[BC3] Ook ik wil een systeem!!

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Voor 3500 gulden mag ik iets aanschaffen. Monitor, toetsenbord/muis en speakers zijn er al. Ik ga er op werken :r (dus Office), internet, een beetje spelletjes e.d. verkennen (nog niet zoveel ervaring) en wellicht nog wat met midi (Roland keyboard er op). Ook wil ik voorlopig even mee kunnen en niet voor verassingen komen te staan :P.

Dit heb ik in gedachten, iemand suggesties?

AMD K7 -1.3 GHz thunderbird socket A FL 705
Smartcooler 1170T tot 1,5 Ghz FL 55
RAM: 2*256 MB DIMM PC133, 168pin, OEM FL 398
MSI MS-K7T-Turbo socketA FL 329
Maxtor DiamondMax Plus60 40,9 GB, 7.200 FL 449
LiteOn DVD LTD-122, EIDE FL 185
Soundblaster Live player 5.1 bulk FL 189
LiteOn LTR-1210B 12/10/32 Retail FL 339
Asus V7100 /T Tvout 32MB retail FL 345
AOpen Big-Tower HQ-08, blauw FL 269
Floppy 3,5" 1,44MB FL 29

Totaal 3292

Ik heb dus nog wat over, maar waarvoor? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Software >:)

• BC3 Victim
Een burner, zip-drive, case-mod zooi,Xtra coolers

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

ik zou een andere videokaart nemen, die gf2mxjes zijn nu nog wel ok maar ze zijn toch niet echt snel, neem dan een gf2gts 64mb (pro) ofzo dan kan je nog wel ff vooruit lijkt me.

/edit
of deze: ATI Radeon 64MB ddr bulk FL 532,-
/edit
(bron: pricewatch)

• BC3 Victim
Het ziet er allemaal lekker uit, maar als je toch geld overhoudt, misschien een betere videokaart. Niet dat hier iets mis mee is....

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

De asus 7700. Met ddr ram geheugen.
Is maar iets van 500 piek, dus kan nog

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:39
Asus V7700 GTS. Die MX vind ik toch een beetje van die net-niet-kaarten tegenwoordig.

Verwijderd

Je hebt nog geld over voor de rembours, tenminste, daar zul je het voor nodig hebben als je alles bij verschillende winkels gaat kopen ;)

• Bar_en_boos
  • Niet online
Persoonlijk denk ik dat 256 MB i.p.v. 512 ook wel voldoende is hoor. En aangezien je hiermee wat geld bespaart, kun je dit weer goed besteden aan een snellere grafische kaart aangezien je aangeeft een tijdje mee te willen. Grafische kaart veroudert het snelst denk ik. Maar ja, wie ben ik. :z

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 13:25 schreef quadraplex het volgende:
Je hebt nog geld over voor de rembours, tenminste, daar zul je het voor nodig hebben als je alles bij verschillende winkels gaat kopen ;)
Nee, dit komt van 1 zaak (gistron). Ooit van gehoord?

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 13:21 schreef WiD het volgende:
Software >:)
You mean you can actually buy software???

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 13:21 schreef Freezer2000 het volgende:
Een burner, zip-drive, case-mod zooi,Xtra coolers
En een burner zit er al in (Lite-on), zip is aanwezig. Maar bedankt voor de tip.

Belangrijkste is de videokaart dus? What about het moederbord? Is dit goed genoeg als ik waarschijnlijk niet ga OC-en (zoals het er nu naar uitziet)

Verwijderd

Op donderdag 19 april 2001 13:28 schreef Cella het volgende:

[..]

Nee, dit komt van 1 zaak (gistron). Ooit van gehoord?
Als dit een serieus bedoelde reactie is:

Ja, daar heb ik een paar weken geleden nog een Plextor gekocht. Geen klachten over :).

Als dit ironisch is bedoelt:
Lamaar :?

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 13:31 schreef quadraplex het volgende:

[..]

Als dit een serieus bedoelde reactie is:

Ja, daar heb ik een paar weken geleden nog een Plextor gekocht. Geen klachten over :).

Als dit ironisch is bedoelt:
Lamaar :?
Dit was inderdaad serieus. Goed om te horen dat er geen klachten zijn ;) Ik weet alleen niet of ze ook de boel samenstellen, maar dat is niet iets voor dit forum, toch?

