Hij is op alle resoluties scherp, en de beeldbuis is net zo diep als die van een 17".
Frequenties die mij gelukt zijn:
1024*768 100Hz
1280*1024 85Hz
1600*1200 75Hz
Op alle resoluties gewoon scherp!
Ik vind hem echt vergelijkbaar met een dure monitor van 1400 piek.
Verwijderd
Zet er eerst maar eens een 19" IIyama naast, dan praat je wel andersOp donderdag 29 maart 2001 01:12 schreef Mastermind het volgende:
Ik heb de Aldi 19" monitor gekocht.
Hij is op alle resoluties scherp, en de beeldbuis is net zo diep als die van een 17".
1024*768 100Hz
1280*1024 85Hz
1600*1200 75Hz
Dat haalt mijn IIyama Pro400 (2 1/2 jaar oud) ook en dat is een 17", dus dat valt wel mee.Op donderdag 29 maart 2001 01:12 schreef Mastermind het volgende:
1024*768 100Hz
1280*1024 85Hz
1600*1200 75Hz
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Mijn buurman heeft een 17" iiyama die heeft niet beduidend beter beeld hoor, iets minder fel misschien maar dat kan door zijn contrastinstelling komen.Op donderdag 29 maart 2001 01:16 schreef oppertweaker het volgende:
[..]
Zet er eerst maar eens een 19" IIyama naast, dan praat je wel anders
Verwijderd
Op donderdag 29 maart 2001 01:41 schreef Mastermind het volgende:
[..]
Mijn buurman heeft een 17" iiyama die heeft niet beduidend beter beeld hoor, iets minder fel misschien maar dat kan door zijn contrastinstelling komen.
Verwijderd
Er zijn 17" Iiyama''s en er zijn 17" Iiyama''s, vertel er eerst es bij om welk type dat gaat.Op donderdag 29 maart 2001 01:41 schreef Mastermind het volgende:
[..]
Mijn buurman heeft een 17" iiyama die heeft niet beduidend beter beeld hoor, iets minder fel misschien maar dat kan door zijn contrastinstelling komen.
De IIyama S700JT bv. is niet meer dan een low-budget monitor, en is niks beter dan bv. een LG 775N oid.
Enige nadeel is; e zijn reteduur, koop daarom ook een 2e hands of kijk op PC Beursen.
Verwijderd
Verwijderd
Zonder de 19" Aldi monitor te hebben gezien, hebben ze er al een mening over. Nou ja, wel typerend voor dit forum soms.
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Verwijderd
Die Aldi monitoren zijn TCO99 certified (zie www.lifetec.de (is medion) en zoek maar eens naar de specs.Op donderdag 29 maart 2001 08:58 schreef Teqno het volgende:
Hahaha, mooi beeld? Nog wel maar wacht maar tot je die brandlucht ruikt <:) Vorige lichting Aldi-monitors had een uitval van 50% maar dat zal Aldi een reet roesten want de garantie hebben ze uitbesteed.... Als je een Iiyama Diamondtron naast die bak zet (plat tegen plat) dan zie je dat vesrchil zo, wat is btw de dotpitch en de horizontale freq? En is ie TCO95 of 99 certified....Verder zullen de mogelijkheden qua instellingen minimaal zijn vermoed ik .....Maar ik moet toegeven, het heeft wat tweakerigs om die monitor te kopen....je zult vele malen de soldeerbout erbij moeten pakken
Verwijderd
Mensen wie o wie heeft de Aldi PC al ???????
post je ervaringen tot nu hier.
Op donderdag 29 maart 2001 09:03 schreef Wallie het volgende:
Lijkt wel of er een paar mensen jaloers zijn..
Zonder de 19" Aldi monitor te hebben gezien, hebben ze er al een mening over. Nou ja, wel typerend voor dit forum soms.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Plaatje:Monitor 19''
? professionele color monitor
met 19'' flatscreen beeldbuis
? beeldresolutie: tot 1600 x 1200 pixels
? 0,26 mm. gaatjesmasker
? 19'' Flatscreen beeldbuis
(zichtbare beeldschermdiagonaal
46 cm.)
? On Screen Display
? stralingsarm conform TCO 99
? powermanagement (VESA-DPMS)
voor laag stroomverbruik
? regelfrequentie: 30-98 kHz
? beeldfrequentie: 50-120 Hz
? maximale pixelfrequentie: 200 MHz
? 13 voorgeprogrammeerde displaymodi,
8 vrij te programmeren modi
? universele netvoeding:
100-240 V / 50/60 Hz
per stuk
699.-
Niets voor mij zie ik alweer!
