[BC3] ARGH (beamer op Hollywood plus)

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:48
:)

maarre... leuk zo''n beamer en die zal vast wel VGA inputs hebben maar je kunt natuurlijk toch ook de TV-output gebruiken??

• masaman
  • Niet online
Gebruik je wel een VGA modus die ondersteund wordt door de beamer ? Als je daar met 1280x1024 op 100 Hz probeert beeld te krijgen gaat je beamer over z''n nek denk ik.

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

Ik word gek. Heb ik net voor VRESELIJK veel geld m''n thuisbioscoopje gebouwt, inclusief beamer en DVD... geeft de combinatie beamer <-> Hollywood Plus verticale strepen door m''n beeld!!!

Ik dacht eerst dat het de VGA kabel was. Andere kabel ertussen. Geen verandering. Toen dacht ik dat het de passthrough kabel was. Blijkt ook niet zo.
Toen dacht ik dat het de kaart zelf was. Sluit ik ''m via PRECIES dezelfde kabels echter aan op m''n monitor... dan zijn de strepen nergens meer te bekennen. Ik hang ''m weer aan de beamer... STREPEN..
Sluit ik m''n grafische kaart (dus zonder Hollywood Plus ertussen) direct aan op de beamer... geen strepen. Ik hang de Hollywood Plus er weer tussen... STREPEN!!!??

Toen dacht ik dat het iets met de stroomvoorziening te maken had. Ik de stekkers van PC en beamer in hetzelfde stekkerblok gedouwt, allebei geaard. Nog steeds strepen.

-Het is dus niet de kaart
-niet de kabel
-niet de passthrough
-niet de stroomvoorziening
-niet de beamer

Wat kan ik in vredesnaam nog meer proberen??

Wie me de oplossing geeft is van harte uitgenodigt voor de premiere... inclusief bier!

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

• Begbie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01-2025
wat het eventueel zou kunnen zijn is randaarde

ik weet niet of je in een oud of nieuw huis zit (nieuwere huizen zit geloof ik randaarde standaard erin, zie je niet eens)

klinkt wel heel raar moet ik zeggen
het ligt niet aan die HP want anders ook strepen op je monitor...
:?

me nieuwe systeem: AMD64 3400 Newcastle - Asus k8V - 2x 512 corsair TWINX - 3200LL cas2 - Radeon 9600XT 256mb - 36gig WD Raptor SATA @ 10.000rpm - 120 gig Maxtor @ 7200 - en ik kon ook dvd's bakken zelfs. Nu een MacBook

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Weet je zeker dat het niet je behang is :)?

Macrovision beveiliging?

Ik zeg maar wat, let maar niet op mij. Suc6.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:59
Waarom zoveel geld investeren in je thuisbioscoop en vervolgens sluit je een beamer aan op een pc dvd? Koop dan een losse DVD speler met component RGB uitgang en sluit ''m daar op aan. Heb je ook meteen beter beeld. (ja, een goeie standalone geeft altijd beter beeld dan een mpegkaart)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:20
heeft zo''n beamer niet meerdere ingangen?
Ik gebruik die doorluskabel van mijn Mpeg kaart (ook H+ chipset) nl never niet.
Misschien kun je dit proberen:

Een SVHS kabel kopen (desnoods composite)
en die vanaf je H+ kaart rechstreeks zonder tussenkomst van videokaart op je beamer aansluiten.

Als je je DivXjes nog wil zien via de beamer, sluit dan de VGA kabel van de beamer op de grafische kaart aan.

Suc7

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Begbie: beide apparaten (zowel PC als beamer) zitten nu op dezelfde randaarde, ik zal ze ''s beide zonder randaarde aansluiten, misschien dat ''t helpt idd...

dennisdotcom, Red devil: De VGA aansluiting (=RGB) geeft _veel_ mooier beeld dan zowel composiet als S-video (dat is de juiste benaming, VHS is alleen van toepassing op (S)VHS recorders / players).

ShittyOldMan: Los van het feit dat ik geen standalone speler heb, kan ik me nauwelijks voorstellen dat dat betere resultaten op zal leveren. Een vriend van me heeft zo''n ding, aangesloten via S-video (okee, geen RGB, maar dan nog) op z''n beamer... en IMHO ziet het er _niet_ uit. Ik draai 1024x768 VGA (RGB dus) en op die verticale stoorstrepen na ziet het er waanzinnig mooi uit. Bij de Hollywood Plus krijg je gratis Progressive Scan (zo heet dat geloof ik?), als je dat op een standalone wilt hebben ben je wel zo bruut veel geld kwijt... Nee, geef mij maar PC DVD.

masaman: ik draai precies op de specs van de beamer, als ik lager ga zitten verandert alleen het patroon van de verticale strepen, maar ze blijven wel.

