[BC3] DVD-ROM DVD-Standalone en Aansluitvragen

Pagina: 1
Acties:

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:56
Hiya all,

na het lezen van http://www.mp3cdspelers.nl/dvd9000.html
ben ik helemaal weg van dit apparaat. Als je in videotheken komt zie je dat DVD ook steeds meer in begint te komen. Dus wil ik zelf ook wel graag een DVD-speler.

Nu heb ik de keuze tussen DVD-ROM en standalone (zoals die DVD9000).

Ik heb geen ruimte meer vrij voor een mpeg-kaartje (die ben je toch nodig voor een DVD-ROM ??) maar ik heb gehoord dat het eventueel ook via bepaalde videokaarten mogelijk is.
Welke videokaarten zijn dit?
Ik neem niet aan dat dat via mijn ASUS V3800 ULTRA DELUXE kan.
En spelen DVD''s wel goed genoeg af op een P3-550?

En nu over stand-alone:
Ik heb de COAX in me VCR, en vanuit mijn VCR gaat er zowel COAX als SCART naar mijn TV.
Hoe moet ik deze DVD-speler daar tussen zetten? Bestaan er scart-splitters, of iets anders waarmee het mogelijk is?
Mijn tv en vcr hebben maar 1 scart in/uitgang.

Greetz :D

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:59
Bekijk goed de voor en nadelen van een pc dvd en een standalone. Bijv dvd''s rippen op de pc en gebruikersgemak met een standalone. En zo zijn er nog meer voor en nadelen maar die moet je voor je zelf even op een lijstje zetten.

Wat betreft die mpeg kaart, het is wel mogelijk op de v3800 ultra deluxe. Echter moet je dan je monitor op 800x600 zetten, 16 bits kleur en op 60 Hz. Vervolgens in het menu de tv output selecteren. Dan je tv aanzetten en je ziet je desktop op je tv. Echter niet meer op je monitor, dat werkt met de meeste drivers niet (tv+vga werkt alleen met ik dacht de 2.25 drivers van asus). Nadeel is de erg lage kwaliteit en je hebt niet helemaal volbeeld, maar boven, onder, links en rechts zwarte randen. Een mpeg kaart is dus beslist aan te raden als je een pc dvd neemt, maar als dat niet kan houdt het op. Dan wordt het op de monitor kijken of via de tv output.

Zelf zou ik voor een standalone gaan, en dan ook meteen een goeie. Bijv de Pioneer 737, maar een 535 is ook voldoende (fl. 699,-). Maargoed, je moet er wel de centen voor hebben (heb ik trouwens niet :)) en de omstandigheden moeten het toelaten. Uiteindelijk is het een persoonlijke overweging dus ik ga je niet vertellen wat je moet doen, maar kan je slechts enkele tips geven.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Hoi,

wat betreft je videokaart, iedere videokaart kan DVD''s afspelen maar niet iedere videokaart ondersteunt DVDS hardware matig. ikzelf heb verschillende videokaarten getest.Een 8meg diamond kaartje draaide het vrij goed, maar zonder hardware ondersteuning, ook mijn viper770 van diamond werkt goed, zonder hardware ondersteuning.

Momenteel ben ik in het bezit van een Geforce 2MX van Hercules met 64 meg RAM. Deze ondersteunt volgens mij geen hardwarematige DVD met PowerDVD, die ik nu gebruik.

Zorg dat je lekker veel ram in je bakkie hebt liggen 128MB +, zelf heb ik een kwart GIEG intern (256meg) en dit werkt OK.

Ik heb zelf een DVD van Creative (met Mpegkaart, die ik echter niet gebruik) en een NEC DV5700A, zonder Mpeg kaart, beide draaien hartstikke lekker zonder stotteren, als je de resolutie zet op 800*600, hierbij zie je het beeld echt superscherp,.

