[BC3] Weke draaitafels?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.041 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
hay,

een vriend van me wilde graag een dj-set kopen. :9~

hardstikke leuk enzo, maar nu komt de grote vraag, wat zijn goede draaitafels??

Hij wil er max f900 aan uitgeven...(2 draaitafels)

weet iemand welke draaitafels goedkoop&goed zijn?

Groeten, CUTEBRIT

ps. op de site www.elevator.de staat een boel dj apperatuur, vanaf 200DM heb je al een draaitafel. Ze hebben de merken: reloop, deejay, en jaytec...

iemand een id of dat een beetje goed spul is?

alvast bedankt :)

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

een technics

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Verwijderd

De Technics 1200 is een hele goede draaitafel. Kost nieuw 1799,- maar misschien kun je hem ergens tweedehands kopen

• Xandrios
Op donderdag 17 mei 2001 20:18 schreef Reefer het volgende:
een technics
weet ik, maar die zijn duuuur...

iemand een id of de bovengenoemde merken een beetje goed zijn?

• Xandrios
Op donderdag 17 mei 2001 20:19 schreef delfosso het volgende:
De Technics 1200 is een hele goede draaitafel. Kost nieuw 1799,- maar misschien kun je hem ergens tweedehands kopen
ik heb al naar 2ehands draaitafels lopen zoeken...
maar er is errug weinig te vinden..
heb je mischien een id van een goede 2ehands-site die veel dj-apperatuur heeft ??

of een site met goedkope nieuwe draaitafels?

Verwijderd

Goedkopere draaitafels vind je ook in de wehkamp gids (www.wehkamp.nl)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 16:12

ALH

als''ie maar zoveel wil uitgeven dan wordt het een Gemini ofzo :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• Xandrios
Op donderdag 17 mei 2001 20:25 schreef ALH het volgende:
als''ie maar zoveel wil uitgeven dan wordt het een Gemini ofzo :)
zijn die goed?

duur?

waar te koop?

Alvast bedankt he :)

Verwijderd

Gemini , of de JB Systems(heb ik heel goede ervaringen mee) . Dat ie gewoon ziet dat hij een direct driven Pick-up koopt en hij zit voor een groot deel goed

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

dan zou ik ook zeggen als je zoiets wil kopen , koop dan gelijk iets goeds...en als het niet bevalt, neemt de waarde denk ik niet zoveel af (2e of 3ehands wie merkt het verschil :) )

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• TimMer
  • Niet online
Ik heb hier ook kwalitatief spul staan en ik kan je één ding vertellen: ook al ben je beginner, koop geen troep! Dit had een vriend van me wel gedaan |:( en die mekkert nu dat ik zulke goede spullen heb en dat zijn setje zo shit is. Aanraders:
- Technics: (erg duur, wordt in clubs en op feesten gebruikt door pro''s)
- Gemini: (redelijk duur en zeer goede kwaliteit)
- Soundlabs: Goedkoop, echt voor beginners.

Ik raad je dus Gemini aan. Ikzelf heb de 2X de 500XLII staan; is direct-drive (start en stopt gelijk) en werkt erg lekker. Als hij nog een mixer moet gaan kopen: zou ik ook van Gemini doen. Gemini is gewoon goed spul, een hoop clubs gebruiken het ook omdat het net wat minder duur is dan Technics.

• Xandrios
Op donderdag 17 mei 2001 20:28 schreef Reefer het volgende:
dan zou ik ook zeggen als je zoiets wil kopen , koop dan gelijk iets goeds...en als het niet bevalt, neemt de waarde denk ik niet zoveel af (2e of 3ehands wie merkt het verschil :) )
is f450 zo weinig dan voor zo''n ding??

omdat ze er bij die duitse site al hebben vanaf 200DM...

• Xandrios
Op donderdag 17 mei 2001 20:29 schreef TimMer het volgende:
Ik heb hier ook kwalitatief spul staan en ik kan je één ding vertellen: ook al ben je beginner, koop geen troep! Dit had een vriend van me wel gedaan |:( en die mekkert nu dat ik zulke goede spullen heb en dat zijn setje zo shit is. Aanraders:
- Technics: (erg duur, wordt in clubs en op feesten gebruikt door pro''s)
- Gemini: (redelijk duur en zeer goede kwaliteit)
- Soundlabs: Goedkoop, echt voor beginners.

Ik raad je dus Gemini aan. Ikzelf heb de 2X de 500XLII staan; is direct-drive (start en stopt gelijk) en werkt erg lekker. Als hij nog een mixer moet gaan kopen: zou ik ook van Gemini doen. Gemini is gewoon goed spul, een hoop clubs gebruiken het ook omdat het net wat minder duur is dan Technics.
kun je me een indicatie geven van hoeveel zo''n gemini kost?
of weet je een shop die ze verkoopt??
(liefst in overijssel)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Doorsparen; liever niet dan namaak!!! (=troep)

Echt, goedkoop is hierbij altijd duurkoop :)

Verwijderd

Uhh een SL kost 1200,- piek ofzo hoor. Ik heb ze zelf ook en ik heb er echt geen 1700 ballen voor neergelegd. Misschien dat ze nu duurder zijn geworden.
1 ding is zeker, ze gaan nooit stuk! En ze zijn zo precies, daar word je bijna bang van!

Je kunt ze ook prima 2e hands kopen. Al zien ze er nog zo gaar uit dan zijn ze vaak toch nog goed. In de ViaVia staan er altijd veel :)

Koop iig iets met magneet andrijving. Daar zul je later veel plezier van hebben. Draaien met snaren of draaien met magneten is een groot verschil.

Succes ermee

• MicHELLo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-03-2025

MicHELLo

Mahna mana......tuuu tuu tu tu

Mijn SL1210''s hebben 650 en 900 piek gekost.....die van 650 piek moest een beetje schoongemaakt worden, maar die doet het nu perfect. Ik moest in die tijd de kranten doorspitten, omdat je niet van die veiling/koopsites had op internet :P

UNOX, the worst operating system

Verwijderd

Op donderdag 17 mei 2001 20:36 schreef Fewture het volgende:

Je kunt ze ook prima 2e hands kopen. Al zien ze er nog zo gaar uit dan zijn ze vaak toch nog goed. In de ViaVia staan er altijd veel :)
wel ff op de arm letten als ie veel speling heeft, is ie naar de kloten...een nieuwe arm lost iets van 400 piek...