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:20
Waarom sluit je hem eens gelijk op je H+ kaart? Dus zonder tussenkomst van je videokaart.
Heb je dat al eens gedaan?

• Uberprutser
  • Laatst online: 19-05 11:56
Het is heel simpel. Download Zone Selector (ik weet niet of dit hier legaal neergezet mag worden, sorry) en zet MacroVision uit. DAN werkt het prima.

Grtz, Grizztus...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Red devil: Dat kan dus niet. De Hollywood Plus kaart heeft een referentie Hsync, Vsync en ground nodig van een VGA kaart. Ik heb al een losse 2e videokaart in m''n systeem gedouwt en daar alleen dus die 3 van doorgelust. Werkt prima, maar de strepen blijven... dus de doorlus is het ook niet.

Ballebek: ik gebruik Remote Selector, zal nog even controleren of MacroVision daar op ''disabled'' staat. Thanks voor de tip iig!

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
wat red devil zegt kan wel.
Zo heb ik het ook, rechtstreeks vanaf de mpegkaart naar de tv.

mazzel

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Ballebek: MacroVision is het kennelijk ook niet, staat gedisabled. Nog steeds strepen.

Volgens mij is trouwens MacroVision ook alleen van toepassing op S-video en composiet PAL... maar ik kan me vergissen natuurlijk.

• iGadget

iGadget

Wowsers!

robbynais: naar je TV jah... da''s composiet of S-video. RGB (VGA) is een heel ander verhaal, daar heeft ''ie dus die sync voor nodig. En laat ik de beamer daar nou net op hebben aangesloten vanwege de -tig keer hogere kwaliteit, zie m''n replies boven.

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Ik ben geloof ik weer een stapje verder... als ik de beamer op de Hollywood Plus aansluit, dan heb ik strepen. Zet ik de Hollywood Plus player echter op ''TV mode'', dan verdwijnen de strepen. Zodra ik weer op ''VGA mode'' klik verschijnen de strepen weer. Het komt dus wel degelijk uit de kaart.

Zou het kunnen dat de kaart ergens vanuit de PC storing opvangt? Zo ja, hoe ga ik dit dan oplossen? Shielden met alufolie ofzo? :?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Euhm, op ''TV Mode'' laten staan :?

• iGadget

iGadget

Wowsers!

kazuka: ja leuk... dan kan ik dus geen DVD''s meer via RGB bekijken, slimpie :)

• ThePriest
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Kun je de frequentie niet instellen van de Hollywood? (ik wil die premiere meemaken, het bier hoeft nog niet eens) :)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Watvoor projector is het ? CRT .. LCD.. DLP ?
Is hij nieuw ?

En waar ik met die doorlus kabel van de h+ altijd last van had was veel onscherper beeld als je dus gewoon werkt op je pc..
De kabel blijkt erg gevoelig te zijn voor storingen.. Probeer eens een software dvdplayer.. In principe zou het beeld net zo goed moeten zijn..
Ook al heb ik altijd idd. net als jij de voorkeur gegeven aan hardware decoding.
Hoelang is de VGA kabel die je gebruikt.. want deze moet van een hele hoge kwaliteit zijn.. omdat deze ERG storing gevoelig zijn..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• iGadget

iGadget

Wowsers!

tbusquet: Zoals ik boven al heb omschreven KAN het niet de kabel zijn, aangezien ik wel goed beeld heb als ik ''m rechtstreeks aan de VGA kaart hang (dus zonder Hollywood Plus ertussen). Maar ook de doorlus kabel is het niet, want als ik in plaats van de beamer (via dezelfde kabels) een normale monitor er aan hang, dan zijn de strepen nergens meer te bekennen. Het lijkt wel alsof het een fatale combi is tussen mijn beamer en die specifieke Hollywood Plus kaart die ik heb.

Specs:

beamer - Philips Hopper XG20 Impact (LCD XGA)
mpeg2 kaart - Creative Dxr3 (met Hollywood Plus drivers en player).\

• iGadget

iGadget

Wowsers!

En inderdaad, hardware decoding vind ik voor normale DVD''s toch echt beter. Ik heb op m''n andere pc PowerDVD staan, maar die geeft in combi met m''n MSI GeForce2MX een verschrikkelijk donker beeld. En de brightness kan ik dus niet aanpassen in de software (wel van de GeForce kaart, maar dat heeft alleen invloed op de desktop, niet op de DVD weergave).

