[BC3] Effe kijken of mijn computer hoogtevrees heeft....

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Om te beginnen heb ik een Soltek moederbord type: SL-67FV1/FV. Ik heb 2 harde schijven: Seagate baracuda, ST330630A van 30 GB en een IBM schijf van 13GB. Daar naast heb een een Hitachi GD2500 DVD speler, en een HP 8100 writer in zitten. Aan uitbreidingskaarten zit er een Chaintech Ge-force 2mx kaart met tv-out en 32MB RAM geheugen. Ook zit er een Soundblaster Live! tezamen met een netwerkkaartje in. Totaal heb ik 160 MB RAM geheugen. Dit alles loopt op een PIII 450 MHZ. Zo dat is mijn computer in cijfers en letters. Mijn probleem is: Zowel op Windows 95,98, ME krijg ik soms vreemde vastlopers. De vastlopers zijn willekeurig. Maar vooral als ik de Explorer van Windows gebruik. In een normaal geval krijg je je driveoverzicht in notime te zien. Bij mij duurd dat rond de 10 seconden. Ik heb van alles al geprobeerd. en niets werkt(defragmentatie, opnieuw installeren, alle kaarten vervangen, HD''s gewisseld, enz.). Heeft iemand een idee? Ook met spellen gedraagd het systeem zich als een pentium I 166. Niks loopt lekker! Wie kan mij een oplossing bieden?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

eehhm wat je natuurlijk ook eerst eens zou kunnen doen is in apparaatbeheer kijken of er geen uitroeptekens e.d. staan achter bepaalde items.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Standaard aanpak:
Flash laatste BIOS in bord en VGA,Bord helemaal leeghalen, clear CMOS, setup defaults in BIOS chip,cooler,ram,vga,fdd,hdd erop en installen met laatste drivers van het net. Kijken wattiedoet (hij pakt z''n magnum 2.1 ... VP ;) ) Ga als een beest te keer met dat ding en kijk of je het probleem opnieuw kan generen. Zo ja : iets vervangen en weer opnieuw testen. Zo nee: kaartje erbij (laatste drivers) en weer testen tot je ziet aan welke kaart het ligt. Check ook interrupts (elke kaart z''n eigen interrupt: lukt het niet dan verwisselen van PCI slot) etc etc etc etc.

Zo moet je al verder komen !

Concrete Loop Watercooling

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Download van www.mersenne.org Prime95 (of een andere distributed computing client met testfunctie..) en laat de test lopen. Als hij de eerste paar tests (van de 30) goed doorloopt is het waarschijnlijk een softwarekwestie. Geeft ie een error, dan is het waarschijnlijk een hardwarekwestie. Ik zou dan als eerste een het geheugen of het moederbord denken..

Was getekend, enz. | specs

• BC3 Victim
Thanks voor alle infovan iedereen! Ik ga ermee aan de slag! En kees, er staan geen uitroeptekens er tussen in het configvenster! :+

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Thanks voor alle info van iedereen! Ik ga ermee aan de slag! En kees, er staan geen uitroeptekens er tussen in het configvenster! :+

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op dinsdag 10 april 2001 23:03 schreef Gasgijs het volgende:
Thanks voor alle info van iedereen! Ik ga ermee aan de slag! En kees, er staan geen uitroeptekens er tussen in het configvenster! :+
1X is genoeg,.... maar in ieder geval heel veel succes ermee ! ;)

Freelance tweaker

Verwijderd

Op dinsdag 10 april 2001 23:26 schreef D-Devil het volgende:

[..]

1X is genoeg,.... maar in ieder geval heel veel succes ermee ! ;)
Tsss, nog meer te zeiken ?
Pagina: 1