Whatever.
Ik heb wel eens met een Lifetec notebook gewerkt en de kwaliteit daarvan was gewoon goed hoor.
Verwijderd
En die 19" monitor, die is super
Verwijderd
Al denk ik ook dat op langere duur ik liever een IIyama zou hebben
Verwijderd
Waarschuwing!: vannacht maar 4 uurtjes geslapen, morgen tentamen, midden in een depressie, blut en hongerig....
M''n ouders hebben de 17 inch versie van dit ding, kan best hoge resoluties redelijk scherp laten zien, maar, de kleur is niet mooi egaal waar dat wel zo hoort, en dat is op sommige momenten best lelijk en storend. Ik zou trouwens sowieso niet al te erg bezuiningen op het je monitor, gaat erg lang mee en je zit er de hele dag tegenaan te kijken.
Misschien is het wel leuk als eindelijk iemand verteld wat voor type (ASUS)Mobo er in zit, en wat de verdere specs zijn (plaatje van de binnenkant van de PC?)
Dan kunnen we misschien WEL concluderen of er goede spullen in de PC zitten, en hoeven we het niet te hebben over wazige monitoren. Tweakers hebben het volgens mij toch altijd over Mobo''s Proc''s Videokaarten ed? Een groot scherp scherm is leuk, maar wat valt daar nou aan te tweaken!
Verwijderd
das inderdaad rot voor je !!!!!!!!!!!!!!!!!!......Op donderdag 29 maart 2001 09:52 schreef Teqno het volgende:
De 1 koopt een seat, de andere een golf, de 1 koopt een Sagem, de ander een Motorola, de 1 koopt Herschi, de andere Coca Cola, de 1 koopt een Aldi-compu, de ander een Vobisbak (leek me door de eerdere vergelijkingen de beste keus), de 1 koopt een Lifetec, de ander een Trust, de 1 een Trust, de ander een Iiyama, de 1 koopt een Iiyama, de ander een NEc........ de 1 is een optimist, de ander een pessimist.
Waarschuwing!: vannacht maar 4 uurtjes geslapen, morgen tentamen, midden in een depressie, blut en hongerig....
Verwijderd
En over de aldiPC: de onderdelen zijn wel aardig, mar het geheel is bagger. Je moet sowieso een beetje een goed mobo erin zetten. 3PCI-soten is echt te weinig. BTW: wanneer valt aldi van z''n geloof af en gaan ze over op AMD, dan heb je nog meer het idee van een budget peecee.
Hahaha, ja hoor. En mijn trabant rijd ook net zo lekker als de mercedes van me vrouw.....:oOp donderdag 29 maart 2001 01:12 schreef Mastermind het volgende:
Vind je de specs niet goed? Nou ik wel!Op donderdag 29 maart 2001 09:35 schreef meendering het volgende:
Info:
[..]
Plaatje:
[afbeelding]
Niets voor mij zie ik alweer!
Beter dan de Relisys die ik had van Norrod!
Kom maar eens langs meendering dan kun je het beeld met eigen ogen zien!
(je bent de laatste tijd wel erg flamerig moet ik zeggen, eerst mij mietje noemen omdat ik voetbal kijk en nu dit weer
Ehhh, Dominator, dan doe je je naam ook geen eer aan? Zij in die Trammelant en jij in die Mercedes dan klopt het weer wel!!Op donderdag 29 maart 2001 10:19 schreef dominator het volgende:
[..]
Hahaha, ja hoor. En mijn trabant rijd ook net zo lekker als de mercedes van me vrouw.....:o
[/Way offtopic]
Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.
Relisys was echt een drama jah, heb er ook 2 gehad.Op donderdag 29 maart 2001 10:29 schreef Mastermind het volgende:
[..]
Vind je de specs niet goed? Nou ik wel!
Beter dan de Relisys die ik had van Norrod!
Kom maar eens langs meendering dan kun je het beeld met eigen ogen zien!
(je bent de laatste tijd wel erg flamerig moet ik zeggen, eerst mij mietje noemen omdat ik voetbal kijk en nu dit weer)
Maaruh, ff over het flamen? Dat valt reuze mee, of ken je niet tegen grapjes?
Whatever.
oh oh, een ding maak ik hieruit op..
VOOROORDELEN!!!, mischien ook wel VEROORDELEN!