• Xandrios
dus het beste is om een 2e hands gemini of technics te kopen.
Beter geen nieuwe draaitafels van een ander merk...

hij moet dan op de volgende punten letten:
*direct-drive
*magneet aandrijving

verder nog belangrijke punten?

alvast bedankt
Cutebrit

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Magneetaandrijving is direct drive :)

[en neem nou geen Gemini!!!]

• Xandrios
Op donderdag 17 mei 2001 22:00 schreef MisterDon het volgende:
Magneetaandrijving is direct drive :)

[en neem nou geen Gemini!!!]
mm ok :)

maar waarom geen gemini?

tot nu toe hoor ik alleen maar goede geluiden daarover...

of hoort hij niet bij de "top-merken" ??

ze hoeven niet heel bijzonder te zijn, als ze het maar goed doen :)
(blijkbaar zijn die hele goedkope niet zo heel goed...)

beargumenteer eens wat er mis is met gemini..?

en Sl is???

ook een merk? of een typenummer van technics ofzo?

Verwijderd

1200 SL dacht ik, maat van me heb er twee. Hij heeft ze tweedehands als nieuw van iemand die niet kon draaien voor 2000.- 2 maanden oud 8-)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Een SL is hetzelfde als een MKII, een 1200 of een 1210, namelijk de afkorting (koosnaampje?)voor een Technics SL 1200(zilver)/1210(zwart) MKII

Een Technics is beter omdat die quartzgestuurd is, loepzuiver dus. Ook na jaren gebuik. Daarom zijn deze tanks ook tweedehands nog erg gewild (duus duur) en houden hun waarde.

De Gemini draaitafels ken ik niet erg goed, maar het merk heeft echt heel weinig (misschien wel geen?) top apparatuur voortgebracht. De Technicsen bewijzen zich al decennia, troep was allang door de mand gevallen! :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

[b]

...Als hij nog een mixer moet gaan kopen: zou ik ook van Gemini doen. Gemini is gewoon goed spul, een hoop clubs gebruiken het ook omdat het net wat minder duur is dan Technics.
Tsja... Ik weet het niet hoor, maar van alle mixers vind ik Gemini in het niveau JBsystems en Conrad huismerk vallen. Kermistroep (met alle respect voor tevreden gebruikers).

Echte HQ apparatuur kost wel meer, maar je hebt er jaaren lol van (mijn mixer, een Intimidation Don, kent natuurlijk niemand :) ) is nu zo''n 8 jaar oud, een keer nieuwe faders erin gedaan, verder geen probleem ever gehad. Betrouwbaarheid is een mooi iets hoor :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Ik kan je maar 1 ding zeggen:

Koop de enige echte Technics SL1210 MKII!
Tweedehands of nieuw...

• TimMer
  • Niet online
Hartstikke leuk hoor, dat geroep over die SL-1200/1210''s... maar hij zei al: hij wil er rond de 900 piek aan uitgeven, niet Fl.3400... Tweedehands zijn ze samen ook nog iets van Fl.1600. Waarom niet gelijk Vestax he, zijn toch maar Fl.2200 per stuk, dus Fl.4400 per paar, maakt het jou uit...
Als ik bij een autodealer kom voor een tweedehands auto van rond de Fl.15000 dan gaat hij toch ook niet lopen zeiken over een auto met een nulletje meer erachter?? |:(

En Gemini kermistroep, zonder dat je er iets vanaf weet?? Loser... Gemini is topspul, in de USA gebruiken ze meer Gemini dan Technics. En dan nog: de SL-1200/1210 is het topmodel van Technics, je moet hem dus vergelijken met het topmodel van Gemini.

De SL-1200/1210 is goed ja, maar het is gelijk stervensduur en voor een hobbyist dus overbodig... hij kan over 10 jaar alsnog SL-1200/1210''s kopen als hij er dan het geld voor heeft.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

[b]

...En Gemini kermistroep, zonder dat je er iets vanaf weet?? Loser... Gemini is topspul, in de USA gebruiken ze meer Gemini dan Technics. En dan nog: de SL-1200/1210 is het topmodel van Technics, je moet hem dus vergelijken met het topmodel van Gemini.

De SL-1200/1210 is goed ja, maar het is gelijk stervensduur en voor een hobbyist dus overbodig... hij kan over 10 jaar alsnog SL-1200/1210''s kopen als hij er dan het geld voor heeft.
Zucht... Lezen is ook een kunst he. Ik heb het over een Gemini MIXER you dumbass! En jaaaa, dat is rommel. Meer dan genoeg van die dingen in mijn handen gehad om dat te kunnen beoordelen.

En dan een vraag, waarom zou een hobbyist met minder eisen accoord gaan dan een pro? Plz explain!

Verder zal het mij mijn reet roesten waar die jongen zijn spaarcentjes aan uitgeeft. Voor mij part koopt ie de oudste Lenco''s en knutselt er een pitch fadertje op.

Maar waar het om gaat is dat er om advies gevraagd wordt, dus dat wordt gegeven.

Blijkbaar bevalt het je niet dat ik minder enthousiast ben over een merk wat jij helemaal het einde vindt. Interesseert me niks, maar ik vind het wel errug jammer dat je dan zo reageert. M''goed, blijkbaar kun je niet anders ;)

Overigens een veel voorkomend probleem hoor; alleen datgene wat je zelf hebt het beste vinden en je aangevallen voelen als iemand er minder positief over is.

Zie bijvoorbeeld de eeuwig durende discussie Intel/AMD :)

Kun je BTW me nog ff uitleggen waarom je me een loser noemt?

• Optical
  • Laatst online: 02-06-2025
Wat ik wel even wil zeggen ...

ik heb zelf dus 2x Technics Sl 1210 Mk2 (zwart dus)

en imho zijn het gewoon de lekkerste draaitafels om op te draaien ... , en tja het kost wat , maar dan heb je ook wat ..

ik heb wel eens gespeeld op van die Soundlabjes , Gemini''s enzo : vind ik toch minder (misschien is het ook een kwestie van gewenning hoor)

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

• Orbit
  • Laatst online: 30-07 10:26
Op donderdag 17 mei 2001 20:19 schreef delfosso het volgende:
WAT???????

Ik heb een jaar of 2 terug 6 Technics SL1200 gekocht voor 16.700/stuk (BEF) nieuw wel te verstaan!

Zijn die zo veel duurder geworden?

