CDRW maar 1 keer te beschrijven?

Pagina: 1
Acties:

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 17:11
Ik heb een CD-rewritable die op 4-10 speed te beschrijven is. Nou heb ik 'm een tijdje geleden een keer gebrand zonder problemen. Alleen ik kan de CD niet meer lezen, wissen, of er iets anders op schrijven... :? Als ik de CD-rw wil erasen of branden zegt Nero dat er geen CD-r in de brander zit, bij lezen in windows verkenner zegt windows dat er geen cd in de drive zit. Hoe kan ik de cd nou weer hergebruiken?

Trouwens, ik heb nog 2 cd-rw's (4 speed) en die geven geen problemen. Alleen duurt het branden van die cd's zo lang, daarom zou ik graag mijn max 10 speed cd-rw weer aan de praat krijgen!

Alvast bedankt!

Verwijderd

wat meer info zou erg handig zijn........ |:(

• KingRoad
Meer info? Volgens mij heb ik alle relevante info genoemd..

Maar goed, als je denkt dat je hier iets aan hebt: De CD-writer is een LiteOn 32x12x10 en de CD-rewritable is ook van LiteOn.

Ik ben eigenlijk meer op zoek naar een programaatje dat cd-rw's altijd, ongeacht of er beschadigde data op de cd staat, kan erasen ofzo...

En nog even ter aanvulling: de cr-rw bevat geen krasjes en is niet stoffig.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:50
TOC kan een beetje fout gegaan zijn en het kan ook zijn dat je brander op de een of andere wazige manier geen rw's meer kan lezen. Gewoon easy cd installeren en kijken wat die er van vind.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

probeer ff ander toastprogramma....

Verwijderd

ik zou ander proggy's uit de kast halen als ik jou was.
als da nie helpt heb je een fout in de TOC, en das lullig

• KingRoad
Bedankt voor de reacties, maar het is nog niet gelukt... Ik heb meerdere programma's gebruikt, maar allemaal zeggen ze dat er geen cd in de drive zit als ik wil branden of erasen.

Lijkt mij dus ook een fout in de TOC :(

Is er echt geen manier/programma om dat te repareren? Je zou toch zeggen dat je alle data op de cd-rw moet kunnen wissen en de cd-rw dan weer in de staat krijgt zoals je 'm gekocht hebt...

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:50
TOC is de table of contents als die niet te lezen is dan kan hij ook niet zien wat voor een cd het is en wat ie er mee kan doen. Ook krijg je dan (zeg heel duidelijk misschien) het effect dat je de CD-RW niet meer kan formatten....

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

cdrw is gewoon naar de klote.
ik heb t alleen meegemaakt met cd's van mmore. das dus jammer maar helaas ook troep.
Pagina: 1