[BC3] virtual dub maakt niets

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-05 21:55
Ik heb mijn vakantiefilm met mijn asus 6600 deluxe omgezet van dv naar avi. Dit is ongeveer een half uur, maar 700 mb. Nu wil ik het verkleinen naar divx. Hiervoor gebruik ik virtual dub.

Ik heb hiervoor guides gelezen en ik kan alleen een divx maken als ik de video op "full processing mode" zet en de audio op "direct stream mode".
Als ik de audio op "divx audio" zet en "full processing mode" dan doet het programma niks. Hij zegt alleen hoe lang die al bezig is.

Als ik de audio op "direct stream mode" zet dan begint hij wel direct met plaatjes van de input en output weergeven.

Wat doe ik fout???

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• CAP-Team
  • Laatst online: 16-05 09:03

CAP-Team

XBL: CAPTeam

probeer eens het geluid in mp3 formaat in het filmpje op te slaan ipv divx geluid.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• VivaAtloni
ok, hij doet het. Ik heb bij divx audio de 64 kbs codec gekozen (hier staat achter ''for divx'').
Heeft iemand nog suggesties voor een beter manier van rippen (beter kwaliteit).
-vakantiefilm opgenomen op dv-videocamera
-met svhs ingang op mijn asus 6600 deluxe opgenomen met asus live op stand 9 en resolutie 352x288
-met virtual dub omgezet naar divx. In virtual dub heb ik de low motion codec gebruikt en de data rate op 1500 gezet. De audio heb ik dus met divx-audio op 64 kbps stereo gezet.

Iemand nog suggesties voor een andere manier???

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
FireWire-kaart kopen (Studio DV).. is stukken mooier/leuker als via SVHS (kun je ook meteen koel de video op de band mee bewerken).
Verder vind ik de kwaliteit van DivX audio (vooral die 64kbit) ronduit RUK, maarja.. das mijn mening ;)

Verwijderd

Op vrijdag 27 april 2001 18:41 schreef VivaAtloni het volgende:
ok, hij doet het. Ik heb bij divx audio de 64 kbs codec gekozen (hier staat achter ''for divx'').
Heeft iemand nog suggesties voor een beter manier van rippen (beter kwaliteit).
-vakantiefilm opgenomen op dv-videocamera
-met svhs ingang op mijn asus 6600 deluxe opgenomen met asus live op stand 9 en resolutie 352x288
-met virtual dub omgezet naar divx. In virtual dub heb ik de low motion codec gebruikt en de data rate op 1500 gezet. De audio heb ik dus met divx-audio op 64 kbps stereo gezet.

Iemand nog suggesties voor een andere manier???
Als je een bitrate van 1500 kbps kiest, kun je ook wel een wat hogere resolutie doen. Rond de 512xnogwat ofzo, maarja... op zich is wat je nu hebt een goeie combinatie :)

• VivaAtloni
Maar ik wil juist de film op een cdrom hebben! En ik las dat je met een firewirekaart niet naar harddisk kon opnemen om er daarna een divx van te maken.

Dit wil ik natuurlijk het liefst, omdat ik dan in 720x576 kan opnemen! Stel het kan kan ik dan elk firewirekaartje gebruiken, want ik zag er laatst een voor 150 piek?

Is de kwaliteit zoveel beter?

Welke audiocodec adviseren jullie mij dan om te gebruiken??

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Je hebt de ''Frauenhofer MP3 codec professional'' of zoiets nodig om in virtualdub je divx met een hogere bitrate dan 56Kb/s te encoden.

ik gebruik deze en encodeer divx met 192Kbs mp3 audio. Er staat nog ergens een topic hierover. hier

[edit: Typen is ook een vak...]
Pagina: 1