[BC3] Nieuw systeem. Opmerkingen graag.

Pagina: 1
Acties:

• Zip
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01-07-2023
Hieronder systeem zoals ik dat wil bestellen bij www.eynstein.nl kunnen jullie wat opmerkingen aanvullingen geven? Vooral mbt de netwerkkaarten. Ik wil er ook een switch van target aan hangen (8 poorten Fl. 190,-)
Nu nog een computer en een laptop aan het netwerk maar in de toekomst 1 of 2 computers erbij. Tevens ga ik adsl/xs4all erbij nemen.

Alvast bedankt voor de reacties.
www.eynstein.nl

Eynstein Assemblage Fl. 58.74

A-open Hq-08 ATX big tower 300W Fl. 264,00
Asus A7V133 (socket A) Fl. 438.96
Amd k7-1.2ghz TB 256kbc/fsb 200Mhz Fl. 644.66

Dane-Elec 256Mb PC133 CAS2 Fl. 314,00
Dane-Elec 128Mb PC133 CAS2 Fl. 168,00

Coolermaster EP5-6I11 Fl. 44.00
CoolerMaster Extra fan mb plug Af8-25IM-74
Coolermaster 8x8cm kastkoeler: Fl. 18,80

IMB DTLA -307030 30GB / zelf al in bezit. (OS)
(Hongarije Feb-2001)
Maxtor 61Gb, ATA100/5400rpm Fl. 599.00

Matrox G450 32Mb Dual Head (videokaart) Fl. 319.00
(Geen gamer)

Iiyama A902MT 19inch Fl. 1.319,-

Pioneer DVD-106S Fl. 289.00

Plextor rewriter 16x10x40 (CD-RW) Fl. 639,-

Creative SB Live Player 5.1 (soundcard) Fl. 199.00
Sony 3 1/2 inch Fl. 38.49

2 x 3COM 3C905C-TXM (netwerkkrt.) Fl. 290.00
10/100mbps PCI netwerkkaart
Met Wake On Lan (incl. kabeltje)
(1 voor netwerk en 1 voor adsl)
Of kan ik net zo goedtargetkaartjes nemen van ong. 30,- per stuk???

Subtotaal (incl. BTW)
5643.65
Korting 1.18% ( uitleg over korting)
-66.35

Totaal te betalen (incl. BTW)
5577.30

Was even vergeten dat de pc ook voor linux (Debian) geschikt moet zijn. (Matrox en linux gaan ook perfect toch)
Zie ook [topic=161651]

Verwijderd

Wel Relaxed maaruh.. Waarom zon Bagger videokaart als je voor een paar tientjes meer een geforce kan krijgen?:?

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:04

Robert

You have your answer..

3com is echt niet nodig voor een klein thuisnetwerk, is best wel zonde van het geld

En wat wil je eigenlijk met die pc gaan doen ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• Robert

Robert

You have your answer..

Op zondag 15 april 2001 14:54 schreef mRNiCeGuY het volgende:
Wel Relaxed maaruh.. Waarom zon Bagger videokaart als je voor een paar tientjes meer een geforce kan krijgen?:?
:?
Matrox is zeker geen baggerkaart, er staat bij dat hij geen gamer is..het is voor 2d kwaliteit zeker wel een goede keus !

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Geforce Ownz

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

zo''n kutbak heb ik echt nog nooit gezien, ik zou gewoon een p100 kopen

\o/

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
Op zondag 15 april 2001 14:56 schreef mRNiCeGuY het volgende:
Geforce Ownz
EN dat zegt iemand met zo''n 70 replies, oftewel NEWBIE. ALs ik jou was zou ik beter niks zeggen, zeker niet over onderwerpen waar je niks over weet, bijv. Matrox.
Die zijn qua 2d namelijk superb.
GA buitenspelen kleine meid!!!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 14:54 schreef tOcoOl32 het volgende:
3com is echt niet nodig voor een klein thuisnetwerk, is best wel zonde van het geld
Voor dat kleine beetje xtra zou ik echt wel een 3com nemen.. Heeft tenminste goede driverondersteuning. Ook wel van belang als er Linux op komt...