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 13:28 schreef Operations het volgende:

[..]

You mean you can actually buy software???
jaja, dat doe je in zogeneaamde "winkels" ''k weet ook niet precies hoe ''t in z''n werk gaat hoor, niet zo heel veel mensen schijnen ''t te doen :):)

>> ontopic
tja, wat men al zegt: misschien een betere video-kaart, bijv. de ASUS v7700

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Gistron bevalt mij prima, goedkoop en prima service.
Een brander is wel handig, en 512MB is niet echt nodig, kan je beter voor grotere HD gaan, die krijg je altijd vol ;)
Ik heb momenteel 512MB geheugen, maar veel verschil merk ik niet echt. 130GB aan HD ruimte, ook vol... je moet wel je best doen, maar dan heb je ook wat... Een brander is ook heel handig. En een betere videokaart, als je wilt. Maar je kan die altijd nog later upgraden, is niet zoveel werk. Ik zou ook niet voor het top model AMD gaan, voor ene 1200 betaal je al flink minder, en verschil merk je niet echt lijkt me, kan je misschien aan andere dingen uitgeven.

De enige echte limiterende factoren zijn je videokaart op ene moderne PC. De videokaarten worden tot het uiterste gestressed, niet echt je CPU ;)

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 13:43 schreef Glottis of Xanadu o.a. het volgende:
... 512MB is niet echt nodig, kan je beter voor grotere HD gaan, die krijg je altijd vol ;)...
... Ik heb momenteel 512MB geheugen, maar veel verschil merk ik niet echt ...
... Ik zou ook niet voor het top model AMD gaan, voor ene 1200 betaal je al flink minder, en verschil merk je niet echt lijkt me, kan je misschien aan andere dingen uitgeven ...

... De enige echte limiterende factoren zijn je videokaart op ene moderne PC. De videokaarten worden tot het uiterste gestressed, niet echt je CPU ;) ...
Maar als ik nu 256 ipv 512 MB RAM neem en een 1GHz processor, loop ik dan niet eerder tegen mijn beperkingen op (ook met een snellere videokaart). Bijvoorbeeld bij het openhebben van meerdere applicaties?

• Opa
  • Laatst online: 18:20

Opa

Nu Multifocaal!

Als je wilt internetten zal er toch een modem/ISDN adapter/netwerkkaart bij moeten denk ik. Tenzij je die al hebt van een eerdere PC.

Zelf zou ik geen Maxtor schijf nemen maar een WD of IBM maar dat is natuurlijk persoonlijke ervaring.
Te denken valt verder aan een videokaart met video out EN in, een Hollywood DVD decoder kaart.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
en neem een Alpha processor cooler... lijkt me een stuk betrouwbaarder...

En je kan idd beter een 1 Ghz processor hebben met een GTS 64 MB kaart dan een 1,3 Ghz met een MX kaartje... ik heb hier een MX kaartje met een 900 Mhz Athlon en spijt...

Maar ach al doende leert men :)

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 13:53 schreef victorvo het volgende:
Als je wilt internetten zal er toch een modem/ISDN adapter/netwerkkaart bij moeten denk ik. Tenzij je die al hebt van een eerdere PC.

Zelf zou ik geen Maxtor schijf nemen maar een WD of IBM maar dat is natuurlijk persoonlijke ervaring.
Te denken valt verder aan een videokaart met video out EN in, een Hollywood DVD decoder kaart.
Hier was ik al uit: In- of extern

offtopic:
Kan ik met die Asus met TV out en Lit-on DVD dan geen DVDfilms bekijken?

• Passenger
  • Laatst online: 19-08 11:41
Wat voor Roland keyboard heb je? Zo''n em2000 geval, of iets in die richting? Met een zip-drive dus? In dat geval zou ik zeker een zip-drive aanschaffen als ik jou was!

• BC3 Victim
Zeker geen geforce nemen als je er ook op gaat werken. Beroerde 2d. Je hebt nog wat over, dus ga voor een Radeon.

Groet, K.

Verwijderd

...dont ask, ben ik een goeie bui vandaag....

