[BC3] Systeem uitbreiden tot video editing systeem

Pagina: 1
Acties:

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Ik wil beginnen met het editen van video''s. Hiervoor krijg ik binnenkort een FAST AV Master (compleet). Ik zit met het probleem, dat mijn huidige disk configuratie niet voldoende is.

Mijn systeem is nu:

DELL pentium 3 450 MHz
Intel BX moederbord
192 MB RAM
Matrox 91728D8 16 GB 7200 rpm
Quantom Fireball 6,4 GB 5400 rpm

AGP Slot: Asus V7100 pure (Geforce-MX)
PCI Slot: Netwerk kaart
PCI Slot: DVD hardware encoder (cinemaster)
PCI Slot: Turtle Beach montegro 2 soundcard (aureal chipset)
PCI Slot: Vrij, voor FAST AV Master gereserveerd
ISA/PCI Slot: ISA ISDN Kaart

Mijn idee is om een raid 0 configuratie in te bouwen, dedicated voor het grabben van
video. Als controller heb ik de Promise Fasttrak in gedachte, met daaraangekoppeld
2x Maxtor Diamond Plus 30GB 7200 rpm of 2x IBM 30 GB 7200 rpm. Deze komen dus erbij, en
niet in de plaats van de bestaande disks. Voor de controller offer ik de Cinemaster op.

Tevens is de huidige case te klein voor 4 schijven. Hiervoor dacht ik aan een bigtower van
AOpen, Addtronics of Supermicro.

Heeft iemand een aanvulling of suggestie m.b.t. bovenstaand idee ?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:59
Ik wil beginnen met het editen van video''s.
Ahum, is dit niet beetje grote investering voor iets waar je mee wilt beginnen? Zelf werk ik erg vaak met een enkele scsi schijf voor het capturen en een dc-30 capture kaart. Daar aan vast een panasonic edit videorecorder met een monitor (sony tv''tje). En voor het editten met resolutie van 768x576 gaat dat nog gewoon prima. (systeem is zelfs een oud systeem, pentium1 enz, maar in dc30 editting mode (in premiere 6.0) gaat het gewoon snel).
Dus bedenk wel eerst goed waar je je geld in stopt. Wellicht kun je voor jouw doeleinden veel goedkoper uit zijn! (alleen weet ik dus niet wat jouw doeleinden zijn).

Mijn Home Cinema in aanbouw

• BC3 Victim
Ik wil vooral de vakantie video''s editen.. iets wat je vroeger met de 8mm film nog op je zolderkamertje deed met een knipper en plakmateriaal.

De AV Master heb ik 2e hands op de kop kunnen tikken voor 500 piek :), dus dat is meegenomen.
Zou 1 grotere (60GB) hard disk ook voldoende zijn ipv de duurdere RAID 0 oplossing ? 1 harddisk kan ik nog wel plaatsen.

Wie helpt me ? :?

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• BC3 Victim
een snelle 60 gb harddisk is ook niet cheap

• BC3 Victim
Bedoel je dan 40 GB verdeeld over 2 schijven of 40 GB voor het eindres. en 40 GB voor de werkbestanden ?

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18
ik heb zelf spul van pinnacle en voor goede kwaliteit is dat 3 MB/s en hoogste kwal. is 7 MB/s
Ik weet niet over wat voor soort editing kaart jij het hier hebt, maar qua bandbreedte lijkt het me waarschijnlijk wel vergelijkbaar.
Nu kan vrijwel elke grote schijf van tegenwoordig die 3 MB/s makkelijk trekken (maxtor 40 GB 5400 rpm trekt hier min 12 MB/s)
Dus ik zou zeker niet die RAID-oplossing kiezen.
Ik zou wel voor meerdere schijven kiezen.
1 voor het capturen en 1 voor het eindresultaat.
Verder is de oorzaak van lost frames vaak niet de harde schijf meer, maar een instabiele video-source of een applicatie die op de achtergrond te veel drukte maakt.
om je een idee te geven qua grootte wat filmpjes innemen...
@3MB/s neemt video per 9 minuten ongeveer 2 GB in. (ter vergelijking DV is ook ongeveer 3 MB/s en als het eindresultaat weer op VHS-band komt oid. is dit goed genoeg)
1 uur is dan dus 13 GB
voor vakantie filmpjes heb je dus aan 40 GB ruimte ruim voldoende.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:18
als capture schijf is in principe 20 GB wel voldoende, maar de 40 GB is niet zoveel duurder, dus dan zou ik die nemen.
Verder zou ik gaan voor een beetje fatsoenlijke schijf (Maxtor) wanneer je de keus hebt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1