Stel ik zou die lenoxx DVD-speler kopen. Wat moet ik dan nog meer kopen om mijn DVDtjes goed af te kunnen spelen? (speakers, versterker etc.) En wat zou me dat dan ongeveer gaan kosten?
wat voor geluid wil je? goed beter best, of slecht maar dat neem ik niet aan.
Ik denk zo''n 500,- als je het goed wil doen min
De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen
Goed genoeg (niet slecht, maar hoeft niet per se super te zijn). Heb niet zo''n verfijnd gehoor 
Kosten moeten opwegen tegen de kwaliteit en omgekeerd.
Kosten moeten opwegen tegen de kwaliteit en omgekeerd.
Neem een JBL speakerset van zo''n 1000 piek (met actieve sub) en een 5.1 versterker voor ongeveer 900 piek. Heb je een mooie set in combinatie met die DVD speler.
O ja, grote breedbeeld TV is natuurlijk ook altijd lekker!
O ja, grote breedbeeld TV is natuurlijk ook altijd lekker!
Ga ''s na:
Je hebt een versterker nodig met een 6 kanaals ingang (FL, FC, FR, RL, RR en LFE)
je hebt 2 goed frontspeakers nodig, een goede centerspeaker en een setje surround speakers. Tenslotte kan een subwoofer niet ontbreken. met 500 gulden gaat dat NIET lukken. Daar heb je nog niet eens zo''n DDT3350 van Creative voor, en die leverd niet echt wat je noemd "film-beleving"
Zelfs als je lage eisen steld aan Het leuk bekijken van DVD (en dan heb ik het dus niet over een volwaardige DD5.1 set) dan moet je toch nog 2000 gulden neerleggen.
Je hebt een versterker nodig met een 6 kanaals ingang (FL, FC, FR, RL, RR en LFE)
je hebt 2 goed frontspeakers nodig, een goede centerspeaker en een setje surround speakers. Tenslotte kan een subwoofer niet ontbreken. met 500 gulden gaat dat NIET lukken. Daar heb je nog niet eens zo''n DDT3350 van Creative voor, en die leverd niet echt wat je noemd "film-beleving"
Zelfs als je lage eisen steld aan Het leuk bekijken van DVD (en dan heb ik het dus niet over een volwaardige DD5.1 set) dan moet je toch nog 2000 gulden neerleggen.
Als je geld teveel hebt:
Soundblaster 5.1
ATI Radeon 64 mb ViVo
Plasma breedbeeld tv
Audio/Video receiver van bv. Pioneer of Yamaha
6 boxen: 2 Front, 2 Rear, 1 center, 1 sub
Nogmaals: als je geld teveel hebt
Soundblaster 5.1
ATI Radeon 64 mb ViVo
Plasma breedbeeld tv
Audio/Video receiver van bv. Pioneer of Yamaha
6 boxen: 2 Front, 2 Rear, 1 center, 1 sub
Nogmaals: als je geld teveel hebt
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Ik wil dus niet de boel aan de computer hangen, maar gewoon in de "woonkamer".
Graag specifieke suggesties voor versterker/speakers etc. zijn zeer gewenst
Graag specifieke suggesties voor versterker/speakers etc. zijn zeer gewenst
Wat is he budget?? Want aan de hand daarvan kun je pas specifieke onderdelen noemen. En heb je info over die DVD speler ergens?
Heb je wel een Altec ADA885 voor, en die kost precies F499,-. En die is op bijna alle punten een stuk beter dan de DTT3500, bovendien gaat deze ook enorm hard voor een pc subwooferset. Als je perse een woonkamer set wilt hebben moet je niet bij mij zijn, wat dat punt ga ik gewoon voor 2 goede speakers in stereo stand, acoustische kwaliteit en frequentie bereik voorop, surround boeit mij VERDER bijzonder weinig.Op dinsdag 24 april 2001 14:29 schreef Adonias het volgende:
Ga ''s na:
Waarvoor koopt iedereen een 5.1 set? Wordt je plezier/ spanning / inleving er groter op? Want dat wil je toch bij een film?
