[BC3] Welke subwoofer komt het laagst?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.832 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Op vrijdag 27 april 2001 18:14 schreef sju het volgende:
Leuk voor je..
get a life man :(
Ik volg je ff, niet, waar ging deze topic ook alweer over? Maar een linkje naar het product is altijd wel handig.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Jongens, jongens kom op zeg. Wat heb je aan <20hz tonen ?!? Iedere luidspreker zal deze weergeven hoe goed of slechts hij ook is. Het zegt dus totaal niets !!! (dit evenals het wattage e.d. allemaal verkoop bulshit).

Maar iedere (goedkope) sub (=<500,--) is gewoon prut. En over die plastieke behuizingen hoef je ook al niet te beginnen.

Concreet tot 1200,--; neem een REL subwoofer. Actief en erg goed. Qua maat; kies voor minimaal 2x8" of 1x10" of groter. Kom niet aan met 5.25" subs want dat is toch prut (die hebben een te korte slag, te klein qua oppervlakte om goede sublaag te creeren).

Gegroet, William
B&W Freak

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 27 april 2001 19:31 schreef jivecar het volgende:
Qua maat; kies voor minimaal 2x8" of 1x10" of groter. Kom niet aan met 5.25" subs want dat is toch prut (die hebben een te korte slag, te klein qua oppervlakte om goede sublaag te creeren).
Ik heb een Mirage BPS-100, met twee 6" woofers, en die is toch echt geen prut. Ik heb ''m destijds verkozen boven een REL Q100e en een AS6 van B&W (wat echt een matig beuk-ding is).

Hij komt trouwens tot 29Hz@-3db, ik heb de specs uit het handboekje eens ingescand.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
Op vrijdag 27 april 2001 19:31 schreef jivecar het volgende:
Jongens, jongens kom op zeg. Wat heb je aan <20hz tonen ?!? Iedere luidspreker zal deze weergeven hoe goed of slechts hij ook is. Het zegt dus totaal niets !!! (dit evenals het wattage e.d. allemaal verkoop bulshit).

Maar iedere (goedkope) sub (=<500,--) is gewoon prut. En over die plastieke behuizingen hoef je ook al niet te beginnen.

Concreet tot 1200,--; neem een REL subwoofer. Actief en erg goed. Qua maat; kies voor minimaal 2x8" of 1x10" of groter. Kom niet aan met 5.25" subs want dat is toch prut (die hebben een te korte slag, te klein qua oppervlakte om goede sublaag te creeren).

Gegroet, William
B&W Freak
Zeker niet iedere speakers, bijna iedere speaker zal wel tot de 50Hz komen. Maar hoorbaar tot de 20Hz is echt onzin.

Wat betreft die 5.25" inch subwoofers (en dat is dan ook nogeens met de ophaning meegerekend, dus eigenlijk een (ongeveer) 4" subwoofert) daar ben ik het volledig met je mee eens. En het duidelijkste voorbeeld van de fabrikant die niet hoger als die waarde gaat is ? Jawel: Cambridge Soundworks (ja maakt de sets voor Creative). Wat betreft die afmetingen ben ik het wel met je eens, als je tenminste uitgaat van een 20m^2 plus kamer.

Gegroet, Ben
Labtec en Magnat freak
Op vrijdag 27 april 2001 20:25 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik heb een Mirage BPS-100, met twee 6" woofers, en die is toch echt geen prut. Ik heb ''m destijds verkozen boven een REL Q100e en een AS6 van B&W (wat echt een matig beuk-ding is).

Hij komt trouwens tot 29Hz@-3db, ik heb de specs uit het handboekje eens ingescand.
Waarom eigenlijk boven de REL Q100? Die komt tot 20Hz -6dB. Toch wat lager. En REL is gewoon subliem :) Maargoed, wat vond je beter aan de mirage sub dan? (als je niet kijkt naar freq. resp.)

Heb je trouwens misschien nog een linkje naar die BPS 100 ik vind alleen deze:
BPSS-210 BPS-400. En komen beide tot 18Hz bij -3dB. Het is wel een duur merkje zie ik. Maar ze maken wel schone subwoofers zeg.
Bijna allemaal met Mosfet versterkers, supergrote ophanding en supergrote spoel (3" !). Daar de 10" versie die tot 18Hz @ -3dB komt kost F4000,- ($1600) Opzicht een goeie prijs voor een sub met die specs.

