Toon posts:

[BC3] cdr spat uit elkaar !

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 20:32

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Gebeurd dit wel vaker ????
Ja, meestal met AOpen cd-rom spelers...
Hoe kan ik dit voorkomen ?
Door een SCSI Plextor reader te gebruiken icm met Philips cdr''s..

oh btw, * Neman heeft een AOpen 48x en nog nergens last van...

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of het een aopen is, er staat geen merknaam aan de voorkant. Maar als ik het goed begrijp is dit dus ''normaal''
:? Mmm, das makkelijk als cd-vernietiger want met de hand doorbreken is levensgevaarlijk.
Maak er gewoon een standalone van boven de prullebak !!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

FOTO ~

Verwijderd

of een Creative of Afreey, gebeurt idd wel vaker.
Cd-tje uit ballans, speler kan gegevens niet vinden, gaat met het toerental op en neer, cd-tje schiet uit z''n klem pats cd + speler aan gruzellementen.

Gewoon terug gaan naar de winkel. moeten ze niet moeilijk over doen

Verwijderd

Topicstarter
Tis inderdaad een AOpen, en ik snap nu ook waar dat AOpen op slaat ... Always Open ...
hij wil nu nl niet meer dicht blijven.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-01 15:11

brid

Onze excuses voor het ongemak

Dit heb ik wel is eerder gehoort alleen dan met een gewone cd die uit elkaar spatte.
Was met een sky computer.

Valt gelukkig onder de garantie, want dit is namelijk een produktie "foutje".

Deze problemen worden namelijk veroorzaakt doordat de laser niet goed staat of gesteld. :)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op zondag 18 februari 2001 15:14 schreef benchMarc het volgende:
Staat er in mooie letters: 52x ? :)

En van links naar rechts:
gat voor koptelefoon
volume
lampje
stuk ruimte open
play/ffw knop
close/stop knop
Deze lay-out hebben meer dan de helft van die drives

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Neman
  • Laatst online: 04-02 20:32

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Deze lay-out hebben meer dan de helft van die drives
Ja maar alleen AOpen durft z''n merknaam er niet op te zetten >:)

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 05:14

^^0nMe

Got Babana's?

Haha, de zoveelste slachtoffer, ik ben er nl ook 1 :D
Yup, die dingen zijn kut, maarja, je moet er mee leven, op zich zijn Aopen cdrom spelers wel goed, alleen vanaf 40x zijn ze allemaal :r Dan moet je gewoon beter opletten en niet te gare cd''s gebruiken. Als je cd''s koopt met een "harde" bovenkant, dan kan er niet veel gebeuren.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Verwijderd

Als er onder de snelheid (bij mijn AOpen 40x) de letters MTRP staan, dan is het een AOpen drive.

Verwijderd

Topicstarter
Wat is een harde bovenkant ? die cd van mij was vers vd pers
was een niet de goedkoopste zonder opdruk ivm zelf stickers maken
dat schijnt 9 vd 10 X door nl
beter idee ??

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Aopen, ik heb er zeeer slechte ervaringen mee....

Aopen 48X wat een rammelding, foutmeldingen, slechte performance enzovoort. :r

Whatever.

• benchMarc
  • Laatst online: 16-02 22:20
Mijn AOpen 36x roeleert hard :D. Nooit wat mee aan de hand. Altijd duw ik dat ding flink hard dicht ipv dat knoppie te gebruiken. Echt een stevig ding en leest alle cd''s.

Verwijderd

WuW, ik heb dus OOK die A-Open 52x...
Mooi dat ik voortaan dus eerst een kogelvrij vest aandoe voor ik een CD in dat ding gooi. :)

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:03
Aopen heeft op het geboedt van Cd pslers een rare reputatie..
Die CD-brander-combie met DVD schijnt goedt te zijn. Uit eigen ervaring (en anderen) een cd-speler met een speed van 36 of 40 schijnen ook goed te zijn (m.n. de 36 :) )
Maar over zon beetje alle andere cd-speler/branders van Aopen hoor ik alleen maar problemen..

Rare jongen die Taiwanezen.. :)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Harde bovenkant is dat als je met een stift iets erop schrijft, dat je dan een soort schuurgeluid hoort. De bovenkant is dus ruw, de zachte cd''s zijn meestal noname cd''s, met een glad oppervlak. Ik heb wel goede noname cd''s gevonden met een harde bovenkant, maar meestal vertrouw ik toch op mijn kodak ultima''s. Volgens mij zijn die Aopens zo kut, omdat die krengen 10k rpm spinnen, is volgens mij niet echt goed voor een cd, stond zelfs in het boekje dat je geen cd''s moest gebruiken met krassen, anders werden ze steeds erger, dat zegt dus genoeg >:)
Helaas wilden de gasten v Powerline mijn cdrom niet ruilen voor een andere, maar ik kan hun wel begrijpen, want dan zouden alle Aopens die ze hadden verkocht terugkomen. Beste is eigenlijk om een 40x te kopen, maar die zijn haast niet te krijgen omdat de 40x+
modellen beter zou, dus niet :P
Jammer dat die TrueX dingen van Kenwood zo brak zijn, te veel problemen met vanalles, anders was dat de ideale cdrom speler. Spint tenminste niet met 10k rpm, en maakt geen straaljagergeluiden zoals mijn Aopen >:)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

