De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ahum, is dit niet beetje grote investering voor iets waar je mee wilt beginnen? Zelf werk ik erg vaak met een enkele scsi schijf voor het capturen en een dc-30 capture kaart. Daar aan vast een panasonic edit videorecorder met een monitor (sony tv''tje). En voor het editten met resolutie van 768x576 gaat dat nog gewoon prima. (systeem is zelfs een oud systeem, pentium1 enz, maar in dc30 editting mode (in premiere 6.0) gaat het gewoon snel).Ik wil beginnen met het editen van video''s.
Dus bedenk wel eerst goed waar je je geld in stopt. Wellicht kun je voor jouw doeleinden veel goedkoper uit zijn! (alleen weet ik dus niet wat jouw doeleinden zijn).
De AV Master heb ik 2e hands op de kop kunnen tikken voor 500 piek
Zou 1 grotere (60GB) hard disk ook voldoende zijn ipv de duurdere RAID 0 oplossing ? 1 harddisk kan ik nog wel plaatsen.
Wie helpt me ?
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Ik weet niet over wat voor soort editing kaart jij het hier hebt, maar qua bandbreedte lijkt het me waarschijnlijk wel vergelijkbaar.
Nu kan vrijwel elke grote schijf van tegenwoordig die 3 MB/s makkelijk trekken (maxtor 40 GB 5400 rpm trekt hier min 12 MB/s)
Dus ik zou zeker niet die RAID-oplossing kiezen.
Ik zou wel voor meerdere schijven kiezen.
1 voor het capturen en 1 voor het eindresultaat.
Verder is de oorzaak van lost frames vaak niet de harde schijf meer, maar een instabiele video-source of een applicatie die op de achtergrond te veel drukte maakt.
om je een idee te geven qua grootte wat filmpjes innemen...
@3MB/s neemt video per 9 minuten ongeveer 2 GB in. (ter vergelijking DV is ook ongeveer 3 MB/s en als het eindresultaat weer op VHS-band komt oid. is dit goed genoeg)
1 uur is dan dus 13 GB
voor vakantie filmpjes heb je dus aan 40 GB ruimte ruim voldoende.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verder zou ik gaan voor een beetje fatsoenlijke schijf (Maxtor) wanneer je de keus hebt.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)