Toon posts:

[BC3] Stroom te snel uit bij shutdown!!!WIN98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ADM Athlon 550MHz windows 98 SE systeem.
Na het installeren van W98 kreeg ik problemen dat de stroom te snel word uitgeschakeld. Dus voordat ik het scherm zie ;"It is now safe to switch off power" wordt de stroom er al afgegooit.
Bij de opnieuw aanzetten krijg ik telkens Scandisk etc.
-Fast boot uitgeschakeld in msconfig.
-Ik heb de Win98 patch al gedowned en werkt niet.
-BIOS (AWARD V6.0) heeft geen instelling(voor zover ik vinden kan).
-Gezocht in REGEDIT maar heb niet zoveel sjoegen van.
-RUNDLL weet niet wat ik ermee kan/moet doen.
-MICROSOFT site doorgespit=NX gevonden.
-Power management in Control panel zegt ook niets

Nu zou ik graag willen weten:
A)Hoe kan ik deze fout repareren?
B)Hoe kan ik voorkomen dat de PC automatisch de stroom eraf gooit. Dus dat ik handmatig de PC uitschakel met de powerknop?

Wie-o-wie weet dit?
Ik heb alle tweaks al doorgespit en geprobeerd.

Mr. Koos Radeloos.

Mail kan ook:gl.grassi@canon-europa.com

Geweldig bedankt!

Giovanni

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
euhmmm

met tweakui scandisk bij opstarten disablen?
win2000 of andere versie van windhoos al geprobeert?

www.kuiphuis.nl

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
er is een fix voor hoor, kijk maar ff bij microsoft op de website, en anders online update, daar staat die ook wel bij..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

start - uitvoeren - msconfig - en dan naar snal afsluiten afzetten!!!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
dat is toch prachtig. Bespaart weer stroomkosten. de mijne wil niet eens afsluiten. blijft ie zomaar aanstaan :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Op woensdag 02 mei 2001 11:31 schreef hutmannetje het volgende:
dat is toch prachtig. Bespaart weer stroomkosten. de mijne wil niet eens afsluiten. blijft ie zomaar aanstaan :?
misschien heb je wel een AT kast |:(

• BC3 Victim
nee het is toch een echte 300 watt atx kast.
ligt aan windows.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Topicstarter
Hi Drinkus!

Ik heb het gedowned. Nu maar hopen dat het werkt. Ik zal het vanavond eens proberen.Morgen zet ik het resultaat erop!

Bedankt!
Giovanni

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
dan moet je in je bios ff "...controlled by APM" disablen.

toen was het bij mij opgelost.

anders kan je bovengenoemd snel uitzetten via msconfig uitzetten of juist aan.(lift eraan wat je nu hebt :))

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips.

Ik heb inderdaad al scandisk uitgezet bij MSconfig maar is natuurlijk niet de mooiste oplossing.

Welke fix bedoel je eigenlijk? Psygo?

Dat snel afzetten wordt weggehaald door de Patch van Mikrozacht. Dus hielp ook niet.

Ik heb een 250W ATX kast.

Hoe kan ik dan in MSCONFIG dan de controlled APM vinden en uitzetten? Met een 0 of moet ik alles deleten??Want in mijn BIOS staat het niet

We zijn op de goede weg!

Gio

Verwijderd

Wat voor MOBO heb je ?? Epox ?? Probeer dan eens de HDD S.M.A.R.T. te enabelen. Kwam er zelf ook pas laat achter....

edit:
Moet leren typen...
/edit

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI6167 mamaplank.
Zou daar een fysieke jumper op zitten om autopower off te disablen?

Dus ik tik in RUN: "/edit" ?
En daarna?
Ik zit nl. nu op m''n werk en kan het niet direct tryen you know.

Wat moet ik dan precies enablen en/of disablen?

ZUCHT!

Verwijderd

-MICROSOFT site doorgespit=NX gevonden.

via support.microsoft.com is een patch beschikbaar. Heet IDE Hardrive Package nogwat geloof ik. Het komt erop neer dat de HD nog bezig is data uit de cache naar de hd te schrijven terwijl Windows het systeem al uitschakeld. Is niet versie-afhankelijk en toch echt bij microsoft te downloaden. Misschien dat dit je problemen oplost.

Zie knowledge base, artikel Q273017:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q273/0/17.ASP?LN=EN-US&SD=gn&FR=0&qry=ide&rnk=60&src=DHCS_MSPSS_gn_SRCH&SPR=W98SE

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op woensdag 02 mei 2001 12:13 schreef TokkeTokke het volgende:
Wat voor MOBO heb je ?? Epox ?? Probeer dan eens de HDD S.M.A.R.T. te enabelen. Kwam er zelf ook pas laat achter....
Wat doet dat HDD SMART? Kep het zelf ook (op m''n asus p2b-f) maar heb nooit kunnen achterhalen wat het eigenlijk doet. Staat bij mij uit.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Ik moest het juist aanzetten. M''n systeem ging anders hangen bij het afsluiten. Met win 98 SE een blauw scherm, met Win ME gewoon helemaal vast. Na enabelen van s.m.a.r.t. ging het prima. Duurde wel even voor ik daar achter was....|:(

Edit
Moet ECHT leren typen...
/Edit

Verwijderd

Nog ff over die s.m.a.r.t.:

Plukte dit van het net:

Self Monitoring And Reporting Technology

It detects things like head mis-alignment due to temperature change, bad clusters, etc. And can actually correct the problems.

