Toon posts:

[BC3] cdr spat uit elkaar !

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Ooit op een pcdumpdag verkochten ze 72x CDromdrives... daarna nooit meer gezien want ze knallen dus uit elkaar door de enorme krachten bij zulke toerentallen.

In het begin van dit topic staat dat ze knallen omdat cdeetje uit balans raakt, hij hard/zacht gaat draaien en dan uit het klemmetje schiet en zo explodeert.. beetje onzin... komt gewoon door de krachten die erop werken.

btw ze verkochten ook ooit 100x drives, maar dat waren gewoon 24x drives die gebruik maakten van de harde schijf :)
Misschien dat die 72x dat ook wel stiekem deed en er dus nooit een echte 72x is geweest, wie weet.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

McKaamos schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:04:
Mjah lekkere harde topicschop :P
Anyway, om toch maar even wat toe te voegen: mijn neef heeft het gehad met een Aopen 52X en mijn zusje had een barst in een schijfje zitten, eveneens met een Aopen 52X.

En die mythbusters aflevering klopt van geen kanten, aangezien ze een veel hogere snelheid gebruiken om de schijfjes te laten barsten.
Maargoed, ik denk dat het euvel zich voordoet met wat oudere types schijfjes. de huidige kunnen volgens mij allemaal wel 52X aan.
Helaas is die Mythbusters aflevering van wat later datum dan de schijfjes die nog wel eens willen barsten. Vandaar dat ze er geneen stuk kregen bij 52X, en maar ff wat hogere RPM hebben gebruikt.
De aflevering klopt wel degelijk, u interperteert de resultaten alleen verkeerd. Ik zal het nog een keer uiteen zetten; het doel van Mythbusters is

1) Hetgeen in de mythe gebeurd is repliceren, met de omstandigheden gegeven;
2) De mythe repliceren met omstandigheden die niet overeenkomen maar wel noodzakelijk waren om tot een replicatie te komen;

Situatie 2 was nodig voor deze mythe. De mythe is dan ook "busted".
Jazco2nd schreef op maandag 10 april 2006 @ 01:19:
Ooit op een pcdumpdag verkochten ze 72x CDromdrives... daarna nooit meer gezien want ze knallen dus uit elkaar door de enorme krachten bij zulke toerentallen..
Dat zijn Kenwood drivers met 3 lasers. Die draaien veel minder hard dan de 52x spelers van Aopen ;) Draaien ongeveer op 36x speed..op die toerentaller knalt geen enkele CD uit elkaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 10-04-2006 01:58 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:43
Welke aflevering is dat van MB? Ben ik wel benieuwd naar :)

They who buy the dip, deserves the rip.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

code:
1
MythBusters - Cell Phone Destruction. Silicone Breasts. CD-ROM Shattering

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1 2 Laatste