Waarom voel ik me in 1 keer niet meer zo veilig achter mijn pjoetertje?
Zou het komen, door het 52X logo op mijn CDROM? ;(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

AOpen 52x rulez and shaters>:), trouwens die nieuwe heeft niet 52x op de voorkant staan, de laser van de 52 is trouwens binnen spec, maar wel net en de CD''s die ontploven zijn dus eigenlijk de boosdoeners

Verwijderd

Mijn Aopen 48 speed is een prima drive als je het vergelijkt met mijn niet-cdr-lezende-delta-cdromspeler. Die 52 speed van m''n vader roeleert ook heel hard.

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 18:59 schreef FoolZero het volgende:
Waarom voel ik me in 1 keer niet meer zo veilig achter mijn pjoetertje?
Zou het komen, door het 52X logo op mijn CDROM? ;(
Ik zou je computer hem maar niet op het bureau naast je neer zetten, of een metalen plaat ervoor.
Ik ben er al eens een tegengekomen waar een cd splinter half door het frontje was gekomen.
''k werk namelijk op een RMA afdeling waar deze dingen dus allemaal terugkomen.

:+

Verwijderd

Nog nooit probs gehad met m''n aopen 52x, bij sommige cd''s maakt hij wel een tering herrie en hij "fluit" best veel, maar dit is altijd nog beter dan de samsung 32x :r en creative 24x :r die ik hiervoor had.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:11

sjaak

un giorno credi

Met de AOpen 40X heb ik geen problemen gehad... Doet ut altijd, leest alles, heerlijk ding.

Verwijderd

Ik heb een aopen 40x hij is prima en een philips 3610 brander ook prima. Maar een philips 36x is zwaar klote dan heb ik dus liever mijn aopen, hij kon niet eens philips cd''tjes lezen.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zondag 18 februari 2001 22:00 schreef -Confusion- het volgende:

[..]

Ik zou je computer hem maar niet op het bureau naast je neer zetten, of een metalen plaat ervoor.
Ik ben er al eens een tegengekomen waar een cd splinter half door het frontje was gekomen.

AAARGH nu maak je me dus echt gek. Gelukkig kan ik blind typen, maar het lezen van GoT wordt in 1 keer zo lastig... :?

Mare so far so good... Het ding met die 52X staat idd op mijn bureau. De platen zitten nu wel weer op hun plaats :)

Heal the internet ...

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:59
uit de collectie, bizzarre dingen met je computer:

op mijn werk:
cheapass CD-ROM speler testen (50x)
man klaagde over geratel...
wij no-name CD-tje erin; opeens horen we krak... en kloenk.. dat klepje van het laadje breekt af, vliegt op de grond, en die CD komt in stukken eruit schieten... (met 50x) ...
mij collega kon nog net zijn hoofd weg trekken; dat ding schoot zo''n 5 a 7 meter ver weg

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Pindkaas
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

ik neem effe aan dat zoiets geks alleen gebeurd als dat je cd in onbalans is! normaal gesproken is dat niet maar ik ga van het volgendse uit!:

een turbine draait met ca. 20.000 rpm da''s vrij veel! als zo''n motor nou een beetje uit onbalans is ( ik bedoel dan een grammetje meer aan de ene kant ) dan spat zo''n motor dus compleet uiteen!

een cd laten draaien op een hoge snelheid is dus ook vrij riskant! en je kunt zo''n onbalans ook voorkomen door er niet met een ( relatief ) zware waterproof-marker op te scrijven!
als je dan toch zo nodig moet scrijven doe het dan een beetje verdeelt!

ik hoop dat het allemaal een beetje klopt maarja ik geef ook alleen maar mijn mening!

"Luie mensen worden ook moe!"

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Op m''n werk staan 3 PC''s met een AOpen CD-rom drive.
Een iets oudere, 40x geloof ik, nooit enig probleem mee gehad, maakt ook geen herrie.
En nog 2 hele nieuwe, een 48x en een 52x.

