633 066FSB Box
Fl.198
- Dimm PC133 128mb SDRAM OEM Fl. 119
- MB FCPGA ASUS CUV4X-C Fl. 269
- Aopen H300A Micro ATX/Flex ATX 145 Watt
Fl. 122
- HDD U100/54 10.2 Seagate U5 Fl. 235
106.64
- CD DVD 12x40 A-Open Retail Fl. 169 ?
76.69
- VGA AGP 3Dfx Voodoo 3 3000 16Mb +TV OEM
Fl. 139
- MB IR-Adaptor Kit Universal, ACT-IR210L
Fl. 57
Totaal Incl. BTW Fl. 1308
Let er op dat er ook nog een afstandbediening bij moet (kweet niet wat ie kost) en een spuitbus met zwarte verf (of de vriendin moet wit een leuke kleur vinden in ''haar'' woonkamer).
Grtzzz
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/109368
Dam''n, de plaatjes zijn erbij weg...
een p5a-b
amd k62-550 (@600)
realtek netwerkaartje
sounblaster live
hd 30 gig
128 mb pc100
die had ik nog over, en nog een server heb ik niet nodig,
ik zoek alleen nog een cheapo tv-out kaartje
en zoals hierboven van die riserkaartjes
(anders wordt die bak zo hoog)
Een P2 450 met 64mb RAM en een Viper V550,SoundBlaster AWE64 en een Trust Televiewer om alles op de TV te krijgen.
En een proggie dat automatisch detecteerd wanneer er een DVD in ligt, en ff de regiocode instelt en ''m daarna netjes afspeeld.
Werkt perfect, kan nu lekker DVD/DivX kijken, en MP3 luisteren.
Verwijderd
Oja, Gert-jan, waarom een celly? kan je beter een duron, die blijven ook redelijk koel en hebben betere performance en prijs!
Verwijderd
Ik zou ook een celly nemen. En dan op 1,3 V zetten, en de fan uit. Superstil, en gebruikt nog maar 10 W. Hoef je ook geen zware voeding, dus kun je een stillere voeding gebruiken. Lijkt me dat je zo''n huiskamer ding graag zo stil mogelijk wil hebben.Op donderdag 03 mei 2001 19:43 schreef minus0ne het volgende:
Oja, Gert-jan, waarom een celly? kan je beter een duron, die blijven ook redelijk koel en hebben betere performance en prijs!
p.s.
Mijn celly 633 met intel retail cooler loopt perfect bij 1,3 V en fan uit. Koelblok wordt bij 100% belasting niet erg warm, kun je makkelijk je hand op houden.
Ik ben vanavond ff wezen stoeien met dit idee...Op donderdag 03 mei 2001 19:43 schreef minus0ne het volgende:
De hardware is ''t probleem niet nee, maar de software wel
ik kan nu:
-cdroms ejecten en weer unejecten (of hoe je dat ook noemt)
-automatisch een playlist maken van de .avi en .mp3 bestanden op die cdrom
-bestanden (mp3 en avi) afspelen
-mn cdromspeler op 8X zetten (40X = veel lawaai) avi op 8X is trouwens wel krap aan...
het zou echt geen probleem moeten zijn er ook nog een afstandbediening aan te hangen.... (ik moet nog een paar onderdeeltjes van conrad ontvangen)
alles gedaan in Linux, dus als je zoiets voor windows wilt, zou je zelf bezig moeten.
btw: avi is ook DivX ;-)
Verwijderd
Windows? nee man ik heb geen zin in 3x per dag m''n dvd/divx speler rebooten
okee:Op vrijdag 04 mei 2001 17:04 schreef minus0ne het volgende:
Wirf, kijk dat wil ik zien
1
2
3
4
5
6
7
| #!/bin/bash # Doe de cdrom dicht (autom. met mount), maak een playlist en ga spelen mount /cdrom find /cdrom/ -iname *.MP3 > ./tmp/playlist.m3u find /cdrom/ -iname *.AVI >> ./tmp/playlist.m3u xmms -p ./tmp/playlist.m3u &> /dev/null & setcd -x 8 /dev/cdrom |
1
2
3
4
5
6
7
| #/bin/bash # Stop het geluid, eject de cdrom xmms --stop & killall xmms #please stop killall -9 xmms #stop! umount /cdrom eject /cdrom |
Windows is best een goed operating systeem, voor bepaalde dingen, win2000 is zelfs stabiel. Ik heb alleen geen ontwikkeltools op windows.Windows? nee man ik heb geen zin in 3x per dag m''n dvd/divx speler rebooten
Verwijderd
Is te weinig om 3ivx af te kunnen spelen...Op donderdag 03 mei 2001 14:15 schreef Gert-Jan het volgende:
- CPU S370 Intel Celeron 633 066FSB Box
Fl.198
de systeemeis voor een beetje redelijke kwaliteit is 800 Mhz!!!!!!
Maar dit is dan vet goede kwaliteit voor superweinig kbit/s en streaming!
Ik heb een powercolor GF2mx, die heeft een TVout met zwarte balken om het beeld, dus geen powercolor als tvout
Veel mensen denken dat als er geen OS vermeld staat op de doos dat het er niet inzit, niets is echter minder waar. Praktisch elke DVD/whatever-player heeft software.
Het makkelijkst is om gewoon linux te embedden, waarom het wiel opnieuw uitvinden?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Goede MP3 speler voor embedded toepassingen (moet je wel zelf nog een beetje aan het programmeren slaan..) :
http://www.xaudio.com/
Voorbeelden:
http://utter.chaos.org.uk/~altman/mp3mobile/#Software
Heb je in ieder geval MP3 aan de praat..
Er zit inderdaad op die "dedicated" players ook software, maar dat is zo weinig dat je dat gewoon geen OS kunt noemen, want het kan maar 1 ding: mp3tjes spelen.Op maandag 07 mei 2001 02:23 schreef hezik het volgende:
Eh, een dedicated speler is niets anders dan een processor met software hoor.
Veel mensen denken dat als er geen OS vermeld staat op de doos dat het er niet inzit, niets is echter minder waar. Praktisch elke DVD/whatever-player heeft software.
Bovendien zit die software bijna altijd op de chip zelf geprogrammeerd, een PIII heeft ook van dat soort software op de chip zitten, heeft een PIII volgens jou een OS?
helemaal mee eensHet makkelijkst is om gewoon linux te embedden, waarom het wiel opnieuw uitvinden?