Jeetje man kijk eerst ff naar dat ding en trek den pas je bek open...
/edit,
en nee ik heb zelf niet zon ding ik heb die sony cpd g400P. Ja de beste 19"onder heel veel testen, en die is nu terug naar sony, want hij was niet goed, en ja ook sony maakt bagger!, al is het wel een uitzondering, maat goed, dus waarom kan een aldi momnitor niet goed zijn ?? omdat hij vvan die klote goedkope winkel komt ?.. wedden dat dat de hoofreden is, en lifetec niet een sony of erger pyama is ?.. Nee iiyama rule en de rest zuigt, ja ja allemaal gebasserd op vriendjes.. en dat soort spul, wedden dat 3/4 van die suck en rules kreten niet eens echt GECONTROLEERD zijn door DIE persoon die het zegt ??
Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.
Maar verder zijn hier wel gezellige gesprekken
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Verwijderd
Waarom is 3 PCI-sloten nu veel te weinig. 95 % van de gebruikers zal er nooit meer nodig hebben. Het enige wat mensen er nog bij zouden willen zetten is een netwerk-kaart. Daar is nog plaats genoeg voor.Op donderdag 29 maart 2001 10:05 schreef Bendertino het volgende:
Ik wacht wel op de volgende lichting aldi monitoren. Ik moet toch een keer van mijn 14" lite-on (ook aldi geloof ik) af. Dat ding is perfect en ik heb geen 14" gezien die deze kon evenaren en als je een beetje rommelt met de instellingen van je grafische kaart kun je het beeld ook aardig verbeteren. Mijn 14" is echt superstrak op 800*600@85Hz
En over de aldiPC: de onderdelen zijn wel aardig, mar het geheel is bagger. Je moet sowieso een beetje een goed mobo erin zetten. 3PCI-soten is echt te weinig. BTW: wanneer valt aldi van z''n geloof af en gaan ze over op AMD, dan heb je nog meer het idee van een budget peecee.
- 56K V.90 PCI Data-fax-modemOp donderdag 29 maart 2001 11:10 schreef rtw2001 het volgende:
[..]
Waarom is 3 PCI-sloten nu veel te weinig. 95 % van de gebruikers zal er nooit meer nodig hebben. Het enige wat mensen er nog bij zouden willen zetten is een netwerk-kaart. Daar is nog plaats genoeg voor.
- Soundblaster Audio PCI 128 on Board (die schakel je dus uit en koop je een GOEIE PCI voor)
- Netwerkkaartje,..
En het zit alweer vol! Ik vindt 3 ook BAR weinig..
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
En mensen die zeggen dat het een topding is... Zet die vissekom van de Aldi eens naast een LG915FT of een Iiyama VMP 451, en je zult zien dat het een brak beeld geeft... Maarja, als je er weinig geld hebt en houdt van miskopen die je na 2 jaar weer wegknikkert, moet je hem vooral gaan halen...
Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI
Verwijderd
Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen van de eerste koper want 40 offtopics wordt wel veel ...
Verwijderd
Koop gerust de 19" ALDI monitor. MAAR VERGELIJK DAT GVD NIET MET EEN 19" IIYAMA DIAMONDTRON MONITOR VAN NLG 1500,-
Hij wil gewoon weten of die Aldi Monitor wat is. Zeg dan gewoon dat het een goede monitor is voor die prijs, en dat je er errug tevreden mee bent. Maar beweer a.u.b. niet dat een iiyama a f1400,- slechtere kwaliteit is.
Je hebt blijkbaar nog nooit achter een iiyama VMpro 450+ gezeten, of wel?
Voor het geld is het ook zeker niet erg slecht... Maar ik ben gewoon van mening dat je er een miskoop mee doet. Een monitor is het belangrijkste van je pc, dus moet je daar niet op bezuinigen... Je kunt beter een tijdje doorsparen en dan een echt goeie kopen... Heb je veel langer plezier van...Op donderdag 29 maart 2001 11:45 schreef ImaStar het volgende:
OMG !
Koop gerust de 19" ALDI monitor. MAAR VERGELIJK DAT GVD NIET MET EEN 19" IIYAMA DIAMONDTRON MONITOR VAN NLG 1500,-![]()
Hij wil gewoon weten of die Aldi Monitor wat is. Zeg dan gewoon dat het een goede monitor is voor die prijs, en dat je er errug tevreden mee bent. Maar beweer a.u.b. niet dat een iiyama a f1400,- slechtere kwaliteit is.
