[BC3] Instabiel systeem.. intussen alles wel geprobeerd

Pagina: 1
Acties:

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45
Mijn systeem is nogal onstabiel. Ik heb verschillende punten verbeterd en aangepast, maar ik heb heel vaak dat ie gewoon blijft hangen. Ik speel dan cs, draai een filmpje of soms zelfs gewoon in de desktop.. Intussen heb ik de volgende configuratie.

os: windows98se, af en toe redhat 7.0 - laatste te weinig om echt oordeel over te vellen..binnenkort misschien win2000

relevante hardware:

-Asus A7v (rev 1006)
-AMD thunderbird 850@997 (95x10,5@1.82v - meest stabiele combi, waarbij ik nog wel kan overclocken.. overigens zelfde prob bij gewoon 850)
-Alpha 6035 heatsink + delta HP fan
-256MB 133Mhz dane-elec cas2 ram (voorheen 128 133 no-name)
-Geforce 2 gts (af en toe geoc''ed tot 245/335 (anders loopt ie vast tijdens 3dmark.. desktop stabiel op 285/373 - 3dmark dan absoluut niet)
-300 watt voeding
-3 extra case fans (2800 zie hier), 4300 en ??? rpm)

rest: zie sig

Ik heb mn temperaturen nu zo:

kast dicht, stressed: 54 proc 36 mobo
kast open, stressed: 47 proc 32 mobo

ik heb een }:O dus altijd gestresst..

uiteraard draai ik dan ook meestal met kast open..

wie-o-wie kan mij helpen mijn systeempje stabiel te krijgen? waar kan het nog meer aan liggen.. (voor duidelijkheid, heb dus dit al gedaan:
-nieuw geheugen (no-name -> a-merk)
-nieuwe proc koeling (spire -> alpha)
-extra koelers (ja kan misschien beter..)
-alle drivers natuurlijk nieuw
)

Het gaat alleen om gewoon blijven hangen. BSOD''s zie ik weinig

Localhost is where the heart is

Verwijderd

1. Bios updaten naar 1007
2. In BIOS staat de ''optie'' performance. Bij mij gaf de instelling ''optimal'' problemen (onverklaarbare vastlopers); nadat ik het op normal had ingesteld waren de problemen over.
3. Misschien al bekend: pub26.ezboard.com/fjuggernautshardwarefrm1

Succes!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 16:24

Damian

Insane Obtrusion

Unclock hem eens, en kijk dan of je de problemen nog hebt |:(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• SilentStorm
1. Bios updaten naar 1007
Doe ik!
2. In BIOS staat de ''optie'' performance. Bij mij gaf de instelling ''optimal'' problemen (onverklaarbare vastlopers); nadat ik het op normal had ingesteld waren de problemen over.
Doe ik ook!
3. Misschien al bekend: pub26.ezboard.com/fjuggernautshardwarefrm1
Succes!
Heb net de eerste 5 pagina''s doorgelopen en ziet er wel goed uit.. stuk of 3 interessante tussen gevonden... als ik problemen heb kijk ik daar nog..
Unclock hem eens, en kijk dan of je de problemen nog hebt |:(
ehmm..
-AMD thunderbird 850@997 (95x10,5@1.82v - meest stabiele combi, waarbij ik nog wel kan overclocken.. overigens zelfde prob bij gewoon 850)

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Rico

Wie dit leest is gek....

Haal je SBLive er maar eens uit. Dan zal je geen last meer hebben van hangers.
Heb ik hier ook. Ga anders maar eens naar de forums op de creative site.
Er is een latency probleem met die kaarten en creative wil er niks aan doen.

• SilentStorm
ik heb hier net iets gevonden voor stabiliteitsproblemen (nog zo''n mooi scrabble woord.. zoals radiovoorkeuzezenderinstallieicoontje :))
Hier hoop ik de oorzaak te kunnen vinden.

--> sblive! fout.. --> aargh fok, nooo....
heb hier vaker van gehoord, maar als het daar aan ligt.. urghh..

ik zal t vanmiddag allemaal ff proberen uit te vinden.. eerst die nieuwe bios enzo nog ff proberen..

Als t die kaart is dan wordt dat n andere..