• tbusquet
Tja..
Ik denk dat ik wel snap waardoor het komt.. je projector is gemaakt om XGA weer te geven en dat is net weer anders dan SVGA.. zit waarschijnlijk anders in elkaar kwa sync enzo.
En je zegt dat het niet de doorlus kabel kan zijn.. dat durf ik toch echt te betwijfelen.. omdat je projector gevoeliger is dan een gewone buis.. die werkt nl. met een LCD scherm.. en niet met CRT zoals je buis.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• iGadget

iGadget

Wowsers!

XGA is 1024 bij 768. Ik draai... 1024 bij 768.

Maar... als het de doorlus zou zijn, waarom is het dan dat als ik de Hollywood Plus kaart op ''TV mode'' zet, dat de strepen dan direct verdwijnen? En als ik ''m weer op ''VGA'' mode zet, dat ze er dan direct weer zijn? In beide gevallen wordt er gebruik gemaakt van de doorlus (ik zie immers m''n desktop), toch heb ik maar in 1 van beide situaties strepen.

• tbusquet
De H+ kaart werkt met een overlay waarbij die doorlus kabel gebruikt wordt..

Hij geeft nl. volgens mij ook een andere reso + refreshrate als je hem op fullscreen zet.
En bovendien komt er meer data door de kabel te lopen op het moment dat de kaart gaat decoden.. en dus zal het geheel veel storingsgevoeliger zijn. tenminste dit is mijn theorie.

Probeer eens een lagere resolutie/refreshrate.. als je bij bijv. 640*480 op 60hz geen last hebt.. dan moet je toch gaan denken aan de verliezen in de kabels.

Wat je ook nog zou kunnen doen is een VGA naar RGB convertertje bouwen.. dit is relatief simpel.. en goedkoop te maken..
Dan kun je dus gewoon op de component ingangen van je projector aansluiten.

• twiekert
  • Laatst online: 09-05 12:41
voor zover ik weet zijn de creative dxr3 kaartjes technisch hetzelfde als de hollywood, alleen andere software.

nogmaals, ik weet het niet zeker. mischien ff naar pc-shop gaan en ff dxr3 kopen met nietgoed>geld terug.

• Toink
  • Niet online
Nou ik zal ''t topic even afsluiten:

Dit probleem is niet op te lossen. Ik heb het zelfde gehad met een TFT-scherm. Zodra die Hollywood+kaart aangesloten werd kreeg ik verticale strepen en die krijg je er bij dit soort projecties NIET uit.

Dit probleem doet zich dus voor bij: BEAMERS en TFT-schermen (of dat bij alle beamers en TFT''s is weet ik niet). Op diverse nieuwsgroepen stond dit probleem indertijd ook beschreven dus ik vind ''t een beetje vreemd dat geen van jullie ''t weet.

Anyway... op zoek naar een andere oplossing dan maar. Ik vermoed dat het ligt in de toch ietwat slechte signaal-ruisverhouding van de kaart of 1 van de onderdelen op de kaart. Je moet natuurlijk wel begrijpen dat je zo''n kaart voor 125 piek (bij Paradigit) kan kopen dus verwacht dan ook niet dat je het ultieme op DVD-gebied koopt.

Oh, en inderdaad: Zodra je de TFT of beamer door een monitor verwisseld is het probleem nergens te bekennen.

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Toink: Argh... hier was ik dus al bang voor ;(

Kortom, ik mag een andere DVD kaart gaan zoeken...

Resolutie veranderen helpt ook niet, dan verandert alleen het patroon van de strepen, maar ze blijven wel...

Iemand suggesties voor een kwalitatief goede DVD kaart? Geen standalone troep, da''s IMHO de reinste geld uit je zak klopperij.

• Toink
  • Niet online
Op zondag 22 april 2001 16:41 schreef twiekert het volgende:
voor zover ik weet zijn de creative dxr3 kaartjes technisch hetzelfde als de hollywood, alleen andere software.

nogmaals, ik weet het niet zeker. mischien ff naar pc-shop gaan en ff dxr3 kopen met nietgoed>geld terug.
Deze kaarten zijn identiek. Ik heb beide gezien en het is niet voor niets dat ze dezelfde drivers gebruiken. Jammer dus maar helaas.