Nou moet ik zeggen:
Die 48x maakt heeeel veel herrie, echt een opstijgende straaljager. Verder nooit probs mee gehad.
Die 52x zit in m''n eigen PC en is HEEL STIL !! en ook nog Nooit probs mee gehad... tering wat is dat ding snel zeg :)

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
ik heb ook een 52 speed CDROM speler.... zonder merknaam... Volgens windows is het een Samsung... maar volgens mij is het ook een AOpen of zoiets.
Takkeherrie !!
''Ready for lift-off...T-3...2...1...''
dat gevoel, je kent het wel.
Maar eigenlijk nooit veel leesproblemen
Als het echt een Samsung is, waarom zetten ze dat dan niet voorop ??

Verwijderd

Slik, mijn 50x kijkt me verraderlijk aan... Zouwie gaan schieten??

• CrazyA
  • Laatst online: 28-09-2023
mensen die hun puter onder het bureau hebben staan moeten helemaal oppassen ;)

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

''Dit is een overval!''
''KIJK UIT!!! Hij heeft een CDROM speler!!!!''

Heal the internet ...

Verwijderd

Heb geen problemen met uit elkaar spattende cd''s gehad, wel van rondvliegende cd''s

Jaren geleden een cd-speler bij Dunnet gekocht. Na een paar weken ging het laadje van de speler op volle snelheid open en vloog de cd er met een pestgang uit.

Ik terug naar Dunnet. Kan niet zeiden ze bij de Technische Dienst toen ik het probleem vertelde.

Enfin, ze hebben ''m toch getest en direct bij de eerste test kwam de cd er op volle snelheid weer uit, rakelings langs het hoofd van die kerel van de Technische Dienst om vervolgens tegen de muur in stukken te spatten.

Die kerel schrok zich te pletter en stamelde "je hebt toch gelijk" Kreeg vervolgens een nieuwe speler mee, niet meer van hetzelfde merk want daar hadden we beide niet veel vertrouwen meer in.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

LoL, die Dunnet gast heeft dus weer eens wat bijgeleerd >:)

D3-Monk

• Hazzz-E
  • Laatst online: 11-09-2025

Hazzz-E

Que?

Op maandag 19 februari 2001 00:34 schreef Evolution het volgende:
Heb geen problemen met uit elkaar spattende cd''s gehad, wel van rondvliegende cd''s

Jaren geleden een cd-speler bij Dunnet gekocht. Na een paar weken ging het laadje van de speler op volle snelheid open en vloog de cd er met een pestgang uit.

Ik terug naar Dunnet. Kan niet zeiden ze bij de Technische Dienst toen ik het probleem vertelde.

Enfin, ze hebben ''m toch getest en direct bij de eerste test kwam de cd er op volle snelheid weer uit, rakelings langs het hoofd van die kerel van de Technische Dienst om vervolgens tegen de muur in stukken te spatten.

Die kerel schrok zich te pletter en stamelde "je hebt toch gelijk" Kreeg vervolgens een nieuwe speler mee, niet meer van hetzelfde merk want daar hadden we beide niet veel vertrouwen meer in.
VET !!

• Kwai_gon_jinn
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Op maandag 19 februari 2001 00:25 schreef FoolZero het volgende:
''Dit is een overval!''
''KIJK UIT!!! Hij heeft een CDROM speler!!!!''

met als caliber een .Aopen cdrom drive en een zilvere CDR :o

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• Toewan
  • Laatst online: 12-02 20:46
Hmmm, ik heb ook een Aopen 48x in systeempje beneden, dat ding doet het redelijk goed (tsja, ik ben zelf Plextor gewend.. :))
En dat Aopen ding leest Platinums gewoon hoor, geen ontploffingsgevaar. Maar ik heb ''m dan wel in snelheid terug gezet, want anders maakt ie ZO''N POKKEHERRIE DAT JE DE RADIO HARD MOET ZETTEN OMDAT JE ANDERS NIKS MEER HOORT !! |:( Om gek van te worden.

Zelf ga ik dus ECHT nooit meer voor een IDE cdrom speler, ik ga zowiezo geen cdrom speler meer kopen, mocht m''n Plex kapoet gaan, koop ik wel een SCSI dvd speler.

Verwijderd

Mijn Aopen 48x was echt waardeloos weigerde vaak in 1 keer te lezen en een hernieuwde poging leverde al helemaal niks op (bekend probleem met Aopen overigens) bovendien had ik constant het idee de 5e baan van schiphol in huis te hebben en een opstijgende cd (zoals in een voorgaand verhaal) zou mij zeker niet verbaasd hebben. Mijn Lite-on brander werkt met 32x leessnelheid en ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat ie zo niet sneller dan toch net zo snel leest als de aopen 48x. Kortom aopen is voor mij agesloten.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

ah mijn 40 X Aopen op m''n Aopen mobo is nix mee aan de hand... tsja het zijn grasmaaiers/straaljagers maarja.. had nog ff geen geld voor een plextor 40 x

en eerlijk gezegd gebruik ik um ook niet zoveel.. maarja.. gewoon goed opletten en af en toe bukken denk ik dan maar >:)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Xion
  • Laatst online: 12:48
Op zondag 18 februari 2001 14:58 schreef Neman het volgende:
[..]
Ja, meestal met AOpen cd-rom spelers...
[..]
Oh, ik heb het wel eens bij een klant meegemaakt.
Dat was een Kreatief.;)

• k-oz
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

en ze zijn ook zo lekker stil, die aopen cd spelers... >:)

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

Verwijderd

Ben blij dat ik van mijn Aopen af ben, niets dan ellende met dat ding gehad (52X). Snelste dat ding wilde lezen was 0.00001 speed ofzo en dat alleen van peperdure cd''s goedkope werden standaard geweigerd.