Verwijderd

De prijzen zijn sinds enkele maanden vet gestegen. Ik heb mijn paar ook anderhalf jaar geleden voor 950 per stuk nieuw gekocht :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op vrijdag 18 mei 2001 13:56 schreef Kaos het volgende:
De prijzen zijn sinds enkele maanden vet gestegen. Ik heb mijn paar ook anderhalf jaar geleden voor 950 per stuk nieuw gekocht :)
Grrrr.... Deftige prijs zeg! Hoe kan dat nou zo goedkoop, achter een vrachtwagentje gereden? :)

[typo]

Verwijderd

als je SL''s wilt moet je gewoon ff zoeken...in duitsland kosten ze hier en daar +/- 800 mark....

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 14:21 schreef MisterDon het volgende:

Grrrr.... Deftige prijs zeg! Hoe kan dat nou zo goedkoop, achter een vrachtwagentje gereden? :)
Nah gewoon in Nederland (ja echt) Bij de mediamarkt in Rotterdam. Ik weet niet of ze ze nu nog goedkoop zijn, maar neem is een kijkje. En anders inderdaad in Duitsland

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Toch raar dat er zo''n groot prijsverschil in zit!

• Optical
  • Laatst online: 02-06-2025
wat dat betreft had ik ook mazzel ...

ik heb ze gekocht voor 600 Mark per stuk ...

NIEUW ....

maar dat was tijdens mn diensttijd , ik zat nl. in duitsland gelegerd , en kon toen Taxfree kopen

(nouja eigenlijk heb ik ze zowat voor niks : van de winst van de illegaal naar nederland uitgevoerde drank / audio apparatuur / sigaretten >:) )

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

Ja, toendertijd was de normale prijs ongeveer tussen de 1200 en 1500. En mediamarkt koopt alles op grote schaal in (en is ook duits bedrijf) dus denk dat het daarom goedkoper was.

Maar vind overigens belachelijk dat die prijs zo hoog is geworden. Wat zal daarvan de reden zijn? Of zijn het zulke geldwolfen die panasonic gasten. Ze mogen blij zijn dat het de standaard is want er zijn betere draaitafels, zoals de Sl-1200M3D :) Hmm verkeerd voorbeeld.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Ik zou de SL1200 nemen (heb ik ook), heeft bijna geen onderhoud nodig en is echt superkwaliteit! Ik heb ze vorig jaar voor 750 piek/stuk gekocht (nieuw) in Duitseland (kwam terug van wintersport :))

• Xandrios
ik heb dit op ibazar gevonden: http://www.ibazar.nl/voirobjet.cgi?codeobjet%3dKD421225LE291495

dat zijn technics DD 3310 ....

iemand ervaring mee?

ook worden en veel van JD aangeboden...Goed merk?

Verder is de rest bijna allemaal van soudlabs, maar ik had het id dat dat niet zo goed was...:z

ps. oversoft, Britney is idd MMMMMMMM :):)

• Xandrios
de GEMINI XL500II Direct Drive, kent iemand deze?

2 stuks staan er op marktplaats voor bij elkaar f750...

1 jaar oud...

Verwijderd

Ach je moet het zo zien,je koopt ze duur maar ze blijven hun geld wel waard.
Heb ze zelf ooit eens voor 1099,- gekocht bij RAF en 5 jaar mee gewerkt en daarna in de ViaVia voor 1750,- verkocht(waren nog als nieuw),dus 450,- voor 5 jaar plezier.

Verwijderd

Ok, even wat duidelijkheid scheppen.

De Technics worden algemeen beschouwd als DE draaitafel. Een serieuze beginner kan zich aan deze nooit een buil vallen.

Gemini WAS altijd de "underdog" samen met de vestax. Zeker geen troep, maar nog altijd geen SL(1200/1210).

Sinds 1 of 2 jaar (misschien nog wel langer)is het patent van de SL af en zijn er dus meer draaitafels a la "SL1200". Ik noem: Numark, Gemini en Vestax. Deze hebben dus ook magneten ipv snaren.
Alles wat geen SL is, is immitatie (volgens DE dj(ben ik het overigens mee eens)) De SL is de ferrari onder de draaitafels. Een lamborgini gaat ook hard, MAAR het is geen ferarri! Voel je hem? Dit is de algemene mening in DJ land. Dit zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van andere merken! Vaak blijkt echter dat de andere merken niet aan de SL kunnen tippen. Het is gewoon de "feel" die een SL geeft en dat heeft gewoon geen enkele draaitafel.

MAAR MAAR MAAR. We hebben het hier over een beginner. De kans bestaat dus dat hij of zij er na een jaar mee kapt.
Wat moet je nou kopen? Ik ben begonnen op 2 soundlabs met snaren. PRUT kan ik je vertellen, maar die dingen waren goed genoeg om mij te laten inzien dat ik er verder mee wou gaan. Toen heb ik pas SL''en gekocht en zo velen met mij. Koop dus eerst iets waarvan jij zegt dat je daar een jaartje mee voort kan en koop daarna wat moois. Als je meer geld had kun je ook gewoon SL''en halen, want die raak je toch wel weer kwijt voor een knappe prijs, maar dat geld heb je niet. Dus dat moet je ook niet doen.
JB, Soundlab en Gemini (snaar aandrijving dan) is prima om mee te beginnen. Zorg eerst maar dat er een zooi platen komen, is veel belangrijker. Dus of je nou JB of Gemini koopt maakt eigenlijk geen zak uit. Het beeld wordt vaak vertekent door meningen van anderen. Geloof me, als je al die meningen bij elkaar optelt zijn ze allemaal even goed. Als je ECHT wil gaan draaien en je hebt al een jaartje geoefend koop dan maar SL''en. Gewoon om het feit dat het de draaitafel is waar echt ALLE clubs en houseparties mee draaien. Altijd lastig als je vestax gewend bent terwijl er op een feest met SL''en gedraaid wordt.
Dit lijkt me een erg objectief antwoord of niet?

Iemand die het niet met me eens is??

Verwijderd

Sinds 1 of 2 jaar (misschien nog wel langer)is het patent van de SL af en zijn er dus meer draaitafels a la "SL1200". Ik noem: Numark, Gemini en Vestax. Deze hebben dus ook magneten ipv snaren.
Alles wat geen SL is, is immitatie (volgens DE dj(ben ik het overigens mee eens)) De SL is de ferrari onder de draaitafels. Een lamborgini gaat ook hard, MAAR het is geen ferarri! Voel je hem? Dit is de algemene mening in DJ land. Dit zegt natuurlijk niks over de kwaliteit van andere merken! Vaak blijkt echter dat de andere merken niet aan de SL kunnen tippen. Het is gewoon de "feel" die een SL geeft en dat heeft gewoon geen enkele draaitafel.
vind ik bs maar ja. Ik ken mensen die een vestax beter vinden dan een technics omdat deze veel "stabieler" zou zijn. Nadeel is idd als je een ander merk koopt als technics dat je dan erg moet wennen als je ergens anders moet draaien. Zo zit bij de vestax geloof ik een langere pitch control en geen klik in het midden (kan je ook uit de mkii slopen btw).

