Multimedia box gemaakt

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 20:23
Een paar weken geleden heb ik hier een ideetje geopperd om een Multimedia box PC te maken, een PC die je eigenlijk in de woonkamer plaatst naast de TV en aangesloten op de stereo. Een anti-PC als het ware :)
Eerst wou ik gewoon een mp3 speler maken, maar al spoedig wou ik er een DVD bij, maar dan wou ik ook weer Divx afspelen, en oh ja surfen moest ook kunnen en natuurlijk moest ie ook deel uitmaken van mijn netwerk.
Natuurlijk bestuur je zoiets draadloos, dus keyboard en muis moesten ook nieuw..
Anyway na de rekening opgemaakt te hebben, kwam ik tot de conclusie dat als ik al dat fraais wilde bouwen, ik ook moest zien dat het er fraai uitzag. Dus heb ik dan ook maar de case gemod. Het heeft me uiteindelijk bijna het dubbele gekost dan ik eerst wou uitgeven voor dit projectje, maar toegeven het is een zeer leuk speeltje geworden

de specs

Intel Pentium III 600 Copermine EB, lichtjes overgeklokt tot 650 Mhz
chaintech Via 133Mhz mobo
Pioneer DVD-105 Region Free (Zwart model !!)16x CD-ROM/DVD(overclockers.uk)
IBM 75GXP 45Gb UDMA100 harde schijf
Creative Soundblaster Live! DE 5.1
Matrox G450 DH 32mb
Logitech Cordless Desktop iTouch: Keyboard + Wheelmouse

De PC staat aangesloten op mijn router en heeft dus constante kabel en netwerkverbinding.
Ook is er geen monitor bij. De PC start op via het televsietoestel en de soundkaart stuurt het Dolby Digital 5.1 signaal rechtstreeks door naar mijn Bose home entertainment center en klinkt heel lekker.

De M(ultimedia)-box zoals ik hem noem wordt nu voornamelijk gebruikt om DVDs af te spelen op het grote scherm, divx-en te maken en te bekijken en om mp3 filetjes af te spelen. Er staat momenteel een goeie 30Gig mp3 albums op de HD en het is zeer leuk om de Geiss plugin van winamp te laten uitfreaken op een 82CM scherm.

En alles wordt leuk uit de zetel bediend via het draadloze keyboard

Ik heb gekozen om alles in een Aopen desktop case te bouwen, integratie met de rest van de stereo was zo veel beter. De kast heb ik mat zwart gespoten, met enkele donkerblauwe accenten (kleuren komen vaak terug in mijn interieur). Ook heb ik enkele figuurtjes uit het front van de kast gedremeld, en er donkerblauwe Neon achter gestopt. Een van de figuurtjes is de skyline van Manhattan, en die ziet er heel leuk uit met die blauwe neon achtergloed.
Jammer genoeg lukt het me niet om de Neon op foto vast te krijgen. De flits blijft afgaan waardoor je het neon helemaal niet meer ziet :(

Zo, projectje af...

hier enkele pics

hier zie je de afgewerkte M-box uit de gaatjes boven de emblemen en achter de skyline komt er een Dblauwe neon gloed, maar niet te zien op de foto.
http://www.geocities.com/chrome-miata/mbox2.jpg

Het front, pas gespoten, maar zonder het M-box logo en zonder het uitgedremelde frontje
http://www.geocities.com/chrome-miata/mbox3.jpg

M-box de eerste keer op zijn plaats,let op het logo dat ook terugkomt als opstartscherm. Vieze kables zijn ondertussen verstopt.
http://www.geocities.com/chrome-miata/mbox4.jpg

Closeup van sommige details
http://www.geocities.com/chrome-miata/mbox5.jpg

Skyline frontje met neon bedrading
http://www.geocities.com/chrome-miata/mbox6.jpg

Verwijderd

Waanzinnig man !! Fantastisch speelgoed. Maar eh, wat heeft je dit project nou echt gekost??

Ik moet echt leren TIEPEN.... 8-)

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Dit is dus echt VET!!!! >:)

Geen inspiratie

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ja wat kost zoiets nu ? het liefst even per onderdeel een beetje. Want als ik de pentium zou vervangen door een Duron ben ik alweer heel wat goedkoper uit

Geen inspiratie

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Cooooooolll 8-)

Wat kost zoiets????
Indicatie dan? want mezelf kennende wil ik het weer beter en groter etc etc.

Maar errug gaaf *D

www.kuiphuis.nl

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
heel erg mooi!

Alleen dat windows niet :) Ik zou als ik jouw was zelf (of iemand hier laten doen) een interface laten maken met alleen maar de knoppen voor Mp3, divx, etc. en geen startbalk..

verder knap gedaan! :9

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
Ziet er cool uit!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
ja dat ziet er wel leuk uit. Ik had alleen dat tuimelschakelaartje ergens anders wat meer uit het zicht geplaatst. Wat voor versterker heb je erop aangesloten ?

• chromium
leuke reacties :)
Wat heeft het gekost ?
Wel Mobo + CPU heb ik 2dehands gekocht,+- 450 gulden

De HD, SB, G450 en de DVD heb ik bij
http://www.overclockers.co.uk
Gekocht. Prijzen liggen +- 20% lager, maar je hebt wel de verzendingskosten die +- 25 gulden zijn. Als je een hele zooi koopt, is het wel de moeite. Overigens was het de enige winkel waar ik een region free zwarte Pioneer 16X dvdrom vond.

de draadloze keyb + muis waren +- 220gulden
de case was 160 gulden

Nog een 100 gulden voor de verf, neon, schakelaar etc...

totaal was juist geen 50.000 bfr of 2700 gulden.