Kortom Aopen goedkoop maar om te :r

Verwijderd

ik heb ook (had eigenlijk) een Aopen 36x.. deze heb ik geschuurd toen hij geel aan het worden was, nu issie weer wit, en die lettertjes zijn dus ook weg... :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had mijn cd net gebrand en gecontroleerd nix op geschreven geen sticker oid entoch
heb nu maar kippegaas onder mn bureau gespannen ( je moet toch wat ! )

Verwijderd

Op maandag 19 februari 2001 00:34 schreef Evolution het volgende:

ROFL :D:)

• The Legend
  • Laatst online: 14:23

The Legend

*Plop*

Ik ben ook 1 van de slachtoffers van Aopen ;( Hij leest nog wel redelijk maar een herrie, echt....m''n kast open 2 80mm fans op 12V aan en het komt er nog bovenuit......:r

Ik ben toch malle pietje niet!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:30

Exirion

Gadgetfetisjist

2,5 jaar geleden kocht ik een 36x AOpen CD-ROM, en die heb ik dus na 2 dagen weer teruggebracht en omgeruild voor een iets duurdere Asus 40x. Wat een pokkeding was die AOpen! M''n zus heeft in d''r 2 jaar oude PC een AOpen 40x zitten, en die doet ook ''raar''. Ik heb nu met m''n DVD speler weer voor Asus gekozen. AOpen zal ik in ieder geval niet snel weer proberen als ik dit allemaal lees :r

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Geen wonder dat er zo veel ict''ers gevraagd worden de laatste tijd :)

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-02 13:13
Ik heb al wel eens een nieuw systeempje samengesteld. Daarbij dacht ik aan een AOpen 16x/40x DVD speler.

Zijn die een beetje goed?

• Opa
  • Laatst online: 16-02 09:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op zondag 18 februari 2001 18:55 schreef Stiffener het volgende:
Aopen heeft op het geboedt van Cd pslers een rare reputatie..
Die CD-brander-combie met DVD schijnt goedt te zijn.
Hmmm. Zou dat iets te maken kunnen hebben met het feit dat die uit de Ricoh fabrieken komt? :)

ricoh MP7040@7060 rulez. >:)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

ik heb ook een Aopen 40x
maar hij haalt G*@#$*&#@$E maar 6x ofzo
in het begin deed ie het goed, toen haalde hij de topsnelheid wel, en stil!
maar nu issie vet lawaaiig en zoals gezegd, supersloom.

en als ik hem bij mijn brander (philips 3610) op de secondary ide zet, krijg ik allemaal unspecified recorder errors en invalid parameter fields ofzo....

• BruT@LysT
  • Laatst online: 13-10-2025

BruT@LysT

Fear and Loathing

Tjah krijg je met goedkope zooi.. al die onzinnige snelheid in die IDE drivers.. tjonge jonge wat een verkoop truukjes! :)

Een plextor 32x SCSI roels wel ff 10x harder :)
ook de 40x plextor vind ik niet eens interessant, SCSI 32X is SNEL!!!, soms te vergelijken met 64x IDE, tja... er klopt weer es nix van. Net zoiets als Watts en Watts..
50 Watt RMS, 50 Watt PMPO, maar natuurlijk het houdt niet op :)

Ik vind het echt ziekelijk dat er nog steeds van die gasten zijn die denken dat die 52x echt nuttig is ofzow.. gaan ze er helemaal de bink mee uithangen :)
Je ziet hier ook al weer hoeveel beter 36x Aopens waren.. tjah die draaiden in elk geval nog op een redelijk toerental. Het enige wat ze doen is het toerental opschroeven. Tjah die lasers zijn daar ook niet echt zo uitstekent voor gemaakt, wat krijg je dan... inderdeed!, dit soort ongein.
Ik had het ook al kunnen raden dat dit soort dingen zouden gaan voorkomen. De helft is alleen dom en denk alleen maar aan ''snelheid''
.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Haha, toen ik mijn "wrede" 52x Aopen gekocht had, was dat niet omdat die dingen zo goed waren, maar omdat die 40x niet te verkrijgen waren, en een 40x plex met een nieuwe scsi kaart een beetje te duur was. Achteraf had ik beter ff door kunnen sparen en een plex kunnen kopen, maar ach, ik heb em inmiddels goed afgericht, dus nu issie braaf >:)

D3-Monk

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 14:41 schreef Rop2000 het volgende:
Nieuwe cdromspeler 52X gekocht,spat mn zelfgebrande cd compleet uit elkaar.
Cdromspeler defect en mn backupcd kwijt.
Gebeurd dit wel vaker ???? Hoe kan ik dit voorkomen ? Het is gebeurd tijdens terugzetten van bu dus niet tijdens openen van la oid.
/me heeft zelf ook altijd Aopen cd spelers en wil niets anders meer.

oke /me wil wel plextor.