Er is ook een technics m3d (oid) die heeft een aantal verbeteringen tenopzichte van de mkII namelijk een knop waarmee je de plaat achteruit kan laten draaien(weet ik niet zeker) en de powerknop is niet zo gevoelig meer. Je kan dus niet meer per ongeluk met je mouw langs de powerknop aaien en dus de draaitafel uitzetten.

Technics prijs is een aantal maanden omhoog geschoten van rond de 1000 naar 1700 ik weet niet (meer) waar dat precies mee te maken heeft.

Verwijderd

SL1200 1700 gulden? dan wordt je afgezet!

1ste de beste zoekopdracht levert op:
1250 ex btw en dit is vast niet een van de goedkoopsten.

http://www.sale.nl/catalogus/producten.asp?SubcatID=161

Maar als je weinig geld hebt kun je gewoon beter iets goedkoops nemen en of bij anderen oefenen en je geld voorlopig stoppen in het kopen van veel platen.
SL1200''s kun je altijd later nog kopen.

Verwijderd

1250 ex btw en dit is vast niet een van de goedkoopsten.
Ehhhhmmmm 1250= inc. btw nog altijd bijna 1500... valt dus wel mee... ennuhh... Ik ken echt NIEMAND die zaken wil doen met dat bedrijf!!

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hahahahahahahahaha jullie hebben het alleen maar over technics en gemini errug leuk hoor dat spul en zeker niet slecht -> goed zelfs maar wat jullie vergeten is dat technics al jaren hetzelfde principe qua aandrijving gebruikt wat op zich een heel goed principe is.
Vestax en Numark zijn daarintegen verder gegaan met het ontwikkelen van hun produkt en maken nu dus ook de betere spullen (naar mijn mening dan en van nog wat mensen die al een aantal jaren meedraaien in het dj wereldje) Kijk alleen al is naar het ontwerp (ok niet het belangrijkste) vestax en numark maken mooie dingen terwijl de technics maar gewoon zwart of grijs blijft en altijd de zelfde vorm zal houden.
Zelf heb ik de Numark PRO TT1 en die bevalt me prima -> beter zelfs als de technics die ik hiervoor had. Hij ziet er beter uit heeft een mooie look en een sterkere motor 10%pitch control af te lezen van een (eigenlijk best wel onzinnig maar heel mooi) LCD schermpje.

Mijn mening is dat de technics heel errug goed is maar de vestax en de numark nog beter zijn

Oh enne wennen aan een technics als ik ergens moet draaien? Nee dacht het niet ik moet toegeven het gevoel van een technics is uniek en dat raak je niet kwijt hoor. (na 2 platen ben je weer gewend aan die oude shit)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 13:38 schreef Orbit het volgende:

[..]

WAT???????

Ik heb een jaar of 2 terug 6 Technics SL1200 gekocht voor 16.700/stuk (BEF) nieuw wel te verstaan!

Zijn die zo veel duurder geworden?
ja, nu over de 25000befjes! :(

Verwijderd

Waarom gebeurt dit toch zo ontezettend vaak in dti forum? Iemand stelt een vraag, en er ontstaat een discussie over SMAAK. Dingen als PERSOONLIJKE VOORKEUR, waarover niet te twisten valt!

[mijn inbreng]
Je wilt 900 gulden uitgeven? Geen Technics dus, of misschien tweedehands, als je een mooie deal kunt vinden. Ga iig ff zoeken.

Anders een set tweedehands geminis. Ik heb zelf twee PT1000''s, voor 750 piek gekocht. Prima dingen, maar idd, geen SL.

Zorg iig voor directe aandrijving, geen snarenprut. Als je gaat kijken naar tweedehands spul:
-check voor speling op de tone-arm
-check voor speling op de platter
-check de motor en pitch (draaiende bolletjes op de platter)
-check de naald+element, als die erbij zitten.

Als je er geen element bij krijgt, kan ik je als beginner een stanton AL500MK2 (oid) aanraden. Lekker stevig, prima geluid, en niet te duur.

Interesse: Heeft hij al een mixer???

• BC3 Victim
beste mensen
De vriend waar Cutebritney het over had, ben ik :):)
Ik had me nog niet aangemeld, vandaar dat hij dit topic heeft gestart :)

Ik was duz die gene die 2 draaitafels wou kopen voor rond de 900,-.
Ik ben er achter gekomen dat ik ''als'' ik nieuwe wou kopen het wel kan vergeten |:( (als ik ten minste goeie wou hebben.)
Ik ga nu dus kijken naar 2de hands. Ik heb gehoord uit de vele gesprekken van jullie dat ik dan moet gaan kijken voor technics, gemini of numark. Vestax heb ik ook gehoord maar kan ik tot zover nog nergens vinden (2de hands dan).
Ik vraag me af of er veel verschil zit tussen een technics of een Reloop (zie www.elevator.de)
Dat is een bij nog veel mensen nog onbekend merk. Zou iemand mij kunnen vertellen wat dan wel het verschil is.

Verder heb ik hieronder nog een lijst staan met de meest voorkomende merken voor draaitafels:
Technics
Gemini
Soundlab
Vestax
Reloop
JB systems
Numark
Omnitronic
stanton
Jaytec
DeeJay
Denon
Zou iemand mij dan kunnen vertellen welke merken dan het beste zou zijn en welke het slechtst

Verder ben ik ook nog es op zoek naar een mengpaneel wie mij hierover ook nog wat tips over zou kunnen geven over wat ik wel moet kopen en wat niet enz....
alvast bedankt..
ps: Als iemand nog een aanbieding heeft...:)

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
Op zondag 20 mei 2001 22:31 schreef AstresAntonioli het volgende:
[snip] Verder ben ik ook nog es op zoek naar een mengpaneel wie mij hierover ook nog wat tips over zou kunnen geven over wat ik wel moet kopen en wat niet enz....
alvast bedankt..
ps: Als iemand nog een aanbieding heeft...:)
Persoonlijk vind ik Numark en Behringer wel lekker werken. Uiteindelijk heb ik zelf een Behringer DX-1000 staan, maar dat zal voor jouw situatie wel een beetje overkill zijn.

