als je nou het volgende doet ben je dan alles kwijt?
je hebt een film
je kijkt naar een leuke scene
je spoelt terug om em nog es te zien
dan ga je verder na weer een leuke scene die wil je ook nog es zien spoelt terug
damn shit weg film
Verwijderd
Sowieso gaat ook hier weer de regel op dat zolang het mogelijk is de data te bekijken je deze ook op kunt slaan.
Geen idee hoe de techniek achter dit systeem in elkaar zit.
is een video band die na twee maal bekijken automatisch gewist wordt!Op donderdag 24 mei 2001 19:56 schreef Thundermol het volgende:
Wil iemand dit even uitleggen ? Niet iedereen kijkt tv terwijl hij/zij achter de pc zit
Verwijderd
Verwijderd
Ja, nieuw systeem voor videotheken, hoef je de band niet meer terug te brengen.Op donderdag 24 mei 2001 20:00 schreef pvdfeer het volgende:
[..]
is een video band die na twee maal bekijken automatisch gewist wordt!
Nog 1 keer op tv kijken, en je hebt er weer een lege band erbij
Als de film halverwege is gaat er een "teller" meelopen. Dus als je na de eerste tik al terugspoelt en weer verder kijkt en hij komt weer over "teller-punt" tik nummer 2. Je kunt hem nu nog wel afkijken maar daarna zal de band niet meer bekeken kunnen worden met de orginele film, je kunt hem nu alleen als een blanco tape gebruiken.
Zal niets worden, ik huur liever een DVD en tape het op mijn video, 7.50 voor de huur van de DVD en 5 piek voor een blanco tape. En ik kan hem 100x kijken
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Bovendien als je 10 keer huurd een film gratis.
Dus het zal bij ons in de buurt geen succes worden en ik denk dat dat voor meerdere buurten geld.
Als je eenmaal DVD hebt gekeken (zeker in 5.1 en op een breedbeeld) wil je NOOIT meer iets anders.
En waarom zou je een DVD op VHS copieren, de kwaliteit wordt dan echt heel slecht.
Maak er liever een XSVCD (mpeg2) van of een Divxje (mpeg4)..
Coïtus ergo sum
Niet slecht:7
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
DVD naar VHS blijft nog best goed. Heb er veel ervaring mee, van een Pioneer 717 (niet de minste speler) naar een goeie VCR. Het beeld is stukken beter dan koop/huur video. Maar, DVD blijft wel nog altijd superieur aan VHS, vooral dankzij het geluid.Chilly_Willy schreef
En waarom zou je een DVD op VHS copieren, de kwaliteit wordt dan echt heel slecht.
Ik wil ook wel eens weten of je het tellertje eruit kan halen.. Moet toch wel kunnen? Is er iemand die precies weet hoe zo''n band werkt??
Verwijderd
En voila, we hebben een film die we gewoon kunnen kijken en een lege videoband.
En dat voor zo''n prijs, niet slecht toch
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Verwijderd
Weer zo''n vuilstapelvergroot-idee.
Daar moest je ook betalen voor het kijken en nauwlijks voor de schijf waar de film op staat.
Is een behoorlijke flop geworden, zoals iedereen weet
Is dit juridisch een goed artikel?
als je een film koopt, mag je ''m in thuisgebruik zo vaak kijken als je maar wilt (en er een kopietje van maken
Je zou alleen om te kijken hoe het werkt al zo''n band kopen....
Al is het alleen maar om uit te vinden hoe ''ie de band weer wist
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
En als''t mislukt: ik kan altijd wel een extra videoband gebruiken...
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Verwijderd
één woord: MacrovisionOp vrijdag 25 mei 2001 14:05 schreef DeepFreezer het volgende:
En voila, we hebben een film die we gewoon kunnen kijken en een lege videoband.
Bij DVD''s is dat vrij makkelijk te omzeilen, maar hier zit het ongetwijfeld in het video signaal.
Verwijderd
Macrovision kan toch niet op VHS-banden?Op vrijdag 25 mei 2001 19:27 schreef Operations het volgende:
[..]