Lijkt wel of het eerder een trend is ofzo, als je 2 goede stereo speakers in goede stand zet met bv. 2 6.5" (zonder ophanging) woofers wordt je alleen niet omringt door treble en midrange, maar of je daar nou echt op let bij films? Dat lijkt me niet. Liever meegesleurd worden in de film door goed weergegeven bassen en goede kwaliteit van het geluid.
Voor F500,- heb je een "leuk" actief woofertje van 8". Bv. de Eltax Atomic 8 en als betere variant de Paradigm PDR 8 http://www.paradigm.ca/Website/SiteParadigmProduct/PModels/SubWoofers/pdr08.htmlOp dinsdag 24 april 2001 14:18 schreef rjwonder2000 het volgende:
wat voor geluid wil je? goed beter best, of slecht maar dat neem ik niet aan.
Die DVD speler is de lenoxx DVD9000, zie reviewe op tweakers en mijn budget is onbekend. Ik heb geen idee wat zoiets me zou kosten, dus heb ik ook nog geen budgetOp dinsdag 24 april 2001 17:04 schreef ShittyOldMan het volgende:
Wat is he budget?? Want aan de hand daarvan kun je pas specifieke onderdelen noemen. En heb je info over die DVD speler ergens?
Daarin ben ik ook wel geintersseerd, want als daaruit blijkt dat een goede stereo met 2 boxen ook prima zou voldoen, zie ik de noodzaak niet om zo''n setje 5.1 aan te schaffen.Waarvoor koopt iedereen een 5.1 set? Wordt je plezier/ spanning / inleving er groter op? Want dat wil je toch bij een film?
Dat maakt zeer zeker uit. Ik ben onlang overgestapt van een normaal Dolby Surround systeem naar een Dolby Digital DTS systeem (Sony STR-DB940) en het is een wereld van verschil. Zeker bij actiefilms zit je echt midden in de film. Een actieve sub draagt daar ook zeer zeker aan bij. Voor mij wordt de beleving van de film dus stukken groter. Echter, dit zal ook wel een kwestie van persoonlijke smaak zijn. Daarnaast, als je niet in de gelegenheid bent om het volume een beetje open te draaien (buren etc.) is een Dolby Digital set de moeite niet echt waard.Op woensdag 25 april 2001 08:04 schreef Caspar het volgende:
Daarin ben ik ook wel geintersseerd, want als daaruit blijkt dat een goede stereo met 2 boxen ook prima zou voldoen, zie ik de noodzaak niet om zo''n setje 5.1 aan te schaffen.
Verwijderd
Yamaha RX-V496
een erg goed receivertje, voor zo''n 800 piek
2 front speakers, 2 rear, 1 center
1 actieve sub
Kijk voor die speakers gewoon even bij een goede audiozaak. Actieve sub is geen noodzaak, maar wel leuk.
Als je dit allemaal hebt, heb je afhankelijk van jouw speakers mooi DD/DTS geluid.
een erg goed receivertje, voor zo''n 800 piek
2 front speakers, 2 rear, 1 center
1 actieve sub
Kijk voor die speakers gewoon even bij een goede audiozaak. Actieve sub is geen noodzaak, maar wel leuk.
Als je dit allemaal hebt, heb je afhankelijk van jouw speakers mooi DD/DTS geluid.
Als je echt van dvd wil genieten moet je wel een 5.1 versterker aanschaffen vanwegen het geluid, je hebt nml ook bij een laag volume een goed surround. Zeker als je films hebt in DTS. Zelf heb ik sinds vorig jaar een Sony str db830 en pascal 505 speakerset (+/- Fl 2000. samen en ben zeer tevreden. het is zelfs zo als je geen 5.1 versterker hebt en je stelt je dvd toch in op 5.1 kun je schade aan je versterker krijgen , aangezien je er 6 kanalen naar toe stuurt en hij kan er maar 2 aan.
searisk
Pagina: 1