/me zegt daarom: shit happens ;).

• RelaXXinG
  • Laatst online: 30-01 08:17
ik wil ook zo''n cd-versnipperaar! ;)

Verwijderd

ruig!, nog nooit van gehoord, wel eens gehoord van een AMD cpu die in drie-en was gebroken, maar goed

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Heej:) Cewl man! ga meedoen met robotwars*!
Dan hebje een mooie Hypnodisc kloon >:)

*Voor de onwetende,
RobotWars is in mijn ogen de meest brute game die er is, en Hypnodisc is een soort roterende gehaktmolen die al meerdere malen zijn opponenten aan flarden heeft gescheurd >:)
Afbeeldingslocatie: http://freespace.virgin.net/dave.rose/H2/TH2design2.jpg

Letterlijk!>:)

Powered bij meergranenbrood.

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

BTW dit heb ik ooit eens meegemaakt met een harddisk.

Grote klap uit de server ruimte!,server plat Letterlijk!
En bij nadere inspectie een schijf dwars doormidden gebroken!
Een scherf van die eerste disk was half in de bovenliggende disk geramt waardoor ook die ineens van 7200rpm naar 0rpm ging.

Powered bij meergranenbrood.

• sharkzor
  • Laatst online: 16-02 15:36
als ik dit allemaal zo lees ben ik toch blij dat ik een asus 50x heb.
echt goed ding. na de plextor 40x de beste naar mijn mening. dat ding vreet echt elke half gare cd.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op zondag 06 mei 2001 13:16 schreef weareborg het volgende:
als ik dit allemaal zo lees ben ik toch blij dat ik een asus 50x heb.
echt goed ding. na de plextor 40x de beste naar mijn mening. dat ding vreet echt elke half gare cd.
Jeetje hoeze oude koeien...

• FFF
  • Laatst online: 20-10-2025

FFF

* FFF heeft slechte ervaringen met sky computers.
gebeurd idd wel vaker, vaak weten winkelier dat ook, maar als het goed is garantie, neem de 48 spee die schijn wle goed te werken.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Dit had ik met mijn nieuwe philips 40x en mijn WINDOWS 98 cd!!! BALEN!
Je zou denken Philips dat zit wel goed maarnee

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Ik maak toch veel mee,

een AOpen die ceedees uit elkaar laat spatten,

een klote Fujutsi-siemens die probeert te :?writen:?, maar de laser is opgefikt en ceedee verneukt,

Een CEEDEE LAUNCHER een kapotte voeding en de hele pc kreeg 230V , die ceedee speler het en ceedee tegen 100000RPM door mijn kamer gelaucht, en er is een 10cm gleuf in mijn muur, die-hard, isn''t it? , een echt UT wapen, :) I gona frag you with a CEEDEE LAUNCHER:) HEAD SHOT !!!, gelukkig zijn de platters van de harddiskken niet gelauched:?. Mobo''s kunnen goed opfikken:(.

• BC3 Victim
mmm een cdrom speler oznder merknaam = aopen?
dan heb ik een aopen 56x en 1 van 50x
en ik heb nergens last van...

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• HaaZ
  • Laatst online: 10:42

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

ik had een prachtig mooie 32x van LG.... die moest ik zonodig verkopen bij m''n ouwe pc... nu heb ik een euhm... 50x Afreey speler... is ook best goed, nooit problemen mee gehad, alleen maakt bij sommige cd''s nogal herrie, maar da''s standaard bij 50speed volgens mij...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Verwijderd

Nou ik HAD mn pc op mn bureau gezet, en ik had toen zojuist mn >>>>AOPEN<<< 52 speed ingebouwd. Dus ik cdtje erin doen. ZOEM 1e versnelling ZOEMMMMM 2e versnelling Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ZOEM 3e versnellin g (oh shit) ZOEM 4e versnelling raraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 5e versnelling raaaaaaaazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzooooooooooooooooooooooooooooooeeeeeeeeeeem . WEGWEZEEEEEN DIE DINGEN ZIJN LINK!!!