Disks with it are not recommended for things like CD burning or video editing because the disk will stop transferring data and go into a check and correct routine at inoportune times (such as when burning a CD.

Verwijderd

En ghgrassi ?? Heeft die update van MS gewerkt ??

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tokkie Tor,

Nou ik heb het inderdaad geinstalleerd!
Maar Nee dus.
Het downbooten ging inderdaad ietsie pietsie langzamer maar ging te vroeg op power off.

Ik weet het niet meer.
Misschien nieuwe installatie doen?
Of zijn er nog tips?
Misschien een setting met RUNDLL?
Ik heb daar geen verstand van.

PFfffff.GG

Verwijderd

Hmm, en die s.m.a.r.t. heb je ook niet in je Bios ??

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
kweet niet hoe het bij jullie is maaruh ik krijg ook niet te zien dat `t veilig is om m`n puter uit te zetten dat scherm slaat ie altijd over gaat gewoon uit, maar ik krijg daar geen scandisk van. Misschien moet je scandisk gewoon een keer laten uitlopen, dus niet gelijk afsluiten.

Verwijderd

Maddog, ik krijg dat ook niet te zien, maar ik denk niet dat het uit laten lopen van die Scandisk het probleem oplost...

• BC3 Victim
Op woensdag 02 mei 2001 11:09 schreef gerritblaat het volgende:
start - uitvoeren - msconfig - en dan naar snal afsluiten afzetten!!!
dir kan helpen, als het niet helpt ligt het waarcshijnlijk aan je UDMA100 schijf, haal bij http://windowsupdate.microsoft.com
patch op voor snelle ide schijven

Verwijderd

Vdub, volgens mij heeft ie dat al gedaan...

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:11
Je hebt 2 patches

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Topicstarter
Hi All,

Ik heb de hele Award Bioscoop doorgespit maar niets wat er maar op lijkt!
De bios is van ''99. Misschien een verse erop flashen?

Ik heb het een keer laten uitlopen maar telkens kreeg ik het weer te zien na een te snelle aflsuiter.
Ik heb het maar uitgevinkt in de msconfig.

Snelafsluit aanvinken is het eerste wat ik deed maar werkte niet. Jammer.
Ik heb een UDMA 66 schijf en heb die microsoft patch al geinstalleerd. Geen resultaat!

Dus ben ik bijna van plan het opnieuw te installeren.

Is er ook een standaard boot(start) diskette te downloaden van Microsoft.
Ik wil namelijk helemaal clean beginnen, see.

1000xdank

GG

• BC3 Victim
Dit verhaal komt bij mij alleen voor bij w98 2de ediie.
bij w98 krijg ik wel de melding :het is nu veilig om...
Ik heb overgens geen prob met scandisk maar is wel vreemd ,maarja is windhoos he
Kijken of je de 1ste editie kan installen??
suc6

Verwijderd

Topicstarter
Tja het is immer nog niet gelukt!
Ik zal het maar eens met een verse installatie moeten doen.

Bedankt!

Verwijderd

ik zit hier met ook zo''n probleen opnieuw installeren had bij geen zin lost het probleem niet op.
Denk dat de hd te snel is met afsluiten, moederbord is gewoon te traag.
Er schijnt een patches voor te zijn maar heb die ook nog niet gevonden.

Verwijderd

Idd, met een nieuwe bios kan je het probleem in elk geval proberen op te lossen. Verder had je de schijf in de bios wel goed ingesteld toch ?? Met LBA mode enzo (of een andre, hangt van je schijf af).

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Op het moment dat ik op OK klik om af te sluiten, pats boem, power eraf. Onmiddelijk. De volgende keer dat ik mijn PC aanzet springt het bios in safe mode naar de setup (Asus P3B-F).
Bij mij begonnen die problemen juist na een bios upgrade (1003A -> 1006). Omdat Windows daarna beweerde dat ''ie nieuwe hardware had gevonden dacht ik, kom, laat ik Windows eens helemaal opnieuw installeren. Dom dom dom.
Gelukkig had ik nog een Ghost image van mijn oude installatie (1003A bios). Overigens staat bij mij in het bios alles wat maar met powermanagement te maken heeft UIT.
Maar Windows opnieuw installeren is er dus niet meer bij.
Typisch Micro$oft. Arrogant tot het uiterste. "Wij bepalen wel wat goed voor u is", in dit geval dus computer uit. Bah!

Verwijderd

Topicstarter
De harddisk instelling in Bios heb ik op Auto staan.
En verder kan ik er niets in aangeven (LBA??).
Ik denk dat ik ermee moet leren leven???
Stom dat het niet uit te schakelen is dat de stroom eraf gaat.

Dus een nieuwe installatie helpt dus ook niet! Jeetje.

Ik zal als laatste inderdaad ALLE power management uitschakelen.

Voor die 54 MILJARD Dollar die Gates heeft mag ie wel eens iets goeds op de markt brengen! Grrrrrr.
Pagina: 1