PS. Je mag mijn ''Selected-by-Bose''-draaitafels wel kopen hoor :D

[whoops, typen blijft moeilijk]

• Xandrios
PS. Je mag mijn ''Selected-by-Bose''-draaitafels wel kopen hoor:D
mmm aan dat :D tje zie ik dat hier een addertje onder het gras zit ofzo :):)

maare..wat zijn dat voor spelers???

of zijn dat gewone "pick-ups" ofzo????:+

Verwijderd

Of check http://www.attalos.nl ff...

• BC3 Victim
klein addertje maar hoor, ze zijn snaaraangedreven, super schokgevoelig (heb er 10 kilo ijzer aan moeten hangen :9)
Maggoed, dur staat dus wel een Bose logo op, kun je iig zeggen dat je iets hebt wat niemand heeft (ik heb iig nog niemand zoiets zien hebben)

Verwijderd

Ik zou tweedehands eerst eens kijken naar een paar SL''s. Als je goed zoekt, kan je ze misschien wel vinden voor rond de 1000 piek. Controleer wel ff of ze helemaal werken (check mijn mini-guide :P).

Mengpaneel:

Je kunt twee dingen doen:

OF een hele goedkope kopen, met twee kanalen, een equaliser (low/mid/high per kanaal), en een cue-sectie. Zo''n dingetje kost je 250 piek, en je kan er een flinke tijd mee vooruit. Tegen de tijd dat je faders kapotgaan, vind je ook dat de EQ niet goed genoeg is, en wil je waarschijnlijk iets beters. Dan kan je meteen voor een hele goeie gaan, voor dj''s is dat bv een dateq XTC (behringer = studio, en duurdere merken liggen voorlopig nog ff verderop).

Je kunt nu ook voor een middelmatige mixer gaan, zoals bijvoorbeeld een numark dm2000x. Hier kan je _lang_ mee vooruit. Je hebt een prima EQ, een extra kanaaltje, sends etc etc. Alleen als je echt topspul wilt kan je nog eens verder kijken. Ook een aanrader in deze range: Magnedine mag10...

(check www.new-line.nl voor een mooi overzichtje in mixers en draaitafels)

Verwijderd

Ik heb een Dateq Apollo en geloof me, die dingen zuigen! De faders zijn in no-time kapot. Ik heb er nu faders in van de XTC en dat is dus ook niks. De faders van Dateq zijn gewoon slecht:(.

Verwijderd

ik heb nog ergens op zolder een Technics
1200 staan al wat jaartjes oud maar weinig
gebruikt weet niet of er nog een element bij zit.

wat zou de prijs van dat ding zijn ?

Verwijderd

Deze topic gelezen zijn er toch veel mensen die niet begrijpen waarom de prijzen van de Technics gestegen zijn. Dit is heel simpel. De prijzen van muziekapparatuur is afhankelijk van de USD. Gaat de dollarkoers omhoog...

Technics is niet de enige. Bijna alle muziekapparatuur is gestegen in prijs. Denk maar eens aan de Korg Triton. Een vriend heeft hem destijds voor 4500 gehaald. Nu is deze synth 6000 piek. Zelf heb ik synths / samplers gelukkig op het goede moment gekocht. Veel apparaten kosten nu 10 tot 30 procent meer dan 1.5 jaar terug. En zolang de euro niets doet...

Zelf heb ik liever een Vestax dan Technics, maar smaken verschillen.

Verwijderd

best interressant topic dit. Ik had eigenlijk ook plannen om binnen een paar maandjes wat geld te gaan investeren in vinyl. Luister eigenlijk alleen maar hiphop en het lijkt me erg vet om ook een draaitafeltje mixertje in huis te hebben(sparen sparen:). Als ik een beetje rondkijk zie ik dat een merk als Reloop wel leuk spul bied met een aardige prijs, maar hoe is de prijs/prestatie verhouding van deze spullen.

Verwijderd

eerst ff ontopic. Over de Numark pro TT1 heb ik ook wel goede verhalen over gehoord.. maar dan nog, ze zijn iets van 900 per stuk? Dus dat is nog teveel.. Dus toch zal ik naar een paar technics kijken, je zal nooit spijt krijgen. In duitsland zijn ze vast en zeker te halen voor het dubbele van je budget. Alleen je moet natuurlijk ook nog naald+element hebben, kost ook wel weer 200 gulden :\

Nu ff over die prijsverhoging. Ik weet niet precies hoe dat allemaal zit vandaar deze vraag. Technics worden toch in japan gemaakt? Wat heeft dan de dollar koers ermee te maken? In amerika hebben ze andere versies van de SL1200 dan hier in europa, dus met import heeft het nix te maken.

Verwijderd

Wat heeft dan de dollar koers ermee te maken? In amerika hebben ze andere versies van de SL1200 dan hier in europa, dus met import heeft het nix te maken.
Merken als Korg en Roland zijn ook Japans. Je moet het zo zien. Voor dat hele gekloot met die Euro hier was de Nederlands gulden afhankelijk van de Duits mark. En als je bijvoorbeeld kijkt naar de koers van de HKD (HongKong Dollar) die is altijd heel afhankelijk van de USD. De Japanse economie staat en valt ook met de USD. Indirect wordt dit allemaal weer merkbaar bij verscheidene producten die je hier wilt aanschaffen.

De mpc2000xl die ik bijvoorbeeld heb heeft gigantische prijsstijgingen meegemaakt (nu dan weer even gedaald). Omdat Akai Japans is. De nord modular en de waldorf (zweeds en duits) hebben geen echte prijsverandering meegemaakt. Deze landen zijn niet afhankelijk van de amerikaanse economie.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 18 mei 2001 13:27 schreef MisterDon het volgende:
En dan een vraag, waarom zou een hobbyist met minder eisen accoord gaan dan een pro? Plz explain!
Omdat een hobbyist misschien minder eisen heet als een pro? Minder geld te besteden heeft las een pro? ik noem maar 2 zijstraatjes :)

• BC3 Victim
Op maandag 21 mei 2001 22:29 schreef double-m het volgende:
ik heb nog ergens op zolder een Technics
1200 staan al wat jaartjes oud maar weinig
gebruikt weet niet of er nog een element bij zit.

wat zou de prijs van dat ding zijn ?
Hangt er volgens mij van af of er SL bij staat.
Dan gaat de prijs wel omhoog *D
Als er SL bij staat zou ik wel intresse hebben om deze draaitafel voor een mooi prijsje mee te krijgen:):)

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:10

Convoy

g44p

moet je ff op www.ibazar.nl kijken, staan zat 1200 2de hands. Anders zou ik nog ff doorsparen en toch echt wel voor de technics gaan, wil je gaan scratchen, zou ik voor de vestax gaan(PDX-2000)

• BC3 Victim
Ik zie nu een technics die niet SL 1200 heet maar technics SL 2000.
Deze heb ik echter nog nergens anders gezien weet iemand of deze goed zijn?