Je hebt blijkbaar nog nooit achter een iiyama VMpro 450+ gezeten, of wel?
Verwijderd
Eeh.., vorig bericht was een reactie op de vorige pagina waar iemand beweerde dat het beeld beter was dan monitor van 1400,- Het shoot me in het verkeerde keelgat (dat liegen
Verwijderd
Vervanging onderdelen:
Mainboard: Asus CUV4X HFl. 291,-
Behuizing: A-Open HQ45 HFl. 147,-
Uitbreiding:
Monitor: Philips 107E HFl. 549,-
Totaal HFl. 3686,- dus voor een hardware-matig behoorlijk goed uitgerust systeem. (OK OK, niet allemaal top-merken maar toch....)Ik denk niet dat er veel bedrijven zijn die voor deze prijs een aardig systeem op de markt kunnen zetten......
Alleen die van NorroD is beter, en wat moet je btw met al die software?
Whatever.
Verwijderd
Verwijderd
Ik krijg em op 1920x1440 @ 60hz (wel alleen onder win2k)
Hij koste toen 600mark dus bijna 700 piek.
En hij is NET ZO SCHERP EN STRAK als de Iyama Vision Master Pro 452 die me broertje heeft.
Het enigste verschil zit em in de platte beeldbuis die de Iyama heeft.
Maar echt bol kan ik deze medion ook niet noemen en je hebt geen 2 lijntjes.
Verder komen dit soort monitors gewoon van de "grote" bedrijven af en wordt er een ander merkje op geplakt. En dat is een FEIT.
Zou ik toch maar eens naar de oogarts gaan.....:)Op donderdag 29 maart 2001 15:02 schreef Paashaas het volgende:
En hij is NET ZO SCHERP EN STRAK als de Iyama Vision Master Pro 452 die me broertje heeft.
Verwijderd
Ik heb hem nog niet aangesloten maar een kijkje in de kast leverde de volgende puntjes op:
- HDD is Seagate 40GB 5400 RPM model
een 7200 RPM schijf is toch meer op zijn plaats in zo''n systeem.
- Geheugenmodule is van Mosel Vitalic pc133 CAS 3-3-3. Alhoewel CAS 2-2-2 sneller is heb ik goede ervaringen met Mosel Vitalic modules eerst eens testen if ie sneller wil lopen dan de specs.
- Voeding is maar 200W, terwijl er wel een 1000Mhz cpu in zit, burner en dvd.
-Asus bordje heeft maar 3pci slots.
Toch moet ik concluderen dat het geen slechte pc is, zeker in je achterhoofd houdend dat ie maar 2699 is.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
Mamaplank: Asus, onder merknaam Medion (Asus plank, echter Medion erop gedrukt, zeg maar OEM plank dus) 3x PCI, isa weet ik niet meer, en 1x AGP
Geluidskrt Creative, wel onboard, maar GEEN ac97 zooi, dat scheelt al
Modem: weird Medion ding (boeie)
VGA: Asus GF2 GTS, wel asus vermelding op kaart, daarnaast medion sticker bij s/n op, in de AGP poort of course.
Geheugen: idd Mosel Vitalic, zoals al vermeld.
Writer: HP, verder niet op gelet.
HD: Seagate, zo te zien 5400rpm, baracudda
CDrom: Liteon DVD
Voeding: 200Watt (verwacht ik gezeik mee icm GF2, fikker, en die meuk)
CPU: P3-1Ghz (duh), wel vrij kleine cooler imho.
Software: zag OEM cdtjes nero, powerdvd enz langsvliegen.
WinME stond erop, driver voor de printer die ze verkochten stonden al geinstalleerd (duh, moet je erbij kopen ofzo!).
Geen originele WinME cd''s gezien, verder geen aandacht aan geschonken, maar vermoed een of andere restore cd.
voor de rest: een grote doos, met enorme foto + kreten en gelul erop
speakers niet gezien/getest, boeit toch niet echt
Onmogelijk, barracuda schijven zijn ALTIJD 7200RPM. Tzal wel een schijf uit die brakke 5400RPM series van seagate zijn......Op donderdag 29 maart 2001 21:38 schreef DJSmiley het volgende:
HD: Seagate, zo te zien 5400rpm, baracudda
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
kheb nu een Iiyama A702HT ruim een halfjaar waar ik zeer tevreden mee ben.Op donderdag 29 maart 2001 07:48 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Spaar voor een 21" van Iiyama of een 21" van Samsung. Die dingen rulen gewoon. Het is echt een genot om een DVD (of DivX''je)*D te bekijken op een 21" monitor.