[edit]
linkje

Verwijderd

Dit is misschien één van de simpelste oplossingen die er bestaat:

Zelf draaide ik net zoals jou Win98SE. Spontane vastlopers, maakte niet uit hoe en wanneer. Vanaf het moment dat ik WinME ging draaien had ik nooit meer ergens last van. Maanden achtereen zonder een echte vastloper.

De pc van m''n ouders draaide Win98SE heel stabiel, toen ik daar WinME installeerde werd die juist weer instabiel. Vraag me niet hoe het kan, maar het zijn dus blijkbaar erg systeem afhankelijke OS''en.

• SilentStorm
laat ik nou eerst 2 maanden ME hebben geprobeerd en toen overgestapt naar SE omdat het steeds vastliep.. Misschien ben ik nog te redden met win2000, maar dit maakte bij mij nix uit.. tnx anyway..

Ik heb de optimaal->normaal setting veranderd, maar na een uurtje cs liep ie weer vast, dus dat hielp niet. Ik heb intussen ook mn core voltage kunne verlagen van 1.82 naar 1.72, waardoor de cpu 1 graad kouder is geworden. (gelijk met de optimaal setting) Hielp dus ook niet..

Videokaart.. kan daar ook iets mee zijn? het is er vrij warm af en toe, maar ik geloof dat ie ook wel wat kan hebben..

Ja en anders de geluidskaart.. tis niet voor het eerst dat ik zoiets hoor..

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:37
Dus met ME had je hetzelfde probleem?
en heb je nou al teruggeklokt?

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Gewoon even de dos emulatie (Creative SB16 Emulation) in je systeem configuratie uitschakelen. Moet werken, heb zo''n beetje dezelfde configuratie als jij hebt en had ook last van vastlopers. Het uitschakelen van de dos emulatie was voor mij de oplossing.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

BIOS al update?

• SilentStorm
heb net bios update gedownt. Ik zal nu meteen die sb16 emulatie uitzetten.

Had dus eerst ME. gewoon op 850. Toen al problemen, maar niet overgeclockt. Later in se had ik die alpha koeler gekocht en m wat later op 1000 gezet. (multiplier - als ik de fsb verander stopt ie er meteen mee, daarom ook iets teruggeklokt). Om te kijken wat voor effect het had heb ik m op bijna elke combi gehad, maar steeds weer vastlopers (zelfs bij onderklokken)

• SilentStorm
hijs na de bios upgrade en de sb16 emulatie eruit weer vastgelopen.. misschien een toevallige..hoop ik.. maar zijn er nog meer suggesties? hoe meer hoe beter natuurlijk..

Verwijderd

In ieder geval al positief dat je beide OS''en uitgeprobeerd hebt, maar nou is mijn vraag; hoe heb je deze geïnstalleerd? Heb je eerst je schijf geformat en vervolgens alles er opnieuw opgezet of heb je alles er gewoon op laten staan en vervolgens het betreffende OS d''r overheen gegooid? :Y)

Voor het geval dat je één van beide (of misschien wel beide) als upgrade versie hebt; deze kun je ook schoon (dus op een lege geformateerde schijf) installeren. Tijdens de installatie vraagt de setup-wizard je alleen om even een oudere versie in de cd-rom speler te stoppen, zodat ie na kan gaan of je wel of niet een UPGRADE versie mag gebruiken... (8>

• SilentStorm
nee.. gedaan met het welkbekende ''format c:'' commando.. ik ga nog maar wat extra fans op die kast zetten.. dat kan toch kouder..

• SilentStorm
Ik begin krijgen om te denken dat mn firewall de comp instabiel maakt.. ik ga straks nog eens helemaal zonder netwerk opstarten.. kijken of ik er iets van kan manken. heb vandaag waarschijnlijk die koelers ook binnen.. moet ook maar ns zien wat dat word (hoop dat ze niet te veel herrie maken.. mn andere delta (op mn proc) is we behoorlijk hard, maar wat moet je als je het koud wil hebben he?:p) nu kan de kast denk ik eindelijk dicht zonder dat ie meteen hangt..

• SilentStorm
Het is intussen stukken beter.. lag dus (vooral?) aan firewall. Ik loop nu al met een uptime van bijna 2 dagen!! das een onmogelijke tijd zoals ik m eerst had. nou ns kijken hoe hoog ik m stabiel kan overclocken, maar das weer wat voor zondag..

Pagina: 1