• Convoy

Convoy

g44p

nee man, zijn bagger dingen, gewoon voor de 1200(zilver) of de 1210(zwart) gaan.

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Technics SL 1200

funkje gebruikt ze ook :)

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Convoy

Convoy

g44p

gebruik zelf de Vestax PDX-2000, scratch master Freek

Verwijderd

Er zijn idd DJ''s die kiezen voor een vestax of een Numark ipv een SL1200. Ik heb kmet alledrie de tafels geen ervaring, en dus ook geen mening. MAar laten we het op een kwestie van smaak houden, en er dus geen eindeloze discussie over beginnen...

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:17
Op maandag 21 mei 2001 22:11 schreef Fewture het volgende:
Ik heb een Dateq Apollo en geloof me, die dingen zuigen! De faders zijn in no-time kapot. Ik heb er nu faders in van de XTC en dat is dus ook niks. De faders van Dateq zijn gewoon slecht:(.
Dan vraag ik me af wat jij dan uitspookt met jouw mengpaneel! Ik heb nu een paar jaar een XTC zeer intensief gebruikt en ik heb er nooit last van gehad. Het is ook niet de bedoeling om dat ding te gebruiken als asbak (sigaretten roken boven mengpaneel) of regelmatig een glas drinken erover heen laten vallen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Op dinsdag 22 mei 2001 23:48 schreef universal creations het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af wat jij dan uitspookt met jouw mengpaneel! Ik heb nu een paar jaar een XTC zeer intensief gebruikt en ik heb er nooit last van gehad. Het is ook niet de bedoeling om dat ding te gebruiken als asbak (sigaretten roken boven mengpaneel) of regelmatig een glas drinken erover heen laten vallen.
Wat bedoel jij met intensief gebruik? Gewoon veel gebruiken of ook zeer snel de faders op en neer bewegen?!? Ik ben namelijk van plan om een Dateq XTC :9~ te kopen (mijn 2e Numark mengpaneel begint inmiddels ook al te kraken :(). Anders spaar ik door voor een Rodec. Graag advies!

Verwijderd

Ik denk daat gewoon veel gebruiken bij een dateq wel goed mag gaan. Dat gaat bij een beetje gemini zelfs goed.

Als je echt je faders wilt laten vliegen, zoals turntablists die hun ding doen, zou ik investeren in betere faders.

Je kan dus kijken of je goede faders in je dateq kan krijgen, of dat je voor een Rodec of een Rane moet gaan.
Ik heb nl van iemand gehoord dat hij zijn dateq mixer gemodified had met ALPS CP faders (60 dollar/stuk)...

• Universal Creations
Als je continu je faders snel op en neer beweegt ben je gewoon bezig met scratchen of iets in die richting en dan heb je niets aan Dateq want die hebben veel te lange faders (110 mm). Je hebt gewoon een scratch-mengpaneeltje nodig met korte faders bv de champion-mixers van Technics.

Verwijderd

Ik ben geen echte turntablist of scratch-master, gewoon een DJ die normaal mixt en af-en-toe eens wil scratchen. Ik heb inmiddels (bijna) twee Numark mengpanelen versleten (faders kraken, bass-knopjes hebben zeer weinig effect meer, enz.). Nu ben ik dus aan t sparen voor een kwalitatief beter (duur) mengpaneel. En mijn oog was gevallen op Dateq omdat deze veel in discotheken gebruikt worden. Zelf heb ik alleen ervaring met Rodec, als het gaat om dure mengpanelen. Dus???

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Hoi,

m''n zwager heeft twee Vestax tafels (Vestax PDX-D3) te koop incl. mengpaneel.

Mail naar bjw@zeelandnet.nl als je z''n telefoonnummer wilt. Geef dan ook even je eigen tel.nr. aub.

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 00:35 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Tsja... Ik weet het niet hoor, maar van alle mixers vind ik Gemini in het niveau JBsystems en Conrad huismerk vallen. Kermistroep (met alle respect voor tevreden gebruikers).

Echte HQ apparatuur kost wel meer, maar je hebt er jaaren lol van (mijn mixer, een Intimidation Don, kent natuurlijk niemand :) ) is nu zo''n 8 jaar oud, een keer nieuwe faders erin gedaan, verder geen probleem ever gehad. Betrouwbaarheid is een mooi iets hoor :)
Wat zit je nu te zagen ? JB System maken erg goede dingen . Ik heb hier een Beat4 voor mij en een Classic 6 voor onze verhuur-discobar staan en het zijn allebeide prachtige mengtafels .

• BC3 Victim
Laat die RELOOP draaitafels asjeblieft staan want dat is ruk (net soundlab)

Enne tsja een numark pro tt1 zit er ook niet voor je in want die is niet meer te koop (is tt2 geworden enigste verschil is 20% pitch ipv 10%) en al zou je ze nog kunnen krijgen
-> ze zijn net zo duur als een technics tegenwoordig, Kwam er een paar tegen op m''n strooptocht naar platen in londen en die dingen moesten 1400,- pst opbrengen.
Gelukkig heb ik ze 4 jaar terug gekocht en toen waren ze nog 1000,- (oke toen koste de technics ook 1100,-)

Pro TT 1 van numark rules samen met de high end market vestax en technics

Als je echt goed spul wilt neem dan een technics vestax of numark want dan weet je dat je iets goeds hebt. Ik ben persoonlijk meer te spreken over de numark en vestax maar das net wat ik zeg persoonlijk en dat verschild per persoon. Maar 1 ding is zeker mijn numark''s gaan nooit meer weg:7 ben achteraf blij dat m''n technics naar de knoppe ging (pitchfader versleten) en ik deze heb gekocht.

Oh en niet geheel onbelangrijk (test uit de IDJ "engels dj blad") de numark en vestax doen niet meer onder voor de technics en zijn op sommige punten zelfs beter.