Enige nadeel is; e zijn reteduur, koop daarom ook een 2e hands of kijk op PC Beursen.
maar nu je het toch over 21" versies hebben. ik ben aan het sparen voor een SONY G500 die ik voor een mooi prijsje kan krijgen terwijl ie anderz 3000,- kost
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |
daarnaast is t een VIA chipset, zie 3D Mark results die al in ander topic gepost zijn:
http://home.student.utwente.nl/g.j.hofmans/aldipc.txt
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/148676/1
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Verwijderd
een leraar Electro heeft er een gekocht en ik heb hem open mogen maken om te kijken of het een goeien was en ja we hebben zelfs ff UT mogen spelen met de helen klas
die Pc''s hebben een Geforce 2 onboard maar die dingen zijn wel reten snel en ze zijn OpenGL enz. verder hebben ze er 1 dimm van 128 in zitten dus je hebt nog 2 sloten vrij dus das ok! dan heb je nog 1 vrij AGP slot op het mobo zitten dus als je denkt ik wil een anderen VGA kaard is dat ook geen probleem verder de Sound kaart kan A3D en AEX
dus die is ook goed ( Onboard ) en verder heb je dan helaas wel maar 3 PCI en 1 ISA slot
( dit was niet de nieuwe ALDI Pc maar de 900Mhzer dus nog van de vorigen keer )
na de DVD speler is echt GOED hij leest CD''s ook gewoon op topspeed en dat zie je de CreAtive 6x DvD niet doen en de brander is ook GOED hij heeft er nu zon 350 Cd''s door heen en nog maar 3 Mis en dat was omdat het Systeem ff druk bezig was met een dos progje
maar over het algemeen is het een ZEER GOEDEN PC VOOR WIJNIG GELD en das toch wel voor veel mensen belangrijk
wat je wl moet doen is een Backup maken voor allen drivers en vervolgens Format C:\ doen want ze installen wel veel rotzooi!!!
Verwijderd
--------------------------------------------------------------------------------
misschien een domme vraag, maar zijn er overklok mogelijkheden?
-------------------------------
ja er zit een gewoonen BIOS in dus geen CompaQ shit !!!! of zo dus gewoon de Bus opvoeren en Vwola
( die van de Leeraar loopt al op 1,134
hij wou dat ook ff probeeren maar ben het vergeten terug te zetten toen de les Practeik was afgelopen
Dit topic ging trouwens over de nieuwe Aldi-PC ... daar willen we spec''s van weten. Die oude boeit niet meer zo
Met wat voor videokaart. Zo''n GEMIDDELDE (Op donderdag 29 maart 2001 01:12 schreef Mastermind het volgende:
1024*768 100Hz
1280*1024 85Hz
1600*1200 75Hz
/Me Matrox G 400 DH
Heel stoer, mag ik je feliciteren?Op vrijdag 30 maart 2001 00:37 schreef PolarBear het volgende:
[..]
Met wat voor videokaart. Zo''n GEMIDDELDE ()Geforce/Voodo/Ati (Uh oh)/S3 2d kwali (
), of fatsoenlijk Matrox kaart
![]()
/Me Matrox G 400 DH
Hmmmm, tsja, ik heb dan eerst een Matrox Millennium G200 gehad maar ik merk echt eerlijk gezegd niet zoveel verschil tussen m''n GeForce en Matrox (qua 2d, 3d is die Matrox niet snel, maar daarvoor had ik dan 2 voodoo2''s. Tsja, zal wel komen omdat ik nooit boven de 1280 x 1024 @ 75 Hz uitkom op m''n Philips 17" monitor.Op vrijdag 30 maart 2001 00:37 schreef PolarBear het volgende:
[..]
Met wat voor videokaart. Zo''n GEMIDDELDE ()Geforce/Voodo/Ati (Uh oh)/S3 2d kwali (
), of fatsoenlijk Matrox kaart
![]()
/Me Matrox G 400 DH
Me Matrox zit nu in pc beneden met andere Philips 17" monitor.
Ik heb een 17" Philips 107 MB en een kaart met TV-OUT. Divx''en op TV kijken vind ik persoonlijk er veel beter uit zien dan op monitor. Kijkt gewoon veel relaxter.Op donderdag 29 maart 2001 07:48 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Spaar voor een 21" van Iiyama of een 21" van Samsung. Die dingen rulen gewoon. Het is echt een genot om een DVD (of DivX''je)*D te bekijken op een 21" monitor.