• Yokozuna
Ging weer wat mis, dit wordt vaag.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 27 april 2001 22:31 schreef Yokozuna het volgende:
Waarom eigenlijk boven de REL Q100? Die komt tot 20Hz -6dB. Toch wat lager. En REL is gewoon subliem :) Maargoed, wat vond je beter aan de mirage sub dan? (als je niet kijkt naar freq. resp.)
Deze het meest in de buurt kwam van het geluid dat ik in een goeie bioscoop hoor (sterker nog, beter nog dan 70% van de nederlandse bioscopen). Omdat dit de enige subwoofer was die geen *bonk* gaf, en die ik niet kon lokaliseren. Deze vulde de luisterruimte gewoon enorm met een enorme hoeveelheid *diep* laag. Verder is-ie lekker compact! Hij past in mijn (custom) hifi-meubel, onder m''n centerspeaker.
Heb je trouwens misschien nog een linkje naar die BPS 100 ik vind alleen deze:
BPSS-210 BPS-400. En komen beide tot 18Hz bij -3dB.
Het grappige is dat je de frequenties onder de 35Hz volgens mij toch bijna nooit gebruikt. Het is belangrijker dat de subs het frequentiebereik 30-55Hz enorm lekker kunnen weergeven. En dat kan de mijne dus.

Die specs van rel neem ik trouwens niet al te serieus, want volgens hun komt een quake ook tot de 20Hz. Nou vind ik de quake echt een super subwoofertje, maar die komt qua diepte, kracht en vulling niet in de buurt van de mijne.
Het is wel een duur merkje zie ik. Maar ze maken wel schone subwoofers zeg.
Bijna allemaal met Mosfet versterkers, supergrote ophanding en supergrote spoel (3" !). Daar de 10" versie die tot 18Hz @ -3dB komt kost F4000,- ($1600) Opzicht een goeie prijs voor een sub met die specs.
Nog een reden dat ik''m genomen heb. De winkelprijs was in principe 1500 piek, voor dat geld al de beste. Maar omdat dit model eruit ging (vervangen door de PS10 :r), werd deze ineens erg goedkoop, qua inkoop. Dus heb ik deze helemaal genomen. Je wil niet weten wat ik er uiteindelijk voor betaald heb. *D. Heb wat mazzeltjes gehad enzo!

Een webpage ken ik niet. Maar een Bps150 is in principe precies hetzelfde, maar dan met 2x 8" bipolaire woofers, 150watt 0.04%THD versterker en een tot 27Hz@-3db frequentie bereik. Ik hebt een plaatje van de bps150 gevonden :). Mijne ziet er precies zo uit, alleen is-ie maar 23cm hoog ipv 40cm.

Ik ga denk ik t.z.t. mijn "specs" dingetje uitbreiden met wat foto''s. heb ik het gelijk bewijs voor de verzekering, als er een brand is ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

k snap het niet zo goed, een speaker is meestal passief, dus dan HEEFT hij toch geen vermogen? Dat vermogen wat aangegeven is (ik zeg altijd maar continu) is toch wat de speaker maximaal kan verdragen van een bron?
Klopt, en daarom het eigenlijk ook de "power handling" van een speaker.
Het grappige is dat je de frequenties onder de 35Hz volgens mij toch bijna nooit gebruikt. Het is belangrijker dat de subs het frequentiebereik 30-55Hz enorm lekker kunnen weergeven. En dat kan de mijne dus.
Volgens mij heb je daar helemaal gelijk in.

• Yokozuna
Eh, in princiepe niet. Hm. ziet eigenlijk wel wat in. Alleen bij veel films. Maarjah, ik denk toch echt dat je liever films in een bioscoop gaat kijken, of in je kamer. Maar zoveel die hard filmkijkers (die zowat elke week films huren etc.) zijn we niet echt.
Maar 35Hz zelf is al superlaag. Bij de REL site staat een leuk stukje over waarom je sub-bass nodig hebt. Moet je maar es kijken op www.rel.net

Verder brengt jou uitspraak mij wel op andere vaste standpunten. Bedankt.

• BC3 Victim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-09-2006
Als ik mijn zelfgebouwde speakers ( met 1*12" 300W sinus subs) test met de toongenerator, dan begint de sub vanaf 4.0 :7 Herz vloeiend mee te bewegen. Helaas begint mijn gehoor pas bij +-18 Hz (Heel zacht) Echt volume begint er toch pas in te komen bij 27 - 30 Hz.

M''n versterker wordt wel een leuk straalkacheltje bij 5 min op 4 Hz @75% vermogen >:).

De username van de oorspronkelijke plaatser van deze posting is bij Big Crash 3 eind mei 2001 verloren gegaan. Om toch de posting zelf terug te kunnen plaatsen is de user BC3 Victim in het leven geroepen

Pagina: 1 2 Laatste