Toon posts:

[BC3] Welke 5.1 voor 1000-1300 Gulden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Korte vraag, ik zoek een goede versterker & speakers voor een 5.1 systeem rond de 1000-1300 Gulden.

Versterker mag gerust een ander merk zijn dan de speakers.

Iemand goede tips? Alvast bedankt.

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Ik heb vrijdag de Onkyo TX-DS484 gekocht, samen met een stje JBL FL1X surround boxen voor +- 1200,- en ik ben er erg tevreden mee. Je moet dan alleen nog een sub kopen en dat is ook weer 5 a 600,-.

De onkyo heeft min 55w/kanaal rms vermogen @8 ohms, phono,cd,tape,dvd,video1,video2 ingangen, 3 digitale ingangen waarvan 1 optisch en 2 coax, multichannel ( voor als er bv dolby 7.1 komt ofzo, kan je daar je decoder op aansluiten). en nog veel meer.

Ik heb het zwikje bij Radio Roelandschap in Amersfoort gekocht (aardige mensen btw). Samen met de Audio-Pro sub was ik 1800,- kwijt.

Duncan

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Bovenstaande set lijkt mij ook een prima keus, in ieder geval de versterker, speakers ken ik niet.
Versterker mag gerust een ander merk zijn dan de speakers.
Dat mag ik toch wel hopen :)
Ik heb het zwikje bij Radio Roelandschap in Amersfoort gekocht (aardige mensen btw).
De hofleverancier van mijn audiospul! Hoe bevalt die Audio Pro sub? Ze waren daar erg enthousiast over laatste keer dat ik er was.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 10:04

Duncan_R

www.motor-forum.nl

De surround boxjes zijn van JBL ( was de FLIX1 trouwens), is geen top audio maar voor mij perfect. Om de buren niet op stang te jagen heb ik de kleinste Audio Pro sub aangeschaft en ik moet zeggen dat daar een verbazende hoeveelheid bas uitkomt. Erg strak en gecontroleerd. Ik had de boel gekocht zonder sub maar ik ben de volgende dag toch teruggegaan om er een te kopen en het verschil is enorm. Nu hoor en voel je bij Dinosaur bv echt de beesten stampen.

Duncan

Verwijderd

die onkyo heeft die maat van me ook; maar die heeft problemen met zijn pioneer DVD 717
(2000,-) de DSP chip van die pioneer die is 3x beter dan die van die onkyo; dat hoor je gewoon zwaar.. hij heeft boxen van B&W en Chario.. ook niet de minste merken..
Die DSP chip van die 717 zit ook in de Pioneer VSX-809..:9~ dat lijkt mij wel een leuk versterkertje..
kost wel wat meer dan die poet die jij ervoor over hebt.. geloof 1800,-
maar die is wel echt beter..
geloof op alle kanalen minimaal 100 wat nominaal..
je hebt ook nog de VSX-909 met THX Ultra
maar die is 3999,- (ff boven mijn budget)
maar wel de topper van Pioneer !
nouja.. je ziet het al.. ik ben dus behoorlijk fan van Pioneer..
door hun goede component keuze en prijs qualiteit verhouding. Voor 1200 - 1300,- heb je overigens de VSX-709 da''s ook een leuke 5.1..

Suc6 !