één woord: Macrovision
Bij DVD''s is dat vrij makkelijk te omzeilen, maar hier zit het ongetwijfeld in het video signaal.
naar mijn weten is dit begonnen met VHSOp vrijdag 25 mei 2001 19:47 schreef DeepFreezer het volgende:
[..]
Macrovision kan toch niet op VHS-banden?
Wel handig voor mensen die geen DVD speler hebben.Op vrijdag 25 mei 2001 10:01 schreef Chilly_Willy het volgende:
VHS zuigt! Of je hem nou 1, 2 of 1000 keer kan bekijken.
Als je eenmaal DVD hebt gekeken (zeker in 5.1 en op een breedbeeld) wil je NOOIT meer iets anders.
Ik heb ook geen zin veel poen uit te geven voor een dvd filmpie.. en daarbij ook nog eens een retedure speler aan te schaffen.. Nee doe mij maar VHS.. en DivX ;-) want das gratis
jullie hebben het over een tellertje, maar mijn standaard VHS videorecorder kan niet schrijven tijdens het spelen, en er zit ook geen geheugen in ofzo!
dus er valt niks te tellen!
zou de data verloren gaan door mechanische slijtage???? maar dan kan je de band daarna ook niet meer gebruiken voor eigen opnamen.
''k heb net een Philips 958 DVD-speler gekocht.. dus VHS begint nu bij mij uit te sterven!
als het werkt is het misschien nog wel een gat in de markt!
en als er iets verandert: gewoon de band read-only maken! (dat lipje eruit rammen)
eeh.. Het is juist de grap dat er iets IN de band zit dat telt..Op vrijdag 25 mei 2001 20:29 schreef Molybdenum het volgende:
ik vind het heel raar!
jullie hebben het over een tellertje, maar mijn standaard VHS videorecorder kan niet schrijven tijdens het spelen, en er zit ook geen geheugen in ofzo!
dus er valt niks te tellen!
Kben ook erg benieuwd hoe dat werkt..
Er zit dus een of ander mechanisme in dat de band kan wissen (magneetje??)
Dus band openmaken en overzetten op normale cassete lijkt mij wel goede oplossing. Wie gaat dit ff proberen??
Verwijderd
Nou ik zou zeggen:''Leef je uit!'' Die banden kosten maar 15 pieken, dus wat voor buil kun je daar aan vallen?Op vrijdag 25 mei 2001 22:37 schreef CyBeRSPiN het volgende:
eeh.. Het is juist de grap dat er iets IN de band zit dat telt..
Kben ook erg benieuwd hoe dat werkt..
Er zit dus een of ander mechanisme in dat de band kan wissen (magneetje??)
Dus band openmaken en overzetten op normale cassete lijkt mij wel goede oplossing. Wie gaat dit ff proberen??
* FoolZero gaat voor DVD en kopien van DVD naar VHS dus heeft totaal geen interesse.
Mare nog ff over dit systeem. Persoonlijk vind ik het dus een trieste uitvinding. Ik koop een film om deze aan mijn video collectie toe te voegen. Niet om een lege band d''r tussen te plaatsen.
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Blokker.Op vrijdag 25 mei 2001 22:47 schreef pentagon het volgende:
Als ik zo''n band zie koop ik um wel... en dan ff checken wat derin zit. En dan een en ander van maatregelen treffen. Maarjah, ik voel me zo primitief met zo''n vhs band in me jatten
Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(
Verwijderd
Volgens mij zijn er twee soorten VHS (of DVD) gebruikers: huurders en kopers.
Huurders zijn alleen geinteresseerd in het eenmalig bekijken van de film tegen een zo laag mogelijk tarief.
Kopers zijn juist geinteresseerd in het blijvend toevoegen van een film aan hun collectie. Op welke doelgroep 2View zich richt is mij niet geheel duidelijk.
Stel dat een huurder overstapt op 2View. Er van uitgaande dat ie iedere week 2 films huurt, houdt in dat ie na een jaar 100 lege videobanden heeft liggen. Dat werkt toch niet?