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

vette afzettery

5500- beetje veel vind je neit ?

oh ja die netwek kaartje verkoop ik voor 50- ook nog niuew
die kast is wel mooi maar ja kijk je naar dek ast of kijk je naar wat je aan het doen bent op internet ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Pnothy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Mobo/Proc: Ik zou toch wel voor de 133FSB gaan hoor... is nu volop voorradig en kost niet meer.
Hdd: weet je zeker dat je niet liever een 7200rpm hdd erbij hebt? (IBM 60GB)?
Videokaart is goed. Vooral 2d en dualhead rulez en hij kan toch nog wel een leuk spelletje draaien hoor... ;)
Monitor: leuk :9)
Verder alles goed, alleen NIC''s zou ik idd iets minder grof geweld voor gebruiken. 3com is wel het beste, maar ook duur... voor die prijs kun je 4 keer een goedkoper merk vervangen als het nodig is (en er zit ook nog garantie op...)

En... heb je RAID mogelijkheid overwogen? (voor de zekerheid... )

Verwijderd

Als je er niet mee wil gamen enzo, redelijk goed systeempje. Als je van knuteslen houd zou ik toch nog even bij pricewatch kijken of je niet ergens wat onderdelen goedkoper kunt krijgen.
En ik zou absoluut geen 5400rpm hdd nemen. Neem gewoon een 7200rpm. Dat merk je echt!
Ik ken het mobo niet echt goed, maar als die ook nog UDMA 100 ondersteund dan zou ik al helemaal voor een 7200rpm/UDMA 100 gaan.
Maar, de vraag rest toch nog steeds, wat wil je eigenlijk met die systeem gaan doen?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op zondag 15 april 2001 14:54 schreef tOcoOl32 het volgende:
Inderdaad!!! Gewoon voor 4 tientjes een 10/100 kaartje bij de VOBIS ofzo!!! (ja de VOBIS) En trouwens G400/450 is erg strak vooral dualhead/s-video is nu met win2k ook ok!!!
edit:
STRAKKE MONITOR!!!! :9

Verwijderd

KUT HD!!!!!!! KUT GEHEUGEN EN waarom de 200MHZ versie en niet 266

Verwijderd

OHJA en KUT KOELER

Verwijderd

KOOP DE MAXTOR DIAMOND PLUS 60......... is veel stabieler...... zelfs sneller m,et de AKOESTIK MANAGER uit....... en GEEN BAD SECtors

• PWA
  • Niet online

PWA

DAMN KOD!!!!
Lees ff de FAQS man!!! |:(

Verwijderd

Hehhe lees maar voor ;)

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53
Ok, nog een NEWBIE!!!

Kill them all...

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Verwijderd

kill

• Zip
Ik wil het systeem gebruiken voor normale office toepassingen, visio 2000, exact voor windows (met sql). centale dataopslag netwerk en download (adsl). Muziek luisteren en opslaan. (Boxen wordt de altex lansink ACS-54) en alle andere voorkomende activiteiten. Ik breng vel tijd achter de comp door vandaar de matrox+monitor.
De asus ondersteunt ata 100 maar de maxtor wordt vooral voor dataopslag gebruikt. Toch de 7200rpm maxtor nemen??

Ik kan ook de asus 266 fsb + tb 266 nemen maar dat is wat duurder plus dit asus moederbord is wat uigebreider en performance verschil is klein. toch? Met deze aopen kast kan ik er over 1,5 jaar toch een ander mobo met (palomina) in hangen.

Misschien kan het goedkoper maar al die rembours bedragen die er dan bijkomen. Ook heb ik alleen maar perfecte ervaringen met eynstein (Noud). Hij werkt er kijkhard voor en hij is ook wel goedkoop dus ik gun het Noud.

Nog steeds zijn opmerkingen aanbevolen want een nieuw systeem komt bij mij niet zoveel voor.

Thnks

Zip.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
-KOD-: Jij hebt nu een waarschuwing te pakken, gedraag je schreeuw niet en lees die faq door.

Als je je nog 1 keer misdraagt, ban ik je.