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
[on-topic]
Draaitafels voor 900 piek, dat is lastig, je hebt dan 450 per draaitafel en daar koop je moeilijk een nieuwe direct drive tafel voor, 2ehands is inderdaad een goede optie, check de genoemde zwakke punten en je hebt een leuke beginners-set.
Toch heb ik zelf als beginners-set voor Technics SL-1210 gekozen, om de simpele reden dat die tweedehands bijna hetzelfde kosten als nieuw, simpelweg omdat er bijna geen 2dehandse Technics zijn (in goede staat). Ik heb een leuke korting gekregen en zo 2 1210''s inclusief Stanton Trackmaster element voor 1200 piek per stuk kunnen kopen.
[/on-topic]

[off-topic]
Ik heb een Numark gehad en heb nu een Stanton SK-TWO, 2 kanalen (meer heb ik niet nodig), sterke toonregeling en zowel cinch als gebalanceerde jack outputs.
Je hebt de club-mixers en de battle mixers. Battle mixers hebben over het algemeen faders van 60 mm, beter geschikt voor snelle scratch acties (hoewel sommige mensen daarvoor alleen een cross-fader gebruiken), de clubmixers hebben vaak langere faders (100 mm). Hoewel ik zelf niet scratch heb ik toch korte faders en dat werkt prima, hoe dat andersom zit weet ik eigenlijk niet, ik ken niemand die scratch-mixt.
[/off-topic]

• BC3 Victim
Oh en mocht je ff willen kwijlen bij m''n Pro TT1''s dan kan dat want ik sta te draaien op 9 juni in een kledingzaak in harderwijk

Tis een kledingzaak met vooral uitgaanskleding voor de dames dus dat word feest en de rest natuurlijk..............

CU

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/djgear/draaitafels/numark-tt100.jpg

vergelijkbaar met de technics en de helft goedkoper:o

• BC3 Victim
Die klep is irri

Robzilla

• BC3 Victim
Aloha, alle dj''s!
Zijn er onder jullie ook die werken met drumcomputers?
Oja, en bij mij roelen de technicskes nog steeds, can''t live without my babies!
:9 :9 :9

Verwijderd

Volgens mij krijg je die klep er niet standaard bij, dus dan hoef je je ook niet te irriteren. Anders is die klep gewoon meegenomen :p

• Moon
Die klep is echtwel nodig wil je ze een beetje netjes houden.
Deze zag ik ook staan (zonder klep)
Afbeeldingslocatie: http://www.feedback.nl/djgear/draaitafels/stanton-str.jpg

Verwijderd

Die Stanton schijnt ook ok te zijn. Iets van 700 per stuk met naald bij Feedback dacht ik.

Verwijderd

Als je nieuwe koopt, zou ik een gemini XL500 aan willen bevelen. Ze kosten ongeveer 500 piek per stuk, en zijn dus een stuk goedkoper dan Techs.
Verder hebben ze alle mogelijkheden die een beginner wil.

OK, de motor zal iets minder sterk zijn, en ze zullen wat minder robuust zijn. Maar dat zijn alle reloops en stantons etc ook. Ik denk zelfs dat het wel goed is om te oefenen met een slechte motor, daar krijg je mooi "lichte handen" van..

• BC3 Victim
Ik heb een 2de hands Gemini execuition 10 gevonden :):):):).
Heeft iemand ervaring met deze en kan hij mij dan vettellen of 400,- redelijk is.

Dit is de ad:

Titel GEMINI EXECUTIONER 10

Beschrijving
This mixer offers the ''kill'' feature for the low, mid, and high of each channel. Other features include 2 stereo channels, 4 inputs plus 1 mic input, combo XLR or 1/4 in. mic jack, punch in and punch out for each channel, effects loop, master booth and record outputs, and dual mode display. Features: 2 stereo channels 2 phono/line convertible, 4 line and 1 mic input Kill feature for the low, mid and high frequency on each channel Removable cross-fader Talk-over Cue section Gain & balance control for each channel Combo XLR or Œ in. mic jack Punch in and punch out for each channel Effects loop Master, booth and record outputs Dual mode display mixer is bijna ongebruikt ( alleen hobbymatig )en is in perfecte staat.

Startprijs
fl 400

• BC3 Victim
Technics is zeer krachtig.
Slechts 1 nadeel: het verschil lampje brandt/brandt niet (als aanduiding pitch=0%) is te groot.
Daar mag je niet vlak bij zitten, anders gaat Technics na een poosje de snelheid variabel maken.

Verwijderd

Op vrijdag 18 mei 2001 12:37 schreef TimMer het volgende:
Hartstikke leuk hoor, dat geroep over die SL-1200/1210''s... maar hij zei al: hij wil er rond de 900 piek aan uitgeven, niet Fl.3400... Tweedehands zijn ze samen ook nog iets van Fl.1600. Waarom niet gelijk Vestax he, zijn toch maar Fl.2200 per stuk, dus Fl.4400 per paar, maakt het jou uit...
Als ik bij een autodealer kom voor een tweedehands auto van rond de Fl.15000 dan gaat hij toch ook niet lopen zeiken over een auto met een nulletje meer erachter?? |:(

En Gemini kermistroep, zonder dat je er iets vanaf weet?? Loser... Gemini is topspul, in de USA gebruiken ze meer Gemini dan Technics. En dan nog: de SL-1200/1210 is het topmodel van Technics, je moet hem dus vergelijken met het topmodel van Gemini.

Kan best, maar ook ik zou voor de Technics gaan. Je wilt als Dj gewoon de beste spullen. Dan moet je Technics kopen. Gemini is zekers ook goed maar Technics is gewoon State of the Art. En tuurlijk is dat duur, maar hele goede spullen zijn meestal wat duurder. 2e hands zijn ze trouwens goed te krijgen omdat het model al een tijdje bestaat. Ze zijn niet eens zo gek duur 2e hands. Gewoon halen zo''n ding.

• BC3 Victim
Op donderdag 24 mei 2001 19:58 schreef richardc het volgende:

[..]

Kan best, maar ook ik zou voor de Technics gaan. Je wilt als Dj gewoon de beste spullen. Dan moet je Technics kopen. Gemini is zekers ook goed maar Technics is gewoon State of the Art. En tuurlijk is dat duur, maar hele goede spullen zijn meestal wat duurder. 2e hands zijn ze trouwens goed te krijgen omdat het model al een tijdje bestaat. Ze zijn niet eens zo gek duur 2e hands. Gewoon halen zo''n ding.
WAAR!!!!!!!!!!!!!
Weet iemand nog goeie 2de Hands sites ik ben er al behoorlijk wat langs gegaan en kan soms wel wat vinden, maar ik zou graag nog wat meer keus willen :)>:)

• Moon
viavia.nl misschien?

