[BC3] Probleem sinds AMD

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik heb sinds 1.5 maand een amd thunderbird 1ghz. Sinds ik dat ingebouwd heb crashed mijn computer tijdens spellen. *baal*. Ik heb al vrij veel dingen veranderd en uitgeprobeerd maar nix zorde ervoor dat heb probleem verholpen was. Is er iemand die die probleem ook heeft of die mij kan helpen??? :(
Systeem spcificaties:

Amd Thunderbird 1 Ghz 200Mhz fsb
Aopen ak33 mainboard 200Mhz fsb support pc133 sdram.
256mb Sdram pc133
Diamond Viper V770
40.9 gb maxtor hd7200 rpm
20.4 gb seagate hd 5400 rpm
50xs cd-rom
hp 10x4x32 cd-rewriter
creative 64b soundcard
Intel netwerkkaartje (upc):r

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
update(bios)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

waarom zetten mensen nou nooit hun besturingssysteem erbij..lijkt me toch wel erg belangrijk...

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:09
via drivers?
bios update?
goede koeler?
enz enz enz..
heb je dat allemaal gecheckt ?

Verwijderd

Ik heb dit zelfde probleem maanden gehad, en gefrustreerd dat ik was. Alles geprobeerd, en alles up to date gehouden.

Het geen wat bij mij geholpen heeft :

Ik heb mijn soundblaster in mijn eerste pci slot gedaan en opnieuw geinstaleerd en nergens meer last van. Ik weet dat hij niet in de eerste hoort maar ja, wat maakt het uit als het helpt.

Verwijderd

Op je moederbord na lijkt je systeem wel goed. (ak33 zuigt)

• BC3 Victim
Bij mij liepen ook veel (3D) spelen vast.
Maar M$ heeft een REG-key die een probleem met AGP & Athlons oplost... voor W2K

Kweenie wat jou OS is maar dit is de link:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q261/6/06.ASP

<edit> TestWarez zag dat deze link nu een VIA driver update heeft ipv een REG-file :?

Verwijderd

gewoon even NVmax installeren....daar zit ie ook in....en biedt nog veeeeel meer functionaliteit..

• BC3 Victim
Mijn besturingssysteem is Windows ME.
Geeft bij mij minder probs dan 98 SE

Via drivers zijn up to date
Bios is up to date
Spire collertje erop 1.5 Ghz max
Comp uit elkaar gesloopt en openieuw in elkaar gezet. Kabels gecontroleerd....euh.
OS op andere schijf geinstalleerd. Er zit nix in pci slot 1. Kaarten verwisseld. Misschien kan me videokaart de fsb van mobo niet aan ofzo?¿¿ :?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wat voor video drivers heb je geinstallerd?
de viper 770 staat niet bepaald bekend om zijn compatibiliteit met standaard nvidia drivers.

Verwijderd

Op dinsdag 01 mei 2001 23:03 schreef smvs het volgende:
wat voor video drivers heb je geinstallerd?
de viper 770 staat niet bepaald bekend om zijn compatibiliteit met standaard nvidia drivers.
De Viper770 kan normaal omgaan met de Detonator drivers, net zo goed als met bv. een Asus V3800.

De AGP bus draait gewoon op 66 MHz, dus dat mag geen probleem zijn

• BC3 Victim
wat voor video drivers ik geinstalleerd heb:
Ik heb catchup.cnet.com ff over me systeem heen gehaald en die zegt nu dat mijn drivers van up to date zijn. K heb ook nog bij Diamondmm gekeken mar daar stond verder nix bijzonders en niet nog nieuwere drivers.

Toen ik nog met mijn oude systeem draaie heb ik nooit probs gehad met mijn videokaart. En dat draaide ook op Win ME :r:(

Verwijderd

Wel een 300Watt voeding in die kast gehangen, anders krijg je probs!

Verwijderd

Heb heb je hiervoor Intel gehad? en heb je windows opnieuw geinstalleerd?

• BC3 Victim
Ik heb al een 300w voeding. Speciaal gekocht. Ik had eerst Intel ja hd was leeg toen ik alles inbouwde dus das het prob ook niet. En ik heb em al vaker dan me lief is opnieuw geinstalleerd :P

• BC3 Victim
Ik heb gewoon bijna dezelfde computer specs als jij behalve een ander moederbord en HD en ik heb verdomme het zelfde @^#*! probleem.Alle spellen crashen,Quake,Elite Force en Armada,etc etc.Ik denk zelf dat het aan de Diamond Viper 770 ligt.Ik kom er wel na het weekend achter,dan heb ik mijn geforce 2 kaartje in huis.Ik kom er nog wel op terug.

• BC3 Victim
Ik heb dit dus ook.

Misschien dat je in mijn topic nog iets nuttigs kan vinden.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:11

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe heb je de AGP mode ingesteld?
Als ie op 4X staat, kan je hem beter op 2X zetten.

Dat wil namelijk wel eens helpen. :)

Whatever.

Verwijderd

Sinds ik Win2K heb gaat het een stuk beter met mijn computer.

• BC3 Victim
De Viper 770 is een 2x AGP kaart en je moederbord zit waarschijnlijk op 4x AGP, zet deze op 2x. Ik zelf heb de AK73 Pro A en het werkt als een trein. >:)

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
met viper 770 kan je het beste 3.9 drivers installeren :)

waren het stabielste hiero
Pagina: 1