Om ff een open deur grap voor te zijn, nee, zo slecht is m''n monitor niet..
M''n moeder vond die Lifetech er beter uit zien
Deze monitor kan dus niet toppen aan een kwaliteitsmonitor, maar voor het geld dat jee ervoor betaald is het geen slechte koop!
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Huisgenoot van me had een G400 en daarna een GF2MX. Das du een heeeeeel groot verschil in beeldkwaliteit! Hij moest een resolutie lager gaan zitten om de zooi leesbaar te houden (was ook al 1152*864 aan het draaien op een 15"), echter op deze lagere resolutie zijn de letters ook niet scherp.Op vrijdag 30 maart 2001 00:55 schreef Toewan het volgende:
[..]
Hmmmm, tsja, ik heb dan eerst een Matrox Millennium G200 gehad maar ik merk echt eerlijk gezegd niet zoveel verschil tussen m''n GeForce en Matrox (qua 2d, 3d is die Matrox niet snel, maar daarvoor had ik dan 2 voodoo2''s. Tsja, zal wel komen omdat ik nooit boven de 1280 x 1024 @ 75 Hz uitkom op m''n Philips 17" monitor.
Me Matrox zit nu in pc beneden met andere Philips 17" monitor.
Verwijderd
Hahaha ...Op donderdag 29 maart 2001 15:15 schreef dominator het volgende:
[..]
Zou ik toch maar eens naar de oogarts gaan.....:)
Verwijderd
Hahaha ...Op donderdag 29 maart 2001 15:15 schreef dominator het volgende:
Op donderdag 29 maart 2001 15:02 schreef Paashaas het volgende:
En hij is NET ZO SCHERP EN STRAK als de Iyama Vision Master Pro 452 die me broertje heeft.[..]
ComputerTotaal heeft hem getest.
http://www.computertotaal.nl/testlab/supermarktpc.phtml
Die Aldi comp heeft een Asus OEM moederbord (niet te koop in de winkel) met Via chipset.
Verwijderd
Euh dan zou ik hem nog een keer openmaken en dan in het agp slot kijken want daar zit die kaart en niet onboard zoals jij schrijft (geluid zit onboard).Op donderdag 29 maart 2001 23:37 schreef Joboskrillo het volgende:
die Pc''s hebben een Geforce 2 onboard maar die dingen zijn wel reten snel en ze zijn OpenGL enz.
Frostie
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
Mijn P3 1000EB is met een GeForce2 MX net zo snel, zo niet sneller in 3D Mark2001 als deze 1 GHz pc met GeForce2 GTS. Vind ik eerlijk gezegd tegenvallen.Op vrijdag 30 maart 2001 13:55 schreef Mastermind het volgende:
Schijnt wel een goed dingetje te zijn.
ComputerTotaal heeft hem getest.
http://www.computertotaal.nl/testlab/supermarktpc.phtml
Verwijderd
BTW: de mobo heeft nog 2x pci vrij en als je die mobo vervangt (ioemand zette een kostenlijstje op) dan ben je je geluidkaart ook kwijt dus nog een extra 150,- ...Verder is die oem geforce lager geklokt dan een vergelijkbare ASUS.... De ALDI is een mooie winkel voor goedkope levensmiddelen maar om nou 2600 piek te gaan uitgeven in die supermarkt!!!???!?
Verwijderd
Collegaatje? Klein, blauw met witte muts?Op donderdag 29 maart 2001 23:10 schreef James_Watt het volgende:
Een collegaatje had dus de Aldi Pc (...)
Verwijderd
En van welk merk is dat beeldscherm, ik kan me niet voorstellen dat ALDI zelf beeldschermen produceert namelijk!
overdrijven is een vak he? een onboard geluidskaart kost de fabrikant iets van 2 tientjes om die chips dr bij de drukken.Op vrijdag 30 maart 2001 15:37 schreef Teqno het volgende:
[..]
BTW: de mobo heeft nog 2x pci vrij en als je die mobo vervangt (ioemand zette een kostenlijstje op) dan ben je je geluidkaart ook kwijt dus nog een extra 150,- ...Verder is die oem geforce lager geklokt dan een vergelijkbare ASUS.... De ALDI is een mooie winkel voor goedkope levensmiddelen maar om nou 2600 piek te gaan uitgeven in die supermarkt!!!???!?
een vergelijkbaar geluidskaartje heb je voor 6/7 tientjes.
ga je een SB live kopen of andere vergelijkbare zut dan kost je wel 150,-
btw, volgens mij is het mobo in die aldi troep een vermomd asus CUSI bordje, of heb ik dat mis?