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• PWA
  • Niet online

PWA

Neem dan vooral die 7200rpm maxtor!!! Veel profijt van hoor!!! En g450 & Iiyama is zekers een mooie combinatie, heb zelf een g400 en 17" Vision Master pro!!!

edit:
Thanx Ooh U almachtige BigBrother Floris!!! ;)

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07 15:13

oXygeN

oftewel oxje...

Op zondag 15 april 2001 15:39 schreef MGSNK het volgende:
Ok, nog een NEWBIE!!!

Kill them all...
Mijn ICQ nummer is veel lager dan dat van jou
DUS SMOEL HOUDEN KUTNEWBIE!
djeez... wat een idioot ben jij zeg

\o/

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Op zondag 15 april 2001 14:50 schreef Zip het volgende:
Dane-Elec 256Mb PC133 CAS2 Fl. 314,00
Dane-Elec 128Mb PC133 CAS2 Fl. 168,00
384 mb ram?
Kan je niet beter of 256 kopen of 512? zeker als je later nog eens wilt uitbreiden, zit die enkele 128 reep je misschien in de weg.
IMB DTLA -307030 30GB / zelf al in bezit. (OS)
(Hongarije Feb-2001)
Maxtor 61Gb, ATA100/5400rpm Fl. 599.00
Kan je niet nog een dezelfde ibm erbij kopen en raid gaan draaien? Koop anders een 7200 rpm schijf. Scheelt veel in snelheid.

Wat wil je eigenlijk met je systeem gaan doen?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• BC3 Victim
Zip:

Op zich een goed systeem, die 3Commetjes kan je evt wel een ander merk voor pakken (minder duur etc.)
De kast is wel okee, maar de voeding maakt wel veel herrie, misschien zo''n Antec ofzo (NedCool)?
Fannetje: Ik zou toch een ietsje luxere uitvoering nemen, een spire oid, die staan er om bekend redelijk goed te koelen en heel stil te zijn.

Geheugen is prima, laat maar zeiken, maar het is gewoon een goede deal. Je proc echter... Lastige zaak een 1Ghz AXIA draait ook al 1333, maarja wil je dat?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Op zondag 15 april 2001 15:54 schreef oXygeN het volgende:

[..]

Mijn ICQ nummer is veel lager dan dat van jou
DUS SMOEL HOUDEN KUTNEWBIE!
djeez... wat een idioot ben jij zeg
Oxygen: Geregistreerd op 26 november 1999
MGSNK: Geregistreerd op 20 december 2000

Hmmz als je naar de profiles zou kijken is MGSNK meer newb dan Oxygen

• Zip
Ik zal even vragen of de voeding veranderd kan worden. Hij staat op mijn bereau dus.

Ga hem niet oc en dus die axia hoeft voor mij niet.

Thks allemaal.

Zip

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-08 09:44
Asus A7V133 (socket A) Fl. 438.96
Waarom geen Epox EP-8KTA3(+)?

Dit is volgens deze test het KT133A-moederbord van nu en nog goedkoper ook! (ja, wij Nederlanders blijven zuinig) ;)>:)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:37
HD is prime denk. de IBM snel voor je OS, de maxtor 5400 voor video audio en al het ander wat lomp groot is .

Je vraagt specifiek over netwerk kaarten.
Realteks voldoen normaal gesproken. Ook in linux doen de rtl8139 chips het prima. Ze hebben echter 1 maar. Bij grote hoeveelheden data gaan ze wel eens plat. Campusnet staat alleen al 7GB / week aan broadcast op en dat is soms teveel voor ze.
Mijn advies: koop goedkope realteks tenzij je prijs stelt op stabiel netwerken bij zwaar netwerkverkeer.
(oplossing btw: rmmod xxx && modprobe xxx && ifconfig etc)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Jullie moeten is niet zo aanstellen ik kom met een paar PUNTEN en of ik dat in CAPITAL doe of in klein...... Lekker Boeiend!!!!!

en laat me zeker iets niet opleggen door een mannetje van 19

Dus shut up yourself

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 15 april 2001 18:21 schreef -KOD- het volgende:
Jullie moeten is niet zo aanstellen ik kom met een paar PUNTEN en of ik dat in CAPITAL doe of in klein...... Lekker Boeiend!!!!!

en laat me zeker iets niet opleggen door een mannetje van 19

Dus shut up yourself
Jij moet je leren aan regels te houden.

