VirtualDub probleem

Pagina: 1
Acties:

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
En wel als volgt, ik heb volgens een post een aantal weken terug een DVD naar DivX proberen te rippen, maar als ik bij de laatste stap kom, het joinen van de DivX AVI en de WAV kom ik bij de MPEG Layer 3 als hoogste sample rate 56 Kb/s op 24000 Hz tegenkom, terwijl ik toch echt 128 Kb/s op 44000 Hz nodig heb, in de step by step staat er een screenshot met het juiste scherm, show all formats staat aangevinkt. Moet ik nog ergens een encoder o.i.d. installeren ?
Opnieuw installeren (opnieuw unzippen) en op een andere PC in het LAN installeren had geen effect op de MPEG Layer 3 mogelijkheden.

Verwijderd

Weet je wel zeker dat je de WAV op 44 Khz hebt geript?

• The Genie
Op 48000 Hz zelfs, trouwens wel de verkeerde stream, nu de goeie, maar nog steeds hetzelfde probleem, heeft ie EEN of andere externe encoder nodig ofzo? Hij mist volgens mij domweg iets. Welke file gebruikt ie om te encoden ?
Windows Media Audio ondersteunt ie wel op 128 Kbps op 44000 Hz, is die compressie ook goed genoeg ? En kan ik dat formaat rucksichtloos gebruiken ?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Voor zover ik weet is DivX codec er in 3.1 Alpha met ondersteuning voor WMA, alleen in 64 Kbps........Ik denk dat je even moet zoeken voor de Frauenhofer MP3 codec professional. Die mis je waarschijnlijk. Dat is een acm bestand, dat ergens in je windows rommel geplaatst wordt. Als je je DivX codec installeert, moet ie die codec trouwens installeren, controleer het effe. Lukt het niet, doet maar effe mailen.

• The Genie
Thanx Wekkel, dat attachment was inderdaad het verlossende antwoord, nu komt alleen het syncen van video en audio nog, hiet moet ik nog wat tijd in steken maar ik kan nu het geluid op de goede kwaliteit kiezen.

Greetz

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:35

Pierik

I'll be back!!!

Kun je mij diezelfde attachement ook ff sturen? :D

Iracing Profiel

Verwijderd

Heb je wel de Professional Fraunhofer Codec?

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06
Ok, hebbie wel eens gehoord van Flask??
Dit doet namelijk alles, hij ript de mpeg4 en mp3 codec in een keer. Dus het samenvoegen hoeft niet meer. Virtualdub heb ik ook wel eens gebruikt om de audio en video recht te trekken, maar je kunt gewoon tot 48000Hz de audio samenvoegen..
Als je wilt kan ik Flask wel een keer naar je toe sturen..

| I've got permission to color outside the lines |

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:35

Pierik

I'll be back!!!

Thanx die flask had ik dus al maar die codec had ik niet. Maar daar kom ik dus ook net achter. Nou werkt het wel perfect. :)

Iracing Profiel

• BenJoep
Gerne gedaan }:0

Je hebt dus flask 9.54 (geloof ik) nodig en DivX 3.11... Als je een eerdere flask hebt dan kan je problemen hebben met het geluid. Hij doet dan bijvoorbeeld alleen Duits. En dat wil je natuurlijk niet.

Verwijderd

Je hebt nog de Radium MP3-codec nodig, die is namelijk geoptimaliseerd.

Je kunt ook inderdaad het beste de audio ook met Flask decoden, tenzij je de audio Dolby Digital compatible wil hebben.

Dan heb je virtualdub alleen nog nodig om audio en video beter te synchroniseren. Interleaving in het audio menu als volgt instellen: preload op 500ms en interleave audio every 100ms.

Have Phun!:)

• BenJoep
Ik sluit mij er helemaal bij aan, alleen dat dolby is wel een beetje onnodig.. Maarja voor de liefhebbers..

Pagina: 1