• Cyphax
  • Laatst online: 14:06

Cyphax

Moderator LNX
Nou hier zit een Asus 50x in en die MAAKT me een herrie!
Aantal decibellen die deze pc maakt (niet veel) schiet met een factor 10 omhoog (WEL veel!) en da''s nieteens overdreven!
So-de-ju.

Maar wat zijn nou GOEIE CDROM drives tegenwoordig? Dat is: een drive die alles netjes leest en NIET zo godsgruwelijk veel herrie maakt?

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Ik had bij een vriend een scsi plextor ingebouwd... stil, snel, goed!

• gabberjoost
  • Nu online
Het is maar goed dat er geen 52x slot in aopen cd-rom spelers bestaan. Die zal pas hard aankomen >:)

• Boogie
  • Laatst online: 09-11-2025
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mboogie/cd-speler2.jpg

Zoiets?

Dat schuine stuk dat uit de achterkant steekt was niet los te krijgen.
Het was een stuk CD dat klem zat tussen de achterkant en de bovenplaat en dat daar van binnenuit doorheen geschoten was.
Overigens weet ik niet wat voor merk dit is, het is een Compaq-OEM.

Sorry modemers>:)

Verwijderd

Jezus, hoe krijgen jullie dit voor elkaar? Ik denk dat ik het voorlopig maar met mijn 16 X Funai (ruim 3 jaar oud) blijf doen. Wel zo veilig :)

• BC3 Victim
Gebeuren dit soort dingen ook wel eens met mitsumi spelers? Ik heb zelf een mitsumi 48x. Niet dat ik daar ooit problemen mee gehad heb, maar aangezien dat ding ook behoorlijk aan het ''stofzuigen'' is, vroeg ik me dit af.

Verwijderd

Vriend van me had het vorige week ook met een win98SE cd die die van zijn oom had geleend :o. CD van 300 piek naar de klote |:(:o:'(>:):P

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:07

Hoicks

Techno!

Nero Drivespeed draaien, en iig bij gebakken cd''s de drivespeed verlagen naar bijvoorbeeld 36x

works fine for me en ik denk dat je cd-rom er ook minder hard van slijt.

Bovendien geen gestofzuig meer tijdens het luisteren naar mp3''s (draai ik op 8x)

Nero Drivespeed rules, Mike! Is het echt Charlie??? Wow! Je hebt gelijk! Hij stofzuigt een stuk minder! En dat voor de prijs van niet een!, niet twee! maar wel drie telefoontikken! :D

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:07

Hoicks

Techno!

He John? JOHN?! wat vind jij hier nou van? Great Bill! GREAT! Charlie?? CHAAAAAAAAARLIE>?!?! Heb jij die link nog? Nee Mike (zucht).. moet je even zoeken....

• Rashann
  • Laatst online: 01-01 22:01

Rashann

Zoek de hond...

Op maandag 07 mei 2001 16:03 schreef mboogie2 het volgende:
[afbeelding]

Zoiets?

Het was een stuk CD dat klem zat tussen de achterkant en de bovenplaat en dat daar van binnenuit doorheen geschoten was.

Gok eens? Volgens mij staat er namelijk duidelijk leesbaar Lite-On op die sticker daar :P :o

If nothing is written below, I was the last to reply...

• BC3 Victim
En dat terwijl ik juist weer heel goede ervaringen heb met Lite-On.

Overigens heeft een week of 2 geleden mijn Aopen 52Speed besloten de lens in de CD te zetten. Blijkbaar was dat CDtje niet erg lekker ofzo, want zowel de CD als de drive zijn nu dood. :(

• Mathizsias
  • Laatst online: 13-02 22:44

Mathizsias

Drizzt

Plak eens voor de lol een duppie onder een cdtje en dan draaien kan je lachen !

(Of je moet er een alarm opbouwen als hij onstabiel wordt :))

Ow by the way ik had het ook met die AOpen wat volgens mij in het Indiaans betekent "Spugend CD-ROMMETJE"

Maarja andere kope dus 8-)

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 08:42

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

De werkelijke reden dat die dingen uit elkaar spatten is de combinatie van hoge toerentallen (veel hoger dan waar de CD vroeger voor ontworpen is) in combinatie met CD''s die (haar)scheurtjes hebben in de binnenring.
Als gevolg van de de middelpuntvliedende kracht loopt zo''n scheur door, en breekt de CD in stukken. Bij dat soort toerentallen laat dat weinig heel van je drive.
Het heeft dus niets te maken met een bepaald merk drive (nouja, sommige drives halen die toerentallen gewoon niet, al zegt de reclame van wel >:))

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Op me werk ook 2x gehad. 2 cdroms van klanten (beide no-name 48speed). Maar die cd''s zagen er niet zo netjes uit als dat plaatje wat gepost is met die Lite-On brander. Die cd''s waren ECHT naar de (@&$_@^(*.