Hoop vurig op een ban

Please let it be?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Joh stel je is niet zo aan........

Ikheb soms het idee.... dat de "zogenaamde tweakers" hier niks anders zijn dan een stelletje pubers die zich zo vershuilen achter hun SIG. en computer en denken dat ze zo heeeeeeeeel stoer zijn om anderen op de regels te wijzen....

Ik geef ten minste ook nog tips aan anderen...... kan jij dat ook zeggen

Dus wie er gebanned zou moeten worden ben jij,... zeg is een keer iets zinnigs,........

OOK al die opmerkingen bij mensen die nieuw zijn bij tweakers en gelijk roepen SLOTJE........ EN gebruik de SEARCH..... Nou ikhelp wel dat soort mensen.......

Ik persoonlijk vind als je toch niks ziinigs te melden hebt zeg dan ook helemaal NIKS!!! want echt dit denk ik van dat soort mensen en dat geldt dus ook voor jou: :r

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 14:56 schreef tOcoOl32 het volgende:
Matrox is zeker geen baggerkaart, er staat bij dat hij geen gamer is..het is voor 2d kwaliteit zeker wel een goede keus !
Maar de G450 is van alle matrox kaarten wel de minste! Neem dan de dualhead G400!

Verwijderd

Zip:

Prima systeem voor een redelijke prijs, neem de tips m.b.t. de HD, geheugen en voeding in je beslissing mee.

Kod:

Mag ik je er op wijzen, dat je hier een gast bent en je dus moet houden aan de huisregels.
Als je dat niet kunt of wilt dan heb je hier niks te zoeken.
Tips kun je ook op een normale manier geven!!

• Bulldog
  • Niet online
Wederom een waarschuwing voor een aantal mensen die zich misdragen. Ga er nou niet verder op in, in ieder geval niet hier, en hou het nog even on -topic. Dank u :)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik zag volgens mij staan dat je meer dan 50 piek betaald voor de asemblage. Dat is nou juist het leukste van het kopen van een nieuwe computer, dat je alles lekker zelf in elkaar kan zetten :).

Zou ik dus mooi zelf doen, is helemaal niet zo moeilijk ofzo.

• Robert

Robert

You have your answer..

Op zondag 15 april 2001 20:04 schreef Nikel het volgende:
Ik zag volgens mij staan dat je meer dan 50 piek betaald voor de asemblage. Dat is nou juist het leukste van het kopen van een nieuwe computer, dat je alles lekker zelf in elkaar kan zetten :).

Zou ik dus mooi zelf doen, is helemaal niet zo moeilijk ofzo.
Misschien wel leuk, maar als er iets kapot bij de aanschaf zit jij met de problemen..bij assemblage ben je wel zeker van je aankoop en is niet echt af te raden.
Op zondag 15 april 2001 19:50 schreef tineau het volgende:

[..]

Maar de G450 is van alle matrox kaarten wel de minste! Neem dan de dualhead G400!
Dat is inderdaad waar, ik zou zelf voor een MAX gaan, gezien het feit dat je toch redelijk veel geld erin steekt

Verwijderd

HMZ bij Graficall zetten ze altijd gratis in elkaar.... en ze hebben mooie spullentjes..... behalve de FUCKing Coolers die zijn gaar daar gewoon een GW kopen of Thermalengine.... maar anyway....

Koop GEEN IBM....... di dingen zijn zo gaar als ik weet niet wat en dat is hier de laatste dagen al weet ik veel hoe vaak voorbijgekomen..... Koop gewoon dus een MAxtor! klaar.......
EN ik zou dus echt wel van Corsair geheugen gaan vs Dane-Alec..... gewoon net iets sneller werkt wat relaxder.....

• Robert

Robert

You have your answer..