Het kijkt toch wat relaxter op m''n 22" IiyamaOp donderdag 29 maart 2001 07:48 schreef AlPha.BeYoNdeR het volgende:
Ontopic:
M''n Pa heeft ook zo''n bak aangeschaft en hij doet het op zich niet eens zo slecht. Als je gewoon een beetje wilt gamen en office gebruiken en voorbereid zijn op toekomstige software dan heb je hier als nieuweling genoeg aan.
Verwijderd
Oke nu is het oorlogOp donderdag 29 maart 2001 15:15 schreef dominator het volgende:
[..]
Verwijderd
wat missen jullie een hoop beeld allemaal, heb een sony W900 staan, kijk dat is nou nog eens een beeldscherm.....ipv dat zielige gedoe met iiyama is the best enzo, als je een echte tweaker ben, neem dan in ieder geval (als je die Sony niet kan betalen, kan gebeuren) een Eizo 17"/19"...! ha
ik moet zeggen dat ik een tijd terug die p3 500 heb gekocht en ik heb er NOOIT en dan ook NOOIT enige problemen mee gehad... ik heb hem verkocht en ik heb net van de week gehoord datie voor t eerst gecrasht is!
ps. ik draai echt wel zware applicaties dus daar lag t niet aan...
Verwijderd
1. Het zijn vaak ook de mensen die niet weten wat ze ermee moetenOp zaterdag 31 maart 2001 08:23 schreef Siliakus het volgende:
kwoot : Ik vind het eigenlijk belachelijk dat Aldi dit doet. Ten eerste benadelen ze de locale computerboer die door deze dump-pc''s geen computer meer verkoopt. Daarnaast smeren ze de onwetende consument (in mijn ogen is iedereen die een ALDI-pc koopt onwetend) een bak met toekomstige problemen aan en dat is weer slecht voor de Computerindustrie want na een Alidpc hoef je nooit meer een compu.
ik moet zeggen dat ik een tijd terug die p3 500 heb gekocht en ik heb er NOOIT en dan ook NOOIT enige problemen mee gehad... ik heb hem verkocht en ik heb net van de week gehoord datie voor t eerst gecrasht is!
ps. ik draai echt wel zware applicaties dus daar lag t niet aan...
2. Lang leve de concurrentie.
3. Ik heb er 3 jaar geleden een P2 266 gekocht en dat was een prima pc.
Verwijderd
Maar eerlijk gezegd voor huis tuin en keuken gebruik is het een goede machine voor relatief weinig geld.
Ik zit momenteel achter zo''n pc en het werkt uitstekend.
Hee Frostie, mischien iets beter lezen?Op vrijdag 30 maart 2001 12:40 schreef Frostie het volgende:
[..]
Euh dan zou ik hem nog een keer openmaken en dan in het agp slot kijken want daar zit die kaart en niet onboard zoals jij schrijft (geluid zit onboard).
Frostie
Die post gaat over de vorige aldi pc (900Mhz)...
Verwijderd
TRIEST!
En het merk is medion/lifetec, staat met koeieletters oop het scherm zelf.
Lekker onderbouwde mening
met papier mache kun je alles maken!!
Dat gaat weer een hoop centen kosten om het in orde te krijgen!!!
Het trouwens nog wel effe naar de specs van de nieuwere 1Ghz van de aldi gekeken. Hier zijn wel bekende merken in verwerkt. Dus kan zijn dan hij wel relaxed is, maar ik beloof niets.
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
[/quote]
Beloftes van jouw kant zijn hier ook niet echt van belang.
Ik rij echt Trabant en ik ben er wel tevreden mee, en mijn 17in is wel redelijk, beetje problemen met de calibrering, maar dat vind ik geen probleem. Even over de computer, als tweaker stel je toch zelf je systeem samen?Op donderdag 29 maart 2001 10:19 schreef dominator het volgende:
[..]