Verwijderd

He, niet zeiken op Aopen he!
Ik heb m''n Aopen 32-speed al drie jaar en heb er NOOIT problemen mee. Hij heb alleen 1 bug: hij leest alleen CD-r''s gebrand in mode 2 op 4 speed, maar daar is een makkelijke oplossing voor, gewoon in mode 1 branden!

Die Aopen 52x is altijd nog beter dan zo''n Asus-50-speed-vliegende-schotel-alias-cdsmelter-cdromspeler, zo eentje waarbij soms een van je audiokanalen uitvalt als je (u)dma aanzet!

Verwijderd

AOpen 32X heeft bij mij altijd perfect gewerkt. Toen ik later een AOpen 48X kocht kreeg ik er allemaal vreemde geluiden gratis bij...:?

Alsof ie over de cd ''schraapte''. Opdonderen dus met AOpen! :r

Heb nu een LG 52X. Ding doet ''t prima en de la voelt niet zo slap aan als vele andere cd-rom drives...

Verwijderd

Vreemd toch.. heb hele goede ervaringen met aopen.. eerst een 36x en later een 48x.. nooit geen problemen :? Maar sinds ik deze 40x plex heb hoef ik dat spul niet meer :7

• Viper®
  • Niet online
Ook zo''n LG 52x
Nog niet zo lang van kunnen genieten, aangezien me mobo gaar was. Maar goed ding, leest alle cd''s zonder probs.

Verwijderd

ik heb gewoon een odue 36 X cd-rom speler leest alles

cd cd-t em cd-rw ideaal ding niks mis mee en is sneller dan mijn 12x DVD speler van creative

• bloasfist
  • Laatst online: 05-01 09:29

bloasfist

Slot-A Crew

kom ik weer met m''n 4 jaar oude hitachi 7 speed....

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• BC3 Victim
Op zondag 18 februari 2001 22:00 schreef -Confusion- het volgende:

[..]

Erg fijn zulke CD-spelers/cd''s. Ik heb gelukkig met een van de eerste aOpen 50x CD-ROM speler geen problemen. Ik heb nu een Plextor, en dat is pas echt een topper. 24x CD-DA. Nog nooit een IDE CD-ROM zo hoog gezien. SCSI RULEZZZZzzz. :)

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 08:34
euhm

[schijt modus]
ik heb die Aopen 52x hier naast me liggen om in te bouwen...
als er wat gebeurd, dan is dat toch niet mijn schuld?
[/schijtmodus]

• BC3 Victim
Heb mijn Philips 32-speed verkocht en een AOpen 1240 DVD/CDROM gekocht. Philips had problemen met lezen gekopieerde cdŽs. Ik dacht, dat probleem hebŽie niet meer met de nieuwe CDROMŽs }:O... Niet dus. Die AOpen heeft ook problemen :(. Kijken wie er eerst gaat schieten, AOpen of ik >:)...

• Zeepoog
  • Laatst online: 05-02 10:34
een vriend had het met zijn asus cdspeler

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• BC3 Victim
Heb het ook gehad bij een Philips 48x

Dat is dus een Aopen in licentie heheheh.

Vervangen door een 40x van Plextor. Super! Snelle DAE. Leest alles. Geen gezeur.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Uhm... ik wil niet lullig overkomen ofzo.. maaruh... Jullie moeten dat fikken niet zo letterlijk nemen..

die moet in je writer, en niet onder je aansteker :P

mzzlz

Ey!! Macarena \o/

• BC3 Victim
k heb het altijd al gezegd:

AOpen is een fout merk. mobo & cd zooi

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Das een doodgewone Lite-On ;)
Zelfde kwaliteit als euhm Vuego, Aopen..BTC..Asus..

allemaal rommel

en voor de plextor fanaten : ik werk op de automatiserings unit van de KUB (uni tilburg) en die plextors zijn geen HAAR beter dan goedkope flut cd spelers .

Alleen je betaald er meer voor, en je betaald voor de kwaliteit van hun WRITERS..hun cdspelers zijn niet meer dan gemiddeld.
Veel problemen, herrie, veel half dode drives..

Naar mijn smaak/ervaring zijn o.a. deze drives zeer goed : (zowel qua herrie, cd''s lezen, audio rippen, bekraste cd''s lezen en CPU gebruik)

Panasonic 24x (Matsushita) (NIET de 32x !)
Teac 32x (!)
Hitachi GD2500 4x20 DVD drive en latere modellen !
Panasonic 8x40 DVD speler

In het algemeen :
Toshiba en Sony DVD spelers van 8x40 tot 16x40 zijn erg stil, lezen alles en zijn nog eens goed geprijsd ook .