Op zondag 15 april 2001 20:14 schreef -KOD- het volgende:
...
Koop GEEN IBM....... di dingen zijn zo gaar als ik weet niet wat en dat is hier de laatste dagen al weet ik veel hoe vaak voorbijgekomen.....
Dat is gewoon bullshit, zal wel zijn omdat jij toevallig een slechte ervaring heb, ik heb ook slechte ervaringen met Maxtor

IBM is voor hd''s nog steeds zeker 1 van de beste, zoniet de beste keus. Ik zeg niet dat Maxtor slecht is, zeker niet hoor

• Zip
Thnks voor de reacties.
Heb al gevraagd voor andere (stille) voeding. Heb mijn maxtor verandert van een 60GB 5200 naar 40 (60 plus) 7200 toeren. IBM blijft ondanks wat negatieve berichten. Heb al paar keer IBM drives gehad (nu 8.4 5400) en ze zijn perfect.
Geheugen heb ik 512 MB cas 2 van gemaakt.

Videokaar no G450 (319) en als de geforce 3 zoals berichten lijken zo goed is (ook 2d) kan ik deze altijd nog vervangen zonder teveel pijn in mijn wallet.

Heb nu
- Moederbord:
Intel Atlanta moederbord LX chipset (66Mhz.)
- Processor:
Celeron 433 (66 MHz)
- Geheugen (A-merk):
128 MB (2x 64 MB) : Samsung KMM366S823ATL-G0 1F1E0502 64MB 8x(8Mx8) SDRAM PC100-322-711 (CL3 upto 100MHz) (CL2 upto 77MHz)
- Harddisk (weinig lawaai):
IBM 8.4 / 5400 rpm (DHEA-38451)
-CDRW recorder:
Sony CRX 100 E (4X4X32)
(Goed in digitale audio extractie)
- CD rom:
Philips 52 speed (niet 100%)
- Videokaart (TV-out):
Guillemot Corp Maxi Gamer Xentor 32 TNT2 Ultra (32 MB)
- Soundkaart:
Creative AWE64 16-bit Audio (SB16 compatible)
-Boxen:
Labtec
- Monitor
Daewoo 17 inch (712b)

Iemand interresse ;)

• Robert

Robert

You have your answer..

Ik bied 100,- ;)

Verwijderd

neem een hd uit dezelfde serie die je al had!
de IBM DTLA-serie, zou ik doen!!!!!
moederbord heeft standaard raid 1 en dat werkt beter als je 2 dezelfde hd''s hebt(volgens mij maar ik kan het fout hebben)

en neem de 266fsb versie van je proc
die werkt een stuk sneller voor bijna hetzelfde geld en je moederbord is er eigenlijk voor gebouwd

Verwijderd

laat ik dan nog iets over die netwerk kaarten zeggen...

voor adsl een cheapo kaartje voor netwerk een 3com.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 15 april 2001 20:19 schreef tOcoOl32 het volgende:

[..]

Dat is gewoon bullshit, zal wel zijn omdat jij toevallig een slechte ervaring heb, ik heb ook slechte ervaringen met Maxtor

IBM is voor hd''s nog steeds zeker 1 van de beste, zoniet de beste keus. Ik zeg niet dat Maxtor slecht is, zeker niet hoor
Hier zit jij toch fout.

Er zijn inderdaad veel thread langsgeweest waarin er ongenoegen werd gesproken over IBM.

Zelf IBM heeft toegegeven problemen te hebben(geahd) met een bepaalde lijn/serie.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Op zondag 15 april 2001 15:46 schreef Zip het volgende:
Ik kan ook de asus 266 fsb + tb 266 nemen maar dat is wat duurder plus dit asus moederbord is wat uigebreider en performance verschil is klein. toch? Met deze aopen kast kan ik er over 1,5 jaar toch een ander mobo met (palomina) in hangen.

Nog steeds zijn opmerkingen aanbevolen want een nieuw systeem komt bij mij niet zoveel voor.

Thnks

Zip.
Zip ,dit mobo is ook met 266fsb dus dat is geen extra kosten post .