Hahaha, ja hoor. En mijn trabant rijd ook net zo lekker als de mercedes van me vrouw.....:o
(deed m''n computer het maar zo goed als mijn auto, in 2 jaar maar 1 keer stil komen te staan, gebroken v-snaar)
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Kom maar eens langs meendering dan kun je [/quote]
Mooie is ik de 17 inch van relisys
en nu ook de 19 van lifetech naast elkaar staan en ik moet zeggen dat die 19 echt giga mooi is en goed beeld geelft daar bij valt die 17 in het niet
Dan moet je nog een keer kijken want ook daar zit die kaart echt niet onboard. Dat was alleen zo bij de p3-500 als ik me niet vergis maar zeker niet bij de 667/900/1000.Op zaterdag 31 maart 2001 14:33 schreef G1itch het volgende:
[..]
Hee Frostie, mischien iets beter lezen?
Die post gaat over de vorige aldi pc (900Mhz)...
Frostie
Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson
als je perse dolby 5.1 wilt hebben zul je toch iets anders moeten kopen
maar als je hem gebruikt voor wat simpel gamen, mp3tjes draaien enz is dat ding meer dan goed genoeg.( en als ie al wat meer %proc kracht zou gebruiken valt dat met 1ghz toch niet op)
en waarom weet iedereen hier meteen te vertellen dat 200 wat voeding te weinig is
heb je dat al eens uitgeprobeerd op die configuratie ???? er zit niet zo gek veel in, en het zal vast wel goed uitgetest zijn misschien als je er nog 4 hd''s een peltier en een reut fans in gooit zal ie te kort komen. maar waarom meteen een 300 wat voeding er in gooien als ie voor 90% van de mensen goed genoeg is ??
volgens mij is het weer "kijk eens, mijne is beter want die is groter
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
idd, helemaal mee eens!Op maandag 28 mei 2001 17:14 schreef heuveltje het volgende:
en waarom weet iedereen hier meteen te vertellen dat 200 wat voeding te weinig is
heb je dat al eens uitgeprobeerd op die configuratie ???? er zit niet zo gek veel in, en het zal vast wel goed uitgetest zijn misschien als je er nog 4 hd''s een peltier en een reut fans in gooit zal ie te kort komen. maar waarom meteen een 300 wat voeding er in gooien als ie voor 90% van de mensen goed genoeg is ??
volgens mij is het weer "kijk eens, mijne is beter want die is groter
is trouwens dikke onzin, die wattages op die voedingen, de ene fabricant zegt 200, de ander 250, ...
zullen zeker wel voedingen zijn die echt meer zijn, maar mijn Tbird 1000 + schrijver + dvd + Geforce2 + ... draait al maanden op een voeding waar in''t groot 200W op staat en dat ding is nog NOOIT gecrasht!
(en ja, ik draai ook wel eens zwaardere applicaties, als vnware e.d.)
helemaal met je eensOp maandag 28 mei 2001 20:33 schreef Emperor het volgende:
leuk he die oude topics......
Aldi is dus best puik
...in mijn geval dan! (<-- edit)
Heel leuk, oude posts vervuilen
''t gaat niet echt ergens over, die monitor is gewoon een leuk ding voor het geld..
Altijd die dombo gasten die direct roepen, zet er maar eens een iiyama naast.. Daar gaat het totaal niet over/om..
Altijd erg negatief hoor over andere dingen, wat ze nog geen eens in het echt gezien hebben, of amper aangeraakt hebben..
Daar
Stel zeikers..
Allemaal ASUS,HP,Lite-on,enz.
Is gewoon een prima systeem met een asociale 3dmarkscore van 7700 ofzo...
Het enige nadelige is idd die mini-ATX met slechts 3 PCI slotjes waarvan 2 vrij...maar daar heeft 85% van de computergebruikers wel genoeg aan.
Dus niet zo afgeven op die ALDI-PC, beetje zinloos en onterecht.
Tuurlijk heeft dat ding z''n nadelen maar heey dat zie je ook wel in de prijs terug, vet goedkoop dat ding...
2400 3dmark2001 vind ik best aardig. Of zit ik zo laag met mijn 2530 3dmarks? Ik heb ook een PIII1000... Maar wel met een GF2GTS64Op vrijdag 30 maart 2001 13:57 schreef biobak het volgende:
[..]
Mijn P3 1000EB is met een GeForce2 MX net zo snel, zo niet sneller in 3D Mark2001 als deze 1 GHz pc met GeForce2 GTS. Vind ik eerlijk gezegd tegenvallen.
Verwijderd
Maar goed daar leer je wel mee leven.
Verder zijn kleuren en scherpte erg ok.
Mate van me heeft superdure IIyama 19" flattron en die heeft minder scherp beeld imho, en ik ben vrij nauwkeurig op dat gebied.
Go figure...
Dit topic is gesloten.
![]()