• chromium
Aan die interface had ik ook gedacht, probleem is dat ik steeds meer met die PC wil doen. Eerst was het gewoon een Beeld en geluids-oase, nu rip ik er al mijn DVDs mee.
Ik surf er nu ook al mee en aan die winamp plugins blijf je prutsen natuurlijk.
Dus elke keer als die interface klaar is, mag ik een nieuwe maken :)
Wat ik wel overweeg is alle iconen van het scherm nu nog alleen 'mijn computer' en 'netwerk' en een html active desktop met hotlinks.

• chromium
<geheimpje> Die tumble switch staat daar voor een reden, die skyline uitdremelen was echt moeilijk en ik had al drie frontjes stukgezaagd. Bij de vierde en de allerlaatste had ik een fout van een paar millimeter gemaakt, juist in de bovenhoek. De schakelaar pastte er precies op en verborg de boel een beetje
</geheimpje>

Op dit moment staat er geen dolby decoder tussen, omdat de nieuwe SB live een 5+1 decoder on-board heeft. Maar ik denk er wel aan een extra versterker/decoder aan te schaffen zodat ik ook DTS kan hebben met mijn DVDs

Verwijderd

Chromium: 't KOst wat, maar dan HEB je ook wat !! Prachtig !! *D

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 22:46

ALH

vet mooi gedaan man! :D

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Echt gaaf *D

Hoe lang ben je er mee bezig geweest om dit perfecte resultaat te krijgen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heel koel! Alleen zou ik er een OSje op maat op zetten (of in iedergeval een programma dat meteen na het opstarten full-screen maakt en wat je dan met een IR-afstandsbediening kan besturen).

• chromium
Hoe lang mee bezig ?
Wel het idee heb ik al jaren ;)

Alle onderdelen waren besteld tegen nieuwjaar en op 15 januari ben ik er aan begonnen. Het samenstellen van de PC en het optimaal configgen duurde een kleine dag.

Het spuiten en het dremelen, drie dagen. Natuurlijk gaat er veel tijd verloren bij het laten drogen. Kast heeft in totaal 6 lagen verf en twee lagen vernis.
Eens je ermee bezig bent, komen de ideeën op je af en word je alleen afgeremd door je eigen onhandigheid. (Plastic dremelen is niet zo eenvoudig als je 2 linkerhanden hebt zoals ik hehe)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Shuriken

Life is all about priorities

Ik ben met een soort gelijk projectje bezig. Ik wilde de kosten echter wat beperken.

Ik heb nu:
Desktop kast AT
Asus P55T2P4 Mainboard
Pentium 200 MMX (vergeten :) )
16 MB geheugen (straks 32 mb)
Creative DXR3 DVD kaart
Samsung DVD
LCDtje (Grimreaper schiet op :) ) is er nog niet.
IRman voor afstandbediening.

Ik wil het ding echter zonder keyboard en muis gaan bedienen. Ben benieuwd of het ook gaat lukken :9

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

A new god has arrived.....

• chromium
mijn eerste idee was ook om onder de 1500 gulden te blijven, tja :)
Eens je bezig bent, wil je steeds meer en meer he

Verwijderd

Heel tof gemaakt, ehct heel tof :)

Ik zou alleen een Realmagic Remotecontrol erbij kopen, daarmee kun je zonder problemen Winamp bedienen en PowerDVD :)

• chromium
Ik heb al een IRman die dat ook perfect doet.
Alleen, vind ik die nieuwe keyboard zo leuk.
Misschien een Jean-Luc Picard fixatie, maar het voelt leuk aan om in je zetel te zitten, die plank te nemen en honderen functies vanop afstand te kunnen doen, met die programmeerbare toetsen kan je echt de meest rare dingen doen, screenshots maken etc...

ja...ik ben een 'Geek' ik weet het (8>

Verwijderd

+10 (heftig)

• Anarril
  • Laatst online: 09-04-2024
maar het voelt leuk aan om in je zetel te zitten, die plank te nemen en honderen functies vanop afstand te kunnen doen, met die programmeerbare toetsen kan je echt de meest rare dingen doen, screenshots maken etc...
zo van:
-Q, for buttonfreaks only- ?

heftige mod trouwens, en een goede stimulans om er zelf ook weer eens hard over na te denken...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:10

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

zeer heftig moet ik zeggen! :D

Whatever.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op vrijdag 19 januari 2001 15:41 schreef laurensl het volgende:
heel erg mooi!

Alleen dat windows niet :) Ik zou als ik jouw was zelf (of iemand hier laten doen) een interface laten maken met alleen maar de knoppen voor Mp3, divx, etc. en geen startbalk..

verder knap gedaan! :9
He, kijk, een (bijna) naamgenoot:

Hij: Laurens Leeuwis
En ik: -
Kewl :)

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
zekers >:)

Verwijderd

Ja dit is echt super super super vet gedaan!!!!

Echt megacool!!!

HEBBE HEBBE!!!! :P :P :P

en 2700 is zeker nog wel een mooie prijs
eigenlijk had je er ook nog een spelletje console in moeten stoppen :P

met een Nv20 ofzo *D

en dan gewoon naar je tv'tje

was een 82 cm ???? *D

Echt strak!!!
Pagina: 1