En voor die 3com nic`s kan ik nog wel voor zorgen , zijn niet nieuw maar kosten maar iets van 10 piek en werken wel (3C905-TX)
10/100 gebruik ik zelf ook .
En heb evt ook nog een Super orb , mail maar ff .

Greetz

• Robert

Robert

You have your answer..

Op zondag 15 april 2001 21:27 schreef FrankGuthrie het volgende:

[..]

Hier zit jij toch fout.

Er zijn inderdaad veel thread langsgeweest waarin er ongenoegen werd gesproken over IBM.

Zelf IBM heeft toegegeven problemen te hebben(geahd) met een bepaalde lijn/serie.
Okay, met een bepaalde lijn hebben ze dus een probleem gehad..so what ? Dat betekent niet dat IBM ineens slecht is zoals -KOD- aangeeft.

Verwijderd

Ziet er leuk uit...

• BC3 Victim
Tsjonge, dat zo''n normale vraag tot zoveel agressie kan leiden..

''t systeem ziet er goed uit, je kunt natuurlijk voor alles snellere (en duurdere) componenten nemen, maar ''t houdt een keer op.

Die Matrox is een prima kaart welke bekend staat om z''n goede beeldkwaliteit, je zou eventueel ook een Radeon kunnen overwegen, die heeft ook een mooie beeldkwaliteit en doet qua snelheid niet onder voor een Geforce.

Wat betreft netwerkkaarten.. die 3com kaarten zijn wel beter (sneller en iets stabieler) dan een cheapass netwerkkaartje, maar voor een thuisnetwerkje met ADSL zijn kaartjes van Fl. 30 p/s echt prima. Scheelt je weer een bom duiten, welke je dan kunt gebruiken om bv. _wel_ 512Mb geheugen of een 7200 RPM schijf aan te schaffen.

Ik begrijp dat er persoonlijke sentimenten meespelen om bij die zaak te winkelen, mocht een andere leverancier toch een optie zijn dan zou ik zeker even bij www.norrod.nl en www.informatique.nl gaan kijken, beide zaken kunnen hetzelfde leveren met een lagere prijs, ook inc. rembours.

Voor alle duidelijkheid: Dit is een prima systeem en je kunt er zonder problemen datgene doen wat je er mee wilt doen, zelfs een spelletje spelen is niet uitgesloten alleen zul je op dat vlak niet in ''de hoogste regionen'' mee kunnen lopen (ivm. vidkaart).

Voor de geforce-schreeuwers: deze kaart heeft in 2d (waarvoor hij het systeem wil gebruiken) echt een betere beeldkwaliteit dan welke geforce dan ook (de Geforce III even uitgesloten, wegens prijs en niet leverbaar).

KOD: Opmerkingen als ''kut cooler'' zou ik niet bepaald een constructieve bijdrage willen noemen.. (je ''2e'' post is al een stuk redelijker)

Verwijderd

Lichteljk off-topic:
prima monitor, maar persoonlijk ga ik voor een monitor met twee uitgangen, zodat ik er 2 computers op kan aansluiten (1 server, 1 workstation), zodat ik geen kabel hoef te wisselen (veroorzaakt downtime)

Is een prima systeem overigens.

Verwijderd

3COM netwerkkaarten zijn trager dan de Realtek chippies en die kosten 3keer zo weinig, daarom het 3com 3*commercieel:( = 3keer zo duur.

Realtek worden in linux stukken beter ondersteunt, bij mijn realtek staat op de floppy naast win9x drivers ook linux drivers, maar geen winME. Ik jaag regelmatig paar bestandjes:) van 2GB door mijn realtekjes en geen problemen.

ATI Radeon is zeer goed op 2D vlak en DVD en 32bits kleuren en perfect voor grafische toepassingen (geen games, wel overdreven fotobewerking, overdreven videobewerking,...) en voor games is het ook te doen

Veel geheugen aankopen, altijd een goede keuze, geld teveel? 2*512MB PC133 erbij.

Aan harde schijven heeft men nooit te veel, 7200rpm is het minimum, geld teveel?, 2*60GB Maxtor VL60+ erbij.