Op mijn absolute no-no listje staan:
Plextor 12x
Lite-on alles tussen 4x en 32x
BTC - ALLE MODELLEN !!>:)
AOPEN alles vanaf 40x, en de DVD spelers
zijn helemaal rommel
CREATIVE infra-rommel meuk + al hun andere
drives, behalve laatste DVD speler versies
die ken ik nl nog niet
VUEGO - arg!
ASUS - Die besteden alles uit maar over het
algemeen zijn dat wel "redelijke" drives maar ERG lawaaierig boven de 36x en ik kan ze neit echt aanraden qua cd''tjes lezen / stabiliteit
Op maandag 07 mei 2001 16:03 schreef mboogie2 het volgende:
[afbeelding]

Zoiets?

• Cmdr_Satan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 21:30

Cmdr_Satan

MemleaK Powah

Dit fenomeen gister bij mythbusters gezien.
Het uit elkaar spatten van cd's is va. 52 speed idd mogelijk.

Weet niet meer hoeveel rpm dit is maar bij 52x is het nog wel afhankelijk van het type/merk cd.
Daarna spatten ze allemaal uiteen :P

System specs

Verwijderd

SaNATaN schreef op maandag 10 april 2006 @ 00:30:
Dit fenomeen gister bij mythbusters gezien.
Het uit elkaar spatten van cd's is va. 52 speed idd mogelijk.

Weet niet meer hoeveel rpm dit is maar bij 52x is het nog wel afhankelijk van het type/merk cd.
Daarna spatten ze allemaal uiteen :P
Die aflevering van MB is net zo oud als de topicstart :+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Mjah lekkere harde topicschop :P
Anyway, om toch maar even wat toe te voegen: mijn neef heeft het gehad met een Aopen 52X en mijn zusje had een barst in een schijfje zitten, eveneens met een Aopen 52X.

En die mythbusters aflevering klopt van geen kanten, aangezien ze een veel hogere snelheid gebruiken om de schijfjes te laten barsten.
Maargoed, ik denk dat het euvel zich voordoet met wat oudere types schijfjes. de huidige kunnen volgens mij allemaal wel 52X aan.
Helaas is die Mythbusters aflevering van wat later datum dan de schijfjes die nog wel eens willen barsten. Vandaar dat ze er geneen stuk kregen bij 52X, en maar ff wat hogere RPM hebben gebruikt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Ooit op een pcdumpdag verkochten ze 72x CDromdrives... daarna nooit meer gezien want ze knallen dus uit elkaar door de enorme krachten bij zulke toerentallen.

In het begin van dit topic staat dat ze knallen omdat cdeetje uit balans raakt, hij hard/zacht gaat draaien en dan uit het klemmetje schiet en zo explodeert.. beetje onzin... komt gewoon door de krachten die erop werken.

btw ze verkochten ook ooit 100x drives, maar dat waren gewoon 24x drives die gebruik maakten van de harde schijf :)
Misschien dat die 72x dat ook wel stiekem deed en er dus nooit een echte 72x is geweest, wie weet.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

McKaamos schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:04:
Mjah lekkere harde topicschop :P
Anyway, om toch maar even wat toe te voegen: mijn neef heeft het gehad met een Aopen 52X en mijn zusje had een barst in een schijfje zitten, eveneens met een Aopen 52X.

En die mythbusters aflevering klopt van geen kanten, aangezien ze een veel hogere snelheid gebruiken om de schijfjes te laten barsten.
Maargoed, ik denk dat het euvel zich voordoet met wat oudere types schijfjes. de huidige kunnen volgens mij allemaal wel 52X aan.
Helaas is die Mythbusters aflevering van wat later datum dan de schijfjes die nog wel eens willen barsten. Vandaar dat ze er geneen stuk kregen bij 52X, en maar ff wat hogere RPM hebben gebruikt.
De aflevering klopt wel degelijk, u interperteert de resultaten alleen verkeerd. Ik zal het nog een keer uiteen zetten; het doel van Mythbusters is

1) Hetgeen in de mythe gebeurd is repliceren, met de omstandigheden gegeven;
2) De mythe repliceren met omstandigheden die niet overeenkomen maar wel noodzakelijk waren om tot een replicatie te komen;

Situatie 2 was nodig voor deze mythe. De mythe is dan ook "busted".
Jazco2nd schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:19:
Ooit op een pcdumpdag verkochten ze 72x CDromdrives... daarna nooit meer gezien want ze knallen dus uit elkaar door de enorme krachten bij zulke toerentallen..
Dat zijn Kenwood drivers met 3 lasers. Die draaien veel minder hard dan de 52x spelers van Aopen ;) Draaien ongeveer op 36x speed..op die toerentaller knalt geen enkele CD uit elkaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 10-04-2006 01:58 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:43
Welke aflevering is dat van MB? Ben ik wel benieuwd naar :)

They who buy the dip, deserves the rip.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

code:
1
MythBusters - Cell Phone Destruction. Silicone Breasts. CD-ROM Shattering

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1 2 Laatste