Als het nu wel te kraken is, dan gooit 2View haar eigen ramen in. Je koopt 1 lege band bij de Aldi voor 5 piek. Daarop kopieer je (met een macovision off apparaat natuurlijk) de eerste 2View tape. Nu kun je telkens de nieuw aangeschaft 2View tape kopieren op de gewiste 2View tape van de vorige keer
Grappig
Grtzzz
Het principe is eigenlijk heel eenvoudig na 2x de band te hebben bekeken en je spoelt hem terug dan wordt intern mechanisch iets omgezet zodat tijdens het spoelen de tape langs een magneetje!!! loopt. Band gewist.
Het schijnt vooral voor supermarkten (AH, Konmar?) een hele leuke handel te zijn.
Boodschapje doen voor het avondeten en een meteen een videofilmpje meenemen voor 15 piek.
Ik denk dat ook dat de doelgroep is.Op zondag 27 mei 2001 12:37 schreef Dennis_Dude het volgende:
Er staat een stukje over 2view videobanden in de Haagsche Courant van afgelopen zaterdag.
Het principe is eigenlijk heel eenvoudig na 2x de band te hebben bekeken en je spoelt hem terug dan wordt intern mechanisch iets omgezet zodat tijdens het spoelen de tape langs een magneetje!!! loopt. Band gewist.
Het schijnt vooral voor supermarkten (AH, Konmar?) een hele leuke handel te zijn.
Boodschapje doen voor het avondeten en een meteen een videofilmpje meenemen voor 15 piek.
Mensen die een filmpje kopen alsof het een tijdschrift is.
Gewoon één keer kijken en dan weggooien.
Voor de prijs ga je niet de moeite nemen de beveiliging te omzeilen.
Verwijderd
Verwijderd
Gewoon de VHS openschroeven en het magneetje eruithalen. En dan weer dichtschroeven.
SIM-PEL
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Lees danOp zondag 27 mei 2001 15:27 schreef -KOD- het volgende:
Het is veel simpeler.... gewoon de wiskop van de VCR eruit slopen..... teller of niet dan valt er ook niks te wissen toch
het zit in de video band
Laat die techniek maar komen, weer een uitdaging erbij....
DVD WAS toch ook beveiligd? (voor een maandje of wat....)
Verwijderd
Ohw.... naja dan zit de er een demagnetiseur in de omhulsing van de tape... haal je hem daar er toch uit... slaat nergens op deze beveiliging..... en anders desnoods haal je de hele tape eruit.... ens top je die in een nieuwe omhulsingOp zondag 27 mei 2001 15:32 schreef DR het volgende:
[..]
Lees dan
het zit in de video band
daar zat ik ook aan te denkenOp zondag 27 mei 2001 15:39 schreef -KOD- het volgende:
[..]
Ohw.... naja dan zit de er een demagnetiseur in de omhulsing van de tape... haal je hem daar er toch uit... slaat nergens op deze beveiliging..... en anders desnoods haal je de hele tape eruit.... ens top je die in een nieuwe omhulsing
en anders ff VCR aan comp hange
Verwijderd
en dan effe dat ding kraken
en dan efe een site maken of zo waar op staat hoe het moet hebben andere er ook wat aan
(alleen als het lukt he
Yep, zoiets heb ik een tijd terug ook gehoord... (heeft dacht ik ook op tweakers.net gestaan...) Zal wel floppen/geflopt zijn...Op maandag 28 mei 2001 20:40 schreef Qorne het volgende:
Mijn vader zij net dat ze ook voor de DVD komen met net zo iets:?
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Verwijderd
Maar ze zeggen erna kun je em gebruiken als gewone videoband, maar gaat magneetje dan niet weer na twee keer wissen
Ik snap het niet echt, ik zie ook uit naar de eerste foto''s van mensen die zo`n band hebben opengesloopt
Ltr
Het magneetje zal nadat ie de band heeft leeg gemaakt door tijdens het terug spoelen (na de 2e keer) dicht bij de tape te gaan zitten, wel weer teruggaan naar z''n oude positie, en daar voor altijd blijven, en nooit meer iets wissen lijkt mij...Op maandag 28 mei 2001 21:00 schreef drLiter het volgende:
Ik zit ff te denken, er wordt er hiero gesproken over een magneetje, die ''ingesteld'' wordt na twee keer kijken ( dus ook twee keer terugspoelen om een scene te zien ).