• Zip
Heb al gevraagd voor andere (stille) voeding. Heb mijn maxtor verandert van een 60GB 5200 naar 40 (60 plus) 7200 toeren.
IBM is geen discussie voor mij ondanks wat negatieve berichten. Geheugen heb ik 512 MB cas 2 van gemaakt.
Videokaar no G450 (319) en als de geforce 3 zoals berichten lijken zo goed is (ook 2d) kan ik deze altijd nog vervangen zonder teveel pijn in mijn wallet.

Ik heb tevens de TB verandert in een 266fsb TB.

Over eynstein; ik denk ook dat het wel goedkoper kan maar dit hele pakket komt bij een leverancier vandaan met uitstekende garantie en ze lossen problemen snel op.

Bij een andere winkel ben ik misschien een paar honderd gulden goedkoper uit.

Als je de shopsurvey van eynstein bekijkt zie je ook waarom.

ps. Valt me trouwens tegen van Noud (Eynstein) dat hij niet werkt 1e en 2de paasdag. :+

Thanks allemaal. Heeft me geholpen om de puntjes op de I te zetten.

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
i agree OxyGeN :P

• BC3 Victim
3COM netwerkkaarten zijn trager dan de Realtek chippies en die kosten 3keer zo weinig, daarom het 3com 3*commercieel = 3keer zo duur.
Realtek worden in linux stukken beter ondersteunt
//off topic:
Ik zou wel eens willen weten waar je deze onzin vandaan gehaald hebt. Je hebt maar op 1 punt gelijk, en dat is dat de prijs van een 3Com ook hoger uitvalt vanwege de naam, echter die naam hebben ze niet voor niets gekregen.

Een 3com kaart is _echt_ sneller _en_ stabieler dan een realtek.

In linux tel ik welgeteld 1 driver voor een realtek (voor de rest gebruik je de ne2k module) en 6 voor 3com kaarten, dus waar je dat vandaan haalt weet ik ook niet.

// on topic:
Voor de rest: veel plezier met je nieuwe systeem Zip :)

• Robert

Robert

You have your answer..

Op maandag 16 april 2001 19:18 schreef hezik het volgende:

[..]

//off topic:
Ik zou wel eens willen weten waar je deze onzin vandaan gehaald hebt. Je hebt maar op 1 punt gelijk, en dat is dat de prijs van een 3Com ook hoger uitvalt vanwege de naam, echter die naam hebben ze niet voor niets gekregen.

Een 3com kaart is _echt_ sneller _en_ stabieler dan een realtek.

In linux tel ik welgeteld 1 driver voor een realtek (voor de rest gebruik je de ne2k module) en 6 voor 3com kaarten, dus waar je dat vandaan haalt weet ik ook niet.
Dit word toch iets te veel een discussie van: realtek is goed, Niet waar 3com is goed wellus nietus

De Waarheid:

3com en realtek hebben in principe echt geen merkbaar verschil in snelheid en stabiliteit. Je betaalt bij 3com voor levenslange garantie en goede service en ondersteuning en dat heeft dus zo zijn voordelen, vooral voor bedrijven. 3Com steunt iets minder op je processor maar tenzij je een 386 hebt is dat verschil echt niet merkbaar.

• BC3 Victim
Tsjonge.. ga het eens testen zou ik zeggen.

De performance van die 3com kaartjes is echt beter, en da''s geen gelul..

link (roundup verschillende kaarten):
http://www.tweakers.net/nieuws/16369
quote:
maar daar stond dan ook, zeker in ''t geval van de Realtek, een véél lagere transmissiesnelheid tegenover.
Ik heb helemaal niets tegen realtek (heb ze zelf beide, 3com en realtek) maar 3com is domweg sneller. Voor thuisgebruik zijn die realtek kaartjes echter gewoon prima en 3com is nou eenmaal duur.

Verwijderd

Voor degene die gereageerd hadden op de 3com nic`s heb ik even slecht nieuws , de partij die binnen zou komen is nog niet geariveerd :'(
Daar m`n mail weer eens plat ligt wou ik het even op deze manier laten weten.

Sorry , maar ik hou goeie hoop .
Pagina: 1