AMD K7 -1.3 GHz thunderbird socket A FL 705
- euhh waarom geen 1333 MHz met 266 FSB (in combinatie met de mobo van MSI die 266 FSB ondersteund + 30 NLG

Smartcooler 1170T tot 1,5 Ghz FL 55
- no comment, ken ik niet

- echt gEEn 256 MB nemen, 512 MB werkt veel beter

- no comment, zeer stabiel en snel moederbord

- waarom geen hdd van IBM DTLA 30 Gb, zijn snelste en stilste - 55 NGL

LiteOn DVD LTD-122, EIDE FL 185
- waarom geen pioneer 105s, slikt echt alles, weet niet hoe LiteOn dvd de homemade cdr en cdrw slikt + 85 NGL

- no comment

- no comment

Asus V7100 /T Tvout 32MB retail FL 345
- een beetje spelletjes zeg je, is voldoende, of als je veel meer office en photoshop etc doet veeel beter een matrox G450 32 MB DDR - 45 NGL

AOpen Big-Tower HQ-08, blauw FL 269
- waarom in godsnaam een lelijk grOOt ding, probeer een miditower te regelen met een GOEDE 300 watt voeding

Floppy 3,5" 1,44MB FL 29
- heb je die ding dan nodig ;) ;) ;)

...succes....

...ohja en natuurlijk een stabiel OS....

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 14:02 schreef Tu-Tone het volgende:
Wat voor Roland keyboard heb je? Zo''n em2000 geval, of iets in die richting? Met een zip-drive dus? In dat geval zou ik zeker een zip-drive aanschaffen als ik jou was!
Uhhh, nu wordt het moeilijk, een XP-nogwat geloof ik, met floppy, geen zip, is al wat ouder(5-6 jaar) :?
Op donderdag 19 april 2001 14:03 schreef a_LAN het volgende:
...dont ask, ben ik een goeie bui vandaag....

[...]

...ohja en natuurlijk een stabiel OS....
Thanks, lekker overzichtelijk :) Stabiel OS-je is toch Win98?

Dus geen 3D-kaart doen als ik toch een beginnende spelletjesspeler ben?

Verwijderd

...nope, voor BSOD-vrije OS enige legale optie windows2000 :) :) :) ....

• Opa
  • Laatst online: 18:20

Opa

Nu Multifocaal!

Op donderdag 19 april 2001 13:59 schreef Cella het volgende:
[..]
Kan ik met die Asus met TV out en Lit-on DVD dan geen DVDfilms bekijken?
Kan wel, maar een kaart ontlast de CPU. Nou zal dat met 1,3 GHz wel niet zo een héél erg levensgroot probleem zijn maar ach...
Een videokaart met ook video IN is leuk als je videobanden op DivX wil zetten of direct videobeelden op de HD opnemen. Dan moet je wel een 40 GB schijf er bij nemen (dedicated) maar daarmee kan je time-lapsed kijken. film begint om 20.30, je hebt geprogrammeerd want je weet niet of je op tijd thuis bent. Om 20.55 kom je thuis en kan je meteen de film vanaf het begin bekijken terwijl hij de rest opneemt.
Een matrox 450 is idd ook geen slechte keus.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

CPU: 1.2GHz is goedkoper en niet merkbaar trager
MoBo: Prima bordje
Videokaart: Matrox G450-32MB DualHead (Als spelletjes niet het belangrijkst zijn)
DVD: A-Open (Zijn eigenlijk Pioneers maar een stuk goedkoper)
Geheugen: 512MB lijkt mij wat overdone, 256MB werkt hier prima
Harddisk: Neem een IBM 7200RPM. Zijn erg snel
en niet al te duur
Behuizing: Geen full-tower maar wel >300W voeding

Ik mis trouwens de boxen. Speelt wel zo lekker en je hoort de paperclip dan ook zo leuk tegen de binnenkant van je glas beuken

• BC3 Victim
Op donderdag 19 april 2001 14:55 schreef PowerBytes oa. het volgende:
Behuizing: Geen full-tower maar wel >300W voeding

Ik mis trouwens de boxen. Speelt wel zo lekker en je hoort de paperclip dan ook zo leuk tegen de binnenkant van je glas beuken
Nog meer dan 300 Watt? Of is 300 genoeg (en 250 te weinig).

De boxen zijn er al, die paperclip wil ik inderdaad niet missen... |:(

• lange
  • Laatst online: 18-08 15:15

lange

Boom Boom?