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Op donderdag 24 mei 2001 19:58 schreef richardc het volgende:

[..]

Kan best, maar ook ik zou voor de Technics gaan. Je wilt als Dj gewoon de beste spullen. [..knip..] 2e hands zijn ze trouwens goed te krijgen omdat het model al een tijdje bestaat. Ze zijn niet eens zo gek duur 2e hands. Gewoon halen zo''n ding.
Ehm.. Moet jij me es vertellen waar ze 2ehands te koop zijn dan.. En wil ik ook meteen weten voor hoeveel, ik zie namelijk zelden of nooit 2ehands SL''s en al helemaal niet onder de 900 piek.. En da''s 50 piek minder dan waar ik ze nieuw voor heb gekocht (in combinatie met m''n Stanton Trackmaster elementen)

• Universal Creations
Op ibazar.nl staan ook regelmatig Technics te koop en vaak ook icm mengpaneel, koptelefoon en/of 12"

Verwijderd

Technics SL 1200 kopen :)

Verwijderd

Goh, "gewoon halen dat ding"... Ja, iedereen wil wel een state of the art setje hebben. Maar hij heeft er 900 piek voor. En daar moet ie 2 platenspelers voor hebben. Misschien wel eens over gedacht dat hij geen 2000 piek heeft om te besteden... En mag die jongen ook nog wat geld overhouden voor wat platen. Of moet ie straks oude beatles platen proberen te draaien van z''n opa en oma. *D

Als je op slechte dingen goede muziek kan maken, kan je alleen maar beter worden wanneer je later betere kwaliteit kan aanschaffen. Begin dus maar lekker goedkoop. En mocht je het al snel niet meer leuk vinden kun je die hele zooi gewoon in de vullesbak dumpen. Zie ik je niet doen met een Technics heheh...

• Oefening
  • Niet online
GEEN TECHNICS SL1200 MKII KOPEN
zonde van je geld. als je net begint voel je het verschil niet tot nauwelijks. besteed je geld liever aan platen en ga naar een half jaartje kijken of je het nog steeds zo leuk vind en of je ermee door wil gaan. je kan het best een kant en klaar setje kopen (2 draaitafels, 1 mengpaneeltje, 2 slipmatten), een versterkertje en een paar goede boxen erbij en je hebt al heel wat.

één van de betere zaken is attalos (zit zowel in Arnhem als adam (of rdam, week niet meer))==>http://www.attalos.nl ik ga altijd naar Arnhem en ze zijn altijd bereid om te helpen. daar verkopen ze ook wel een aantal setjes in jouw prijsklasse. en als je daar voor iets van boven de 1000 piek besteed krijg je voor een aantal jaar een bon waarmee je op alles tien procent korting krijgt (weet niet zeker of dat nog steeds zo is).

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
deze is zooooooo geil

http://www.djsounds.com/djsounds.htm

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 14:45 schreef CK het volgende:
deze is zooooooo geil

http://www.djsounds.com/djsounds.htm
die jog dial werkt van geen meter, pakt de cd veels te laat. dat is zwaar klote omdat het bij draaien juist op timing aankomt. je leert het daardoor ook een stuk minder snel op zo''n ding. verder zitten er wel wat aardigheidjes op maar ik zou dit toch echt niet aanraden. bijkomend nadeel is dat dit soort dingen nogal duur uitvallen.

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Op vrijdag 25 mei 2001 14:55 schreef nelis het volgende:

[..]

die jog dial werkt van geen meter, pakt de cd veels te laat. dat is zwaar klote omdat het bij draaien juist op timing aankomt. je leert het daardoor ook een stuk minder snel op zo''n ding. verder zitten er wel wat aardigheidjes op maar ik zou dit toch echt niet aanraden. bijkomend nadeel is dat dit soort dingen nogal duur uitvallen.
mja ik heb zelf platenspelers, maar het ziet er gewoon geil uit :)

Verwijderd

[b]mja ik heb zelf platenspelers, maar het ziet er gewoon geil uit :)
Zekers, mooi dingetje. Misschien wel leuk voor erbij.. zoiets als 2 draaitafels en die cd speler :p

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe dit ooit moet werken:
Afbeeldingslocatie: http://www.music-city.de/html_aktuell/mainframe.htm

Hmm, plaatje werkt niet. Als iemand weet hoe het moet: Bij www.music-city.de staat onder dj-equipment / turntables een Vestax PVT-e2 Pivot . Als je op info drukt krijg je die groter pic te zien... blijkbaar doet ie het niet, of ik kan het niet.

• Oefening
  • Niet online
Op vrijdag 25 mei 2001 16:33 schreef dopy het volgende:

[..]

Zekers, mooi dingetje. Misschien wel leuk voor erbij.. zoiets als 2 draaitafels en die cd speler :p

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe dit ooit moet werken:
[afbeelding]

Hmm, plaatje werkt niet. Als iemand weet hoe het moet: Bij www.music-city.de staat onder dj-equipment / turntables een Vestax PVT-e2 Pivot . Als je op info drukt krijg je die groter pic te zien... blijkbaar doet ie het niet, of ik kan het niet.
deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.music-city.de/img/ware_g/226355.jpg
vette lol, zoiets heb ik nog nooit gezien

[edit]die rechte arm dient er trouwens voor dat de arm exact 90graden op de plaat staat, zodat de naald minder snel uit een groef springt. maar waarom dat ding schuin staat:?

Verwijderd

die rechte arm begrijp ik wel, maar ik snap dus ook niet waarom die schuin staat. Ik bedoel een beetje schuin zou wel kunnen, maar nu is ie toch super schokgevoelig... als die naald er al op blijft liggen.

btw, hoe heb je precies dat plaatje erin gekregen... lukte bij mij dus niet.

• BC3 Victim
[b]..........één van de betere zaken is attalos (zit zowel in Arnhem als adam (of rdam, week niet meer))==>http://www.attalos.nl ik ga altijd naar Arnhem en ze zijn altijd bereid om te helpen. daar verkopen ze ook wel een aantal setjes in jouw prijsklasse. en als je daar voor iets van boven de 1000 piek besteed krijg je voor een aantal jaar een bon waarmee je op alles tien procent korting krijgt (weet niet zeker of dat nog steeds zo is).
Weet je misschien op welk adress die zaak staat in Arnhem????? Dan zal ik snel es ff gaan kijken >:)

Voor de mensen die in Enschede of omgeving wonen:
Bij britain houden ze op met het verkopen van platen alle platen zijn nu voor een tientje p. s. in de tas ;)

Pagina: 1 2 Laatste