Maar ze zeggen erna kun je em gebruiken als gewone videoband, maar gaat magneetje dan niet weer na twee keer wissen
Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.
Band aanzetten, band 2 sec laten draaien, terugspoelen, deze aktie een keer of 3 drie keer herhalen. En klaar is kees. Alles voor altijd bekijk baar
Graag commentaar...
Werkt niet, want de teller begint pas te lopen vanaf de helft van de film...Op maandag 28 mei 2001 21:07 schreef insoft het volgende:
idee:
Band aanzetten, band 2 sec laten draaien, terugspoelen, deze aktie een keer of 3 drie keer herhalen. En klaar is kees. Alles voor altijd bekijk baar
Graag commentaar...
het zou komen, en het is al meerdere keren in dit topic gezegd.Op maandag 28 mei 2001 20:40 schreef Qorne het volgende:
het heet divx (zonder ;-) dus!!), en het is een DVD met een tijdcode erin. Als de tijd van de tijdcode overschreden is, dan kan de speler deze niet meer afspelen.
De techniek is nooit doorgezet, volgens mij omdat normale DVD spelers die schijven niet af kunnen spelen. (ik denk niet dat mijn pioneer ook maar enig besef van de absolute tijd heeft
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Kan ik hem naar iemand mailen zodat ie hem kan posten voor de rest.
Thanks
Verwijderd
SoZ Dubbelpost... als het geen tripple post is
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Verwijderd
hee..dat word leuk..Op maandag 28 mei 2001 20:40 schreef Qorne het volgende:
Verwijderd
Ga dan gewoon naar de videotheek en kopieer hem (met speciaal kastje tussen vhs en tv) of capture hem op de comp in vcd/svcd
morgen (euh... vandaag) maar even zo''n band halen, ik wil dat mechanisme zien!
En doodmaken natuurlijk
Verwijderd
Vergeet niet: als JIJ die beveiliging "kraakt"
MOET je in "Hart Van Nederland" verschijnen
Ja hoor, VHS zuigt...nee MPEG is lekkerOp vrijdag 25 mei 2001 10:01 schreef Chilly_Willy het volgende:
VHS zuigt! Of je hem nou 1, 2 of 1000 keer kan bekijken.
VHS is alleen al nuttig omdat de meeste films die op DVD verschijnen zoiezo al niks zijn.
Deze nieuwe beveiliging geeft wel weer een nieuwe uitdaging. Ik ben ook benieuwd hoe illegaal het is om deze beveiliging te breken (en kom nou alsjeblieft niet met het argument dat het je eigen spullen zijn en dat je er dus alles mee mag doen wat je wilt).
Zo kunnen je toch niet dwingen.... toch?Op dinsdag 29 mei 2001 06:25 schreef BAZZA het volgende:
Vergeet niet: als JIJ die beveiliging "kraakt"
MOET je in "Hart Van Nederland" verschijnen
Verwijderd
Lijkt me niet dat het zo werkt, als je dan op je blanco tape wat op wil nemen, wordt dat ook gewist tijdens terugspoelen.Op zondag 27 mei 2001 12:37 schreef Dennis_Dude het volgende:
(...)Het principe is eigenlijk heel eenvoudig na 2x de band te hebben bekeken en je spoelt hem terug dan wordt intern mechanisch iets omgezet zodat tijdens het spoelen de tape langs een magneetje!!! loopt. Band gewist.
(...)
Mijn theorie is de volgende:
Als de teller op 2 staat, wordt de band niet meer afgespeeld, dat kan pas weer nadat tijdens het opnemen de band overschreven is (en daarmee de teller uitgeschakeld is).
Eén probleempje: Dan neem je gewoon 2 sec op, teller uitgeschakeld, film kijkuh!!
Ik denk niet dat je die tellert kan zien op et scherm... best knap als je dan weet welke 2 secs je moet overnemen...Op dinsdag 29 mei 2001 10:40 schreef Flippit het volgende:
Dan neem je gewoon 2 sec op, teller uitgeschakeld, film kijkuh!!