Wat betreft de TV-out, als je geen mpeg kaart hebt, dan kun je dit doen via de videokaart, ik raad enkel de SCART af, dit gaat nogal eens mis (zoals ik gemerkt heb op de helpdesk waar ik werk) gebruik gewoon composite of S-video, doe ik ook en werkt perfect :).
Eventueel kun je een modem met TV-out gebruiken als je die hebt (ik weet het het klinkt raar, maar ze bestaan, bijv. AZTECH AMR modems)

Als je toch echt leuk wilt kijken zorg dan voor een regiovrije DVDspeler (Creative is regiovrij, tenminste de drive die ik heb, is al wel wat ouder (6X)).

Ik hoop dat je wat hebt aan dit blaat verhaal,

Grtz, Good luck.

-Close your eyes and press ESCAPE three times.-

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• ShittyOldMan
Bijna weer vergeten, je kunt voor het scart probleem gewoon een scart schakelkastje kopen. Kost iets van 40,- bij een plaatselijke electraboer. Kun je schakelen tussen vrc en dvd. Een andere oplossing is de dvd op de vcr aansluiten en bij het kijken van een dvd de vcr op het scart kanaal zetten (mits deze een scart ingang heeft, naast de uitgang). Laat de speler macrovision vrij en regio vrij maken en je taped films zo op video! (nog altijd beter dan DivX)

Verwijderd

Op dinsdag 24 april 2001 22:40 schreef SilentShadow het volgende:
Momenteel ben ik in het bezit van een Geforce 2MX van Hercules met 64 meg RAM
Sins wanneer is er een Gf 2 MX met 64 Mb :?

• Super Snackman
Ik denk niet dat ik DVD''s zal gaan rippen. Dus tot nu toe zie ik niet een groot voordeel van computer boven standalone.

(ik heb zelf nog nooit een DVD-spel gezien...)

Hoe heet zo''n SCART-schakel-kastje eigenlijk? Want dat klinkt verrekte handig...

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 13:34
Dat zijn die nieuwste kaarten. MX200 en MX400 ofzo.
Daar zijn wat versies van met 64MB.

]-[enk..

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-04 16:25

yGiDoRp

Sawasdee

Kaart die wel hardware matige DVD playback heeft:

ATi Radeon *D

Ik heb een P3 450 @504, 256 MB, een Radeon 64 MB DDR ViVo Retail, SB Live! Retail en een Creative DVD Blaster 12X en die speelt DVD''s perfect af.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• ShittyOldMan
Hoe heet zo''n SCART-schakel-kastje eigenlijk? Want dat klinkt verrekte handig...
Een vaste naam hebben die dingen niet. Conrad verkoop deze dingen wel. Een redelijke kost fl. 37,95 met twee scart inputs. (zoek even op: ''scart schakel'').

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/352/G1/352152G1.JPG

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Let op!

Ik denk dat die Lennox met de nieuwe ESS-chipset absoluut niet meer macrovision-vrij is!
Ik heb laatst op de CeBit een hele hoop producenten van DVD-spelers gesproken en de controle hierop is heel erg streng.

Sterker nog: wanneer hij nog steeds macrovision-vrij zou zijn heb ik gewoon sterke twijfels over de kwaliteit van het produkt: een goede fabrikant zal zijn spelers niet meer macrovision-vrij leveren.....

• G_Kracht
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02-2019
Je moet inderdaad erg uitkijken met het kopen van stand-alone DVD spelers nu. Een hoop fabrikanten brengen geen apparaten meer uit die regio instelbaar of macromedia vrij zijn. Ik heb zelf een Cyberhome AD M-512. Ook die was niet meer regio instelbaar te krijgen. Gelukkig kon ik de firmware downgraden naar een versie waarbij dit nog wel het geval was.

G8-)

• Super Snackman
naja, ik wacht dan wel even af, wat die nieuwe chipset is. En of die regio-vrij is, of dattie dat te maken is ;)

Pagina: 1