[BC3] waarom geeft men speakerprijzen altijd p/s?

Pagina: 1
Acties:

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:33

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
waarom staat er bij (vooral high end) speakers altijd de prijs per stuk? wat zou iemand met 1 speaker moeten...tenzij er eentje kapot is natuurlijk

This too shall pass

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52
dan lijkt ''t of ''t goedkoper is... :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
ach ja, dat heb je met CD''s ook.... en nog meer van die dingen...

maar het is inderdaad omdat het goedkoper lijkt:

fl 699,-per stuk of fl 1398,- per set

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Je kunt er ook 5 kopen (DD) of 6 (EX/ES), rekent gewoon wat makkelijker. Vroeger vond ik het ook vreemd, maar ach, je leert er mee leven :).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• BC3 Victim
nee is niet vreemd, is gewoon dat je niet meteen ziet dat de high end speakers veeeel duurder zijn :D

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Je koopt er geen 5,
want je koopt natuurlijk geen 5 front speakers van F700,- Dat hoeft helemaal niet.

En laat me niet lachen, want je hebt geen hele zuilspeaker nodig om een paar stemmen te laten weergeven :)

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 16:52 schreef Yokozuna het volgende:
Je koopt er geen 5,
want je koopt natuurlijk geen 5 front speakers van F700,- Dat hoeft helemaal niet.

En laat me niet lachen, want je hebt geen hele zuilspeaker nodig om een paar stemmen te laten weergeven :)
wel ruig id ;)

ik gebruik wel 4 frontspeakers en 1 center (4x Jamo D-265)

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 17:31 schreef Euroshima het volgende:

[..]

wel ruig id ;)

ik gebruik wel 4 frontspeakers en 1 center (4x Jamo D-265)
wat is daar het nut van, toch alleen maar meer herrie, of niet dan?
ja het zullen wel goeie speakers zijn maar volgens vergroot je alleen maar de kans op vervormingen e.d.

This too shall pass

Verwijderd

Iedereen moet OF z''n speakers p/s prijzen OF per paar. Niet door elkaar heen gebruiken. Dat gebeurt nu nog veel te veel zonder dat er duidelijk bij staat of de prijzen p/s of p/paar zijn.

• BC3 Victim
Op zaterdag 19 mei 2001 17:39 schreef sharkyOnline het volgende:

[..]

wat is daar het nut van, toch alleen maar meer herrie, of niet dan?
ja het zullen wel goeie speakers zijn maar volgens vergroot je alleen maar de kans op vervormingen e.d.
die 4 frontspeakers zijn dus wel ff gebruikt in een 5.1 opstelling :D
Dus, 2 van de 4 zijn achterspeakers (D-265 zijn hele dikke PA/hifi speakers met 265 watt vermogen :7)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Ehh de front speaker is een van de belangrijkste speakers. Komt niet alleen stem geluid uit. Maar is bedoeld om ook al het directe geluid wat op het scherm te zien is goed weer te geven. Dus een goede speaker is het zeker waard.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 19 mei 2001 19:00 schreef DarkSide het volgende:
Ehh de front speaker is een van de belangrijkste speakers. Komt niet alleen stem geluid uit. Maar is bedoeld om ook al het directe geluid wat op het scherm te zien is goed weer te geven. Dus een goede speaker is het zeker waard.
Hhhm zo maak je het wel verwarrend. Frontspeaker in deze topic is niet de center speaker (die jij bedoelt!).

En ja, een centerspeaker is wel erg belangrijk, maar een zuil is, één erg onhandig en twee niet echt goed geschikt voor dat werk.

Er zijn trouwens ook zeer goede speakers (B&W lcr6) waar de fronts gelijk zijn aan de center. (en ook minder goeie, zoals de infinity overture1 :o)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
Op zaterdag 19 mei 2001 18:56 schreef Euroshima het volgende:

[..]

Dus, 2 van de 4 zijn achterspeakers (D-265 zijn hele dikke PA/hifi speakers met 265 watt vermogen :7)
ooh zo. ja dan begrijp ik het :)

This too shall pass

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 18:50

DarkSide

theres no place like ::1

Op zondag 20 mei 2001 01:21 schreef JvS het volgende:

[..]

Hhhm zo maak je het wel verwarrend. Frontspeaker in deze topic is niet de center speaker (die jij bedoelt!).

En ja, een centerspeaker is wel erg belangrijk, maar een zuil is, één erg onhandig en twee niet echt goed geschikt voor dat werk.

Er zijn trouwens ook zeer goede speakers (B&W lcr6) waar de fronts gelijk zijn aan de center. (en ook minder goeie, zoals de infinity overture1 :o)
Sorry moest ook de center speaker zijn en niet de front.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• spok9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 19:28

spok9

Groen...

Wat is aantrekkelijker:

Highend surround speakerset (5 stuks): fl 3500,-

of

Highend speaker: 700,-

Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Op zaterdag 19 mei 2001 16:52 schreef Yokozuna het volgende:
Je koopt er geen 5,

Wie heeft het hier over zuilspeakers? Ik ken zat mensen die hebben gewoon 5 boekenplank luidsprekers en een sub voor de surround set. En boekenplankspeakers kunnen ook zeker duur zijn, kijk maar eens naar Audio Agile (2000,- per st.)

Overigens komt er uit de center wel meer dan alleen een paar stemmen. Dat is maar net afhankelijk welke surround mode je gebruikt. (met een beetje pech en prologic komt alles uit je center). Maar we zijn het er over eens dat een zuil overbodig is, ik zou het zelf ook niet doen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op zaterdag 19 mei 2001 18:56 schreef Euroshima het volgende:

[..]

[mierenneukstatus]
Speakers hebben geen vermogen, maar belastbaarheid. Apparaten die energie genereren hebben vermogen.
[/mierenneukstatus]
Pagina: 1