En et is erg irri als er ineens 2 secs geen beeld is... misschien "PAUZE"?
OK, mijn theorie:Op dinsdag 29 mei 2001 10:40 schreef Flippit het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat het zo werkt, als je dan op je blanco tape wat op wil nemen, wordt dat ook gewist tijdens terugspoelen.
Mijn theorie is de volgende:
Als de teller op 2 staat, wordt de band niet meer afgespeeld, dat kan pas weer nadat tijdens het opnemen de band overschreven is (en daarmee de teller uitgeschakeld is).
Eén probleempje: Dan neem je gewoon 2 sec op, teller uitgeschakeld, film kijkuh!!
de teller begint halverwege de band te lopen, laten we zeggen dat ie 50 tikken geeft totaan het einde van de band, dan kun je em nog een keer helemaal kijken, weer 50 tikken erbij. Bij 100 tikken treedt er een mechanisme in werking waardoor tijdens het terugspoelen het magneetje bij de tape in de buurt komt, en wordt de tape dus gewist. Bij opnieuw afspelen/opnemen/vooruitspoelen, gaat het magneetje weer terug naar z''n oude positie, en blijft daar voor altijd, en zal nooit meer de tape wissen...
dus ja: je kunt eerst oneindig vaak de 1e helft kijken, alleen als je de 2e helft voor de 2e keer bekijkt dan wordt ie pas gewist...

Als ik vandaag nog ff tijd over heb zal ik er wel ff 1 gaan halen...
Dat is wel heel erg voor de hand. Ik denk niet dat ze de band met schroefjes dicht hebben gemaakt. Je zult wel wat moeten openbreken voordat je er bij kan. En of dat de moeite is......Op zondag 27 mei 2001 15:50 schreef thedolf het volgende:
Tis maar een mechanische beveiliging.
Gewoon de VHS openschroeven en het magneetje eruithalen. En dan weer dichtschroeven.
SIM-PEL
Levert dit geen gevaar op voor je koppen dan ?
Kweenie of we een blokker in de buurt hebben, zal vanavnd eens ff kijken (hmmz.. heb dan 3 tapes nodig, 2 films en 1 blanco om te kopien.).
Er word overigens wel over macrovision gesproken, maar ZIT dat er ook echt op?
Updatetje
"Disney Goes Dutch With ''Ugly'' Cassette
That Allows Consumers to Watch Film Only Twice
Author: BRUCE APAR, DIRECTOR OF CONTENT &
BUSINESS DEVELOPMENT, ADVANSTAR ENTERTAINMENT GROUP
BApar@Advanstar.com
Posted: February 16, 2001
In what might be a prelude to a U.S. rollout, a
VHS cassette limited to two plays will be test
marketed in Holland by Buena Vista Home
Entertainment''s international arm.
Debuting with Coyote Ugly, the so-called
"2view" cassette will allow VCR consumers in
The Netherlands up to two full plays of the
film at a retail price of U.S.$6.50. After the
two plays, the cassette can be recorded over
repeatedly as a blank tape. Dutch rental
shops anticipate big retailers will discount the
2view to a street price of about U.S.$4.
...
E-mail exchanges among a handful of
international video retailers show they view
2view as a potentially devastating threat to
their rental business.
It is called "sinister" and is compared to Divx,
the aborted limited-play DVD-online variation
that priced movies at $5 for one play.
Introduction of a limited-play cassette has
been attempted on several occasions over the
past 15 years in the United States without
success.
"
I wonder why the limited-play cassette never caught on? Too easy to
bypass I''d bet.
David VanHorn wrote:
>
> At 10:03 AM 2/26/01 +0800, McMeikan, Andrew wrote:
> >due to the latest movie industry innovations a screwdriver could become a
> >circumvention device against a copy protection method.
Yep, that it would. Wanna bet that the cases are ultrasonically sealed
so that you can''t open them without breaking them.
Next thing you know they''ll by outlawing soldering irons.
You could use it fuse the erase mechanism by poking it in from the
outside,
no screwing around required.
My guess is that they have a permanent magnet held behind a shield
which gets moved into position after the first rewind.