Op donderdag 19 april 2001 15:10 schreef Cella het volgende:

[..]

Nog meer dan 300 Watt? Of is 300 genoeg (en 250 te weinig).
[..]
300w is genoeg maar meer is nooit erg :)

• BC3 Victim
Even nagdacht... :Z

Dan wordt dit hem waarschijnlijk: met andere vidkrt en kleinere kast.
En ik hou nog meer geld over voor andere dingen... :7

AMD K7 -1.2 GHz thunderbird socket A FL 625
CPU Coolermaster Cooler DP5-6H51 FL 25
AOpen DVD-1240 Pro EIDE FL 155
ATI Radeon DDR 32 MB FL 475
Midi Tower ATX WTY03 FL 115
Floppy 3,5" 1,44MB FL 29

Totaalbedrag incl. BTW 3128

Zoiets??

Verwijderd

AMD K7 -1.2 GHz thunderbird socket A FL 625
>>Ik neem aan wel de 266FSB(=C) versie. Is meestal al geunlocked. (heb ik ook)

CPU Coolermaster Cooler DP5-6H51 FL 25
>>geen commentaar

RAM: 256 MB DIMM PC133, 168pin, OEM FL 199
>>geen commentaar, zou wel van naam nemen zoals Dane-Elec(heb ik ook)

>> geen commentaar(heb ik ook)

>>IBM DTLA307030. Snel en stil.

AOpen DVD-1240 Pro EIDE FL 155
>>Zeker niet deze, maar een Toshiba 1502. De Aopen las al m''n CD''s niet en maakt meer lawaai als een Toshiba. Was snel omgewisseld.

>>geen commentaar, al heb ik voor de Value gekozen.

>>Plextor1610A. Sneller, vooral met DAE. Gevoelsmatig denk ik dat een plaxtor langer meegaat. En betere garantie. Pas nog 2 DOA branders gezien.

ATI Radeon DDR 32 MB FL 475
>>V7700. Ook 2D gewoon goed. En ik weet inderdaad hoe het beeld van een G400 is(schijnt beste 2D beeld te leveren)

Midi Tower ATX WTY03 FL 115
>>300Watt? En waarom geen grote kast. Als je die op de grond zet heb je floppydrive in handbereik zonder te bukken en hoef je geen kast op je bureau te zetten...

Floppy 3,5" 1,44MB FL 29
>>Kan wel handig zijn.

Verwijderd

>300 Watt voeding: Ik heb begrepen dat AMD-CPU''s wat meer eisen stellen aan de voeding. Vandaar 300 Watt of meer. Zit je met het oog op toekomstige uitbreidingen in elk geval goed.
>Behuizing: Als je van plan bent om nog uit te breiden zou ik inderdaad voor de full-tower gaan. Is een stuk makkelijker omdat er (logisch) meer vrije ruimte in zit.
>Videokaart: Voordeel van de Matrox G450 DH is dat de tweede uitgang niet alleen TV-OUT is maar dat je er ook een tweede monitor op aan kan sluiten. De Geforce-kaarten die ik heb gezien bevatten een VGA-connector en een S-VHS connector. Daar kan je volgens mij dus geen tweede monitor op aansluiten. (Ze zijn er wel met twee VGA-connectoren, die zijn alleen een stuk duurder dan de Matrox....)
>DVD-speler: niet de Lite-On, Pioneer bevalt mij goed, de Toshiba ken ik niet maar wordt ook goed beoordeeld.
>CD-brander: Plextor is erg duur (vind ik dan). Op het werk hebben we Philips branders en die bevallen best. 8-speed is snel genoeg. Het kan natuurlijk altijd sneller maar daar betaal je dan ook voor.......

Zelf vind ik de DAE-snelheid van de DVD-speler belangrijker dan die van de CD-brander. Een back-up van een audio CD''tje maak je normaal gesproken van DVD naar CD-brander ;)

Verwijderd

Fatsoenlijk geheugen, dus die noname shit vervangen door Dane Elec, Infineon of nog beter Mushkin of Corsair. Als je dat niet wilt Gf2Mx inruilen voor een 2GTS of een Ati Radeon. De 2Mx is best leuk hoor (ik heb hem zelf ook) maar de performance is niet geheel bevredigend!.
Pagina: 1