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 18-05 20:20

MeNTaL_TO

The future is not set

Waarom zo moeilijk doen? Hang die beamer gewoon aan de svideo uitgang van de H+
Die strepen kunnen komen omdat de H+ de video op moet schalen, de beelden op de dvd zijn namens de NTSC of PAL standaard, die heeft nu eenmaal veel minder lijnen.
Ik neem aan dat je een data beamer hebt, ik vind die zelf een stuk minder voor video, maar dat is persoonlijk.
Het is veel beter om een beter dvd speler te kopen (pioneer 535 of beter) en dat via scart (RGB out) op een projectiescherm aan te sluiten, maar je hebt dus al een beamer, dus gaat dit verhaal niet op.

Mijn tip dus, gebruik gewoon de s-video, de progressive scan gebruikt de h+ alleen op de monitor uitgang, niet op de tv uitgang.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 18-05 20:20

MeNTaL_TO

The future is not set

Op zondag 22 april 2001 16:17 schreef iGadget het volgende:
Iemand suggesties voor een kwalitatief goede DVD kaart? Geen standalone troep, da''s IMHO de reinste geld uit je zak klopperij.
Sorry heb zowel een pioneer 535 of als een panasonic d-50 als een H+
Maar zowel de panasonic als de pioneer hebben een veel betere beeldkwaliteit als de H+
Is ook niet zo gek, in een pc zijn er veel meer storingsbronnen dan in een standalone.
Ook heb ik het al meegemaakt dat de H+ een aantal dvd titels niet af wil spelen.
Tegenwordig kijk ik alleen nog maar via mijn pioneer, is veel makkelijker dan een pc aanzetten 2 minuten wachten tot alles draait, en dan met die rotzapper die bij de H+ de film te starten. En dan hopen dat de H+ niet crashed halverwege de film. Bovendien zoveel kost een standalone nu ook niet meer.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• iGadget

iGadget

Wowsers!

SLaSH!: S-video is kut... ziet er niet uit in vergelijking met de (VGA) RGB aansluiting. En juist, je hebt geen Progressive Scan en da''s nou juist wat je WEL wilt. Bij mij is de Hollywood Plus met de nieuwe drivers bere stabiel, en m''n PC staat toch al aan dus al die argumenten gaan niet op. Ik weet niet hoe jij jouw Hollywood Plus aansluit dat ''ie er _minder_ goed uitziet dan je standalone, maar daar snap ik dus helemaal niets van... Voor de grap al eens gekeken wat een Progressive Scan module kost voor je standalone playertje? Veel plezier!

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Mahgoed... welke geeft een beetje mooi DVD beeld? Matrox G400? Ati? En hoe snel moet de CPU van die bak dan zijn?

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
hmm, aangezien het probleem niet met normale monitoren voorkomt, wat gebeurt er als je de beamer niet het beeld zelf laat instellen, maar dat handmatig doet? wat gebeurt er als je speelt met de faseinstelling?

• iGadget

iGadget

Wowsers!

aatos: eeeeuuuhm... mag jij mij vertellen waar ik dat kan vinden :)

• Toink
  • Niet online
De G400 is een goede oplossing. 350 MHz of meer mag je echt wel hebben dan.

Zorg wel dat er geen processen op de achtergrond draaien anders hapert je playback.

• iGadget

iGadget

Wowsers!

G400.. ok, en maakt het dan nog uit welk model ik neem? 16 meg, 32 meg, dualhead, max... Ik neem aan dat er op elke kaart dezelfde core zit met dezelfde DVD capabilities, maar je weet ''t niet he... :)

• aatos
  • Laatst online: 25-08-2024
Op maandag 23 april 2001 02:31 schreef iGadget het volgende:
aatos: eeeeuuuhm... mag jij mij vertellen waar ik dat kan vinden :)
in het menu van de beamer. dus niet op de computer zelf.

je hebt een philips hopper x20? het bedrijf waar ik werk doet toevallig ook helpdesk voor philips multimedia projectors. zaterdag werk ik weer, ik zal eens rondvragen met dit probleem.

• iGadget

iGadget

Wowsers!

aatos: that would be nice... ik wacht nog even met overhaaste aankopen geloof ik :)

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Goed... ik zou dus ook een nieuwe Hollywood+ kaart kunnen overwegen... dit kreeg ik gemailt van Sigma Designs support:

<quote>
If you search for another Hollywood+ card for testing,please make sure that
the whole ASSY number is 53-000519-12,because the 12 after the dash
indicates that this is the latest Hollywood+ revision.

There is a minor noise problem with LCD displays caused by the analog to
digital converter because at the time the Hollywood Plus was designed LCD
displays were not available. This noise is manifested by thin vertical
lines on the desktop at all times.
</quote>

So it''s official...

Pagina: 1