It then erases the tape as you play it the 2nd time, and then
moves out of the way permanently for the 3rd and subsequent passes.
Just how dumb do they think people are?? Did they not learn from
the many compromises of the DTH satellite system? Or the DVD CSS crack,
or MP3 or Napster or.... Make the content cheaply available and people
will pay. Make it expensive and people will steal it instead.
Tijd voor een nieuwe sig..
Denk dat ze banden gewoon rondom geseald zijn, gewoon aanelkaar gesmolten dus. En als je hem open sloopt, gaat er een klein mesje door de band heen een heb je een film van tig stukjes.(Lijkt me gewoon lachen)
Of er word een voor film bijtend gas los gelaten, dat de film oplost.
Owja, ik heb als kind wel eens met het idee gekloot, een normaal bandje, iets opnemen. Openmaken, en magneet na de leesopening geplaatst. Dan kan je dus een keer luisteren en dan is het op. Maar werkte niet echt goed, of magneet te klein en je hoorde nog te veel. Of zoveel magneet dat het afspelen al niet echt lekker meer ging. Maar is wel lang geleden dat ik dat heb gedaan. Vin het nog steeds LOL.
I, for one, like Roman numerals
Verwijderd
ach videobanden kosten toch al zo weinig tegenwoordig, dus koop dan gewoon de ''normale'' filmOp donderdag 24 mei 2001 20:01 schreef ThE_Wiz het volgende:
Het is allemaal ANTI-copying....maar of het werkt ?!?!? gelijk kopieeren en je hebt hem....voor weinig geldwant die banden zullen wel een stuk minder $$ kosten!!
Verwijderd
Op de tv-reclame zeggen ze volgens mij dat het vanaf morgen (30 mei) in de winkel verkrijgbaar is.Op dinsdag 29 mei 2001 11:27 schreef Overspeed het volgende:
Nog ff de advertentie ingescand uit het Blokker foldertje:
[afbeelding]
Als ik vandaag nog ff tijd over heb zal ik er wel ff 1 gaan halen...
En waarom niet? Wat een onzin weer, een fabrikant verzint iets en plotseling is iedereen verplicht zich aan die spelregels te houden? Als jij niet bij aankoop gedwongen wordt te tekenen dat je er niet aan gaat prutsen, kun je met *jouw aankoop* doen wat je wilt.Op dinsdag 29 mei 2001 05:13 schreef Jag het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoe illegaal het is om deze beveiliging te breken (en kom nou alsjeblieft niet met het argument dat het je eigen spullen zijn en dat je er dus alles mee mag doen wat je wilt).
Waarom denkt iedereen toch dat zo''n bandenboer het recht heeft te dicteren wat jij met je spullen doet nadat je ze gekocht hebt? Er is simpelweg sprake van een koopovereenkomst, meer niet.
Zoef
Verwijderd
Het gaat om de inhoud en niet om de tape...Op dinsdag 29 mei 2001 12:45 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Ehh, dus je punt is?
Tell em !!!Op dinsdag 29 mei 2001 11:57 schreef Zpottr het volgende:
[..]
En waarom niet? Wat een onzin weer, een fabrikant verzint iets en plotseling is iedereen verplicht zich aan die spelregels te houden? Als jij niet bij aankoop gedwongen wordt te tekenen dat je er niet aan gaat prutsen, kun je met *jouw aankoop* doen wat je wilt.
Waarom denkt iedereen toch dat zo''n bandenboer het recht heeft te dicteren wat jij met je spullen doet nadat je ze gekocht hebt? Er is simpelweg sprake van een koopovereenkomst, meer niet.
Vin ik ook, vin dat iedereen loopt te zeuren over dit soort dingen. Netzoals regiovrij maken en unlocken van telefoons. Ik vin het pas fout als iemand er daarna nog service aan gaat eisen, als er iets mee mis is.
I, for one, like Roman numerals
Er word nu met veel bombarie vertelt dat het 2* kijken is.
Tevens is het absoluut aanneembaar dat vanwege de zeer lage prijs (t.o.v. gelijke banden met dezelfde film, maar dan tig keer kijken) er een addertje moet zijn.
Aan de andere kant , ik kijk iedere keer op van de hele audio/video/software industrie.
Als ik een VCR koop, is het enige wat ze zeggen.. sloop je ''m open, dan ben je je garantie kwijt. Meer niet.
Het moet toch niet zo gek worden dat als ik een auto koop, dat er in het contract staat
"Hierbij verlenen wij u het recht om in de auto te rijden.
Mocht er door een gebrek aan de auto een ongeluk gebeuren, zijn we niet verantwoordelijk. Het is u verboden om de auto te demonteren"
Overigens zijn de banden vanaf vandaag al te koop bij de Makro voor 11.90 (10,- EX).
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
Leuke quote hoor, maar volgens mij heeft de bandenboer hier niets mee te maken, en gaat het om de FILM.Op dinsdag 29 mei 2001 11:57 schreef Zpottr het volgende:
[..]
En waarom niet? Wat een onzin weer, een fabrikant verzint iets en plotseling is iedereen verplicht zich aan die spelregels te houden? Als jij niet bij aankoop gedwongen wordt te tekenen dat je er niet aan gaat prutsen, kun je met *jouw aankoop* doen wat je wilt.
Ehh, dus je punt is?Op dinsdag 29 mei 2001 12:28 schreef Thundermol het volgende:
[..]
Leuke quote hoor, maar volgens mij heeft de bandenboer hier niets mee te maken, en gaat het om de FILM.
Zoef
En ik betwijfel inderdaad of je die dingen zo maar open kan schroeven, dat zou wel een hele domme actie van de distributeur zijn
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Die 2 "anti copy" flapjes eraf slopen, en hij is READ only, dus kan ie zichzelf oon niet wissen volgens mij...
toch?!
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
neehee, ''t is al eerder gezegd: de videorecorder wist de band niet, dat doet een magneetje in de band, dus dat heeft niks te maken met "read only".Op dinsdag 29 mei 2001 15:29 schreef jooers het volgende:
gewoon heel simpel volgens mij.
Die 2 "anti copy" flapjes eraf slopen, en hij is READ only, dus kan ie zichzelf oon niet wissen volgens mij...
toch?!
Verwijderd
Alle tweakers roepen je toe in koor: "Foto''s Foto''s Foto''s!"Op dinsdag 29 mei 2001 16:06 schreef LoCuTuS2000 het volgende:
Ik heb er net 1 gekocht en er zit inderdaad een magneet in, nu geeft de teller aan dat ik hem nog 2 keer kan kijken. Ik ga kijken of ik de band kan openslopen (zitten geen schroeven in maar nagels) en kan overzetten in de behuizing van een oude tape. Als het goed is ben je dan van de beveiliging af
DVD Rules, forget magnetics
"I sit in my room and imagine the future."
Dat pinnetje eruitslopen lijkt me wat moeilijker aangezien je misschien de band van binnen moet bewerken en dus moet openschroeven enz. Messy en die 14 gulden niet waard.
Het is dus een redelijke beveiliging(zeker voor een leek) maar of ie daadwerkelijk populair wordt is nog maar de vraag.
Het lijkt me een mechanische beveiliging, een videoband kan niet tegen de vcr zeggen dat ie niks meer mag laten zien. Die beveiliging moet dus in de band worden gezocht. en dan lijkt een pinnetje zo gek nog niet.
Gewoon alles samensmelten.......
mischien dat ik nog ff webcam ergens wegsloop voor foto''s
Da is, maar als je een keer zo''n band hebt opengesloopt weet je waar het magneetje zit en dan hoef je in het vervolg alleen daar nog maar een gaatje te maken om het magneetje te blokkerenOp dinsdag 29 mei 2001 17:27 schreef SjOuKeS het volgende:
Een soldeerbout doet wonderen alleen hij is nu fucking kleverig(plastic shit).....
Gewoon alles samensmelten.......
mischien dat ik nog ff webcam ergens wegsloop voor foto''s
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
het is mischien wel wat voor afpersers/gijzelnemers. Die geven een band en wanneer de politie hem wilt bekijken is hij gewist